Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pintapaine / akselipaino  (Luettu 51558 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: pintapaine / akselipaino
Mulla on joitain lohkoja joilla on pituutta se 1000 metriä. 6 motin kannulla kun ajoi sille 6 hehtaarin pellolle lietteen, niin alkoi olla jo yhdessä kohtaa 30 sentin urat.

Mutta silloinhan oli peltoliikenteessä joku ongelma jos koko pellon lietteet piti sitä samaa "junanraidetta" pitkin viedä.

Et olisi huomannut pellolla mitään jälkeä jos peltoliikenne olisi järjestetty niin että se 6 motin kippo olisi aina mennyt eri jälkeä pitkin jos siinä olisi ollut kunnon pyörät alla.

Kuitenkin sitä kolme kertaa isompaa vaunua ei saa mistään pellolle niin että ei kasvu kärsisi.

Joskus muistan jonkun nauraneen päistetielle :)

Niille päisteteille nauretaan vieläkin....

Niinhän vähän tehdään. Mielummin pilataan peltoa oikein kunnolla.

Älä älä älä älä.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8363
Vs: pintapaine / akselipaino
Jeesus kannattelee kaikkia ilmassa pysyviä aluksia.

Ufot ovatkin asia erikseen. Ne leijuvat Jumalan kämmenellä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: pintapaine / akselipaino
Mulla on joitain lohkoja joilla on pituutta se 1000 metriä. 6 motin kannulla kun ajoi sille 6 hehtaarin pellolle lietteen, niin alkoi olla jo yhdessä kohtaa 30 sentin urat.

Mutta silloinhan oli peltoliikenteessä joku ongelma jos koko pellon lietteet piti sitä samaa "junanraidetta" pitkin viedä.

Et olisi huomannut pellolla mitään jälkeä jos peltoliikenne olisi järjestetty niin että se 6 motin kippo olisi aina mennyt eri jälkeä pitkin jos siinä olisi ollut kunnon pyörät alla.

Kuitenkin sitä kolme kertaa isompaa vaunua ei saa mistään pellolle niin että ei kasvu kärsisi.

Joskus muistan jonkun nauraneen päistetielle :)

Niille päisteteille nauretaan vieläkin....

Niinhän vähän tehdään. Mielummin pilataan peltoa oikein kunnolla.

Älä älä älä älä.....

No Jotkut maksaa pellosta yli 10k€/hehtaari. Paremman hyötysuhteen rahoille sais kun Pellon laidassa tieravin putkittaa kokonaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8363
Vs: pintapaine / akselipaino
Mulla on joitain lohkoja joilla on pituutta se 1000 metriä. 6 motin kannulla kun ajoi sille 6 hehtaarin pellolle lietteen, niin alkoi olla jo yhdessä kohtaa 30 sentin urat.

Mutta silloinhan oli peltoliikenteessä joku ongelma jos koko pellon lietteet piti sitä samaa "junanraidetta" pitkin viedä.

Et olisi huomannut pellolla mitään jälkeä jos peltoliikenne olisi järjestetty niin että se 6 motin kippo olisi aina mennyt eri jälkeä pitkin jos siinä olisi ollut kunnon pyörät alla.

Kuitenkin sitä kolme kertaa isompaa vaunua ei saa mistään pellolle niin että ei kasvu kärsisi.

Joskus muistan jonkun nauraneen päistetielle :)

Niille päisteteille nauretaan vieläkin....

Niinhän vähän tehdään. Mielummin pilataan peltoa oikein kunnolla.

Älä älä älä älä.....

No Jotkut maksaa pellosta yli 10k€/hehtaari. Paremman hyötysuhteen rahoille sais kun Pellon laidassa tieravin putkittaa kokonaan.

Tiedoksi vaan, että täällä Päijät-Hämeessä ei saa ostettua peltoa vaikka tarjoisikin 10k euroa. Koska joku siitä aina tarjoaa vähintään sen yli 15k euroa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: pintapaine / akselipaino
Mulla on joitain lohkoja joilla on pituutta se 1000 metriä. 6 motin kannulla kun ajoi sille 6 hehtaarin pellolle lietteen, niin alkoi olla jo yhdessä kohtaa 30 sentin urat.

Mutta silloinhan oli peltoliikenteessä joku ongelma jos koko pellon lietteet piti sitä samaa "junanraidetta" pitkin viedä.

Et olisi huomannut pellolla mitään jälkeä jos peltoliikenne olisi järjestetty niin että se 6 motin kippo olisi aina mennyt eri jälkeä pitkin jos siinä olisi ollut kunnon pyörät alla.

Kuitenkin sitä kolme kertaa isompaa vaunua ei saa mistään pellolle niin että ei kasvu kärsisi.

Joskus muistan jonkun nauraneen päistetielle :)

Niille päisteteille nauretaan vieläkin....

Niinhän vähän tehdään. Mielummin pilataan peltoa oikein kunnolla.

Älä älä älä älä.....

No Jotkut maksaa pellosta yli 10k€/hehtaari. Paremman hyötysuhteen rahoille sais kun Pellon laidassa tieravin putkittaa kokonaan.

Tiedoksi vaan, että täällä Päijät-Hämeessä ei saa ostettua peltoa vaikka tarjoisikin 10k euroa. Koska joku siitä aina tarjoaa vähintään sen yli 15k euroa.

Vielä parempi hyötysuhde putkittaa Pellon laidassa tie ravi. Laskeskelin kerran että lähes 3 metriä tulis uutta peltoa helposti. Digitoinissakaan ei pitäs pahemmin ongelmia tulla kun ei kerro kellekään että ravi putkitettu.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: pintapaine / akselipaino
Olisiko nyt joku joka voisi aikuistenoikeasti avata tämän ilmatyynyalus myytin.

Kysymykset siis kuuluu.

jos ilmatyynyalus makaa vaa-an päällä ja ja vaaka näyttää 1000 kiloa niin mitä se vaaka näyttää silloin kun sen aluksen käynnistää ja se nousee ilmapatjansa päälle.

Entä mihin tosiaan perustuu että kun aluksen ajaa rannalta veden päälle niin se vesi ei lennä hirveällä voimalla niin kuin esimerkiksi jos ajaa veneellä.

entä miksi ihan ohut jää kestää ilmatyynyaluksen alla vaikka saman painoinen muu esine rikkoo sen jään.

Tuolla se on mainittu miksi esim.  Jää kestää. Sen aluksen pintapaine on aikaspieni.  Liukuu ilman kosketusta jne.  Samalla se jää tukee allaolevaan veteen.  Sitä taas ei tapahdu kun lyö vasaralla jne. Veneessa syväys paljon suurempi ja muoto kyntää vettä.

Vaaka näyttää 1000kg plus miinus aluksen ylös alas liikkeestä johtuva muutos.
Ja negatiivista painetta on vaikea saada aikaiseksi.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8363
Vs: pintapaine / akselipaino
Olisiko nyt joku joka voisi aikuistenoikeasti avata tämän ilmatyynyalus myytin.

Kysymykset siis kuuluu.

jos ilmatyynyalus makaa vaa-an päällä ja ja vaaka näyttää 1000 kiloa niin mitä se vaaka näyttää silloin kun sen aluksen käynnistää ja se nousee ilmapatjansa päälle.

Entä mihin tosiaan perustuu että kun aluksen ajaa rannalta veden päälle niin se vesi ei lennä hirveällä voimalla niin kuin esimerkiksi jos ajaa veneellä.

entä miksi ihan ohut jää kestää ilmatyynyaluksen alla vaikka saman painoinen muu esine rikkoo sen jään.

Tuolla se on mainittu miksi esim.  Jää kestää. Sen aluksen pintapaine on aikaspieni.  Liukuu ilman kosketusta jne.  Samalla se jää tukee allaolevaan veteen.  Sitä taas ei tapahdu kun lyö vasaralla jne. Veneessa syväys paljon suurempi ja muoto kyntää vettä.

Vaaka näyttää 1000kg plus miinus aluksen ylös alas liikkeestä johtuva muutos.
Ja negatiivista painetta on vaikea saada aikaiseksi.

Suhteellisuusteoria. Kaikki on suhteellista.

Negatiivinen paine onkin tietyssä tarkasteluikkunassa.

Suuresta paine-erostahan ei tyynysotalaivassa ole kysymys.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

wtf

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 221
Vs: pintapaine / akselipaino
Mulla on joitain lohkoja joilla on pituutta se 1000 metriä. 6 motin kannulla kun ajoi sille 6 hehtaarin pellolle lietteen, niin alkoi olla jo yhdessä kohtaa 30 sentin urat.

Mutta silloinhan oli peltoliikenteessä joku ongelma jos koko pellon lietteet piti sitä samaa "junanraidetta" pitkin viedä.

Et olisi huomannut pellolla mitään jälkeä jos peltoliikenne olisi järjestetty niin että se 6 motin kippo olisi aina mennyt eri jälkeä pitkin jos siinä olisi ollut kunnon pyörät alla.

Kuitenkin sitä kolme kertaa isompaa vaunua ei saa mistään pellolle niin että ei kasvu kärsisi.

Joskus muistan jonkun nauraneen päistetielle :)

Niille päisteteille nauretaan vieläkin....

Niinhän vähän tehdään. Mielummin pilataan peltoa oikein kunnolla.

Niin tai näin, pelto on takuuvarmasti pilalla kun siihen tehdään tie. Minkälaisen ruohosadon murskeelta saa?

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: pintapaine / akselipaino
Olisiko nyt joku joka voisi aikuistenoikeasti avata tämän ilmatyynyalus myytin.

Kysymykset siis kuuluu.

jos ilmatyynyalus makaa vaa-an päällä ja ja vaaka näyttää 1000 kiloa niin mitä se vaaka näyttää silloin kun sen aluksen käynnistää ja se nousee ilmapatjansa päälle.

Entä mihin tosiaan perustuu että kun aluksen ajaa rannalta veden päälle niin se vesi ei lennä hirveällä voimalla niin kuin esimerkiksi jos ajaa veneellä.

entä miksi ihan ohut jää kestää ilmatyynyaluksen alla vaikka saman painoinen muu esine rikkoo sen jään.

Tuolla se on mainittu miksi esim.  Jää kestää. Sen aluksen pintapaine on aikaspieni.  Liukuu ilman kosketusta jne.  Samalla se jää tukee allaolevaan veteen.  Sitä taas ei tapahdu kun lyö vasaralla jne. Veneessa syväys paljon suurempi ja muoto kyntää vettä.

Vaaka näyttää 1000kg plus miinus aluksen ylös alas liikkeestä johtuva muutos.
Ja negatiivista painetta on vaikea saada aikaiseksi.

Suhteellisuusteoria. Kaikki on suhteellista.

Negatiivinen paine onkin tietyssä tarkasteluikkunassa.

Suuresta paine-erostahan ei tyynysotalaivassa ole kysymys.

Niin,  sitä sinulle on tässä jankattu.
Tarkasteluikkuna tai ei mutta aika vaikea on negatiivinen paine.  Paitsi agronetissä on paljon negatiivista painetta.  Mutta vaikka pulloon on vaikea se saada. Tämähän siis oli erillinen asia eikä suoranaisesti liity siihen alukseen.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8363
Vs: pintapaine / akselipaino
Olisiko nyt joku joka voisi aikuistenoikeasti avata tämän ilmatyynyalus myytin.

Kysymykset siis kuuluu.

jos ilmatyynyalus makaa vaa-an päällä ja ja vaaka näyttää 1000 kiloa niin mitä se vaaka näyttää silloin kun sen aluksen käynnistää ja se nousee ilmapatjansa päälle.

Entä mihin tosiaan perustuu että kun aluksen ajaa rannalta veden päälle niin se vesi ei lennä hirveällä voimalla niin kuin esimerkiksi jos ajaa veneellä.

entä miksi ihan ohut jää kestää ilmatyynyaluksen alla vaikka saman painoinen muu esine rikkoo sen jään.

Tuolla se on mainittu miksi esim.  Jää kestää. Sen aluksen pintapaine on aikaspieni.  Liukuu ilman kosketusta jne.  Samalla se jää tukee allaolevaan veteen.  Sitä taas ei tapahdu kun lyö vasaralla jne. Veneessa syväys paljon suurempi ja muoto kyntää vettä.

Vaaka näyttää 1000kg plus miinus aluksen ylös alas liikkeestä johtuva muutos.
Ja negatiivista painetta on vaikea saada aikaiseksi.

Suhteellisuusteoria. Kaikki on suhteellista.

Negatiivinen paine onkin tietyssä tarkasteluikkunassa.

Suuresta paine-erostahan ei tyynysotalaivassa ole kysymys.

Niin,  sitä sinulle on tässä jankattu.
Tarkasteluikkuna tai ei mutta aika vaikea on negatiivinen paine.  Paitsi agronetissä on paljon negatiivista painetta.  Mutta vaikka pulloon on vaikea se saada. Tämähän siis oli erillinen asia eikä suoranaisesti liity siihen alukseen.

Hetkinen, mitä on jankattu.

Sinähän kuutamolla olet ollut koko ajan.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: pintapaine / akselipaino
Olisiko nyt joku joka voisi aikuistenoikeasti avata tämän ilmatyynyalus myytin.

Kysymykset siis kuuluu.

jos ilmatyynyalus makaa vaa-an päällä ja ja vaaka näyttää 1000 kiloa niin mitä se vaaka näyttää silloin kun sen aluksen käynnistää ja se nousee ilmapatjansa päälle.

Entä mihin tosiaan perustuu että kun aluksen ajaa rannalta veden päälle niin se vesi ei lennä hirveällä voimalla niin kuin esimerkiksi jos ajaa veneellä.

entä miksi ihan ohut jää kestää ilmatyynyaluksen alla vaikka saman painoinen muu esine rikkoo sen jään.



Se vaaka näyttää noin 1000 kiloa molemmissa tapauksissa. Ekassa vaakaa painaa mekaanisesti aluksen runko, toisessa ylipaineinen ilma. Se on vähän kuin pystyasennossa oleva paineilmasylinteri jossa nousevana mäntänä on se aluksen pohja,  ja sylinterin seininä se joustava ilmapussihelma. Tai millainen se helma nyt kulloinkin on. Se, että se helma (sylinteri) vuotaa ei haittaa niin kauan kuin kompuran (puhaltimen) tuotto riittää pitämään painetta yllä. Sylinterin toisena päätynä on maa, vesi, vaaka tai mikä huomattavasti ilmaa tiheämpi juttu sinne nyt laitetaankin. Siitä se 'ponnistaa' ylipaineisen ilman avulla, ja siihen kohdistaa nostovoiman vastavoiman. Joka on siis yhtä suuri kuin aluksen paino jos se kerran leijuu. Kiinteät alustat ovat kiinteitä, vesi väistää paineen aiheuttaman voiman suuruuden suhteessa. Voi vaikka kuvitella että painaa veteen ison putken joka on alapäästä avoin ja yläpäästä tiivis. Jos nostat putkeen jääneen ilman painetta, veden pinta painuu putkessa painetta vastaasti alemmas. Ilmatyynyaluksen kohdalla ne 'putken' seinämät (helmat) ovat vähän epämääräiset ja siellä reunalla paine loppuu ja vesi roiskuu, mutta idea on kuitenkin samankaltainen.

Jää kestää luultavasti siksi että

a) se pinta.ala johon ilmanpaine kohdistuu on melko suuri
b) ilman tuottama voima on erittäin tasaisesti koko alalle jakautunut ja pehmeä, vaikka jää olisi vähän röpelöinenkin tai siinä olisi kohoutumia. Ei pistekuormia, iskuja tai tärähdyksiä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26117
  • vastustan
Vs: pintapaine / akselipaino
iranin armeija käytti noita ilmatyynyaluksia kuulemma ohjusalustoina, meni hyvin suolla ja  aavikoitten lentohiekassa, tiiä sitte mimmoonen pölypilvi seuras alusta, noh eipähän tartte savuverhoa :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Köntys

  • Vieras
Vs: pintapaine / akselipaino

Jospa traktorin ja työkoneiden valtavat renkaat täyttäisi heliumilla  :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: pintapaine / akselipaino
eli saatais sama ilmiö taas kuin laittettais  35seen verkuun 12 litran v8 !    eli kevyt traktori hirmu voimalla varustettuna..                    eiks just noita isoja mörköjä perustella sillä että paino tuo sen vetotehon..

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: pintapaine / akselipaino
iranin armeija käytti noita ilmatyynyaluksia kuulemma ohjusalustoina, meni hyvin suolla ja  aavikoitten lentohiekassa, tiiä sitte mimmoonen pölypilvi seuras alusta, noh eipähän tartte savuverhoa :-\ :-\ :-\ :-\

Suomessa oli sama idea. Rakentivat yhden veneen ja totesivat että eipä tarvitakkaan.

Vesi on oikeasti melko kova elementti. Suurvallat testasivat kantosiipialuksia. Idea kyllä toimi, mutta oli melko monimutkaista tekniikkaa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!