Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneviesti-lehdessä traktoritesti  (Luettu 52263 kertaa)

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Kpneviesti-lehdessä traktoritesti
Tai nythän siellä on kotimainen, mutta meidän näkövinkkelistä.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kpneviesti-lehdessä traktoritesti
Eikö noissa prenteissä pitäis pikkuhiljaa olla jo kotimaiset koneet?
200-sarjassa on ollut jo pitkään 3.3l Linnavuoren papattaja.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Joo mutta miksei isompiin kelpaa?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Joo mutta miksei isompiin kelpaa?
Kai se halutaan vähän erottaa massikasta.

Brittien foorumilla kyllä puhuivat että massikka ois parempi koska on sisun kone. Uusissa Fendteis on liikaa moottorivikoja.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kpneviesti-lehdessä traktoritesti
... ja eikä vanha koira enää opi noihin härpäkemalleihin kun ei niissä edes kunnon vipuja ole hallintaan...                       ketuttaa tuo nyyn nostolaitteen miettiminen lingonlaskussakin välillä...   kerkiää jo ajaa puolenkymmentä metriä ja linko vasta tulossa alas...    toisinaan... ei aina!
Sullakin ainoa este oppimiseen on tuo asenne. Isäukko kun itsensä kampesi 6175R Autopower jonnun kyytiin ja myyjän kanssa kävi vähän pyörittämässä, niin kyllä näki naamasta että oli mieleen. Ajokokemusta portaattomasta ei ollut, vaan helpoksi opittavaksi kehui.

Minkä ikäinen isäukko?

Kyllähän sillä ajaa, mutta entäs kun pitää vaihtaa ulosoton nopeus, muuttaa hydrauliikan virtuaksia, laittaa jokin hydr.lohko moottorikäytölle, muuttaa vaihteiston asetuksia. Tai ihan parhaana, hakea valikosta eri työvalot palamaan?

Sillä kyselen, kun vanhemmissa nää selkeästi eri nappuloilla. Itsellä 30-sarjalainen, ja "kaikki" tehtävä valikkojen kautta, vaikka pikavalinnat onkin sivupaneelissa. Silti se logiikka unohtuu eläkeläiseltä, ei tule pian 70vee patulta selkäytimestä ja pitää pähkäillä jotain, silti ei onnistu. Ajaminen ja käyttö käy kuin luomisen työ, mutta nuo ylimääräiset "helpottavat" tekijät on satunnaiselle käyttäjälle hepreaa, ellei ole digikauden kasvatteja.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
55v, eli ei nyt eläkeläinen kuitenkaan. Tuossa uudessa 6xx5R:ssä on niin selkeät valikot, että niitä osaa käyttää kuka vaan. Tuossa on hyvää se, että sitä voi ajaa niin "karvalakkina" kuin haluaa, mitään säätöjä ei ole pakko tehdä tai automatiikkoja ottaa käyttöön jos ei halua. Mielestäni JD:ssä on selkein käyttöliittymä, toisena Case/Nh ja kolmantena Fendt.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
55v, eli ei nyt eläkeläinen kuitenkaan. Tuossa uudessa 6xx5R:ssä on niin selkeät valikot, että niitä osaa käyttää kuka vaan. Tuossa on hyvää se, että sitä voi ajaa niin "karvalakkina" kuin haluaa, mitään säätöjä ei ole pakko tehdä tai automatiikkoja ottaa käyttöön jos ei halua. Mielestäni JD:ssä on selkein käyttöliittymä, toisena Case/Nh ja kolmantena Fendt.
Makuja on monia.

Miksi ostaa traktori missä on automatiikkaa mitä ei käytä?

Viimeksi muokattu: 23.02.17 - klo:14:03 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Makuja on monia.

Miksi ostaa traktori missä on automatiikkaa mitä ei käytä?
Jos vaikka itse on pääasiallinen käyttäjä ja käyttää ominaisuuksia, mutta sit on niitä isäukkoja ja muita satunnaisempia kuskeja, niin onhan se hyvä että nekin saavat traktorin liikkeelle kohtuudella.

R-sarjan Jontikan käyttöliittymä on tosiaan erittäin selkeä ja helposti ymmärrettävä.

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Miksi ostaa traktori missä on automatiikkaa mitä ei käytä?
Perheen jälkikasvu tykkää, kun on automatiikkaa ja ominaisuuksia. Sitten se innostuu ajamaan sillä traktorilla ja kiinnostuu maataloudesta ja ryhtyy jatkamaan sitä perhetilaa.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Jonttuun kun saisi jollakin teetettyä nykyaikaisen nostolaitteen taakse mutta ei millään. Moottorihan oli hengetön puputtaja.Glasi oli ylättävän heikko. äänekäs voimansiirto.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kpneviesti-lehdessä traktoritesti
Eikö noissa prenteissä pitäis pikkuhiljaa olla jo kotimaiset koneet?

  Kauhulla aattelen sitä aikaa, no, noi sakemannit kyllä kestää mun aikani..

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Jonttuun kun saisi jollakin teetettyä nykyaikaisen nostolaitteen taakse mutta ei millään. Moottorihan oli hengetön puputtaja.Glasi oli ylättävän heikko. äänekäs voimansiirto.

 Jonnikan nostolaite saattaa olla jonkun standardin ja konedirektiivin mukainen viritelmä, seikka josta valtua ei voi kovinkaan usein syyttää.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Jonttuun kun saisi jollakin teetettyä nykyaikaisen nostolaitteen taakse mutta ei millään. Moottorihan oli hengetön puputtaja.Glasi oli ylättävän heikko. äänekäs voimansiirto.
Mitä vikaa Jontikan nostolaitteissa on, eivät mielestäni eroa millään tapaa muiden merkkien tunkeista? Ja varmasti joku semmoiset mieleisetkin pyöräyttää, kunhan vaan rahaa löytyy.

Köntys

  • Vieras
Vs: Koneviesti-lehdessä traktoritesti
Jonttuun kun saisi jollakin teetettyä nykyaikaisen nostolaitteen taakse mutta ei millään. Moottorihan oli hengetön puputtaja.Glasi oli ylättävän heikko. äänekäs voimansiirto.
Mitä vikaa Jontikan nostolaitteissa on, eivät mielestäni eroa millään tapaa muiden merkkien tunkeista? Ja varmasti joku semmoiset mieleisetkin pyöräyttää, kunhan vaan rahaa löytyy.

Vähän kun laittaa kumisaappaanvarsia ja superloonia, niin jo alkaa...  :D

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Kpneviesti-lehdessä traktoritesti
tuosta hallinnoista mietin vaan että miten pitemmän päälle kun kuormaa.. esim. niin nuo peukalojutut ja muut pikku nappulat oikeen käy erkonomialtaan ihmiskäteen ?      ite huomaan jo tuosta jos esim. auratessa tuossa nyyn käsikaasun kahvalla kättä pitää ja pitempi taival, alkaa käsi rampautua yhessä asennossa... ihan kuin noilla kosseilla peukut jumii kännyn naputtelusta...          liikkeet kun ei niin hirmu isoaja mutta motorisesti outoja..                                            mutta on nuo saakeli jokainen merkki niin hirmukorkeita että ei meikä tartte...
Miksi pitää kättä käsikaasulla jatkuvasti? Nappista eteen ja toisesta nappista taa etukuormaajan kahvassa, näin ainakin Länkkärissä, mikä muka olis parempi suunnanvaihtoon kuormatessa?
pessimisti ei pety!