• Tavallinen aihe

Aihe Farmariauto  (Luettu 28799 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4292
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Farmariauto
Mulla on käyttöautona tojota kaarina E jolla on ajettu 360 tkm. Ei todellakaan ole ollut hyvällä pidolla ja niin vain meni katsastuksesta läpi näyttämällä. Perus 1,6 bensa ja karvalakkimalli. Alustaa on öljytty ettei ruoste ole päässyt pesimään.

Yksi kulutusosa tuntuu olevan nykyisin autoissa pyöränlaakerit. Riippuen merkistä ja mallista niitä saa vaihtaa alle 100 tkm ajettunakin. Meillä meni huihaista takapyöränlaakerit noin 170 tkm. kohdalla. Tuo sedän golffi oli siis mennyt ilman mitään vikoja. Ominaisuuksina toki huono lämpiäminen, mitä pidän kyllä vikana kun pakkasta alkaa oikeasti olla kunnolla. Sedälläkin oli tuo golf matka-ajossa 60 km suuntaansa ja lattialta ei jäät vissiin sulanu...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6760
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Farmariauto
Kävin tuossa pikku mutkan korjaamolla. Yks työnalla oleva auto oli farmari audi, 100000 ajettu korjaamon johtaja sanoi, että öljyä kone "ryyppää" yli kohtuuden.  Ja lisäksi luetteli saman konsernin autojen jakopään ketjuongelmista monilla moottorityypeillä. Miten tähän on tultu?
Jakopäät tehty vähän sinne päin, ketju kiertää monen rattaan takaa ja ohjurit ei kestä. Yhden 2.5Tdi:n jakopään olen avattuna nähnyt, rakennettu juuri sillä tapaa että ohjurit pettää 200-300tkm välillä.

Muillakin valmistajilla ollut nyt 2000-luvulla ongelmia jakopäiden kanssa, vaesinkin ketjullisten. Olisiko Audi ollut sitten näitä vikaisia 2.0Tdi tai 2.0Tsi malleja, kun on kerta öljy maistunut. Tuommoiselle on kuulemma "normaalia" että öljyä joutuu lisäämään jopa 1l/1000km. Ihanan kallista. :D


Miksi muuten farmari. Onko koiria kuskattavaksi. Itte en oikein muuta syytä keksi. Porrasperä kuitenkin lämpiää nopeammin ja sitten jos kaipaa kokoa ja tilaa niin jonkintasoinen katumaasturi. Lähtien pienistä ja halvoista kassuista ja hondista, lantikkan ja pajeron kautta aina mersun ja audin tai jeepin versioihin riippuen pussin sisällöstä.
Ei nuo Qashqait ainakaan mitenkään tilavia kärryjä ole, saati luotettavia. Samasta vaivasta kärsii kyllä lähes kaikki yleisimmät citymaasturit. Jos vajaavetoinen riittää, niin en näkisi mitään syytä maksaa siitä, että auton koria on nostettu ylemmäs, tavaratilaa pienennetty, sekä massaa ja hintaa lisätty. Jos nelikkoa tarvitsee, niin ehkä sitten. Vaikka eihän noissa citymaastureissa ole oikeaa nelivetoa, vaan "jokapyöräveto".
[/quote

Ittellä tuo kassu enkä pysty kyllä sanomaqn kestävyydestä mitään. 80000 kilsaa ja taka jarrupalat ja yksi sulake on tähän saakka korjattu. Pienihän se oikeasti on. Käytännössä teini golffin kokoinen. Itte kyllä tykkään istua vähän korkeammalla ja maavara tuo jonkinverran kulkukykyä sivuteille mutta eihän tuo siis mikään maasturi ole eikä edes oikein sitimaasturikaan.]
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5279
Vs: Farmariauto
Mä en ainakaan koskaan oo ymmärtänyt, että mikä saa ihmisen ostaan tojotan. Monella tojolla olen ajanut, eikä niistä yksikään ole kyllä hyvä ajettava ollut.

Ittellä ikivanha volkkari, öljyä menee tosiaan melkein 1l/1000km ja aika raskas ohjaus, muuten ajettavuus ihan ok.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9110
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Farmariauto
Minulla on varmaan tuuri käynyt kun lähipiirissä ei oo ollut yhtään vagginetta jotka olis kuluttaneet öljyä. Veljellä oli joskus ihan uus anjovis ajossa joka söi öljynsä ja kone leikkas. Hällä nyt ajossa golf variant 1.4 tsi dsg, kerran on laatikko kait jotain käynnistyksen jälkeen pykinyt, mut muuten tuo on toiminut. Toki tuokin uutena tullu parivuotias lisari.

Onhan farkussa etunsa, mut ilmankin on pärjännyt. Nää katumaasturit on enempi sellainen muoti-ilmiö, yleensä nuo ottaa takkiin mm. ilmanvastuksessa ja sitäkautta kulutuksessa. Minusta saa maksaa liian kovaa hintaa siitä että autoon on kätevämpi nousta ja sieltä on parempi näkyvyys.

Ja nissaniin päin en kusiskaan,  enoo ikänä ymmärtänyt miks ihmiset niitä ostaa uutena. Toki sama homma fordien ja ranskalaisten kanssa. Toki sopivasti käytettynä taas em. merkeistä saa hyvää vastinetta rahalleen kun maine on huonohko.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51640
  • KKKK, KerääjäKasveilla Kääpiölle Kömpijä
Vs: Farmariauto
En minäkään olis muuten pösön varmaria ostanu mut kolmen istuimen mahtuminen oli moneen autoon mahdottomuus. Vaihtoehtoina oli sitten lestiakvaariota eli tilapeliä tai joku 90-luvun V70.  Fordeihin en koske ja jaappanilaisilla ajakoon ne ketkä ovat niihin kasvaneet veren perintönä.

Maastureissa tähtitieteelliset verot diisselinä ja bentsiineinä kulutus posketon. Jeeppiä aluksi vähän katoin sillä silmällä, homostikin ehkä, mutta verot ja kulutus kellisti hienon auton hankinnan.
Näillä mennään ja muut millä lystää. Autoista ei ole ku kuluja, merkkiin kattomatta, ja polkupyörällä ajaa lapset, vihreet, kortittomat ja homot. Apostolinkyytikään ei maistu.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Jätkä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9874
Vs: Farmariauto
ei kait merkillä muuta väliä kuin että tojota!

Juu, avensiksen farmarimallia  pitää kanssa käydä koeajamassa.

Avensis suht varma valinta, Ainoo murhe ne jäätyvät takajarrut, kun joutuu lumessa ajamaan niin seuraavalla liikkeelle lähdöllä aina irrottelu jumppaa tiedossa. Mutta ne taitaa olla kaikissa samanlaiset merkistä riippumatta. Ja juhannuksena harvemmin tuottaa enää harmia.

Peltivanteita kun käyttää talvella, niin ainakin omasta autosta tuo ongelma poistui.

En minäkään olis muuten pösön varmaria ostanu mut kolmen istuimen mahtuminen oli moneen autoon mahdottomuus. Vaihtoehtoina oli sitten lestiakvaariota eli tilapeliä tai joku 90-luvun V70.  Fordeihin en koske ja jaappanilaisilla ajakoon ne ketkä ovat niihin kasvaneet veren perintönä.

Maastureissa tähtitieteelliset verot diisselinä ja bentsiineinä kulutus posketon. Jeeppiä aluksi vähän katoin sillä silmällä, homostikin ehkä, mutta verot ja kulutus kellisti hienon auton hankinnan.
Näillä mennään ja muut millä lystää. Autoista ei ole ku kuluja, merkkiin kattomatta, ja polkupyörällä ajaa lapset, vihreet, kortittomat ja homot. Apostolinkyytikään ei maistu.

Sitikka C5 farkkuna ei ole kovin tähtitieteelisessä hinnassa.
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/8543460

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !

Dr.Who

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5059
  • Tohtori tietää hoidon ,tautiin kuin tautiin
Vs: Farmariauto
Turha vastata kun et kuitenkaan tiedä vastausta

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51640
  • KKKK, KerääjäKasveilla Kääpiölle Kömpijä
Vs: Farmariauto
ei kait merkillä muuta väliä kuin että tojota!

Juu, avensiksen farmarimallia  pitää kanssa käydä koeajamassa.

Avensis suht varma valinta, Ainoo murhe ne jäätyvät takajarrut, kun joutuu lumessa ajamaan niin seuraavalla liikkeelle lähdöllä aina irrottelu jumppaa tiedossa. Mutta ne taitaa olla kaikissa samanlaiset merkistä riippumatta. Ja juhannuksena harvemmin tuottaa enää harmia.

Peltivanteita kun käyttää talvella, niin ainakin omasta autosta tuo ongelma poistui.

En minäkään olis muuten pösön varmaria ostanu mut kolmen istuimen mahtuminen oli moneen autoon mahdottomuus. Vaihtoehtoina oli sitten lestiakvaariota eli tilapeliä tai joku 90-luvun V70.  Fordeihin en koske ja jaappanilaisilla ajakoon ne ketkä ovat niihin kasvaneet veren perintönä.

Maastureissa tähtitieteelliset verot diisselinä ja bentsiineinä kulutus posketon. Jeeppiä aluksi vähän katoin sillä silmällä, homostikin ehkä, mutta verot ja kulutus kellisti hienon auton hankinnan.
Näillä mennään ja muut millä lystää. Autoista ei ole ku kuluja, merkkiin kattomatta, ja polkupyörällä ajaa lapset, vihreet, kortittomat ja homot. Apostolinkyytikään ei maistu.

Sitikka C5 farkkuna ei ole kovin tähtitieteelisessä hinnassa.
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/8543460

Sitikka? Huh, ei ikinä tai renöö....omg vmp.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51640
  • KKKK, KerääjäKasveilla Kääpiölle Kömpijä
Vs: Farmariauto
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4374
Vs: Farmariauto
Missä välissä tavallinen tallaaja ehtii miljoonan ajaa. Useimmata autot kestää puolimilliä ja siihen menee tavallisella käyttäjällä melkoisesti vuosia.  Mesen ja 307 pösön vertaaminen ontuu, parempi verrata pikku kökkyrä Mersuihin ta vaikka Vitoon.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51640
  • KKKK, KerääjäKasveilla Kääpiölle Kömpijä
Vs: Farmariauto
Missä välissä tavallinen tallaaja ehtii miljoonan ajaa. Useimmata autot kestää puolimilliä ja siihen menee tavallisella käyttäjällä melkoisesti vuosia.  Mesen ja 307 pösön vertaaminen ontuu, parempi verrata pikku kökkyrä Mersuihin ta vaikka Vitoon.

Voit sää käydä autoliikkeessä paukuttamassa autonovea ja havaita eron siinä äänessä. Valittet vaikka 607 pösön ja c-mersun. Kyl se ison pösön peltipurkkivaikutelma on yhtä raju kun pienemmissäkin. Tai teet saman Skeidalla ja audilla, skeidaan kuuluu ajomelu ja audiin ei. Superb ja A4.

Vaan kukapa ajaa skoodalla?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28386
  • für immer
Vs: Farmariauto
Opel Omega on edelleen parasta tolla sektorilla, ja sinne voi meijerimyymälästä heitellä hapot ja nuolukivet huoletta sekaisin.

Farkku on kyl autoista noloin, joten Omegan ostamalla säästää rahaa sit naamiointiin tms. häpeän peittelyyn.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5609
Vs: Farmariauto
Accordi on varmasti myöskin varmatoiminen peli ja tyylikäs. Waggilaisissa on liian paljon heittoa laadussa. Välillä on tosi hyviä tapauksia kun osaa valita oikeat yhdistelmät moottorin ja vaihteiston kanssa. Sedällä oli edellisen kopan golf jolla ajeli 200 tkm ilman ongelmia. 2 litrainen tdi ja manuaali.

Nuoret Accordit vähissä ja uusia ei enää tuu :( Omaakin olis tehnyt mieli nuorentaa, mutta taitaa taitaa jäädä. Accord on pieni sisätiloiltaan , Viimeisin malli tuntuu itsestä jopa pienemmältä kuin edellinen. Varsinkin takapenkki pieni jos turvaistuin matkustajia. Perä lähes kuin ruumisautossa. Uus koppaisten Mondoiden hintaa en ole edes seurannut, mutta edellinen koppa emänällä ajos ja vois sanoa, että halpa ja varmatoiminen. Tuossa ei mitään hienouksia, mutta monitoimi perällä tilava loosteri. Hiljaisempi sisämelultaan ja suurempi matkustamo tiloilta kuin mun farkku Accordis. Muuten ajettavuudessa Accord hakkaa 11-0 :)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11095
  • Virolaista kiitos!
Vs: Farmariauto
Ja nissaniin päin en kusiskaan,  enoo ikänä ymmärtänyt miks ihmiset niitä ostaa uutena. Toki sopivasti käytettynä taas em. merkeistä saa hyvää vastinetta rahalleen kun maine on huonohko.
Todella surullista. Ostin Nissanin uutena vuonna 1998. Siinä on nyt 448000km mittarissa. Kilometreistä 92000km on kilometrikorvaukset saaneita maileja, jotka kai kuolettivat auton hankinta-arvon ja ehkä muutakin. Akku on alkuperäinen Panasonicin akku. Tehty normaalit huolto-ohjelman mukaiset huollot Nissan huollossa. Eka vika tuli vastaan 150000km kieppeissä, kun ohjaustehostimen öljyputki halkesi pakkasella. Ekat jarrupalat vaihdettiin 300000km kohdalla. Tuonne 350000km asti meni ilman tuon ihmeempiä. Sittemmin kaikkea normaalia kulutusosaa, pakoputken takapönttö, pyyhkijän käyttölaitteen tanko, egr-jumitteli, anturi jossain virranjakoyksikössä jne.

Konsernilla on nyt kahdeksas Nissan menossa. Eka ostettu vuonna 1986. Aina uudesta ostettu ja niin pitkälle ajetaan kuin pelaa, sitten vaihtoon. Malleja on ollut mm. Sunny, Pick-up (2x), Micra (3x), Note, Almera.

Nissanin hyvä puoli on pomminvarma toimivuus. Bensaa tankkiin ja ajoa. Huolto-ohjelman mukaan teetetään aina huollot. Viat niiden välillä erittäin harvinaisia.

Mulla ei ole pahemmin merkistä moitittavaa. Autot sinänsä ei kiinnosta pätkän vertaa. Tärkeintä on toimivuus ja pieni polttoaineenkulutus. Seuraava auto on todennäköisesti edelleen Nissan. Note on nyt piikkipaikalla ja Pulsar voisi olla toinen hyvä, mutta selvästi kalliimpi.