• Tavallinen aihe

Aihe dana  (Luettu 3878 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21074
  • vastustan
Vs: dana
Joo, osaa ne vetää kotiinpäin mutta ei ne amerikkalaismerkit ole minun mielestä sen parempia, ehkä päinvastoin... (no, en olekaan amerikkalainen :D )
Eräskin amerikkalainen ihmetteli lentokentällä kun tultiin hakemaan että: "jaa, teillä on varaa ajaa Volvolla?"
Joo, on. Koko suku ajaa Volvoilla, ihan normi V50-V60-V70 -linjalla.
Sen hämmästyksen syy selvisi kun kertoi että Volvo on heillä sellainen premium-merkki ja jonkun verran kalliimpi kun paikalliset autot.
Mut sano kanssa että syystäkin, se on esim. viimeistelty ihan eri lailla kun amerikkalaiset, käytti jenkkiautoista nimitystä "tin box"- peltipurkki.

Samaten jenkkilässä on varmaan jonkun verran väkeä töissä "ulkomaalaisissa" tehtaissa, mitäs sitte jos omistaja päättää että nyt tää p*ska saa riittää...?
Ajelkoot sitten jenkkiraudoillaan, en usko että vikatilastot paranis vaikka niillä olis lisää aito-amerikkalaisia autoja.

Dana tekee aika paljon osia aika monille valmistajille ja esim. Kentuckyssä on Danalla ihan oma tehdas pelkästään Fordin rungoille.
minusta tähän lyhyeen klippiin kulminoituu hienosti amerikan autoteollisuuden kaikki vaikeudet 8) 8) 8) 8)

https://www.youtube.com/watch?v=1FXVBYoo_qg
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: dana

minusta tähän lyhyeen klippiin kulminoituu hienosti amerikan autoteollisuuden kaikki vaikeudet 8) 8) 8) 8)

https://www.youtube.com/watch?v=1FXVBYoo_qg

Joo, just tätä.
On kuskit varmaan onnensa kukkuloilla kun saa tollaisilla ajella...

Välillä tulee katsottua muutama jakso per tuotantokausi Ice road truckersia jos ne vaikka olis jotain oppinu.
Aina vaan ajelee jäisillä ja lumisilla teillä pitkillä telivetoisilla puolikkailla ilman lukkoja(okei, ristilukko taitaa joissain jo olla) tai kevennyksiä, ai kun kätevää.
Useimmat ekassa mäessä jumissa ja ketjuttamassa kaikki vetoset. Ja mäen päällä ketjut pois, seuraavassa mäessä taas sama rumba.

Täälläpäin laitetaan käytännölisyydelle vähän enemmän arvoa, tässä esimerkiksi norjalainen Kenneth Johanssen ajaa puolikkaalla lohta Pohjois-Norjassa Senjan saarella:
https://www.youtube.com/watch?v=Ov9BvLOtE-M
Tosi jyrkkä 10-12 % mäki ja alla Volvo FH16 750 heppainen telivedolla, koko matka ilman ketjuja, ei sellaiseen ole kuulemma aikaa...

Vois olla iceroadtruckerille tekemätön paikka tulla tota ylös kenwoortilla :D
Eli vois ne jo kohta ottaa oppia miten maailmalla jotain tehdään, ne on monissa asioissa ihan kivikaudella.

Lisäyksenä vielä kotimainen esitys:
https://www.youtube.com/watch?v=kh6QA7RQyZA




Viimeksi muokattu: 26.11.16 - klo:21:31 kirjoittanut mekano

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21074
  • vastustan
Vs: dana
samat periaatteethan niillä on henkilöautoissakin, ruokoton nokka sekä leveydeltään että pituudeltaan jossa 5 litranen vinkkelikone, sitten lyhyt matkustamo jopa yksillä ovilla, lopuksi pitkä ja leveä peräkontti joka on kuitenkin niin matala että kansi on kuhmuroilla jos vanhan ajan kaljakotin sinne ajatuksissaan nakka ja tomahuttaa luukun kiinni, parhaissa vielä bensakorkki keskellä siinä luukun lukon alla :o :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...