Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneviesti-lehdessä traktoritesti  (Luettu 52219 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
55v, eli ei nyt eläkeläinen kuitenkaan. Tuossa uudessa 6xx5R:ssä on niin selkeät valikot, että niitä osaa käyttää kuka vaan. Tuossa on hyvää se, että sitä voi ajaa niin "karvalakkina" kuin haluaa, mitään säätöjä ei ole pakko tehdä tai automatiikkoja ottaa käyttöön jos ei halua. Mielestäni JD:ssä on selkein käyttöliittymä, toisena Case/Nh ja kolmantena Fendt.
Makuja on monia.

Miksi ostaa traktori missä on automatiikkaa mitä ei käytä?

No kun se on siistii ja cool koska muillakin on?

Todellisuudessa keskiverto talotollon ei edes riitä järki käyttämään kaikkia traktorin hienouksia, kun jo pelkkä kirjottaminenkin tuottaa tuskaa...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei siinä ehkä järki ratkaise, mutta oman muistipään pitää olla kunnossa, kun kokeilee
erilaisia vaihtoehtoja valikoista, niin muistaa uudelleen, kun on kerran kokeilemalla selvittänyt.

-SS-

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kpneviesti-lehdessä traktoritesti
Eikö noissa prenteissä pitäis pikkuhiljaa olla jo kotimaiset koneet?

  Kauhulla aattelen sitä aikaa, no, noi sakemannit kyllä kestää mun aikani..

Noh.. eikai koneissa suurempaa vikaa ole, mut ohjelmat ei ole ainakaan männävuosina olleet niin viimeisteltyjä valtrassa.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
55v, eli ei nyt eläkeläinen kuitenkaan. Tuossa uudessa 6xx5R:ssä on niin selkeät valikot, että niitä osaa käyttää kuka vaan. Tuossa on hyvää se, että sitä voi ajaa niin "karvalakkina" kuin haluaa, mitään säätöjä ei ole pakko tehdä tai automatiikkoja ottaa käyttöön jos ei halua. Mielestäni JD:ssä on selkein käyttöliittymä, toisena Case/Nh ja kolmantena Fendt.

Nojoo, iso ero seitenkymppiseen, jolle tietokoneen käyttö melkoista hepreaa kun ei ole koskaan ko. taitoja tarvinnut.

55 vuotias on ihan nykyteknologiassa vielä mukana.

Joku vuosi sitten olin puimassa ja isä pellolla kärryn kanssa, toi pellolle kaksi kärryä kerralla ja matkaakin jonkin verran. Setä soitteli ja kysyi missä oon, oli tullut pihaan ja ihmetteli että mikä traktori pihassa. Ärrä jontikka oli tuotu koeajoon illan aikana, ja neuvoin puhelimessa kuinka liikkuu ja hupskeikkaa, kohta oli pellolla setämies, silloin reilu seitenkymppinen :) Keppilaatikolla ajanut, tuo oli eka ja ainoa portaattomaan kohdistunut kokemus. Se ajaminen jontikalla ei tosiaan vaadi mitään ihmeellistä, takuulla helpointa ihan kaikista traktoreista ja malleista.

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
55v, eli ei nyt eläkeläinen kuitenkaan. Tuossa uudessa 6xx5R:ssä on niin selkeät valikot, että niitä osaa käyttää kuka vaan. Tuossa on hyvää se, että sitä voi ajaa niin "karvalakkina" kuin haluaa, mitään säätöjä ei ole pakko tehdä tai automatiikkoja ottaa käyttöön jos ei halua. Mielestäni JD:ssä on selkein käyttöliittymä, toisena Case/Nh ja kolmantena Fendt.

Nojoo, iso ero seitenkymppiseen, jolle tietokoneen käyttö melkoista hepreaa kun ei ole koskaan ko. taitoja tarvinnut.

55 vuotias on ihan nykyteknologiassa vielä mukana.

Joku vuosi sitten olin puimassa ja isä pellolla kärryn kanssa, toi pellolle kaksi kärryä kerralla ja matkaakin jonkin verran. Setä soitteli ja kysyi missä oon, oli tullut pihaan ja ihmetteli että mikä traktori pihassa. Ärrä jontikka oli tuotu koeajoon illan aikana, ja neuvoin puhelimessa kuinka liikkuu ja hupskeikkaa, kohta oli pellolla setämies, silloin reilu seitenkymppinen :) Keppilaatikolla ajanut, tuo oli eka ja ainoa portaattomaan kohdistunut kokemus. Se ajaminen jontikalla ei tosiaan vaadi mitään ihmeellistä, takuulla helpointa ihan kaikista traktoreista ja malleista.
Niin kun et muilla ole ajellut näin se monesti on.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
55v, eli ei nyt eläkeläinen kuitenkaan. Tuossa uudessa 6xx5R:ssä on niin selkeät valikot, että niitä osaa käyttää kuka vaan. Tuossa on hyvää se, että sitä voi ajaa niin "karvalakkina" kuin haluaa, mitään säätöjä ei ole pakko tehdä tai automatiikkoja ottaa käyttöön jos ei halua. Mielestäni JD:ssä on selkein käyttöliittymä, toisena Case/Nh ja kolmantena Fendt.

Nojoo, iso ero seitenkymppiseen, jolle tietokoneen käyttö melkoista hepreaa kun ei ole koskaan ko. taitoja tarvinnut.

55 vuotias on ihan nykyteknologiassa vielä mukana.

Joku vuosi sitten olin puimassa ja isä pellolla kärryn kanssa, toi pellolle kaksi kärryä kerralla ja matkaakin jonkin verran. Setä soitteli ja kysyi missä oon, oli tullut pihaan ja ihmetteli että mikä traktori pihassa. Ärrä jontikka oli tuotu koeajoon illan aikana, ja neuvoin puhelimessa kuinka liikkuu ja hupskeikkaa, kohta oli pellolla setämies, silloin reilu seitenkymppinen :) Keppilaatikolla ajanut, tuo oli eka ja ainoa portaattomaan kohdistunut kokemus. Se ajaminen jontikalla ei tosiaan vaadi mitään ihmeellistä, takuulla helpointa ihan kaikista traktoreista ja malleista.
Niin kun et muilla ole ajellut näin se monesti on.
Minä olen ajanutkin kaikilla ja Jontikka on helpoin, toisena Case ja kolmantena Jcb/Fendt

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Niin kun et muilla ole ajellut näin se monesti on.
Olen ajanut kaikilla nykyisen sukupolven portaattomilla traktoreilla pl. Deutzilla. Jontikka on helpoin, sit tulee CNH ja Claas ja viimesenä Agcon koneet joita on vaikea laittaa järjestykseen. Hirveästi kaikki kuittauksia ja jippoja että koneen saa käyntiin saati liikkeelle.

Osaan siis kyllä kaikkia ajaa, mutta jos on rajoittunut ja muutosvastarintainen, niin kyllä se Fendtin koppi varmasti ahdistusta aiheuttaa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
55v, eli ei nyt eläkeläinen kuitenkaan. Tuossa uudessa 6xx5R:ssä on niin selkeät valikot, että niitä osaa käyttää kuka vaan. Tuossa on hyvää se, että sitä voi ajaa niin "karvalakkina" kuin haluaa, mitään säätöjä ei ole pakko tehdä tai automatiikkoja ottaa käyttöön jos ei halua. Mielestäni JD:ssä on selkein käyttöliittymä, toisena Case/Nh ja kolmantena Fendt.
Makuja on monia.

Miksi ostaa traktori missä on automatiikkaa mitä ei käytä?

No kun se on siistii ja cool koska muillakin on?

Todellisuudessa keskiverto talotollon ei edes riitä järki käyttämään kaikkia traktorin hienouksia, kun jo pelkkä kirjottaminenkin tuottaa tuskaa...
Joo, jos hitec3:n vaihteistoautomatiikat olisivat olleet lisävarusteiden alla, niin en olisi niitä ruksinut mukaan. Mutta kun nykyään joutuu ottamaan karvalakkiversion traktoriinkin paljon sellaisia asioita joita ei tarvitse. Ainoa hyvä ominaisuus on ollut vakionopeuden säätö, sekin tuli tähän malliin kaupan päälle. Sitä tuleekin joskus käytettyä, jos muistaa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei siinä ehkä järki ratkaise, mutta oman muistipään pitää olla kunnossa, kun kokeilee
erilaisia vaihtoehtoja valikoista, niin muistaa uudelleen, kun on kerran kokeilemalla selvittänyt.

-SS-
Joo, isu ohjelmoi jollain konstilla hitecin näyttöön 1R:n. Ihmettelin mikä se on, käyttöohjekirjaa sai tavata hetken aikaa ennenkuin selvisi, että tämä ominaisuus tiputtaa pakilla alimman pikavaihteen silmään. Sitten meni vielä hetki, että sain ohjeiden mukaan poistettua tuon toiminnan käytöstä. Sitten meni taas aikaa, kun se oli jälleen ilmestynyt kehiin. Nyt olen antanut se olla varmaan pari vuotta voimassa, kun en jaksanut taas opiskella kuinka sen saa pois. Isu ei luonnollisesti ole tehnyt omasta mielestään yhtään mitään. Jollain kostilla se kuitenkin aina tullut voimaan sen ajojen jäljiltä.

Tämä niinkuin just kertoo siitä, että jos ei ole motivaatiota käyttää näitä juttuja, niin aivan turhasta moskasta saa maksaa maltaita.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
55v, eli ei nyt eläkeläinen kuitenkaan. Tuossa uudessa 6xx5R:ssä on niin selkeät valikot, että niitä osaa käyttää kuka vaan. Tuossa on hyvää se, että sitä voi ajaa niin "karvalakkina" kuin haluaa, mitään säätöjä ei ole pakko tehdä tai automatiikkoja ottaa käyttöön jos ei halua. Mielestäni JD:ssä on selkein käyttöliittymä, toisena Case/Nh ja kolmantena Fendt.

Nojoo, iso ero seitenkymppiseen, jolle tietokoneen käyttö melkoista hepreaa kun ei ole koskaan ko. taitoja tarvinnut.

55 vuotias on ihan nykyteknologiassa vielä mukana.

Joku vuosi sitten olin puimassa ja isä pellolla kärryn kanssa, toi pellolle kaksi kärryä kerralla ja matkaakin jonkin verran. Setä soitteli ja kysyi missä oon, oli tullut pihaan ja ihmetteli että mikä traktori pihassa. Ärrä jontikka oli tuotu koeajoon illan aikana, ja neuvoin puhelimessa kuinka liikkuu ja hupskeikkaa, kohta oli pellolla setämies, silloin reilu seitenkymppinen :) Keppilaatikolla ajanut, tuo oli eka ja ainoa portaattomaan kohdistunut kokemus. Se ajaminen jontikalla ei tosiaan vaadi mitään ihmeellistä, takuulla helpointa ihan kaikista traktoreista ja malleista.
Niin kun et muilla ole ajellut näin se monesti on.

Massikka ja ventti sekavia, Nh ok ja casena erittäinkin miellyttävä hallintalaitteiltaan tai lähinnä se ajokahva , vanha patukin ajoi kuin vanha tekijä pienellä opastuksella. Deutsia joskus aikoinaan kokeillut, samoin Valtraa. Osa ollut koeajossa, osa vain liikkeestä koeajolla. Deutsi tais olla eka portaaton, ja aikaa mahtaa olla jo 15 vuotta. Ellei sitten 6920 Deere, joka oli koeajossa samoihin aikoihin.

Että onhan noita ollut kokeilla ja tullut kokeiltua, aikaa mennyt kauan valintaa tehden. JD ja Case olleet vakavasti harkinassa, samoin Massikka näistä portaattomista jotka olleet ajossakin. Kuitenkin tuli keppilaatikolla oleva JD viime keväänä, ajon helppous syynä mutta eipä oo enää niin yksinkertaisia ku aiemmin, portaaton ois ollut selkeämpi käytettävyydeltään.


"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei siinä ehkä järki ratkaise, mutta oman muistipään pitää olla kunnossa, kun kokeilee
erilaisia vaihtoehtoja valikoista, niin muistaa uudelleen, kun on kerran kokeilemalla selvittänyt.

-SS-
Joo, isu ohjelmoi jollain konstilla hitecin näyttöön 1R:n. Ihmettelin mikä se on, käyttöohjekirjaa sai tavata hetken aikaa ennenkuin selvisi, että tämä ominaisuus tiputtaa pakilla alimman pikavaihteen silmään. Sitten meni vielä hetki, että sain ohjeiden mukaan poistettua tuon toiminnan käytöstä. Sitten meni taas aikaa, kun se oli jälleen ilmestynyt kehiin. Nyt olen antanut se olla varmaan pari vuotta voimassa, kun en jaksanut taas opiskella kuinka sen saa pois. Isu ei luonnollisesti ole tehnyt omasta mielestään yhtään mitään. Jollain kostilla se kuitenkin aina tullut voimaan sen ajojen jäljiltä.

Tämä niinkuin just kertoo siitä, että jos ei ole motivaatiota käyttää näitä juttuja, niin aivan turhasta moskasta saa maksaa maltaita.

Mulla sama jontikassa, ja vanhaa patua ensin siitä syytin ja kysyinkin että mitä oot yrittänyt tehdä. Nyt oon huomannut, että tekee sitä ihan itsekseen? Missähän lie vika, varmaa on että kukaan ei oo vaihteiston asetuksiin koskenut kun pihatöissä tarvii eikä kukaan muu oo koneeseen koskenut mun lisäksi. Eikä muutenkaan tarvetta muuttaa ko. säätöä kun sekalaisia töitä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei siinä ehkä järki ratkaise, mutta oman muistipään pitää olla kunnossa, kun kokeilee
erilaisia vaihtoehtoja valikoista, niin muistaa uudelleen, kun on kerran kokeilemalla selvittänyt.

-SS-
Joo, isu ohjelmoi jollain konstilla hitecin näyttöön 1R:n. Ihmettelin mikä se on, käyttöohjekirjaa sai tavata hetken aikaa ennenkuin selvisi, että tämä ominaisuus tiputtaa pakilla alimman pikavaihteen silmään. Sitten meni vielä hetki, että sain ohjeiden mukaan poistettua tuon toiminnan käytöstä. Sitten meni taas aikaa, kun se oli jälleen ilmestynyt kehiin. Nyt olen antanut se olla varmaan pari vuotta voimassa, kun en jaksanut taas opiskella kuinka sen saa pois. Isu ei luonnollisesti ole tehnyt omasta mielestään yhtään mitään. Jollain kostilla se kuitenkin aina tullut voimaan sen ajojen jäljiltä.

Tämä niinkuin just kertoo siitä, että jos ei ole motivaatiota käyttää näitä juttuja, niin aivan turhasta moskasta saa maksaa maltaita.
kersat on monessa talossa saaneet tuon 1 R kohilleen ja sitten on luettu ohjekirjaa.
Tuo jontikan ryömintä ominaisuus on kyllä vaarallinen selvä mokahan se on ihme kun ei työsuojeluviranomaiset tuohon ole puuttunee vaiko yksilö vika.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei siinä ehkä järki ratkaise, mutta oman muistipään pitää olla kunnossa, kun kokeilee
erilaisia vaihtoehtoja valikoista, niin muistaa uudelleen, kun on kerran kokeilemalla selvittänyt.

-SS-
Joo, isu ohjelmoi jollain konstilla hitecin näyttöön 1R:n. Ihmettelin mikä se on, käyttöohjekirjaa sai tavata hetken aikaa ennenkuin selvisi, että tämä ominaisuus tiputtaa pakilla alimman pikavaihteen silmään. Sitten meni vielä hetki, että sain ohjeiden mukaan poistettua tuon toiminnan käytöstä. Sitten meni taas aikaa, kun se oli jälleen ilmestynyt kehiin. Nyt olen antanut se olla varmaan pari vuotta voimassa, kun en jaksanut taas opiskella kuinka sen saa pois. Isu ei luonnollisesti ole tehnyt omasta mielestään yhtään mitään. Jollain kostilla se kuitenkin aina tullut voimaan sen ajojen jäljiltä.

Tämä niinkuin just kertoo siitä, että jos ei ole motivaatiota käyttää näitä juttuja, niin aivan turhasta moskasta saa maksaa maltaita.

Sillä manuaaliasennolla kun ajaa, niin suunta valittuna suunnanvaihtimen nappia painamalla merkitään käytössä oleva pikavaihde siihen suuntaan käytettäväksi. Isäs on vaan painanu vahingossa tuota nappia kotvan aikaa, jolloin pikavaihde1 on tullut pakkivaihteelle valituksi.

Turbiinikytkinkoneessa  pikavaihdeautomatiikka on siirtoajossa  kätevä, ei tarvi keppiin koskea. ajelessa.

Viimeksi muokattu: 23.02.17 - klo:20:28 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Noi on kyl tälläselle köyhälle loppukäyttäjälle painajaisia 30-vuoden päästä, vikaa aivan v itun paljon ja pääasiassa sähköisiä.

Vaan onko noista enää siinä vaiheessa liikkuujaksi????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Ei siinä ehkä järki ratkaise, mutta oman muistipään pitää olla kunnossa, kun kokeilee
erilaisia vaihtoehtoja valikoista, niin muistaa uudelleen, kun on kerran kokeilemalla selvittänyt.

-SS-
Joo, isu ohjelmoi jollain konstilla hitecin näyttöön 1R:n. Ihmettelin mikä se on, käyttöohjekirjaa sai tavata hetken aikaa ennenkuin selvisi, että tämä ominaisuus tiputtaa pakilla alimman pikavaihteen silmään. Sitten meni vielä hetki, että sain ohjeiden mukaan poistettua tuon toiminnan käytöstä. Sitten meni taas aikaa, kun se oli jälleen ilmestynyt kehiin. Nyt olen antanut se olla varmaan pari vuotta voimassa, kun en jaksanut taas opiskella kuinka sen saa pois. Isu ei luonnollisesti ole tehnyt omasta mielestään yhtään mitään. Jollain kostilla se kuitenkin aina tullut voimaan sen ajojen jäljiltä.

Tämä niinkuin just kertoo siitä, että jos ei ole motivaatiota käyttää näitä juttuja, niin aivan turhasta moskasta saa maksaa maltaita.
kersat on monessa talossa saaneet tuon 1 R kohilleen ja sitten on luettu ohjekirjaa.
Tuo jontikan ryömintä ominaisuus on kyllä vaarallinen selvä mokahan se on ihme kun ei työsuojeluviranomaiset tuohon ole puuttunee vaiko yksilö vika.
Tuo ryömintä ominaisuus on tosi hyvä.Monis tarkkuutta vaativissa hommis saa hivutettua millin tarkasti 8)