Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sisu/Mersu 1000 HP  (Luettu 33836 kertaa)

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Jaa a kanian automalaatti tai mikä perkeleen häkkyrä onkaan oli aika paska kokemus. Vulvan vastaava sitte taas savuttelee kaavelista heti ku vähä pitäs paikaltaan käskee. Eikä nouse telit ei. Se pelle akseli sielä peräs jää kantaan ja taas kaivurikuski lätkyttelee lykkään jo hiemankin kuraiselle asfaltille kiinni jäänyttä autoo😂😂😂😂😂
Skania optiruise...Aivan sontaa.Ei voi olla huonompaa.

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Tosin onkohan tuo 1000 heppaa hiukan kaunisteltua mainontaa kun tuon moottoriyhdistelmän tehoa on pakko rajata tuonne 800 hepan hujakoille vaihteiston takia. Fullerin momentinkestoksi kun on kerrottu olevan jossain 3000Nm paikkeilla. Jo kesympi 13l kone ja siihen sähkömoottori antaa yhteensä 630 heppaa ja 3700Nm joten saisihan tuossa olla lujempi laatikko. Tosin mistä sellaisen repäisevät...? Samaten muu voimansiirto on aika lujilla, etenkin jos meinaavat heidän tehoversiota valmistaa, 1140 heppaa ja 5140 Nm on sellaiset lukemat että joutuu ehkä joitan osia vaihtaa jo hiukka lujempiin....

Totta Turiset, mut toisaalta, paljonkohan noissa jenkkiläisissä puuautoissa ja laveteissa ois pahimmoilleen vetoja? Meinaan aika julman näköisiä pullinkipätkiä on ku käy eturatas ilmassa ja täydellä puukuormalla lähetään... että josko siellä eattonilla olis salaa asiaan paneuduttu?

No jenkkilän romuissa on puutarhaletkusta se runko, siksi niissä kiertyy se etupyörä ilmaan ihan joka välissä.  Sitten taas niissä mäkivetoautoissa siellä ranskankielisten alueella, niissä joutuu jo olemaan vähän kestävämmät kartaanit, vaikka paukkii niitäkin. Siellä toki etunakit ilmassa samasta syystä.
Tuskin on mikään ongelma tehdä noita tehoja kestäviä voimalinjoja, ennen ei oo ollu vaan tarvetta.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8376
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Ei optiruisessa mitään vikaa ole, mutta onhan se tuollaiseen nurkkakepitykseen vähän sellainen. Ja tiukassa paikassa kun clutchittaa, niin on jo myöhäistä.

Mutta onhan tuo Sisun systeemi ihan hyvä varmaan. Jos voimansiirto vaan kestää ja miksi ei kestäisi, niin julmasta alaväännöstä ei kyllä haittaa ole.

Puukenkä- ja pikitieajossa on tietenkin se mukavuus ja automaattivehkeet etusijalla. No, harvemmin Sisuja pitkän matkan ajossa näkee.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Ei optiruisessa mitään vikaa ole, mutta onhan se tuollaiseen nurkkakepitykseen vähän sellainen. Ja tiukassa paikassa kun clutchittaa, niin on jo myöhäistä.

Mutta onhan tuo Sisun systeemi ihan hyvä varmaan. Jos voimansiirto vaan kestää ja miksi ei kestäisi, niin julmasta alaväännöstä ei kyllä haittaa ole.

Puukenkä- ja pikitieajossa on tietenkin se mukavuus ja automaattivehkeet etusijalla. No, harvemmin Sisuja pitkän matkan ajossa näkee.
Juuri noin...Melkein..Kun ajaa optir,ast troninikil ja iisiftil . Niin noista optiruise on kyllä aivan surkee esitys.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
No jenkkilän romuissa on puutarhaletkusta se runko, siksi niissä kiertyy se etupyörä ilmaan ihan joka välissä.  Sitten taas niissä mäkivetoautoissa siellä ranskankielisten alueella, niissä joutuu jo olemaan vähän kestävämmät kartaanit, vaikka paukkii niitäkin. Siellä toki etunakit ilmassa samasta syystä.
Tuskin on mikään ongelma tehdä noita tehoja kestäviä voimalinjoja, ennen ei oo ollu vaan tarvetta.
Ei optiruisessa mitään vikaa ole, mutta onhan se tuollaiseen nurkkakepitykseen vähän sellainen. Ja tiukassa paikassa kun clutchittaa, niin on jo myöhäistä.

Mutta onhan tuo Sisun systeemi ihan hyvä varmaan. Jos voimansiirto vaan kestää ja miksi ei kestäisi, niin julmasta alaväännöstä ei kyllä haittaa ole.

Puukenkä- ja pikitieajossa on tietenkin se mukavuus ja automaattivehkeet etusijalla. No, harvemmin Sisuja pitkän matkan ajossa näkee.

Noh, tarvetta ja tarvetta... pullinkivehkeet sitten erikseen mutta ihan normiautoista veikkaan että Sisulla ei ole se heikoin voimalinja nyttenkään.
Jotkut muut merkit ainakin "voimakoneilla" joutuvat rajoittamaan koneen vääntöä pienillä vaihteilla mutta esim. tämä nykyinen polar isoimmalla koneella
(625hp/3000Nm) antaa Fullerista ulos pienimmällä vaihteella 43200 Nm joka on jo ihan kiva lukema.
Muilla merkeillä kuulemma 10 kNm heikommat lukemat, aika iso ero.

Harvemmin niitä rahtikoneina näkyy, eihän Sisua ole saanut pinnaperäisenä sitten... E-sarjan?
Jokunen aika sitten turisin yhden hepun kanssa joka toi töihin tavaraa puolitoista miljoonaa rullatulla E11 sisulla,
muuten kuulemma tyytyväinen, meinasi vaan että 11l cumminssi oli jo vähän pieni hänen painoille...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
No jenkkilän romuissa on puutarhaletkusta se runko, siksi niissä kiertyy se etupyörä ilmaan ihan joka välissä.  Sitten taas niissä mäkivetoautoissa siellä ranskankielisten alueella, niissä joutuu jo olemaan vähän kestävämmät kartaanit, vaikka paukkii niitäkin. Siellä toki etunakit ilmassa samasta syystä.
Tuskin on mikään ongelma tehdä noita tehoja kestäviä voimalinjoja, ennen ei oo ollu vaan tarvetta.
Ei optiruisessa mitään vikaa ole, mutta onhan se tuollaiseen nurkkakepitykseen vähän sellainen. Ja tiukassa paikassa kun clutchittaa, niin on jo myöhäistä.

Mutta onhan tuo Sisun systeemi ihan hyvä varmaan. Jos voimansiirto vaan kestää ja miksi ei kestäisi, niin julmasta alaväännöstä ei kyllä haittaa ole.

Puukenkä- ja pikitieajossa on tietenkin se mukavuus ja automaattivehkeet etusijalla. No, harvemmin Sisuja pitkän matkan ajossa näkee.

Noh, tarvetta ja tarvetta... pullinkivehkeet sitten erikseen mutta ihan normiautoista veikkaan että Sisulla ei ole se heikoin voimalinja nyttenkään.
Jotkut muut merkit ainakin "voimakoneilla" joutuvat rajoittamaan koneen vääntöä pienillä vaihteilla mutta esim. tämä nykyinen polar isoimmalla koneella
(625hp/3000Nm) antaa Fullerista ulos pienimmällä vaihteella 43200 Nm joka on jo ihan kiva lukema.
Muilla merkeillä kuulemma 10 kNm heikommat lukemat, aika iso ero.

Harvemmin niitä rahtikoneina näkyy, eihän Sisua ole saanut pinnaperäisenä sitten... E-sarjan?
Jokunen aika sitten turisin yhden hepun kanssa joka toi töihin tavaraa puolitoista miljoonaa rullatulla E11 sisulla,
muuten kuulemma tyytyväinen, meinasi vaan että 11l cumminssi oli jo vähän pieni hänen painoille...
esim 730 scania vääntää 3500 nm ja taitaa saada vaikka puikkoperäisenä kaksakselisena rekkaveturina joten varmaan on ihan perusteltua joskus rajoittaa tehoa ja volvoakin näkyy monesti lavettien edessä niin tuskin mitään mainittavaa ylivoimaa sisulla enää on :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
No jenkkilän romuissa on puutarhaletkusta se runko, siksi niissä kiertyy se etupyörä ilmaan ihan joka välissä.  Sitten taas niissä mäkivetoautoissa siellä ranskankielisten alueella, niissä joutuu jo olemaan vähän kestävämmät kartaanit, vaikka paukkii niitäkin. Siellä toki etunakit ilmassa samasta syystä.
Tuskin on mikään ongelma tehdä noita tehoja kestäviä voimalinjoja, ennen ei oo ollu vaan tarvetta.
Ei optiruisessa mitään vikaa ole, mutta onhan se tuollaiseen nurkkakepitykseen vähän sellainen. Ja tiukassa paikassa kun clutchittaa, niin on jo myöhäistä.

Mutta onhan tuo Sisun systeemi ihan hyvä varmaan. Jos voimansiirto vaan kestää ja miksi ei kestäisi, niin julmasta alaväännöstä ei kyllä haittaa ole.

Puukenkä- ja pikitieajossa on tietenkin se mukavuus ja automaattivehkeet etusijalla. No, harvemmin Sisuja pitkän matkan ajossa näkee.

Noh, tarvetta ja tarvetta... pullinkivehkeet sitten erikseen mutta ihan normiautoista veikkaan että Sisulla ei ole se heikoin voimalinja nyttenkään.
Jotkut muut merkit ainakin "voimakoneilla" joutuvat rajoittamaan koneen vääntöä pienillä vaihteilla mutta esim. tämä nykyinen polar isoimmalla koneella
(625hp/3000Nm) antaa Fullerista ulos pienimmällä vaihteella 43200 Nm joka on jo ihan kiva lukema.
Muilla merkeillä kuulemma 10 kNm heikommat lukemat, aika iso ero.

Harvemmin niitä rahtikoneina näkyy, eihän Sisua ole saanut pinnaperäisenä sitten... E-sarjan?
Jokunen aika sitten turisin yhden hepun kanssa joka toi töihin tavaraa puolitoista miljoonaa rullatulla E11 sisulla,
muuten kuulemma tyytyväinen, meinasi vaan että 11l cumminssi oli jo vähän pieni hänen painoille...
esim 730 scania vääntää 3500 nm ja taitaa saada vaikka puikkoperäisenä kaksakselisena rekkaveturina joten varmaan on ihan perusteltua joskus rajoittaa tehoa ja volvoakin näkyy monesti lavettien edessä niin tuskin mitään mainittavaa ylivoimaa sisulla enää on :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Mikä on puikkoperäinen kuorkki? Semmonen missä ei ole napavälitystä vai mikä se semmonen on?

Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Sellainen se on. Vetoakselit ilman napavälitystä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8376
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Kaikkihan ne hajoo, jos hajottaa.

Ei se akseliperä telivetona huono ole. Sen verran joustaa se akseli, että voimalinja tykkää.

Perus ärräläinenkin on sellainen kierroskone, että vetaritkin pääsee helpommalla.

Puuautoissakin on aika paljon telivetoja akseliperällä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP

Puuautoissakin on aika paljon telivetoja akseliperällä.

Saattaa jossain tasamaalla ollakin. Täällä päin ei oo montaa...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Lainaus
(625hp/3000Nm) antaa Fullerista ulos pienimmällä vaihteella 43200 Nm joka on jo ihan kiva lukema.
Muilla merkeillä kuulemma 10 kNm heikommat lukemat, aika iso ero.

Vihdoinkin joku joka ymmärtää (moottorin) vääntömomentin numeron ja vaihteiston tarkoituksen.

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Loppuu se pito pienemmiläkin momenteilla.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Kaikkihan ne hajoo, jos hajottaa.

Ei se akseliperä telivetona huono ole. Sen verran joustaa se akseli, että voimalinja tykkää.

Perus ärräläinenkin on sellainen kierroskone, että vetaritkin pääsee helpommalla.

Puuautoissakin on aika paljon telivetoja akseliperällä.

Vanhan polven pöllikuski sanoi että napavaihteeton alkaa sopivalla lumi- tms kelillä kovan väännön alla jypyttää - eli sutaisee ihan vähän, pitää, sutaisee, pari-kolme kertaa sekunnissa.
Vetoakseli toimii kuin vääntöjousi. Kunnes katkeaa.
Oli muuten vannoutunut Sisu-mies.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP
Loppuu se pito pienemmiläkin momenteilla.

Loppuuko? Iso momentti kielii lyhyestä välityksestä, tässä tapauksessa Fullerin ryömintä on 14,4:1.
Kummalla sitten on kivempi esim. lähteä liikkeelle; pienellä vaihteella - isommalla momentilla vai suuremmalla vaihteella - pienemmällä momentilla? 
Sopiva alusta niin pidon saa loppumaan ihan millä vaan mutta noin niinkuin yleisesti...

Kaikkihan ne hajoo, jos hajottaa.

Ei se akseliperä telivetona huono ole. Sen verran joustaa se akseli, että voimalinja tykkää.

Perus ärräläinenkin on sellainen kierroskone, että vetaritkin pääsee helpommalla.

Puuautoissakin on aika paljon telivetoja akseliperällä.

Vanhan polven pöllikuski sanoi että napavaihteeton alkaa sopivalla lumi- tms kelillä kovan väännön alla jypyttää - eli sutaisee ihan vähän, pitää, sutaisee, pari-kolme kertaa sekunnissa.
Vetoakseli toimii kuin vääntöjousi. Kunnes katkeaa.
Oli muuten vannoutunut Sisu-mies.

Tällainen voimansiirto on jousta jousen perään eli jokainen pitempi akseli toimii juurikin kuin vääntöjousi. Eihän ne rusetille mene mutta pitkässä akselissa, kardaanissa ym. on väkisinki pientä joustoa.
Napavälitys muttaa akselin käytöstä verrattuna suoraan akseliin nopeuden, momentin ja iskujen osalta. Näin maalaisjärjellä voisi kuvitella että asia on juuri noin tuon nypytyksen osalta.

Toki saa vetävän/vetävät nypyttämään jos esim. pintapaine on pielessä. Vilkaiskaa videolta miten käy kun tyhjällä telivetoisella vetää rekeä kovalla hiekka-alustalla.
https://www.youtube.com/watch?v=IGJkHZXww4s
Nypytys loppuu jos voi nostaa toisen vetävän.
Aika epäterveellisen näköistä...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Sisu/Mersu 1000 HP

Toki saa vetävän/vetävät nypyttämään jos esim. pintapaine on pielessä. Vilkaiskaa videolta miten käy kun tyhjällä telivetoisella vetää rekeä kovalla hiekka-alustalla.
https://www.youtube.com/watch?v=IGJkHZXww4s
Nypytys loppuu jos voi nostaa toisen vetävän.
Aika epäterveellisen näköistä...

Aika näpäkästi löytyy pykäliä tosikuskeilla vedon aikana ainoasta oikeasta kuorma-auton vaihteistosta. Ei raaskisi kyllä itse edes yrittääkään tuolla tahdilla pykältää. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.