Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra A104 HiTech  (Luettu 44062 kertaa)

Salesman

  • Vieras
Vs: Valtra A104 HiTech
On teillä murheet...Hyvä on että kiinalaisillakin kauppa käy

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Valtra A104 HiTech
On teillä murheet...Hyvä on että kiinalaisillakin kauppa käy

Komponenttien valmistusmaat ovat kiinnostavia paitsi tuotteen laatumielikuvan, myös Suomen kansantalouden kannalta. Tässähän siirtyy Suomesta pois suuruusluokkaa 50-100 miljoonaa vuodessa. Valtrakin kokee tilanteen imagolleen negatiiviseksi, kun ei avoimesti tiedota asioista, vaan jättää tilaa spekulaatioille.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtra A104 HiTech
saakeli siis italialainenhan se carraro on... eikä ranskalainen...  no kuitennii, kumpainennii ei ossoo autoja tehä, ei minniilaisii.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: Valtra A104 HiTech
Olikohan virhe käytännön maamies lehdessä? Uuden A4-valtran moottorit tehdään kiinassa, samoin kuin massikan sisarmallissa. Syy siihen on se, että pienien perusmoottoreiden valmistus siirtyi kiinaan uuteen tehtaaseen kun linnavuoren tehdas ei kerkeä tekemään kaikkia moottoreita.

Vaihteisto on kyllä ranskassa tehty ja massikan suunnittelema. sama aski löytyy massikkaversiosta

Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa

Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa... 

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Valtra A104 HiTech
Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa

Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa...
Hevosmiesten tietotoimistostako tietosi sait? Ohjaamo nyt ainakin on aivan eri Massikassa ja Valtrassa. Tai sitten intternetissä on väärennettyjä kuvia ;- )



Viimeksi muokattu: 26.03.17 - klo:18:02 kirjoittanut Cultor

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra A104 HiTech
Uusi mallisarja on suunniteltu ja koottu Suolahdessa, kokonaan uusittu ohjaamo on valmistettu Suomessa MSK Cabinsin toimesta, moottori on Linnavuoresta, mutta vaihteisto ja perä tulevat Agcon Kiinan tehtaalta, kuten muissakin Agcon pienemmissä traktoreissa.

Mistään mitään tietämättä niin tämä olisi mielestäni se todennäköisin vaihtoehto, mutta tuo moottori...?
Valtran esitteen mukaan moottorit on AWIC- ja AWFC-sarjaa niin kyllä tuo kuulostaisi kiinanmoottorilta. Ja näin Agco Power kertoo omilla nettisivuillaan:
"In Changzhou AGCO Power produces 3 and 4 cylinder medium duty engines in power range 70 – 130 hp. Engines for global markets cover all emission levels from Tier 2 to Tier 4."

Ellei sitten Valtra ole saanut tehtyä diiliä Agcon kanssa että aakkosen moottorit saa tehdä Suomessa?

Ja koskien vaihteistoa niin näin kertoo Agcon yksi tiedote:
"...the company aims to gradually reach an annual capacity of 20,000 tractors, 30,000 engines and 40,000 rear axles and transmissions, and further promote the localization of product manufacturing in China."

Eli meinaavat valmistaa vuosittain 40000 vaihteistoa ja perää, eiköhän tuosta riittäisi muutama palikka euroopan aakkoseen ja massikkaan? Kenen "tekniikka" tuossa tehtaassa sitten on, onko se Giman vai Carraron vai jonkun muun, sitä ei tämä tarina kerro. Ainakin Carrarolla on jo aikaisemmasta tehdas Kiinassa joten sieltä voisi hyvinkin tulla etuaksilat?

Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa

Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa...
Hevosmiesten tietotoimistostako tietosi sait? Ohjaamo nyt ainakin on aivan eri Massikassa ja Valtrassa. Tai sitten intternetissä on väärennettyjä kuvia ;- )
Voihan MSK valmistaa juuri sellaisen kabiinin kuin massikka haluaa mutta epäilen että hytti tulee Härmästä. Mitäs ne Beuvaisissa sanoo siihen, kait niillä on oma kabiinitehdas siellä?
Niin, tai hyttejä Kiinaan, ei kai?

Olikohan virhe käytännön maamies lehdessä? Uuden A4-valtran moottorit tehdään kiinassa, samoin kuin massikan sisarmallissa. Syy siihen on se, että pienien perusmoottoreiden valmistus siirtyi kiinaan uuteen tehtaaseen kun linnavuoren tehdas ei kerkeä tekemään kaikkia moottoreita.

Vaihteisto on kyllä ranskassa tehty ja massikan suunnittelema. sama aski löytyy massikkaversiosta

Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa

Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa... 

Jaa-a... mutta käsittääkseni esim. jenkkeihin menevät global-massikat on aivan täysin "made in china" mallia, ihan joka osaa myöten. Ei kait siihen rahdata Ranskasta vaihdelaatikkoa jos Kiinassa on omaa laatikkotuotantoa? Ainakin tuosta tiedotteesta saa sen kuvan että kun sinne on nyt syydetty uusiin tehtaisiin 300 miljoonaa taalaa niin siellä tehdään sitten ihan koko traktori:
http://www.businesswire.com/news/home/20150909006149/en/AGCO-Opens-Manufacturing-Base-Changzhou
Olisiko sitten eurooppalaiset massikat kasattu Ranskassa kiinalaisista osista?

Viimeksi muokattu: 26.03.17 - klo:23:01 kirjoittanut mekano

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27056
  • vastustan
Vs: Valtra A104 HiTech
trumppi ei kyllä rupea kiinalaisella massikalla mihkään hommaan :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valtra A104 HiTech
Uusi mallisarja on suunniteltu ja koottu Suolahdessa, kokonaan uusittu ohjaamo on valmistettu Suomessa MSK Cabinsin toimesta, moottori on Linnavuoresta, mutta vaihteisto ja perä tulevat Agcon Kiinan tehtaalta, kuten muissakin Agcon pienemmissä traktoreissa.

Mistään mitään tietämättä niin tämä olisi mielestäni se todennäköisin vaihtoehto, mutta tuo moottori...?
Valtran esitteen mukaan moottorit on AWIC- ja AWFC-sarjaa niin kyllä tuo kuulostaisi kiinanmoottorilta. Ja näin Agco Power kertoo omilla nettisivuillaan:
"In Changzhou AGCO Power produces 3 and 4 cylinder medium duty engines in power range 70 – 130 hp. Engines for global markets cover all emission levels from Tier 2 to Tier 4."

Ellei sitten Valtra ole saanut tehtyä diiliä Agcon kanssa että aakkosen moottorit saa tehdä Suomessa?

Ja koskien vaihteistoa niin näin kertoo Agcon yksi tiedote:
"...the company aims to gradually reach an annual capacity of 20,000 tractors, 30,000 engines and 40,000 rear axles and transmissions, and further promote the localization of product manufacturing in China."

Eli meinaavat valmistaa vuosittain 40000 vaihteistoa ja perää, eiköhän tuosta riittäisi muutama palikka euroopan aakkoseen ja massikkaan? Kenen "tekniikka" tuossa tehtaassa sitten on, onko se Giman vai Carraron vai jonkun muun, sitä ei tämä tarina kerro. Ainakin Carrarolla on jo aikaisemmasta tehdas Kiinassa joten sieltä voisi hyvinkin tulla etuaksilat?

Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa

Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa...
Hevosmiesten tietotoimistostako tietosi sait? Ohjaamo nyt ainakin on aivan eri Massikassa ja Valtrassa. Tai sitten intternetissä on väärennettyjä kuvia ;- )
Voihan MSK valmistaa juuri sellaisen kabiinin kuin massikka haluaa mutta epäilen että hytti tulee Härmästä. Mitäs ne Beuvaisissa sanoo siihen, kait niillä on oma kabiinitehdas siellä?
Niin, tai hyttejä Kiinaan, ei kai?

Olikohan virhe käytännön maamies lehdessä? Uuden A4-valtran moottorit tehdään kiinassa, samoin kuin massikan sisarmallissa. Syy siihen on se, että pienien perusmoottoreiden valmistus siirtyi kiinaan uuteen tehtaaseen kun linnavuoren tehdas ei kerkeä tekemään kaikkia moottoreita.

Vaihteisto on kyllä ranskassa tehty ja massikan suunnittelema. sama aski löytyy massikkaversiosta

Ohjaamo tehty ja suunniteltu suomessa. Samoin myös massikan versiossa. Katto ja sisustus on erilainen massikassa

Tällaista tietoa minä olen saanut suhteellisen varmalta taholta. Toki jos vaihteisto on kiinalainen, niin herää kysymys että mikä osa on sitten massikan omaa suunnittelua massikka-versiossa... 

Jaa-a... mutta käsittääkseni esim. jenkkeihin menevät global-massikat on aivan täysin "made in china" mallia, ihan joka osaa myöten. Ei kait siihen rahdata Ranskasta vaihdelaatikkoa jos Kiinassa on omaa laatikkotuotantoa? Ainakin tuosta tiedotteesta saa sen kuvan että kun sinne on nyt syydetty uusiin tehtaisiin 300 miljoonaa taalaa niin siellä tehdään sitten ihan koko traktori:
http://www.businesswire.com/news/home/20150909006149/en/AGCO-Opens-Manufacturing-Base-Changzhou
Olisiko sitten eurooppalaiset massikat kasattu Ranskassa kiinalaisista osista?

Pitäs lähempää nähdä kumpikin ja mittanauhan kanssa. Silmä määräisesti kopin ääriviivat on lähellä toisiaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69000
Vs: Valtra A104 HiTech
mutta miten miusta tuo ferku näyttäää traktorilta ja valtu joltain formulalta...   liekö tuolla merkitystä mutta onko tuo etukeno jollain lailla parempi?   ja miksi tuo kattolinja pitää taaksepäin nousta..    etuperin sopis mutta takaperin ei....

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Valtra A104 HiTech
Pitäs lähempää nähdä kumpikin ja mittanauhan kanssa. Silmä määräisesti kopin ääriviivat on lähellä toisiaan.

Liimasin MF4709 (3-syl) harmaasävykuvan päälle A104:n (4-syl) punaisen maskin. Kuva puhukoon puolestaan.

 

Salesman

  • Vieras
Vs: Valtra A104 HiTech
On teillä murheet...Hyvä on että kiinalaisillakin kauppa käy

Komponenttien valmistusmaat ovat kiinnostavia paitsi tuotteen laatumielikuvan, myös Suomen kansantalouden kannalta. Tässähän siirtyy Suomesta pois suuruusluokkaa 50-100 miljoonaa vuodessa. Valtrakin kokee tilanteen imagolleen negatiiviseksi, kun ei avoimesti tiedota asioista, vaan jättää tilaa spekulaatioille.

Markkinatalouden puitteissa joutuu kansainvälisen omistajaryhmittymän vallassa toimimaan juuri noin. Kokoluokka alkaa olla vaikea, valtio ei tule enää apuun. Muistamme Valtion Metallin. Amerikkalaiset sijoittajat määräävät tahdin. Ritchagen väläytti joku vuosi sitten ohjaamotuotannon siirtymisestä keskitetymmäksi. Vielä junkkarilaiset saivat pitää koppinsa. Uskoisin että seuraavassa vaiheessa mm. voimansiirtojen yhdistäminen tulee entistä mahdollisemmaksi. Pienet sarjat ja mallisarjojen päällekkäisyys konsernin eri tuotemerkkien välillä sanelee kehityksen suunnan. Tuleeko seuraava N ja T jo Dyna 6:sta vastaavalla laatikolla? Näillä markkinoilla alan itsekin uskoa siihen. Brasilia on Valtran helmi noin tulevaisuutta ajatellen kun kappalemääräistä valmistusta seurataan.

Viimeksi muokattu: 27.03.17 - klo:20:27 kirjoittanut Salesman