Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Briggs & Stratton  (Luettu 68799 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Briggs & Stratton
Yritin tuossa saada vanhaa ruohonleikkuria käymään. Harrasteensa kullakin...

Kone on vanha 3,5 hp pystyakseli-Briggs. Tankin päällä oleva kaasutin, kalvo välissä.
Hukassa ollut kipuna palasi katkojaa kihnuttamalla.

Kalvon uusin (entinen oli aika venynyt koppura), purin kaasarin ja rassasin, puhalsin ja tarkistin jokaisen kanavan, reiän ja suuttimen.
Myös ne tankkiin menevät sihdillä varustetut 'imukärsät'. Joku hyvin pienikin reikä siellä on suuttimen alta kurkkuun.
Seosruuvi on kierros ja vartti auki kuten oletussäätö on.

Kone lähtee hyvin käymään ja tehot ovat tallella, mutta käy vain minuutin-pari, sitten sammuu melko nopeasti. Riittävästi nykimällä lähtee taas, vähäksi aikaa.
Jos odottelee puolisen tuntia niin sen jälkeen starttaa helpommin ja käy taas muutaman minuutin.
Voihan se tietysti olla hetkellinen kipunan puutekin - silloin vika lienee siinä magneeton käämissä.

Tyhmä Tyrväältä ei nyt  keksi mitä siinä vielä pitäisi tehdä. Tankin korkin huohotinkin on auki.

Liippaanko viikatteen, hankinko lampaan vai käännynkö lähimmän Jacobsen-edustajan puoleen?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Briggs & Stratton
juuripa nuin!  kaikki on varteenotettavia... kun kerran olet menny räpeltämään moisen kanssa... ite aikoinai turasin noiten kaa ja sit olen herenny ja aina toimii... uusilla pensoilla sitten aina hetken kakoiltuaan toimii kuiteskii    ...   niin ku kuuluu... mystisiä juttuja!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Briggs & Stratton
Jos se keittää bensan niin kuumaksi ettei se mene enää putkissa eteenpäin
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Briggs & Stratton
Yritin tuossa saada vanhaa ruohonleikkuria käymään. Harrasteensa kullakin...

Kone on vanha 3,5 hp pystyakseli-Briggs. Tankin päällä oleva kaasutin, kalvo välissä.
Hukassa ollut kipuna palasi katkojaa kihnuttamalla.

Kalvon uusin (entinen oli aika venynyt koppura), purin kaasarin ja rassasin, puhalsin ja tarkistin jokaisen kanavan, reiän ja suuttimen.
Myös ne tankkiin menevät sihdillä varustetut 'imukärsät'. Joku hyvin pienikin reikä siellä on suuttimen alta kurkkuun.
Seosruuvi on kierros ja vartti auki kuten oletussäätö on.

Kone lähtee hyvin käymään ja tehot ovat tallella, mutta käy vain minuutin-pari, sitten sammuu melko nopeasti. Riittävästi nykimällä lähtee taas, vähäksi aikaa.
Jos odottelee puolisen tuntia niin sen jälkeen starttaa helpommin ja käy taas muutaman minuutin.
Voihan se tietysti olla hetkellinen kipunan puutekin - silloin vika lienee siinä magneeton käämissä.

Tyhmä Tyrväältä ei nyt  keksi mitä siinä vielä pitäisi tehdä. Tankin korkin huohotinkin on auki.

Liippaanko viikatteen, hankinko lampaan vai käännynkö lähimmän Jacobsen-edustajan puoleen?

Arvaus...  Tulppa ei tykkää käydä lämpösenä, siis väärä tulppa.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
Yritin tuossa saada vanhaa ruohonleikkuria käymään. Harrasteensa kullakin...

Kone on vanha 3,5 hp pystyakseli-Briggs. Tankin päällä oleva kaasutin, kalvo välissä.
Hukassa ollut kipuna palasi katkojaa kihnuttamalla.

Kalvon uusin (entinen oli aika venynyt koppura), purin kaasarin ja rassasin, puhalsin ja tarkistin jokaisen kanavan, reiän ja suuttimen.
Myös ne tankkiin menevät sihdillä varustetut 'imukärsät'. Joku hyvin pienikin reikä siellä on suuttimen alta kurkkuun.
Seosruuvi on kierros ja vartti auki kuten oletussäätö on.

Kone lähtee hyvin käymään ja tehot ovat tallella, mutta käy vain minuutin-pari, sitten sammuu melko nopeasti. Riittävästi nykimällä lähtee taas, vähäksi aikaa.
Jos odottelee puolisen tuntia niin sen jälkeen starttaa helpommin ja käy taas muutaman minuutin.
Voihan se tietysti olla hetkellinen kipunan puutekin - silloin vika lienee siinä magneeton käämissä.

Tyhmä Tyrväältä ei nyt  keksi mitä siinä vielä pitäisi tehdä. Tankin korkin huohotinkin on auki.

Liippaanko viikatteen, hankinko lampaan vai käännynkö lähimmän Jacobsen-edustajan puoleen?
Sytyspuolan oireihin viittaa , mikä on harvinaista brississä , melko varmaan venttiilit kantaa ja palaneet osaksi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Briggs & Stratton
Sytyspuolan oireihin viittaa , mikä on harvinaista brississä , melko varmaan venttiilit kantaa ja palaneet osaksi .

Saattaa olla.. konella on ajettu kyllä niin vähän tunteja että siltä osin tekniikka lienee vasta sisäänajettu. Ei tuon rassaamisessa muuten mieltä olisikaan.

Pitänee yhä tutkia ja sitten hutkia.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
Sytyspuolan oireihin viittaa , mikä on harvinaista brississä , melko varmaan venttiilit kantaa ja palaneet osaksi .

Saattaa olla.. konella on ajettu kyllä niin vähän tunteja että siltä osin tekniikka lienee vasta sisäänajettu. Ei tuon rassaamisessa muuten mieltä olisikaan.

Pitänee yhä tutkia ja sitten hutkia.

Öljyinen ilmanputsari antaa viitteitä , jos puhdas niin sitten melko varmaan sytytyspuola . Vaikuttaa vanhalta koneelta jos on katkojankärkikondensaattori vielä käytössä . Sekin muuten voi olla sökö .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Briggs & Stratton
Sytyspuolan oireihin viittaa , mikä on harvinaista brississä , melko varmaan venttiilit kantaa ja palaneet osaksi .

Saattaa olla.. konella on ajettu kyllä niin vähän tunteja että siltä osin tekniikka lienee vasta sisäänajettu. Ei tuon rassaamisessa muuten mieltä olisikaan.

Pitänee yhä tutkia ja sitten hutkia.

Öljyinen ilmanputsari antaa viitteitä , jos puhdas niin sitten melko varmaan sytytyspuola . Vaikuttaa vanhalta koneelta jos on katkojankärkikondensaattori vielä käytössä . Sekin muuten voi olla sökö .

Se on vanha, olisiko 80 luvun alusta. Varmaan 15 vuotta ollut täysin käyttämättä, muuten muutama hassu tunti kesässä.
Ilmanputsarissa ei ole koneen puhkumaa öljyä vaikka se muuten onkin lievästi öljytty...

Kerron jos/kun vika on paikallistettu & poistettu :-)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
Sytyspuolan oireihin viittaa , mikä on harvinaista brississä , melko varmaan venttiilit kantaa ja palaneet osaksi .

Saattaa olla.. konella on ajettu kyllä niin vähän tunteja että siltä osin tekniikka lienee vasta sisäänajettu. Ei tuon rassaamisessa muuten mieltä olisikaan.

Pitänee yhä tutkia ja sitten hutkia.

Öljyinen ilmanputsari antaa viitteitä , jos puhdas niin sitten melko varmaan sytytyspuola . Vaikuttaa vanhalta koneelta jos on katkojankärkikondensaattori vielä käytössä . Sekin muuten voi olla sökö .

Se on vanha, olisiko 80 luvun alusta. Varmaan 15 vuotta ollut täysin käyttämättä, muuten muutama hassu tunti kesässä.
Ilmanputsarissa ei ole koneen puhkumaa öljyä vaikka se muuten onkin lievästi öljytty...

Kerron jos/kun vika on paikallistettu & poistettu :-)

Ilman putsari ei tarvii öljyä yhtään . Noi viat on helppo paikallistaa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Briggs & Stratton
Hessu tietää koska hessu on pienkonekorjaaja.

Pikisiä koneita ovat just kaikki 2-tahdit, sit ruohonleikkurit ja asfalttityökoneet, jyrät ja sellaiset.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.
joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella pistää kaasuttimen lämpimäks jos ei käyntiin lähde, silloin taitaa kyseessä olla nuo saostumat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.
joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella pistää kaasuttimen lämpimäks jos ei käyntiin lähde, silloin taitaa kyseessä olla nuo saostumat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ei voikkuin nauraaa . Aaahahhhaaahhhaaaaa.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Briggs & Stratton
-80 luvun brigsit eivät kestäneet lyijytöntä bensaa , venttiilit kärvähti , ei kaikista mutta useista . Uusimmissa ne kestää . On myös pienkonebensiiniä joka ei toimi kunnolla . Jos ostatte pienkonebensiiniä ostakaa se alanliikkeistä eikä Motoneteistä.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Köntys

  • Vieras
Vs: Briggs & Stratton
Jotakin änkyrää liuotinta kaasariin. Sinne on jääny saostumia bensasta.
joskus auttaa kun kuumailmapuhaltimella pistää kaasuttimen lämpimäks jos ei käyntiin lähde, silloin taitaa kyseessä olla nuo saostumat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ei voikkuin nauraaa . Aaahahhhaaahhhaaaaa.

Hessu on jälkeenjäänyt 80-luvulle. Tuo on tuttu ongelma moottoripyöräpiireissäkin näillä nyky biopensoilla, usein keväällä pitää tehdä tuo toimenpide. Hiustenkuivaaja on kuitenkin parempi vaihtoehto lämmittää kaasutin.