Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneviesti-lehdessä traktoritesti  (Luettu 52729 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei siinä ehkä järki ratkaise, mutta oman muistipään pitää olla kunnossa, kun kokeilee
erilaisia vaihtoehtoja valikoista, niin muistaa uudelleen, kun on kerran kokeilemalla selvittänyt.

-SS-
Joo, isu ohjelmoi jollain konstilla hitecin näyttöön 1R:n. Ihmettelin mikä se on, käyttöohjekirjaa sai tavata hetken aikaa ennenkuin selvisi, että tämä ominaisuus tiputtaa pakilla alimman pikavaihteen silmään. Sitten meni vielä hetki, että sain ohjeiden mukaan poistettua tuon toiminnan käytöstä. Sitten meni taas aikaa, kun se oli jälleen ilmestynyt kehiin. Nyt olen antanut se olla varmaan pari vuotta voimassa, kun en jaksanut taas opiskella kuinka sen saa pois. Isu ei luonnollisesti ole tehnyt omasta mielestään yhtään mitään. Jollain kostilla se kuitenkin aina tullut voimaan sen ajojen jäljiltä.

Tämä niinkuin just kertoo siitä, että jos ei ole motivaatiota käyttää näitä juttuja, niin aivan turhasta moskasta saa maksaa maltaita.
kersat on monessa talossa saaneet tuon 1 R kohilleen ja sitten on luettu ohjekirjaa.
Tuo jontikan ryömintä ominaisuus on kyllä vaarallinen selvä mokahan se on ihme kun ei työsuojeluviranomaiset tuohon ole puuttunee vaiko yksilö vika.
Tuo ryömintä ominaisuus on tosi hyvä.Monis tarkkuutta vaativissa hommis saa hivutettua millin tarkasti 8)

Kyllä, eikä tarvi näppäillä tai klikkailla, senkun painaa kytkimen pohjaan ja hämmentää kepillä pikkupuolen. Jos laittaa kahta metriä ennen kohdetta ni kerkiää juomaan kupin kahvia, polttamaan tupakin ja käymään paskalla.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei siinä ehkä järki ratkaise, mutta oman muistipään pitää olla kunnossa, kun kokeilee
erilaisia vaihtoehtoja valikoista, niin muistaa uudelleen, kun on kerran kokeilemalla selvittänyt.

-SS-
Joo, isu ohjelmoi jollain konstilla hitecin näyttöön 1R:n. Ihmettelin mikä se on, käyttöohjekirjaa sai tavata hetken aikaa ennenkuin selvisi, että tämä ominaisuus tiputtaa pakilla alimman pikavaihteen silmään. Sitten meni vielä hetki, että sain ohjeiden mukaan poistettua tuon toiminnan käytöstä. Sitten meni taas aikaa, kun se oli jälleen ilmestynyt kehiin. Nyt olen antanut se olla varmaan pari vuotta voimassa, kun en jaksanut taas opiskella kuinka sen saa pois. Isu ei luonnollisesti ole tehnyt omasta mielestään yhtään mitään. Jollain kostilla se kuitenkin aina tullut voimaan sen ajojen jäljiltä.

Tämä niinkuin just kertoo siitä, että jos ei ole motivaatiota käyttää näitä juttuja, niin aivan turhasta moskasta saa maksaa maltaita.

Sillä manuaaliasennolla kun ajaa, niin suunta valittuna suunnanvaihtimen nappia painamalla merkitään käytössä oleva pikavaihde siihen suuntaan käytettäväksi. Isäs on vaan painanu vahingossa tuota nappia kotvan aikaa, jolloin pikavaihde1 on tullut pakkivaihteelle valituksi.

Loogista, tämä vaatii vielä sen, että vipua täytyy käyttää omituisesti alaotteella. Paksut rukkaset kädessä edesauttaa ohjelmointia. Noinniinkuin huomiona ja pohdiskelujen tuloksena.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Noi on kyl tälläselle köyhälle loppukäyttäjälle painajaisia 30-vuoden päästä, vikaa aivan v itun paljon ja pääasiassa sähköisiä.

Vaan onko noista enää siinä vaiheessa liikkuujaksi????
Käyttöohjekirjan edellinen omistaja hukannut jo aikaa sitten tarpeettomana. Ainakin jos meiltä tulee...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei siinä ehkä järki ratkaise, mutta oman muistipään pitää olla kunnossa, kun kokeilee
erilaisia vaihtoehtoja valikoista, niin muistaa uudelleen, kun on kerran kokeilemalla selvittänyt.

-SS-
Joo, isu ohjelmoi jollain konstilla hitecin näyttöön 1R:n. Ihmettelin mikä se on, käyttöohjekirjaa sai tavata hetken aikaa ennenkuin selvisi, että tämä ominaisuus tiputtaa pakilla alimman pikavaihteen silmään. Sitten meni vielä hetki, että sain ohjeiden mukaan poistettua tuon toiminnan käytöstä. Sitten meni taas aikaa, kun se oli jälleen ilmestynyt kehiin. Nyt olen antanut se olla varmaan pari vuotta voimassa, kun en jaksanut taas opiskella kuinka sen saa pois. Isu ei luonnollisesti ole tehnyt omasta mielestään yhtään mitään. Jollain kostilla se kuitenkin aina tullut voimaan sen ajojen jäljiltä.

Tämä niinkuin just kertoo siitä, että jos ei ole motivaatiota käyttää näitä juttuja, niin aivan turhasta moskasta saa maksaa maltaita.
kersat on monessa talossa saaneet tuon 1 R kohilleen ja sitten on luettu ohjekirjaa.
Tuo jontikan ryömintä ominaisuus on kyllä vaarallinen selvä mokahan se on ihme kun ei työsuojeluviranomaiset tuohon ole puuttunee vaiko yksilö vika.
Tuo ryömintä ominaisuus on tosi hyvä.Monis tarkkuutta vaativissa hommis saa hivutettua millin tarkasti 8)

Kyllä sen kanssa voi elää. Siinä on se kytkinpoljin minkä voi polkaista pohjaan jos ei jaksa jarrua painaa.
pessimisti ei pety!

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Vaan onko noista enää siinä vaiheessa liikkuujaksi????
Jos hommaavat jonkun soutulaitteen kotiin ja jaksavat käydä stepairobicissä seurantalolla, voi ollakin?
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Noi on kyl tälläselle köyhälle loppukäyttäjälle painajaisia 30-vuoden päästä, vikaa aivan v itun paljon ja pääasiassa sähköisiä.

Vaan onko noista enää siinä vaiheessa liikkuujaksi????
Käyttöohjekirjan edellinen omistaja hukannut jo aikaa sitten tarpeettomana. Ainakin jos meiltä tulee...

Onko noissa avaruustraktoreissa huolto-ohjeet kuvien kera käyttöohjekirjassa kuten noissa museovehkeissä?

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Kpneviesti-lehdessä traktoritesti
tuosta hallinnoista mietin vaan että miten pitemmän päälle kun kuormaa.. esim. niin nuo peukalojutut ja muut pikku nappulat oikeen käy erkonomialtaan ihmiskäteen ?      ite huomaan jo tuosta jos esim. auratessa tuossa nyyn käsikaasun kahvalla kättä pitää ja pitempi taival, alkaa käsi rampautua yhessä asennossa... ihan kuin noilla kosseilla peukut jumii kännyn naputtelusta...          liikkeet kun ei niin hirmu isoaja mutta motorisesti outoja..                                            mutta on nuo saakeli jokainen merkki niin hirmukorkeita että ei meikä tartte...
Miksi pitää kättä käsikaasulla jatkuvasti? Nappista eteen ja toisesta nappista taa etukuormaajan kahvassa, näin ainakin Länkkärissä, mikä muka olis parempi suunnanvaihtoon kuormatessa?
Meilläpäin on pitkään jo vitsailtu noista "kokeneista" kuljettajan tuntomerkeistä: reippaasti käsikaasua ja takalasi auki.
Meille Koneviesti tuli vasta tänään.
Mystinen kesälaatumies

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
55v, eli ei nyt eläkeläinen kuitenkaan. Tuossa uudessa 6xx5R:ssä on niin selkeät valikot, että niitä osaa käyttää kuka vaan. Tuossa on hyvää se, että sitä voi ajaa niin "karvalakkina" kuin haluaa, mitään säätöjä ei ole pakko tehdä tai automatiikkoja ottaa käyttöön jos ei halua. Mielestäni JD:ssä on selkein käyttöliittymä, toisena Case/Nh ja kolmantena Fendt.
Meikäläinen viiskymppisenä selaa valikoita, mutta isäukolla 79 v ovat hieman hakusessa.
Mystinen kesälaatumies

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Tuo ryömintä ominaisuus on tosi hyvä.Monis tarkkuutta vaativissa hommis saa hivutettua millin tarkasti 8)
Vähän kakspiippunen juttu toi ryömintä, ehkä ois parempi jos sen sais pois.
Ei vario kuitenkaan mitenkään hyökkää tarkkuutta vaativissa tehtävissä, kuten konetta kiinnitettäessä tai lastaushommassa, mutta autopoweri on parempi jos on oikeesti tarkkaa hommaa.

Ainakin massikassa vaihteen valinta suuntaa vaihdettaessa on kätevää, t-kahvasta ja suunnanvaihtajasta samaan suuntaan yhtä aikaa kytkin pohjassa ja voi valikoida mitkä vaihteet haluaa mihinkin suuntaan.

Kuitenkin tuli keppilaatikolla oleva JD viime keväänä, ajon helppous syynä mutta eipä oo enää niin yksinkertaisia ku aiemmin, portaaton ois ollut selkeämpi käytettävyydeltään.
Sulla on vissiin Aq:lla se jontikka? Naapuri kans kirosi, että pq:kin olis ollut parempi, mutta autopoweriin ois pitäny panostaa.

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
r1 saa pois ,ajovipu keski asentoon punaista nappia vivun alla painaa 3s niin poistuu,samoin voi aktibvoida eri pika vaihteet esim 3r  vipu peruutukselle naputtele 3 pikavaide ja paina punaista 3s.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Sulla on vissiin Aq:lla se jontikka? Naapuri kans kirosi, että pq:kin olis ollut parempi, mutta autopoweriin ois pitäny panostaa.

Joo, AQ on ja niin oli vanha kymppisarjalainenkin. Emmä näe syytä että pq ois parempi?

Kun kaikki muu on kuten autopowerissa, hydrauliikka sähköisesti hallittava ja valikoista tehtävä valintoja, niin ois se ap ollut selvempi kun ei ois ollut enää vaihteiden vaihtamista. Käytettyä kun ostaa, niin otettava mitä saa. Tuon kuitenkin pitäisi olla ns. idiottivarmaa tekniikkaa voimansiirroltaan, toivottavasti ei tuu niiitä laatikkoremppoja. Se lähinnä pelotti, vaikka ne tässä lähistöllä ok. ovat kestäneetkin, enemmän on punavantaisiin laatikoita rempattu mutta niitä myös on enemmän lähistöllä. Kalliita pommeja jokatapauksessa, joihin ei välttämättä voi edes itse vaikuttaa huollolla tai ajotavalla.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ceylon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ihme kun ei Deutz Fahr kelvannu mukaa karkeloihin

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Noi on kyl tälläselle köyhälle loppukäyttäjälle painajaisia 30-vuoden päästä, vikaa aivan v itun paljon ja pääasiassa sähköisiä.

Vaan onko noista enää siinä vaiheessa liikkuujaksi????

  Ei varmaan, eikä kukaan ehkä halua nostalgisista syistäkään mikskään pihakoneeksaan niinkuin nyt vielä noi harmaat verkut tekstat sun muut pikkuvehkeet ovat kohtalaisissa hinnoissa ja kohtuudella kunnossapidettäviäkin. No valluissa taitaa osien saanti takuta jo vähänkin vanhemmissa vehkeissä mutta länsikoneisiin saa vielä helposti 50- lukuisiinkin.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ihme kun ei Deutz Fahr kelvannu mukaa karkeloihin
Deutzilla tökkii kyllä oikein kunnolla. Pohjoisen edustus olematon eikä nettikoneessakaan myyntikuvan alla mainostaminen paljoa auta, kun ei kukaan tajua Deutzia sieltä etsiä.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ihme kun ei Deutz Fahr kelvannu mukaa karkeloihin
Deutzilla tökkii kyllä oikein kunnolla. Pohjoisen edustus olematon eikä nettikoneessakaan myyntikuvan alla mainostaminen paljoa auta, kun ei kukaan tajua Deutzia sieltä etsiä.

Olisiko kannattanut jättää Claas kokonaan Suomen markkinoilta, ja keskittää Teutsin markkinointiin.