Riipukejarruun ei kannata investoida. Liiallinen heilunta johtuu liian äkkinäisistä liikkeistä. Ne taas johtuvat huonosta venttiilistöstä (=toimii käytännössä vain on/off-tyyliin) tai vipuja ei liikutella sopivan pehmeästi. Vaihda ennemmin venttiilistö parempaan tai pistä kuskin ajatusmaailma uusiksi.
Vika on usein ratin ja penkin välissä.
yksinkertaisin ja varmin tapa taitaa kuitenkin olla tuo jarru sinne laittaa. Jos normaali riipuke maksaa 100€ ja yhden suunnan jarrulla 180€ tai kahden suunnan jarrulla 250€, ei investointi kovin iso ole. Onko nämä halvimmat sitten riittävän hyviä, siihen en ota kantaa.
Laitoin muutaman kuvan ja mitat Finn-Rotorille ja sieltä suoraan vastasivat mikä sopii... tai oikeastaan ei sopinut mikään valmis malli vaan sellaisen joutuu tekemään ellei sitten vaihda puomin päätä. Uudempiin kuormaimiin luulisi löytyvän sopiva, jos rotaattori on vielä samasta firmasta.