Esim verattuna Deereen Valtra pääsi N-sarja advansella samalle tasolle missä JD oli n10v sitte.
...tasolle, jolle MF nousi 3000-sarjallaan jo -86 syksyllä.
Tämähän oli se mallisarja joka miltei lopetti massikan myynnin.
Oli kyllä edistyksellinen massikaksi ,vaihteet sivulla(valmetisa tais olla 10v ennen),ergonomia ja melu kohdallaan.
Muuten samaa kastia autopowerin kanssa.
Nykyäänhän massikasa on sisun kone ja fendtin voimalinja eli OK kone jos punanen väri on sydäntä lähellä(esim puoluepolit.syyt)
Et puhunu tarkasti toimivasta sähköisesti ohjatusta nostolaitteesta mitään...
Muuten... Ei yksin vaihdekepin sijoittelu tee traktorista hyvää. En alkais vertaamaan 3000-sarjan lootaa 10 vuotta vanhempien valtujen lootiin. On sen verran suuri ero, ja kumpaisellakin on ihan tarpeeksi tehny töitä. Melun suhteen ei voi edes verratakaan... Tuohon ajankohtaan muuten osuu muutenkin traktorikaupan romahdus entisestä yli 10000 koneen vuosimyynnistä. Ei varmaan helpottanu alkuvuosina myyntiä isäntien ennakkoluulot sähköistä nostolaitetta kohtaan. Nyt kaikilla merkeillä on likimain sama systeemi. Täytyy toki aina muistaa vertailuissa sekin, ettei vertaa eri aikakauden koneita toisiinsa.
Verkun myynnin lähes lopetti 6100 sarja,90-luvun alussa 3000-sarja jäi vanhaksi vaikka laittoivat 4-portaisen pikavaihteen.Nykyään lähes puolissa ei ole sisun konetta ja voimansiirto on omaa dyna-4ja-6.
Jos on punanen vatran lippis pääs onko punikki??jos konehalli on maalattu punamullalla onko punikki?ajaako punikit punaisilla valtroilla(valmet-05sarja)
Osansa tuon lisäksi oli myös markkinoinnilla. 1992 JD siirtyi Agritekiltä arkimarketin ketjuun ja useasti oli nähtävissä, että, jos halus ostaa Fergun, se piti ostaa väkisin. Ensisijaisesti myyjät tarjos JD:tä j MF:n markkinointi jätettiin vähemmälle. Toinen syy on toki tuo 6100-sarjan muut ongelmat.
Loppujen lopuksi 4-portainen pikavaihde ei ole toki nykymittapuunkaan mukaan vielä ihan vanhanaikainen.