Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käsijarru  (Luettu 7669 kertaa)

Yrjö-Einari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 579
  • Quod scripsi, scripsi
Vs: Käsijarru
On nipat rasvattu , mutta täytyy tarkistaa vaijerin liikkuvuus kun vävypoika tulee käymään huomenna . Itse ajattelin että matalapainepiiri ei vaan ehdi kun pitää pumpata öljyä pakalle ja vapauttaa käsijarrua heti kun kone hörähtää käyntiin 😎

Mulla sama kun hätäiseen lähtee liikkeelle, taitaa olla ominaisuus, ilmenee toisinaan ja oletin että turhan nopeaan yrittää liikkeelle. Sama ominaisuus kuin vaihteen vaihdossa, pitää muistaa rauhalliset liikkeet, rusahtaa mikäli vaihtaa kuten muilla traktoreilla :D

No hyvä että löytyy toinenkin hätäinen kuski . 😃
Tarkistettiin vävyn kanssa vaijerin liikkuvuus ja kunnossa näyttää olevan . Kulmavivutkin liikkuvat käsin kun jarru on vapaana. Se sylinteri tihkuu hieman öljyä vaijerin lähtökohdasta , mutta ei kuitenkaan tiputtele öljyä traktorin alle.
Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Käsijarru
Ihme saatanan paskakasoja, oikeen Valumöttejä, sähköhäiriöö ja nippoja joita ei pääse rasvaamaan.

Ostakaa majoreita ni voi vaan ajella ja nauttia kyydistä....

Nyt ei puhutakaan museovehkeistä, joille voisit avata kokonaan uuden ketjun.

Mitä turhia, sää avasit jo kopsaamalla mun ikivanhoja masinisti-sivuston kirjotuksia, voit jatkaa siellä, eiks joo?

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=76964.0
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Käsijarru
Oletko ikinä rasvannut niitä kulmavipuja siellä takasillan päällä?
Kummassakin on yksi nippa sitä varten .
Toinen on hytissä ja toinen katsoo vapautuuko käsijarru eli kulmavipu kun suunnanvaihtovipua siirretään eteenpäin asentoon.Älä peruuta katsojan päälle.Vaijerissa pitää olla välystä vapaaasennossa   1-2 mm traktorin ollessa käynnissä.
Työsylinteri voi takerrella ruosteen takia ,sylinteriin ja mäntään kertyy ruostetta.
Vaijeri voi takerrella kosteutta ruostetta.
Tarkista nuo ensin palataan asiaan.

Onko Hitechissäkin yhtä idioottimaisesti sijoitetut jarrujen rasvanipat kuin Mezzossa?
Mikä on idioottimaista? Metsossa vaihdettiin jonkun letkun sijaintia. Helpotti hiukka ongelmaa. Hitekissä vasen puoli kohtuu helppo, oikealla puolella on sitten kova putki ja sähköjohtojen nippu, joitten välistä pitää saada rässin letku mahtumaan. Voisi olla parempikin systeemi, mutta kun traktorimaailmassa ei tykätä käyttää rasvaputkia, joilla nipat tulisi parempaan paikkaan.