Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tume Hankmo vai kronos  (Luettu 14169 kertaa)

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Tume Hankmo vai kronos
Pitäis tuollainen lapiorullaäes hommata. Entinen kronos, ja ei muuta kuin remppaa jatkuvasti.
piikit pyörii akselilla, ja sit ei pyöri kohta koko akseni jne. Jouset poikki tai terät poikki.  Onko tuo tume kestävämpi? Mieluummin joku isoin mahdollinen nostolaitekone kun paljon sarkapeltoja.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Tume Hankmo vai kronos
Ei ole, valitettavasti. Kivisille pelloille ei voi lapiorullaa ostaa.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Tume Hankmo vai kronos
Väittäisin että kestävin on Kronoksen 3700, vai mikä nykyään onkaan se jossa on työleveyteen nähden lyhyimmät akselit. Tuossa 3700 oli kolme akselia vierekkäin, eli vain reilun metrin mittaiset. Tällöin enemmän jousia ja laakereita, myöskään akselit eivät taivu niin herkästi.

Sami Nieminen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Tume Hankmo vai kronos
hei vaan.munun mielestäni seitkytlukulainen hankmno on tosi hyvä.mulla 270 levee.hiukan tulee laakeri remppaa.mut on hyvä kun on lisä painoa päällä.pelastin sen tuolta erää kuusi puun juurelta.osta sellainen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Tume Hankmo vai kronos
hei vaan.munun mielestäni seitkytlukulainen hankmno on tosi hyvä.mulla 270 levee.hiukan tulee laakeri remppaa.mut on hyvä kun on lisä painoa päällä.pelastin sen tuolta erää kuusi puun juurelta.osta sellainen.

Vaikka yllä oleva on huulenheitto trolli, niin itte pidän parempana saman levyistä Kronosta. Hankmon kahle viritys työntövarsi päästää äkeen kääntymään hyttiin jos äes toppaa. Hengen vaarallinen viritys. Tosin kronos ei ole ikään noin topannutkaan, joten työntövarsi + irto kiinnitys on jäänyt tuolta osin kokematta. Multa siis löytyy molemmat. Kronos lados säilytetty, hankmo auringon ja sateen haalistama :) Ja kronos ei kaipaa sitä lisäpainoa. Molempiin piikejä hakenut IKH:n myyjältä, tosin harvoin noita menee , kuluminen ongelma, mutta ... täytyy ettiä vähemmän ajettua tilalle :)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Tume Hankmo vai kronos
hei vaan.munun mielestäni seitkytlukulainen hankmno on tosi hyvä.mulla 270 levee.hiukan tulee laakeri remppaa.mut on hyvä kun on lisä painoa päällä.pelastin sen tuolta erää kuusi puun juurelta.osta sellainen.

Vaikka yllä oleva on huulenheitto trolli, niin itte pidän parempana saman levyistä Kronosta. Hankmon kahle viritys työntövarsi päästää äkeen kääntymään hyttiin jos äes toppaa. Hengen vaarallinen viritys. Tosin kronos ei ole ikään noin topannutkaan, joten työntövarsi + irto kiinnitys on jäänyt tuolta osin kokematta. Multa siis löytyy molemmat. Kronos lados säilytetty, hankmo auringon ja sateen haalistama :) Ja kronos ei kaipaa sitä lisäpainoa. Molempiin piikejä hakenut IKH:n myyjältä, tosin harvoin noita menee , kuluminen ongelma, mutta ... täytyy ettiä vähemmän ajettua tilalle :)
Kronos itsellä ja voisin lypsyukon kokemuksiin yhtyä. Myös sen kettingin vaarallisuudesta.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tume Hankmo vai kronos
Miksi jossain hiidenkiukaalla täytyy sitten käydä äestämässä ??

Meillä on se hieno Kaleva-äes. Ei oo yhtään piikkiä tai laakeria mennyt 50 vuodessa vaikka 6 traktoria sen edestä on jo "romuttunut"
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Tume Hankmo vai kronos
Kronoksessa täytyy muuten ne piikit kiristää siihen akselille ihan tosissaan. Kaikki muut kuin SAS tarvitsevat siihen hommaan jatkovarren.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tume Hankmo vai kronos
hei vaan.munun mielestäni seitkytlukulainen hankmno on tosi hyvä.mulla 270 levee.hiukan tulee laakeri remppaa.mut on hyvä kun on lisä painoa päällä.pelastin sen tuolta erää kuusi puun juurelta.osta sellainen.

Ei ne laakerit hajoa kun rasvaa.

Mulla on reilu 500kg lisäpainoa, on hyvä peli.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Tume Hankmo vai kronos
hei vaan.munun mielestäni seitkytlukulainen hankmno on tosi hyvä.mulla 270 levee.hiukan tulee laakeri remppaa.mut on hyvä kun on lisä painoa päällä.pelastin sen tuolta erää kuusi puun juurelta.osta sellainen.

Ei ne laakerit hajoa kun rasvaa.

Mulla on reilu 500kg lisäpainoa, on hyvä peli.

Hähää... Mulla on kaksi aivan iskemätöntä Hankmon laakeria klaffipiirongin laatikos varalla  :)

Utopiaa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 191
Vs: Tume Hankmo vai kronos
Kronoksessa täytyy muuten ne piikit kiristää siihen akselille ihan tosissaan. Kaikki muut kuin SAS tarvitsevat siihen hommaan jatkovarren.

Ihan samalla lailla myös Hankmossa. Mutteri täytyy avata tai kiristää silloin kun se akseli on vielä paikallaan äkeessä. Ja sopiva varsi on tosiaan n. 2 metriä.  ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Tume Hankmo vai kronos
Kyl kronos on ihan hyvä kone niin kauan kun se pysyy turve- ja multapelloilla. Kaikki akselit ja muut vaan niin kireälle kuin saa ja vähän lisäpainoa päälle.
Mitä lyhyemmät akselit niin sen parempi.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Tume Hankmo vai kronos
Kronoksessa täytyy muuten ne piikit kiristää siihen akselille ihan tosissaan. Kaikki muut kuin SAS tarvitsevat siihen hommaan jatkovarren.

Ihan samalla lailla myös Hankmossa. Mutteri täytyy avata tai kiristää silloin kun se akseli on vielä paikallaan äkeessä. Ja sopiva varsi on tosiaan n. 2 metriä.  ;D

Kyllä se tukki kannattaa ensin ottaa pois äkeestä. Sitten pistää sen tukin vaikka etukuormaimen alle niin että se ei pääse pyörähtämään. Paikallaan pysymistä voi tehostaa johonkin sopivaan piikkiin laittamalla järeää neliöputkea tai muuta ja sitten putkitonkiin se parin metrin pätkä ja kaikki 120kg miehistä massaa painoksi. On meinaan paljon turvallisempi työskentely alue, jos vaan yksi rulla on piikit pystyssä :)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Tume Hankmo vai kronos
Vai miten olis Sampo J 300? Neljällä laakerilla toteutettu akseli ei ole paras mahdollinen kestävyydeltään, taipuu. Keskimmäiset laakerit kestovoideltuja, ei hyvä. Toisaalta pitkä akseli pyörii varmemmin.
pessimisti ei pety!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Tume Hankmo vai kronos
hei vaan.munun mielestäni seitkytlukulainen hankmno on tosi hyvä.mulla 270 levee.hiukan tulee laakeri remppaa.mut on hyvä kun on lisä painoa päällä.pelastin sen tuolta erää kuusi puun juurelta.osta sellainen.

Ei ne laakerit hajoa kun rasvaa.

Mulla on reilu 500kg lisäpainoa, on hyvä peli.
Mullakin löytyy Hankmo 90, se taitaa olla 2,9 m leveä. Joskus vuostuhannen vaihteessa multasin sillä olkipaskaa ja kylvin 3 m Rapidilla. Yhden tukin laakeriin menee multaa, ja se pitää purkaa rasvatessa. Oliskohan ollu vasen keskitukki. Se on ilmeisesti ominaisuus, kun kolmen naapurinkin Hankmot täyttivät saman laakserin mullalla. Laakerit on alkuperäiset, eikä yhtään piikkiäkään ole katkennut, aika lyhiksi ovat kylläkin kuluneet.
Mystinen kesälaatumies