Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pintapaine / akselipaino  (Luettu 51574 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: pintapaine / akselipaino
ja ainakaan ite en pystynny näkemään seuraavan viikon jälkeen missä oli ajettu koneella kun terät oli terävät... en sitten ihan tiedä miksi tiet nousee joka vuosi ja pellon pinta laskee koko ajan...  monella tilalla huomannu että ennen pelto samalla tasolla tien kanssa ja nyt on pelto paljon alempana..   tielle noustaa kuorman kanssa...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: pintapaine / akselipaino
ja ainakaan ite en pystynny näkemään seuraavan viikon jälkeen missä oli ajettu koneella kun terät oli terävät... en sitten ihan tiedä miksi tiet nousee joka vuosi ja pellon pinta laskee koko ajan...  monella tilalla huomannu että ennen pelto samalla tasolla tien kanssa ja nyt on pelto paljon alempana..   tielle noustaa kuorman kanssa...

Vetysidosten ja vielä heikompien sidosten muodostumisen mahdottomuus luo maaperään yhä voimakkaampia sähköisiä sidoksia. Näin heikompien sidosten muodostumien on miltei mahdotonta.

Esim. muokkaamattomassa suorakylvössä kyntöjankko on ollut olemassa monienkin vuosien jälkeen.

Vuosienkaan syväjuuristen kasvien viljely ei ole välttämättä tuottanut toivottua tulosta. Ainoastaan jankkuroinnin yhdistäminen näihin kasvien viljelyyn on antanut parhaita tuloksia.


Jos kerran suurella energialla maata tiivistetään, niin ehkä tarvitaan myös suurta energiaa, millä asioita korjataan.



On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: pintapaine / akselipaino

Mietitääs hiukan tuota vaakahommaa. Eli jos tyynylaatikon ajaa vaa'alle, näkyy sen massa mittarissa. Eli jos koneen sammuttaa ja katselee mittaria, niin vaaka näyttää vaikka 1000 kg. Sitten jos härvelin käynnistää ja levitoi siinä vaa'an päällä, mittarin pitäisi näyttää sama 1000 kg.

Jos ilmapatjan tilalle laittaa vaahtomuovi patjan ja raahaa sen vaa'alle, niin sen pitäisi näyttää taas se 1000 kg.



Jos raahaa jonkun kuvitteellisen vaa'an laiturin päähän missä on vettä sen verran, että pipo kastuu. Sitten asettaa sen vaa'an siihen veden pintaan.

Sitten ajaa purkin ilmapatjalla varustettuna vaa'alle. Pitäisi näyttää 1000 kg. Lyö koneen käyntiin jolloin se kohoaa ylös. Taas pitäisi näyttää mittari 1000 kg.

Sitten vaahtomuovipatjalla sama homma. Vaa'alle koko komistus ja taas näyttää sen 1000 kg. Sitten joku nykäisee vahingossa vaa'an pois alta, niin mitä meillä on. Kallis vekotin järven pohjassa.


Eli tuossa vaakateoriassa ei nyt joku täsmää.

Kappale pysyy veden pinnalla (kelluu) jos sen syrjäyttämä vesimäärä painaa saman kuin kappaleen paino on. Ilmatyynyaluskin pysyy moottori sammutettuna pinnalla jos pohjan muoto ja rakenne ovat riittävän tiiviitä ja venemäisiä  - ts se painuessaan ota vettä sisäänsä ja veteen syntyvä 'kuopallinen' vettä painaa saman kuin aluskin. Rautakanki ei pysy pinnalla koska sen syrjäyttämä tilavuus on pieni mutta 10 000 kontin konttialus pysyy. Laivarauta on vettä kevyempää.... :-))

Se aluksen alle moottorilla tehty ylipaineinen ilma tekee veteen myös aluksen painoa vastaavan painauman. On sama tekeekö sen ilma vai aluksen kiinteä runko, kunhan rungossa ei ole vuotavia reikiä sisäpuolelle. Ja voihan alukseenkin tehdä pohjaan reiän ja liittää siihen siihen putken ylemmäs, paatti ei uppoa mutta meillä on kaivo josta voi vaikka pumpata vettä. Suurissa aluksissa onkin ns. merivesikaivoja joista saadaan tarvittaessa (meri)vettä erilaisiin tarpeisiin.

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: pintapaine / akselipaino
ja ainakaan ite en pystynny näkemään seuraavan viikon jälkeen missä oli ajettu koneella kun terät oli terävät... en sitten ihan tiedä miksi tiet nousee joka vuosi ja pellon pinta laskee koko ajan...  monella tilalla huomannu että ennen pelto samalla tasolla tien kanssa ja nyt on pelto paljon alempana..   tielle noustaa kuorman kanssa...

Vetysidosten ja vielä heikompien sidosten muodostumisen mahdottomuus luo maaperään yhä voimakkaampia sähköisiä sidoksia. Näin heikompien sidosten muodostumien on miltei mahdotonta.

Esim. muokkaamattomassa suorakylvössä kyntöjankko on ollut olemassa monienkin vuosien jälkeen.

Vuosienkaan syväjuuristen kasvien viljely ei ole välttämättä tuottanut toivottua tulosta. Ainoastaan jankkuroinnin yhdistäminen näihin kasvien viljelyyn on antanut parhaita tuloksia.


Jos kerran suurella energialla maata tiivistetään, niin ehkä tarvitaan myös suurta energiaa, millä asioita korjataan.

Pellon pinta laskee juuri sen takia, että maa tiivistyy märkää sotkiessa. Kun maa laskee vesi virtaa pintaa pitkin notkoon. Pellolla kuljettaessa maa tiivistyy notkokohdasta lisää ja notkon koko vain laajenee, koska tiivistynyt maa ei läpäise vettä. Tiivistymän rikkominen jankkurilla auttaa,  jos vesi sitten pääsee virtaamaan salaojaan. Pohjamaa on kuitenkin harvoin niin kuivaa varsinkin ongelmapaikoissa, että jankkurin rikkoma ura jäisi pitkäaikaiseksi
Ca 2+ ioni mahdollistaa niiden heikompien sidosten syntymisen, jolloin tiivistymä muuttuu muruisemmaksi.
Kalkitus tai kipsin levittäminen ovat savella tehokkain keino parantaa maan rakennetta sekä pinnalla, että syvemmällä. Kalkituksen jälkeinen kyntäminen mieluiten jankkuripiikeillä parantaa maan läpäisyä. Pinnalta tapahtuva jankkurointi ei sekoita kalkkia syvälle. Jos kalkki saataisiin suoraan jankkurin uraan se pääsisi vaikuttamaan myös syvemmällä.

Silloin ,kun savi kuivuessaan tekee pyöränjäljen suuntaisen halkeaman peltoon, voi olla varma, että ajopeli on jättänyt tiivistymän jälkeensä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: pintapaine / akselipaino

Mietitääs hiukan tuota vaakahommaa. Eli jos tyynylaatikon ajaa vaa'alle, näkyy sen massa mittarissa. Eli jos koneen sammuttaa ja katselee mittaria, niin vaaka näyttää vaikka 1000 kg. Sitten jos härvelin käynnistää ja levitoi siinä vaa'an päällä, mittarin pitäisi näyttää sama 1000 kg.

Jos ilmapatjan tilalle laittaa vaahtomuovi patjan ja raahaa sen vaa'alle, niin sen pitäisi näyttää taas se 1000 kg.



Jos raahaa jonkun kuvitteellisen vaa'an laiturin päähän missä on vettä sen verran, että pipo kastuu. Sitten asettaa sen vaa'an siihen veden pintaan.

Sitten ajaa purkin ilmapatjalla varustettuna vaa'alle. Pitäisi näyttää 1000 kg. Lyö koneen käyntiin jolloin se kohoaa ylös. Taas pitäisi näyttää mittari 1000 kg.

Sitten vaahtomuovipatjalla sama homma. Vaa'alle koko komistus ja taas näyttää sen 1000 kg. Sitten joku nykäisee vahingossa vaa'an pois alta, niin mitä meillä on. Kallis vekotin järven pohjassa.


Eli tuossa vaakateoriassa ei nyt joku täsmää.

Kappale pysyy veden pinnalla (kelluu) jos sen syrjäyttämä vesimäärä painaa saman kuin kappaleen paino on. Ilmatyynyaluskin pysyy moottori sammutettuna pinnalla jos pohjan muoto ja rakenne ovat riittävän tiiviitä ja venemäisiä  - ts se painuessaan ota vettä sisäänsä ja veteen syntyvä 'kuopallinen' vettä painaa saman kuin aluskin. Rautakanki ei pysy pinnalla koska sen syrjäyttämä tilavuus on pieni mutta 10 000 kontin konttialus pysyy. Laivarauta on vettä kevyempää.... :-))

Se aluksen alle moottorilla tehty ylipaineinen ilma tekee veteen myös aluksen painoa vastaavan painauman. On sama tekeekö sen ilma vai aluksen kiinteä runko, kunhan rungossa ei ole vuotavia reikiä sisäpuolelle. Ja voihan alukseenkin tehdä pohjaan reiän ja liittää siihen siihen putken ylemmäs, paatti ei uppoa mutta meillä on kaivo josta voi vaikka pumpata vettä. Suurissa aluksissa onkin ns. merivesikaivoja joista saadaan tarvittaessa (meri)vettä erilaisiin tarpeisiin.

Laivat ovat laivoja.

Mutta jos ilmatyynyalus siirtyy sitten rannalle, niin pitäisi sen sitten ojaa aurata kulkiessaan, jos painoa vastaava painauma veteenkin tulee.

Kyllä siinä varmaan osa painovoimasta tapetaan sillä paine-erolla.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: pintapaine / akselipaino

Mietitääs hiukan tuota vaakahommaa. Eli jos tyynylaatikon ajaa vaa'alle, näkyy sen massa mittarissa. Eli jos koneen sammuttaa ja katselee mittaria, niin vaaka näyttää vaikka 1000 kg. Sitten jos härvelin käynnistää ja levitoi siinä vaa'an päällä, mittarin pitäisi näyttää sama 1000 kg.

Jos ilmapatjan tilalle laittaa vaahtomuovi patjan ja raahaa sen vaa'alle, niin sen pitäisi näyttää taas se 1000 kg.



Jos raahaa jonkun kuvitteellisen vaa'an laiturin päähän missä on vettä sen verran, että pipo kastuu. Sitten asettaa sen vaa'an siihen veden pintaan.

Sitten ajaa purkin ilmapatjalla varustettuna vaa'alle. Pitäisi näyttää 1000 kg. Lyö koneen käyntiin jolloin se kohoaa ylös. Taas pitäisi näyttää mittari 1000 kg.

Sitten vaahtomuovipatjalla sama homma. Vaa'alle koko komistus ja taas näyttää sen 1000 kg. Sitten joku nykäisee vahingossa vaa'an pois alta, niin mitä meillä on. Kallis vekotin järven pohjassa.


Eli tuossa vaakateoriassa ei nyt joku täsmää.

Kappale pysyy veden pinnalla (kelluu) jos sen syrjäyttämä vesimäärä painaa saman kuin kappaleen paino on. Ilmatyynyaluskin pysyy moottori sammutettuna pinnalla jos pohjan muoto ja rakenne ovat riittävän tiiviitä ja venemäisiä  - ts se painuessaan ota vettä sisäänsä ja veteen syntyvä 'kuopallinen' vettä painaa saman kuin aluskin. Rautakanki ei pysy pinnalla koska sen syrjäyttämä tilavuus on pieni mutta 10 000 kontin konttialus pysyy. Laivarauta on vettä kevyempää.... :-))

Se aluksen alle moottorilla tehty ylipaineinen ilma tekee veteen myös aluksen painoa vastaavan painauman. On sama tekeekö sen ilma vai aluksen kiinteä runko, kunhan rungossa ei ole vuotavia reikiä sisäpuolelle. Ja voihan alukseenkin tehdä pohjaan reiän ja liittää siihen siihen putken ylemmäs, paatti ei uppoa mutta meillä on kaivo josta voi vaikka pumpata vettä. Suurissa aluksissa onkin ns. merivesikaivoja joista saadaan tarvittaessa (meri)vettä erilaisiin tarpeisiin.

Laivat ovat laivoja.

Mutta jos ilmatyynyalus siirtyy sitten rannalle, niin pitäisi sen sitten ojaa aurata kulkiessaan, jos painoa vastaava painauma veteenkin tulee.

Kyllä siinä varmaan osa painovoimasta tapetaan sillä paine-erolla.

Sinulle taitaa jopa negatiivinen ilmanpaine olla ihan arkipäivää :p

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: pintapaine / akselipaino

Mietitääs hiukan tuota vaakahommaa. Eli jos tyynylaatikon ajaa vaa'alle, näkyy sen massa mittarissa. Eli jos koneen sammuttaa ja katselee mittaria, niin vaaka näyttää vaikka 1000 kg. Sitten jos härvelin käynnistää ja levitoi siinä vaa'an päällä, mittarin pitäisi näyttää sama 1000 kg.

Jos ilmapatjan tilalle laittaa vaahtomuovi patjan ja raahaa sen vaa'alle, niin sen pitäisi näyttää taas se 1000 kg.



Jos raahaa jonkun kuvitteellisen vaa'an laiturin päähän missä on vettä sen verran, että pipo kastuu. Sitten asettaa sen vaa'an siihen veden pintaan.

Sitten ajaa purkin ilmapatjalla varustettuna vaa'alle. Pitäisi näyttää 1000 kg. Lyö koneen käyntiin jolloin se kohoaa ylös. Taas pitäisi näyttää mittari 1000 kg.

Sitten vaahtomuovipatjalla sama homma. Vaa'alle koko komistus ja taas näyttää sen 1000 kg. Sitten joku nykäisee vahingossa vaa'an pois alta, niin mitä meillä on. Kallis vekotin järven pohjassa.


Eli tuossa vaakateoriassa ei nyt joku täsmää.

Kappale pysyy veden pinnalla (kelluu) jos sen syrjäyttämä vesimäärä painaa saman kuin kappaleen paino on. Ilmatyynyaluskin pysyy moottori sammutettuna pinnalla jos pohjan muoto ja rakenne ovat riittävän tiiviitä ja venemäisiä  - ts se painuessaan ota vettä sisäänsä ja veteen syntyvä 'kuopallinen' vettä painaa saman kuin aluskin. Rautakanki ei pysy pinnalla koska sen syrjäyttämä tilavuus on pieni mutta 10 000 kontin konttialus pysyy. Laivarauta on vettä kevyempää.... :-))

Se aluksen alle moottorilla tehty ylipaineinen ilma tekee veteen myös aluksen painoa vastaavan painauman. On sama tekeekö sen ilma vai aluksen kiinteä runko, kunhan rungossa ei ole vuotavia reikiä sisäpuolelle. Ja voihan alukseenkin tehdä pohjaan reiän ja liittää siihen siihen putken ylemmäs, paatti ei uppoa mutta meillä on kaivo josta voi vaikka pumpata vettä. Suurissa aluksissa onkin ns. merivesikaivoja joista saadaan tarvittaessa (meri)vettä erilaisiin tarpeisiin.

Laivat ovat laivoja.

Mutta jos ilmatyynyalus siirtyy sitten rannalle, niin pitäisi sen sitten ojaa aurata kulkiessaan, jos painoa vastaava painauma veteenkin tulee.

Kyllä siinä varmaan osa painovoimasta tapetaan sillä paine-erolla.

Sinulle taitaa jopa negatiivinen ilmanpaine olla ihan arkipäivää :p

Suljetussa systeemissä joo. Taksin ajon ohella kun joutuu myymään myös pölynimureita.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: pintapaine / akselipaino
Koneen työleveys pitäisi kasvaa suhteessa painoon. Eli kun paino nousee 50%, Työleveys pitäisi mielellään vähintään tuplata.

Varsta aikaan niitettiin suoraan kasvustosta ja yhdistelmä tuskin painoi kokonaisuudessaan nykyisen täyden lietevaunun verran.

no ei se kyllä toimi näinkään jos ei kantopinta kasva työleveyden mukaan.

Eli tuon teorian mukaan pitäisi pystyä koneella pellon yli joka on 100 kertaa painavampi kuin vaikka normiraktori millä ajetaan sata kierrosta pellolla. Lopputulema vaan on että tuon jäljiltä on yksi ura mikä on niin tinttaantunut että mikään ei kasva eikä siitäkohtaa mene enää salaojatkaan läpi.

Tämä on viellä sikäli outo tilanne että kolmekertaa leveämpi pyörä ei voi kantaa kolminkertaisen painon. vaan maantiivistymä on kokonaisuudessa pienempi kun se pienempi kone menee kolme kertaa vierivieren siitä peltoa pitkin.

Joku on tuolla aijemmin yrittänyt selvittää tätä fysiikan ja/tai kemian avulla. Niistä en ymmärrä mitään mutta käytännön totuus on aukoton.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: pintapaine / akselipaino
Olisiko nyt joku joka voisi aikuistenoikeasti avata tämän ilmatyynyalus myytin.

Kysymykset siis kuuluu.

jos ilmatyynyalus makaa vaa-an päällä ja ja vaaka näyttää 1000 kiloa niin mitä se vaaka näyttää silloin kun sen aluksen käynnistää ja se nousee ilmapatjansa päälle.

Entä mihin tosiaan perustuu että kun aluksen ajaa rannalta veden päälle niin se vesi ei lennä hirveällä voimalla niin kuin esimerkiksi jos ajaa veneellä.

entä miksi ihan ohut jää kestää ilmatyynyaluksen alla vaikka saman painoinen muu esine rikkoo sen jään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: pintapaine / akselipaino
Olisiko nyt joku joka voisi aikuistenoikeasti avata tämän ilmatyynyalus myytin.

Kysymykset siis kuuluu.

jos ilmatyynyalus makaa vaa-an päällä ja ja vaaka näyttää 1000 kiloa niin mitä se vaaka näyttää silloin kun sen aluksen käynnistää ja se nousee ilmapatjansa päälle.

Entä mihin tosiaan perustuu että kun aluksen ajaa rannalta veden päälle niin se vesi ei lennä hirveällä voimalla niin kuin esimerkiksi jos ajaa veneellä.

entä miksi ihan ohut jää kestää ilmatyynyaluksen alla vaikka saman painoinen muu esine rikkoo sen jään.

Perustuu samaan kuin suihkumoottori tai ropelikoneen potkurin veto/työntö. Tai kopterin roottorin nostovoima.

Monesti Näissä tiivistymis hommissa ei oteta sitä huomioon että varsta aikaan tehtiin monta hommaa samalla ajo kerralla. Nykyään nimitetään, lähetetään ja kerätään eri työ kerroilla. Ennen ajettiin sillä 6 motin vaunulla paskat lähipelloille ja apulantaa kauaksi. Nykyään paskaa ajetaan kaikille lohkoille sillä 20 motin kalustolla.

Varmaan ois tullut tiivistymis jos ois tehty työt pienemmällä kalustolla samalla tavalla.

Mulla on joitain lohkoja joilla on pituutta se 1000 metriä. 6 motin kannulla kun ajoi sille 6 hehtaarin pellolle lietteen, niin alkoi olla jo yhdessä kohtaa 30 sentin urat.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: pintapaine / akselipaino
Laita siihen 6 motin vaunuun 18.4/34 pyörät parien kanssa niin ei varmasti tuu uria.

Ja osta ajosilppuri suoraniittopäällä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: pintapaine / akselipaino
Laita siihen 6 motin vaunuun 18.4/34 pyörät parien kanssa niin ei varmasti tuu uria.

Ja osta ajosilppuri suoraniittopäällä.

Unohti vielä se että parhaillaan aurattiin pellolle tiet että sai lietteen ajettua hangelle. Nykyään ajetaan nekin paskat kesällä. Sekin vaikuttaa tiivistymiseen jos pelto on puolen metrin roudassa.

En laita kun saman ajas nuo 700 nakit.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: pintapaine / akselipaino
Mulla on joitain lohkoja joilla on pituutta se 1000 metriä. 6 motin kannulla kun ajoi sille 6 hehtaarin pellolle lietteen, niin alkoi olla jo yhdessä kohtaa 30 sentin urat.

Mutta silloinhan oli peltoliikenteessä joku ongelma jos koko pellon lietteet piti sitä samaa "junanraidetta" pitkin viedä.

Et olisi huomannut pellolla mitään jälkeä jos peltoliikenne olisi järjestetty niin että se 6 motin kippo olisi aina mennyt eri jälkeä pitkin jos siinä olisi ollut kunnon pyörät alla.

Kuitenkin sitä kolme kertaa isompaa vaunua ei saa mistään pellolle niin että ei kasvu kärsisi.

Joskus muistan jonkun nauraneen päistetielle :)
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: pintapaine / akselipaino
Mulla on joitain lohkoja joilla on pituutta se 1000 metriä. 6 motin kannulla kun ajoi sille 6 hehtaarin pellolle lietteen, niin alkoi olla jo yhdessä kohtaa 30 sentin urat.

Mutta silloinhan oli peltoliikenteessä joku ongelma jos koko pellon lietteet piti sitä samaa "junanraidetta" pitkin viedä.

Et olisi huomannut pellolla mitään jälkeä jos peltoliikenne olisi järjestetty niin että se 6 motin kippo olisi aina mennyt eri jälkeä pitkin jos siinä olisi ollut kunnon pyörät alla.

Kuitenkin sitä kolme kertaa isompaa vaunua ei saa mistään pellolle niin että ei kasvu kärsisi.

Joskus muistan jonkun nauraneen päistetielle :)

Niille päisteteille nauretaan vieläkin....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: pintapaine / akselipaino
Mulla on joitain lohkoja joilla on pituutta se 1000 metriä. 6 motin kannulla kun ajoi sille 6 hehtaarin pellolle lietteen, niin alkoi olla jo yhdessä kohtaa 30 sentin urat.

Mutta silloinhan oli peltoliikenteessä joku ongelma jos koko pellon lietteet piti sitä samaa "junanraidetta" pitkin viedä.

Et olisi huomannut pellolla mitään jälkeä jos peltoliikenne olisi järjestetty niin että se 6 motin kippo olisi aina mennyt eri jälkeä pitkin jos siinä olisi ollut kunnon pyörät alla.

Kuitenkin sitä kolme kertaa isompaa vaunua ei saa mistään pellolle niin että ei kasvu kärsisi.

Joskus muistan jonkun nauraneen päistetielle :)

Niille päisteteille nauretaan vieläkin....

Niinhän vähän tehdään. Mielummin pilataan peltoa oikein kunnolla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.