• Tavallinen aihe

Aihe Vanhasta 6-sylinterisestä nykyaikaiseen neloseen  (Luettu 13731 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Kyl se tuollainen Valmetti on sellainen, että kun mittarissa rupeaa olemaan +4000h niin sitä kannattaa jo hissukseen ruveta ajamaan sulaton suuntaan. Kyä jämptti on niin.

Mä olen taas antanut uskotella itselleni että jos tuollaisen 8000-sarjalaisen omistaa niin siitä kannattaa pitää kiinni eikä sortua näihin uudempiin eco-bitti-ihmeisiin.
Jos siis käyttö on kovaa ja hienouksia ei kaipaile. Aitatolppien keräilyyn, 3 metrin pöyhimen eteen  ja puutarhatöihin ei ehkä se taloudellisin vaihtoehto.

Nimimerkki 'vähän viritetyn 8950:n vetoja sivusta ihaillut'.

Onhan se 17000 tuntiakin +4000 jos aletaan hiuksia halkomaan.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Kyl se tuollainen Valmetti on sellainen, että kun mittarissa rupeaa olemaan +4000h niin sitä kannattaa jo hissukseen ruveta ajamaan sulaton suuntaan. Kyä jämptti on niin.

Mä olen taas antanut uskotella itselleni että jos tuollaisen 8000-sarjalaisen omistaa niin siitä kannattaa pitää kiinni eikä sortua näihin uudempiin eco-bitti-ihmeisiin.
Jos siis käyttö on kovaa ja hienouksia ei kaipaile. Aitatolppien keräilyyn, 3 metrin pöyhimen eteen  ja puutarhatöihin ei ehkä se taloudellisin vaihtoehto.

Nimimerkki 'vähän viritetyn 8950:n vetoja sivusta ihaillut'.

Onhan se 17000 tuntiakin +4000 jos aletaan hiuksia halkomaan.

Niin, ja ei se ihan väärässä ole, ei niitä ennen 4000 tuntia sulatolle ajeta...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Juu se saatandyne hevonkuuseen ja vireeseen laitettu laatupumppu (+ suuttimet?) sen tilalle.


Elääkös hervasti itse niin kuin opettaa ?

Heh.. en.

Nykysin ajot on niin vähäisiä pihahommia että kituutan orkkisrojuilla.

Kaverilla olis kyllä 130 ämmän suuttimet runkoineen, luuletko että niiden vaihtamisesta olis apua ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

MKR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 218
Ämmän suuttimet ovat 5-reikäiset, mutta muuten aika pienet. Olikohan 120:ssä 5x0,24 ja 130/150:ssä 0,25 reiällä. Joka tapauksessa kumpikin pikkurungoissa. Omaan M120 pitäis myös katsoa suuttimia mutta runkoineen joutuu hommaamaan kun ei noihin pikkurunkoihin saa vissiin suurempia.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Jeps tällä kaverilla oli koneessa alkujaan  jokin tehoboksi ja aikansa se oli kait pelittänyt suht ok, mutta jotenkin hiipunut ajastaan. Hän sitten päivitti isommat suuttimet ja heitti boksit mäkeen ja oli ainakin kesän paalaushommissa erittäin tyytyväinen kun traktori jaksaa taas vetää combia terhakasti.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

myllymäki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Tää 8350 on matalakierroksinen eco-malli, ja juuri tämänhän pitäisi olla vähäruokainen.
Itsellä oli aikanaan 8150, eikä sekään mikään paha ollut kulutuksen suhteen.
Olisikohan tämän viestiketjun aloittajan koneessa jotain säätöjä pielessä ?

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Tää 8350 on matalakierroksinen eco-malli, ja juuri tämänhän pitäisi olla vähäruokainen.
Itsellä oli aikanaan 8150, eikä sekään mikään paha ollut kulutuksen suhteen.
Olisikohan tämän viestiketjun aloittajan koneessa jotain säätöjä pielessä ?
Tästä on nostettu kierrokset ja suuttimet oli loppu. Katsotaan nyt vaikuttaako kulutukseen, kun on uudet suuttimet.
Kulutuksesta esim. 23 kilometriä yhteen suuntaan, 17 paalia. Aika 2,5 h, sis lastaus ja purku. Noin 50 litraa, sama tehtävä  jd 7530, 35 litraa.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Tää 8350 on matalakierroksinen eco-malli, ja juuri tämänhän pitäisi olla vähäruokainen.
Itsellä oli aikanaan 8150, eikä sekään mikään paha ollut kulutuksen suhteen.
Olisikohan tämän viestiketjun aloittajan koneessa jotain säätöjä pielessä ?
Tästä on nostettu kierrokset ja suuttimet oli loppu. Katsotaan nyt vaikuttaako kulutukseen, kun on uudet suuttimet.
Kulutuksesta esim. 23 kilometriä yhteen suuntaan, 17 paalia. Aika 2,5 h, sis lastaus ja purku. Noin 50 litraa, sama tehtävä  jd 7530, 35 litraa.

Mitenkä on turbon laita, ainakin 6750:n neloskoneessa kun matalakierrosmallin kierrokset nostaa normaalitasolle niin alkaa turbo ahdistaa jo pahasti. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6251
  • karkki vai keppana?
Tää 8350 on matalakierroksinen eco-malli, ja juuri tämänhän pitäisi olla vähäruokainen.
Itsellä oli aikanaan 8150, eikä sekään mikään paha ollut kulutuksen suhteen.
Olisikohan tämän viestiketjun aloittajan koneessa jotain säätöjä pielessä ?
Tästä on nostettu kierrokset ja suuttimet oli loppu. Katsotaan nyt vaikuttaako kulutukseen, kun on uudet suuttimet.
Kulutuksesta esim. 23 kilometriä yhteen suuntaan, 17 paalia. Aika 2,5 h, sis lastaus ja purku. Noin 50 litraa, sama tehtävä  jd 7530, 35 litraa.
Moottorin kierrokset maantiellä? Samat vai?
pessimisti ei pety!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3129
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Tuossa matalakierrosmallin kierrosten nostossa voi tulla muitakin yllätyksiä. Mm hydraulipumppu pyörii sitten nopeammin kuin suunniteltu, ja sen tehohäviö vaikkapa maantiellä voi nousta jos kierto käy ahtaaksi. Kun ei noissa taida mitään huilivaa pumppua olla...

Eräs tietämäni rikkoihin pumppunsa noin kun se alkoi kierrosten noston myötä kai kavitoida kun imupuoli alkoi käydä ahtaaksi, talvella ja kylmillä öljyillä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Tuossa matalakierrosmallin kierrosten nostossa voi tulla muitakin yllätyksiä. Mm hydraulipumppu pyörii sitten nopeammin kuin suunniteltu, ja sen tehohäviö vaikkapa maantiellä voi nousta jos kierto käy ahtaaksi. Kun ei noissa taida mitään huilivaa pumppua olla...

Eräs tietämäni rikkoihin pumppunsa noin kun se alkoi kierrosten noston myötä kai kavitoida kun imupuoli alkoi käydä ahtaaksi, talvella ja kylmillä öljyillä.
Tuo menee kaasupohjassa mittarin mukaan 56. Yleensä ei ajeta aivan talla pohjassa. Itse olen ajanut tuolla +5000 h ja siinä oli jo mulle tullessa reilu 10 000h. Hydepumppuun ei ole tarvinnut mun koskea.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Juu se on noissa matalakierrosmalleissa se tehokkaampi pumppu sellainen "viritys". Se alkaa ahdistamaan korkeammilla kierroksilla. T-sarjalaisissa ja uudemmissa joihin tuli valinnaiseksi 90 litran pumppu, on väljempi putkisto. Ne tunnistaa imusihdin paikasta joka on muistaakseni alhaalla oikealla kyljellä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Nää on hauskoja nämä vanhat valtut.Tuos syksyllä oli optimoija käymäs ja sillä oli tehopnkki mukana.Siinä sitte poikkeili useampikin tehot mittauttamas.Ja tutun 8400 valtu jossa piti olla tehoo ihan tajuttomasti ja savua pukkas taivaan mustaksi,väänti koneesta 160hv. Serkkupojan n121 väänti jotain 185 ja savua ei tullu yhtään.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Nää on hauskoja nämä vanhat valtut.Tuos syksyllä oli optimoija käymäs ja sillä oli tehopnkki mukana.Siinä sitte poikkeili useampikin tehot mittauttamas.Ja tutun 8400 valtu jossa piti olla tehoo ihan tajuttomasti ja savua pukkas taivaan mustaksi,väänti koneesta 160hv. Serkkupojan n121 väänti jotain 185 ja savua ei tullu yhtään.


160hv? sehän niissä on vakiona. tarkotit varmaan 360hv? ei ainakaan 270 hevosella vielä hirveesti savuta näköjään:

https://www.youtube.com/watch?v=6pVuTLsNv2Y

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6251
  • karkki vai keppana?
Nää on hauskoja nämä vanhat valtut.Tuos syksyllä oli optimoija käymäs ja sillä oli tehopnkki mukana.Siinä sitte poikkeili useampikin tehot mittauttamas.Ja tutun 8400 valtu jossa piti olla tehoo ihan tajuttomasti ja savua pukkas taivaan mustaksi,väänti koneesta 160hv. Serkkupojan n121 väänti jotain 185 ja savua ei tullu yhtään.
Urpo patskana tai ahtoputki poikki, säädöt perseellään?
pessimisti ei pety!