Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volvo Bm ja muut vanhat puimakoneet  (Luettu 38162 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Deutz-fahrin pöytä on surkea kostean kasvuston puintiin ,sampo on siinä ylivoimainen.

Jaa ettäkö "kostean kasvuston". Voi luoja sun kanssas, kuka muu kuin SAS puisi kosteita kasvustoja?  :-\
Toivottavasti tänä syksynä köntyskin pääsee puimaan kosteita kasvustoja kun hänellä puinti kokemuksia on vasta muutamalta vuodelta ja viiden kympin pylväs on kaukana jolloin poikasesta tulee mies .
Deut-fahrin pöytä on tehty keskieuroopan olosuhteisiin siellä puitaessa jyvän kosteus on alle 16 %
ja kasvusto rutikuivaa verrattuna Suomeen.

Meikäläinen puinut seittemän vuotiaasta saakka paljon kosteita kasvustoja faarilla .

Tais olla housuskin kosteat vielä tuossa iässä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Deutz-fahrin pöytä on surkea kostean kasvuston puintiin ,sampo on siinä ylivoimainen.

Jaa ettäkö "kostean kasvuston". Voi luoja sun kanssas, kuka muu kuin SAS puisi kosteita kasvustoja?  :-\
Toivottavasti tänä syksynä köntyskin pääsee puimaan kosteita kasvustoja kun hänellä puinti kokemuksia on vasta muutamalta vuodelta ja viiden kympin pylväs on kaukana jolloin poikasesta tulee mies .
Deut-fahrin pöytä on tehty keskieuroopan olosuhteisiin siellä puitaessa jyvän kosteus on alle 16 %
ja kasvusto rutikuivaa verrattuna Suomeen.

Meikäläinen puinut seittemän vuotiaasta saakka paljon kosteita kasvustoja faarilla .
oliko sinulla yökastelua vielä tuossa iässä no leikki leikkinä ,toki varmaan puit mutta mitä tuli säiliöön se onkin sitten eri juttu.

Köntys

  • Vieras
Deutz-fahrin pöytä on surkea kostean kasvuston puintiin ,sampo on siinä ylivoimainen.

Jaa ettäkö "kostean kasvuston". Voi luoja sun kanssas, kuka muu kuin SAS puisi kosteita kasvustoja?  :-\
Toivottavasti tänä syksynä köntyskin pääsee puimaan kosteita kasvustoja kun hänellä puinti kokemuksia on vasta muutamalta vuodelta ja viiden kympin pylväs on kaukana jolloin poikasesta tulee mies .
Deut-fahrin pöytä on tehty keskieuroopan olosuhteisiin siellä puitaessa jyvän kosteus on alle 16 %
ja kasvusto rutikuivaa verrattuna Suomeen.

Meikäläinen puinut seittemän vuotiaasta saakka paljon kosteita kasvustoja faarilla .
oliko sinulla yökastelua vielä tuossa iässä no leikki leikkinä ,toki varmaan puit mutta mitä tuli säiliöön se onkin sitten eri juttu.

Kylläpäs Susikosken jutut taas harhailee. Miten pöytä nyt sitten vaikuttaa säiliöön tulevaan tavaraan?
Ja kerro nyt tarkemmin, kun kerran avasit tälläisen asian, miten se pöydän huonous ilmenee kosteissa kasvustoissa?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Sampoo en ottais vaikka rahaa annettais siitä..

ääneni - ketjun aloittajan kysymykseen viitaten - annan John Deeren 900-sarjalle. Naapureilla ollut tuollaisia, kestävät mitä vaan. Ikuisesti.

Ei tuo Deerekään nyt niin ihmeellinen ole, monin paikoin aika monimutkaisesti rakennettu ja puhaltimen variaattori melko patentti siinäkin, pyörän akselit katkeavat jos hiukankin isompi rengas kiinni. Tulee noiden konelegendojen kohdalla mukavasti pudotus maan pinnalle kun käy remppaamassa koneita isäntien kanssa. New Holland 8000-sarja on sitten ihan oikeasti omaa luokkaansa rakenteeltaan puintikoneiston osalta. Muut jäävät kauas taakse.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Sampossa oli hyvä pöytä. Faarissa on hyvä pöytä,  suurin ongelma on usein istuimen ja ohjauksen välissä jos puinti ei onnistu.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Mää oon niin tyhmä etten osais korjata muuta ku faaria, se on niin yksinkertasesti rakennettu et amispudokkikin saa sen kuntoon jakarilla ja putkitongeilla.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Kyllä joku laassin Consul vaan on kova rauta.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vahinko, ettei ehdi kokeilla kaikkia hyviä puimureita. Pitää vain  puida Faarilla ja se onkin tällä hetkellä meidän paras puimuri.

Joonasboy

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Sampoo en ottais vaikka rahaa annettais siitä..

ääneni - ketjun aloittajan kysymykseen viitaten - annan John Deeren 900-sarjalle. Naapureilla ollut tuollaisia, kestävät mitä vaan. Ikuisesti.
Osaatko jo säätää seulat?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8369
MF 86 ........... varteenotettava tappuri on myös Claas Consul, osaakin löytyy kiitettävästi myös purkuosana.
MF 87 Ja 187 on isommilla renkailla ja leveämmällä pöydällä periaatteessa sama kone. Menee märässä ihan erilailla. Pöytä noissa on lyhyt ja jakajat kiinteät. Ei parhaimmillaan ketjun aloittajan rukiinpuintiin. Uudempiin ranskanrapeisiin ei kannata sekaantua.
Itse olen aloittanut puinturani v. 1975  MF 87. 1979 tuo vaihtui 307, jonka vikalistasta saisi romaanin.
Mystinen kesälaatumies

räckals

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
  • Paljon porua vähän villoja
Tosiaan ruis ja myöhäiset (c1 alueella kaikki) kaurat tulisi puitua vielä itse, sitten tilakeskuksen parhailla pelloilla ohrat ja vehnät jotka saa urakkamies ajaa.

Ohran kanssa touhuaminen nyt on muutenkin.. saa olla maski naamalla ja haalarit korvissa 6000 sarjan vallussakin.
Rikkana rokassa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Tosiaan ruis ja myöhäiset (c1 alueella kaikki) kaurat tulisi puitua vielä itse, sitten tilakeskuksen parhailla pelloilla ohrat ja vehnät jotka saa urakkamies ajaa.

Ohran kanssa touhuaminen nyt on muutenkin.. saa olla maski naamalla ja haalarit korvissa 6000 sarjan vallussakin.

Eikö nuo nyt kumminkin mee ihan kaikilla. Mutta ehkä se Volvo ei siltikään oo se paras vaihtoehto :) Ainakin ittiä välillä houkuttaa joku muukin vaihtoehto kuin Volvo. Toisaalta ykköskuskin kokemus volvosta taitaa olla luokkaa +40vuotta eli puolet iästä. Rahtipuinti taitaa olla mulla se seuraava vaihtoehto, vaikka kaikki muu onkin yritetty tehdä itte.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Deutz-fahrin pöytä on surkea kostean kasvuston puintiin ,sampo on siinä ylivoimainen.

Jaa ettäkö "kostean kasvuston". Voi luoja sun kanssas, kuka muu kuin SAS puisi kosteita kasvustoja?  :-\
Toivottavasti tänä syksynä köntyskin pääsee puimaan kosteita kasvustoja kun hänellä puinti kokemuksia on vasta muutamalta vuodelta ja viiden kympin pylväs on kaukana jolloin poikasesta tulee mies .
Deut-fahrin pöytä on tehty keskieuroopan olosuhteisiin siellä puitaessa jyvän kosteus on alle 16 %
ja kasvusto rutikuivaa verrattuna Suomeen.

Meikäläinen puinut seittemän vuotiaasta saakka paljon kosteita kasvustoja faarilla .
oliko sinulla yökastelua vielä tuossa iässä no leikki leikkinä ,toki varmaan puit mutta mitä tuli säiliöön se onkin sitten eri juttu.
Kyllä säiliöön tuli viljaa. Sampojen vika yliajaminen  .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Peurat ja claysonit on laatuvehkeitä kuten claassikin, ja ongelmaksi tulee painoluokka kun nuo ovat ihan oikeasta teräksestä tehtyjä. Ja on semmoisia lohkoja joilla on kauralla satotaso 6 tonnia tekemättä oikein mitään erikoista, mikäli puimuri pysyy pinnalla....

Sampo on vähän sellainen viharakkaus. Edellinen punaiseksi maalattu 20 hajoili semmoisista paikoista 2500 tunnin kohdilla että ei oikein mennyt järkeen miten oli mahdollista. Pelleissä ei ollut murtumia kuin edellisellä omistajalla kolhitussa pöydässä ja silppurin ympäristössä.

Pöytä on noissa viimeisissä 580/680 kyllä hyvä.
Toki jos olisi oikein hurja niin ostaisi vaikka vähän enemmän ajetun mutta pidetyn koneen ja tekisi täyden remontin etukäteen. Eihän alle 1500 tunnin oikeastaan näitä ole enään liikenteessä.

Paljonko on liian paljon 680 mittarissa? Onko 3000 tunnin saavuttaminen utobiaa vai jonkin sortin masokismiä. 1080 deutsin mittareissa tuollaisia tuntimääriä muistaakseni myynti-ilmoituksis joskus ollut ja puintiin niitä on kaupattu. En nyt tarkoita että etsisin 3000 h ajettua, mutta onko esim 2000 h ajettu jo hajottamo tavaraa.

räckals

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
  • Paljon porua vähän villoja
Peurat ja claysonit on laatuvehkeitä kuten claassikin, ja ongelmaksi tulee painoluokka kun nuo ovat ihan oikeasta teräksestä tehtyjä. Ja on semmoisia lohkoja joilla on kauralla satotaso 6 tonnia tekemättä oikein mitään erikoista, mikäli puimuri pysyy pinnalla....

Sampo on vähän sellainen viharakkaus. Edellinen punaiseksi maalattu 20 hajoili semmoisista paikoista 2500 tunnin kohdilla että ei oikein mennyt järkeen miten oli mahdollista. Pelleissä ei ollut murtumia kuin edellisellä omistajalla kolhitussa pöydässä ja silppurin ympäristössä.

Pöytä on noissa viimeisissä 580/680 kyllä hyvä.
Toki jos olisi oikein hurja niin ostaisi vaikka vähän enemmän ajetun mutta pidetyn koneen ja tekisi täyden remontin etukäteen. Eihän alle 1500 tunnin oikeastaan näitä ole enään liikenteessä.

Paljonko on liian paljon 680 mittarissa? Onko 3000 tunnin saavuttaminen utobiaa vai jonkin sortin masokismiä. 1080 deutsin mittareissa tuollaisia tuntimääriä muistaakseni myynti-ilmoituksis joskus ollut ja puintiin niitä on kaupattu. En nyt tarkoita että etsisin 3000 h ajettua, mutta onko esim 2000 h ajettu jo hajottamo tavaraa.

2500 ja 2600 väliin oli tuossa fergussa tunteja. Suurin murheenkryyni oli puintikelalta taaksepäin olevat laakerit/siivapyörät/akselit.

Kolaketjut tosin olivat alkuperäisiä mutta olisi mennyt samaan isoon remonttiin uusiksi.

Jos ostaa paljon ajetun niin variaattoriremontti, puintikoneiston siivapyöriä kiinnitysrautoineen uusiksi. Osat suht edukkaita uutenakin onneksi.

Vaikka oli vanhanmallin pöytä niin ikinä ei ollut pöydässä tai seuloista taaksepäin oikeastaan mitään. Eikä poistokierukassa tai sen mekanismeissä yms. Perkinssistä taisi mennä startti kertaalleen.

Uskaltaisin ostaa jos on pidetyn näköinen, kuusen alta revittyjä laakerit pesissään pyörineitä ei..

Viimeksi muokattu: 28.08.17 - klo:20:36 kirjoittanut räckals

Rikkana rokassa.