Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viissiipinen Kverneland  (Luettu 29631 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Viissiipinen Kverneland
Mää olen nyt harkinnu vaihtaa 6 siipiseen nostolaitekääntäauraan.

https://www.youtube.com/watch?v=XcUtHH5hR74

Samal vaival enemmän....
Kui mää ain olen paras?

Pete

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Viissiipinen Kverneland
Mää olen nyt harkinnu vaihtaa 6 siipiseen nostolaitekääntäauraan.

https://www.youtube.com/watch?v=XcUtHH5hR74

Samal vaival enemmän....
Timpaltahan kylmis sit saa hyvät 5-siipiset.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Viissiipinen Kverneland
Agröverumluxissa on kahta mallia kombipyörää, simppelimmässä mallissa viimeisen siiven ja maapuolen välissä on hahlot, johon tukipyörän voi siirtää, tällöin aurat siis ovat koko ajan normaaliasennossa. Toinen vaihtoehto sitten on perhoskuljetusta varten.

Omasta mielestä tukipyörän kautta pyöräyttäminen on mukavampi kuin siipien kautta.

Ja mitä tulee esiaura-leikkuri-variaatioihin, niin pari vuotta on nyt menty ilman leikkuria (paitsi viimeisessä siivessä kiekko) muovisiipisten esiaurojen kera, eikä muuta moitetta kuin satunnaisesti siiven ja esiauran väliin kiilautuvat kivet/kannot. Kvernelandien ja Agroluxien jälkeen on nyt omaan "käteen" sopivat aurat löytyneet Kuhnista.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Viissiipinen Kverneland
Loimaalla olisi heinikossa noita Kuhnin välttejä ison tien varressa. Pohjanmaan miehet sais hakee ne pois. Ei noihin kukaan etelän mies kajoa.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Viissiipinen Kverneland
Loimaalla olisi heinikossa noita Kuhnin välttejä ison tien varressa. Pohjanmaan miehet sais hakee ne pois. Ei noihin kukaan etelän mies kajoa.

Heinikossa? Vanhoja romuja? Muiden hylkäämiä? Loimaalla?

 SKN:ää kiinnostaa!
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Apilas Jr.

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2331
Vs: Viissiipinen Kverneland
Mää olen nyt harkinnu vaihtaa 6 siipiseen nostolaitekääntäauraan.

https://www.youtube.com/watch?v=XcUtHH5hR74

Samal vaival enemmän....
Timpaltahan kylmis sit saa hyvät 5-siipiset.

Tinppa voisi myydä myös Traktorin Kylmikselle.
"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

                                          -Ignea-

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Viissiipinen Kverneland
Loimaalla olisi heinikossa noita Kuhnin välttejä ison tien varressa. Pohjanmaan miehet sais hakee ne pois. Ei noihin kukaan etelän mies kajoa.
Mikäs niissä mättää? Mun kokemuksen mukaan pelaa erittäin hyvin savimaalla.

wtf

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 221
Vs: Viissiipinen Kverneland
Loimaalla olisi heinikossa noita Kuhnin välttejä ison tien varressa. Pohjanmaan miehet sais hakee ne pois. Ei noihin kukaan etelän mies kajoa.
Mikäs niissä mättää? Mun kokemuksen mukaan pelaa erittäin hyvin savimaalla.

Ihan yleisellä tasolla ajateltuna, voiko sanoa että kuhnit ovat hyvät savella, jos ei ole koskaan ko. auroja koettanut, eikä eläissään nähnyt savea?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Viissiipinen Kverneland
Loimaalla olisi heinikossa noita Kuhnin välttejä ison tien varressa. Pohjanmaan miehet sais hakee ne pois. Ei noihin kukaan etelän mies kajoa.
Mikäs niissä mättää? Mun kokemuksen mukaan pelaa erittäin hyvin savimaalla.

Ihan yleisellä tasolla ajateltuna, voiko sanoa että kuhnit ovat hyvät savella, jos ei ole koskaan ko. auroja koettanut, eikä eläissään nähnyt savea?
Kai voi sanoa, mutta ei siinä mitään totuuspohjaa ole, ellei ole kaverilta kuultua.

Minulla taas on omakohtaista kokemusta melkeinpä kaikkien savimaalajien kyntämisestä Kuhn-merkkisellä kääntöauralla useita kymmeniä hehtaareja. Siis myös sen aitosaven, ei tosin pilalle poljetun. Väittäisin siis tietäväni jotain kyseisen auran ominaisuuksista. Vertailupohjaa muihin nykypäivän kääntöauroihin ei oikeastaan ole, mutta en nyt tiedä miten ne voisi Kuhneja paremminkaan pelata.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Viissiipinen Kverneland
Ketjun aloittaja on hieman ajastaan jäljessä, Suomalainen Maaseutu-lehden mukaan 5-siipiset kelpaa lähinnä päisteauroiksi.  :)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Viissiipinen Kverneland
Ketjun aloittaja on hieman ajastaan jäljessä, Suomalainen Maaseutu-lehden mukaan 5-siipiset kelpaa lähinnä päisteauroiksi.  :)

Ilmeisesti minisiipiaurat lasketaan myös :-)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Viissiipinen Kverneland
Tuolla rannikolla taitaa savet olla semmoista velliä, ettei siellä vetovastus tunnu.

Kuhnit voi olla ihan ok, en vaan jaksa ottaa tuommoista pilottimerkkiä tontille. Loimaalaiset sais testata noita ensin.

Käytettyä välttiä en enää osta, liikaa riskiä väljistyneistä nivelistä. Ehkä jonkun lopettelevan tilan vältit vois tulla kysymykseen. Helpompi ostaa uusi kuin löytää hyvä käytetty.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65298
Vs: Viissiipinen Kverneland
tuo taivaan tosi.  on se muuten kiva kun siistejäkin olis tarjolla mut niin väljiä että tuulella lepattavat.   ja nuissa ei kait ole rasvoja tuhlattuna?

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Viissiipinen Kverneland
   ja nuissa ei kait ole rasvoja tuhlattuna?

Olet sitä mieltä että Sinä rasvaat aurat säännöllisesti ja kukaan muu ei ikinä?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Viissiipinen Kverneland
Tuolla rannikolla taitaa savet olla semmoista velliä, ettei siellä vetovastus tunnu.

Kuhnit voi olla ihan ok, en vaan jaksa ottaa tuommoista pilottimerkkiä tontille. Loimaalaiset sais testata noita ensin.

Käytettyä välttiä en enää osta, liikaa riskiä väljistyneistä nivelistä. Ehkä jonkun lopettelevan tilan vältit vois tulla kysymykseen. Helpompi ostaa uusi kuin löytää hyvä käytetty.
Kuhnit on paljon halvemmat kuin Kvernet, 4-siipisissäkin hintaero 4k€ luokkaa. Kuhn on kuitenkin malliltaan avoimempi, joten on myös hieman raskaampi traktorin perässä.