Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Joutsat ?  (Luettu 59546 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Joutsat ?
Katselin tuota laittamaani linkkiä... loistava käännös tuo  'Piirrä-baari kevät jousitus'.

Ilmeisesti draw-bar spring suspension :-))

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3598
Vs: Joutsat ?
Katselin tuota maansiirto-Oniaria niin Hauholla kuin eilen Lahden K-kurjuuden pihalla. Ihan varteenotettava vaihtoehto pienemmässä päässä. Viljalaidatkaan eivät ainakaan hinnalla olleet pilatut, en ole niitä kyllä nähnyt. Miten kätevät tai hankalat lienevät sitten.




Mä katselin sitä pikkumallia, 13 t vai mikä se nyt oli. Mutta varmaan samat jutut siinäkin, mä en nähnyt sitä esim kippi ylhäällä.

Kulutuslevyn kai saa jos haluaa?

Yksi vaihtehto näihin eteläsuomalaisiin vehkeisiin on vielä Laumetris.

http://www.laumetris.lt/fi_ptls_construction_semitrailers_rakennustoimintaa_puoliperavaunut

Mulla ei ole omaa näkemystä eikä kokemusta, mutta jonkin verran järeääkin kampetta löytyy. SM kynnöillä noista juttelin edustajansa kanssa.


Juu....kulutuslevy lava on saatavilla kuulemma .....

Tuo Laumetris vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta....pitää ensikeväänä Tartossa tutustua asiaan...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Joutsat ?
Katselin tuota maansiirto-Oniaria niin Hauholla kuin eilen Lahden K-kurjuuden pihalla. Ihan varteenotettava vaihtoehto pienemmässä päässä. Viljalaidatkaan eivät ainakaan hinnalla olleet pilatut, en ole niitä kyllä nähnyt. Miten kätevät tai hankalat lienevät sitten.


Se Oniarin 18 tonninen maansiirtokärry tuli Jyväskylän Koneagriasta meille suoraan työmaalle . Runko siinä on hyvä ja vankka , rengastuskin menettelee .
Lava on myös suurinpiirtein ok , paitsi että materiaali saisi olla jotain kulutuslevyä . Takalaidan kiinitys systeemi on toteutettu siten että laidan ollessa kiinni on sylinterinvarret ulkona . Se vaatii valmistajalta vielä pientä tuotekehittelyä tehdä suojalipat sylinterien suojaksi , muuten männänvarret on piloilla kivien iskuista kuormatessa . Samoin  tappien lukitukset pitäis miettiä uusiksi.....ne prikat mitkä lukitaan senkkikantaisella kuusiokolopultilla ei tule kestämään . Itse liimasin nuo pultit paikoilleen ja päivittäin tarkistin ne kuusiokoloavaimella . Kippisylinterin yläpään tapissa lukkorengas lukitus kesti puolitoista päivää paikoillaan .....onneksi huomasin asian eikä suurempaa vahinkoa tapahtunut....nyt sinne vaihdettu pulttilukitteinen tappi. Lavan sisäleveyttä ei moittinu kuin pari kaivurikuskia kun ei meinaa luiskakauha mahtua poikittain sisälle. . Kaikenkaikkiaan ihan toimiva kärri siitä tulee pikkuviilauksilla ja valmistajaan on oltu jo yhteydessä...
Jos kotimaisessa tuollaiset viat niin tulisi hirvee haloo mutta viron pojan tekele saa anteeksi,mistähän tämä johtuu?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Joutsat ?
Katselin tuota maansiirto-Oniaria niin Hauholla kuin eilen Lahden K-kurjuuden pihalla. Ihan varteenotettava vaihtoehto pienemmässä päässä. Viljalaidatkaan eivät ainakaan hinnalla olleet pilatut, en ole niitä kyllä nähnyt. Miten kätevät tai hankalat lienevät sitten.


Se Oniarin 18 tonninen maansiirtokärry tuli Jyväskylän Koneagriasta meille suoraan työmaalle . Runko siinä on hyvä ja vankka , rengastuskin menettelee .
Lava on myös suurinpiirtein ok , paitsi että materiaali saisi olla jotain kulutuslevyä . Takalaidan kiinitys systeemi on toteutettu siten että laidan ollessa kiinni on sylinterinvarret ulkona . Se vaatii valmistajalta vielä pientä tuotekehittelyä tehdä suojalipat sylinterien suojaksi , muuten männänvarret on piloilla kivien iskuista kuormatessa . Samoin  tappien lukitukset pitäis miettiä uusiksi.....ne prikat mitkä lukitaan senkkikantaisella kuusiokolopultilla ei tule kestämään . Itse liimasin nuo pultit paikoilleen ja päivittäin tarkistin ne kuusiokoloavaimella . Kippisylinterin yläpään tapissa lukkorengas lukitus kesti puolitoista päivää paikoillaan .....onneksi huomasin asian eikä suurempaa vahinkoa tapahtunut....nyt sinne vaihdettu pulttilukitteinen tappi. Lavan sisäleveyttä ei moittinu kuin pari kaivurikuskia kun ei meinaa luiskakauha mahtua poikittain sisälle. . Kaikenkaikkiaan ihan toimiva kärri siitä tulee pikkuviilauksilla ja valmistajaan on oltu jo yhteydessä...
Jos kotimaisessa tuollaiset viat niin tulisi hirvee haloo mutta viron pojan tekele saa anteeksi,mistähän tämä johtuu?

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Joutsat ?
Se on kestävyyskin on suhteellista ja niin paljon käytöstä kiinni.

Eräs paljon ajava urakoitsija ei isolle HD Multivallekaan kovin korkeaa arvosanaa antanut. Remonttia oli tehty moneen juttuun eikä kaikki ihan pieniä, telistä ja kipistä alkaen.
Nyt perässä näkyy yhdellä työmaalla olevan U-lavainen Joskin, massoja liikkuu suljetulla alueella paikasta toiseen ehkä noin 1000 t/vuoro. Iso kaivuri kuormaa.
Tuollaisessa käytössä tulee vuodessa enemmän rasitusta kuin meikäjussi saa aikaan kahdessa sukupolvessa...

Ovat kai vähän dumpperin korvikkeena siellä. Kuorma-auto ei ilmeisesti oikein pärjäisi siellä tai mikä lie valinnan syy, en tarkemmin tiedä. Ajomatka tyypillisesti varmaan 100-300 m.

AP1982

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Joutsat ?
Onko kokemusta Palms uutuudesta 3.67? Ilmeisen vastaava kuin 670 mutta hieman pienemmällä nostomomentilla. Ihan asiallinen tarjous tuosta olisi 8S kärryn kanssa saatuna. Toisaalta, tonni lisää niin kuormain olisi tuo 670..

Myyjän mukaan perävaunun haukuttua telin kiinnitystä olisi tehtaan toimesta tukevoitettu, onkohan?

Kire 670 + 902 setti kiehtoisi tuplapalkkirunkoisen kärryn vuoksi enemmän, mutta jäänee kyllä yllättävän paljon arvokkaammaks kun molempiin vielä laitetaan hydraulinen esiohjaus.

Onko perustavaa laatua olevia argumentteja puolesta/vastaan näistä kahdesta merkistä? Vai samaa tavaraa eri tarjoilla?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Joutsat ?
Onko kokemusta Palms uutuudesta 3.67? Ilmeisen vastaava kuin 670 mutta hieman pienemmällä nostomomentilla. Ihan asiallinen tarjous tuosta olisi 8S kärryn kanssa saatuna. Toisaalta, tonni lisää niin kuormain olisi tuo 670..

Myyjän mukaan perävaunun haukuttua telin kiinnitystä olisi tehtaan toimesta tukevoitettu, onkohan?

Tuskin on kelleen kokemusta vielä pahemmin kertynyt, kun nippa nappa ollaan saatu hinnastot painettuun muotoon. Nostureita tulee muutama lisää ja samalla vanhoja malleja jää pois, kärryjen tilannetta en huomannut kysyä. Kannattaa varmaan soittaa maahantuojan edustajalle, Indeksaari tai joku sellainen. Se pystyy antamaan tarkemman tilannekatsauksen. Ohjauskilkkeistä ehdottomasti täysin sähköinen malli, Itse otan ainakin seuraavaan pakettiin sen.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Joutsat ?
Onko kokemusta Palms uutuudesta 3.67? Ilmeisen vastaava kuin 670 mutta hieman pienemmällä nostomomentilla. Ihan asiallinen tarjous tuosta olisi 8S kärryn kanssa saatuna. Toisaalta, tonni lisää niin kuormain olisi tuo 670..

Myyjän mukaan perävaunun haukuttua telin kiinnitystä olisi tehtaan toimesta tukevoitettu, onkohan?

Tuskin on kelleen kokemusta vielä pahemmin kertynyt, kun nippa nappa ollaan saatu hinnastot painettuun muotoon. Nostureita tulee muutama lisää ja samalla vanhoja malleja jää pois, kärryjen tilannetta en huomannut kysyä. Kannattaa varmaan soittaa maahantuojan edustajalle, Indeksaari tai joku sellainen. Se pystyy antamaan tarkemman tilannekatsauksen. Ohjauskilkkeistä ehdottomasti täysin sähköinen malli, Itse otan ainakin seuraavaan pakettiin sen.
Mikä ihme noissa virolaisissa värkeissä kiinnostaa hinta ero ainakin Tohtorin tapauksessa jäi hyvin pieneksi kotimaisiin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Joutsat ?
Onko kokemusta Palms uutuudesta 3.67? Ilmeisen vastaava kuin 670 mutta hieman pienemmällä nostomomentilla. Ihan asiallinen tarjous tuosta olisi 8S kärryn kanssa saatuna. Toisaalta, tonni lisää niin kuormain olisi tuo 670..

Myyjän mukaan perävaunun haukuttua telin kiinnitystä olisi tehtaan toimesta tukevoitettu, onkohan?

Tuskin on kelleen kokemusta vielä pahemmin kertynyt, kun nippa nappa ollaan saatu hinnastot painettuun muotoon. Nostureita tulee muutama lisää ja samalla vanhoja malleja jää pois, kärryjen tilannetta en huomannut kysyä. Kannattaa varmaan soittaa maahantuojan edustajalle, Indeksaari tai joku sellainen. Se pystyy antamaan tarkemman tilannekatsauksen. Ohjauskilkkeistä ehdottomasti täysin sähköinen malli, Itse otan ainakin seuraavaan pakettiin sen.
Mikä ihme noissa virolaisissa värkeissä kiinnostaa hinta ero ainakin Tohtorin tapauksessa jäi hyvin pieneksi kotimaisiin.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

AP1982

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Joutsat ?
Onko kokemusta Palms uutuudesta 3.67? Ilmeisen vastaava kuin 670 mutta hieman pienemmällä nostomomentilla. Ihan asiallinen tarjous tuosta olisi 8S kärryn kanssa saatuna. Toisaalta, tonni lisää niin kuormain olisi tuo 670..

Myyjän mukaan perävaunun haukuttua telin kiinnitystä olisi tehtaan toimesta tukevoitettu, onkohan?

Tuskin on kelleen kokemusta vielä pahemmin kertynyt, kun nippa nappa ollaan saatu hinnastot painettuun muotoon. Nostureita tulee muutama lisää ja samalla vanhoja malleja jää pois, kärryjen tilannetta en huomannut kysyä. Kannattaa varmaan soittaa maahantuojan edustajalle, Indeksaari tai joku sellainen. Se pystyy antamaan tarkemman tilannekatsauksen. Ohjauskilkkeistä ehdottomasti täysin sähköinen malli, Itse otan ainakin seuraavaan pakettiin sen.
Mikä ihme noissa virolaisissa värkeissä kiinnostaa hinta ero ainakin Tohtorin tapauksessa jäi hyvin pieneksi kotimaisiin.

Tässä tapauksessa tuntuisi ero olevan aika iso, Nokka vs Palms. Palms verollisena esiohjauksella halvempi kun Nokka verottomana ilman esiohjauksia.. Nokka olisi kyllä asiallinen mutta hinta karkaa..

Pitää nyt kuitenkin kysyä siitäkin tarjous uudelleen ja kirjallisena.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Joutsat ?
Onko kokemusta Palms uutuudesta 3.67? Ilmeisen vastaava kuin 670 mutta hieman pienemmällä nostomomentilla. Ihan asiallinen tarjous tuosta olisi 8S kärryn kanssa saatuna. Toisaalta, tonni lisää niin kuormain olisi tuo 670..

Myyjän mukaan perävaunun haukuttua telin kiinnitystä olisi tehtaan toimesta tukevoitettu, onkohan?

Tuskin on kelleen kokemusta vielä pahemmin kertynyt, kun nippa nappa ollaan saatu hinnastot painettuun muotoon. Nostureita tulee muutama lisää ja samalla vanhoja malleja jää pois, kärryjen tilannetta en huomannut kysyä. Kannattaa varmaan soittaa maahantuojan edustajalle, Indeksaari tai joku sellainen. Se pystyy antamaan tarkemman tilannekatsauksen. Ohjauskilkkeistä ehdottomasti täysin sähköinen malli, Itse otan ainakin seuraavaan pakettiin sen.
Mikä ihme noissa virolaisissa värkeissä kiinnostaa hinta ero ainakin Tohtorin tapauksessa jäi hyvin pieneksi kotimaisiin.

Tässä tapauksessa tuntuisi ero olevan aika iso, Nokka vs Palms. Palms verollisena esiohjauksella halvempi kun Nokka verottomana ilman esiohjauksia.. Nokka olisi kyllä asiallinen mutta hinta karkaa..

Pitää nyt kuitenkin kysyä siitäkin tarjous uudelleen ja kirjallisena.

Näinhän se on. Veron verran säästää kaikki muut paitsis SAS, jonka hyvä kaveri on Kronoksella johtajana ja naapuri Nokan pomo.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Joutsat ?
Onko kokemusta Palms uutuudesta 3.67? Ilmeisen vastaava kuin 670 mutta hieman pienemmällä nostomomentilla. Ihan asiallinen tarjous tuosta olisi 8S kärryn kanssa saatuna. Toisaalta, tonni lisää niin kuormain olisi tuo 670..

Myyjän mukaan perävaunun haukuttua telin kiinnitystä olisi tehtaan toimesta tukevoitettu, onkohan?

Tuskin on kelleen kokemusta vielä pahemmin kertynyt, kun nippa nappa ollaan saatu hinnastot painettuun muotoon. Nostureita tulee muutama lisää ja samalla vanhoja malleja jää pois, kärryjen tilannetta en huomannut kysyä. Kannattaa varmaan soittaa maahantuojan edustajalle, Indeksaari tai joku sellainen. Se pystyy antamaan tarkemman tilannekatsauksen. Ohjauskilkkeistä ehdottomasti täysin sähköinen malli, Itse otan ainakin seuraavaan pakettiin sen.
Mikä ihme noissa virolaisissa värkeissä kiinnostaa hinta ero ainakin Tohtorin tapauksessa jäi hyvin pieneksi kotimaisiin.

Tässä tapauksessa tuntuisi ero olevan aika iso, Nokka vs Palms. Palms verollisena esiohjauksella halvempi kun Nokka verottomana ilman esiohjauksia.. Nokka olisi kyllä asiallinen mutta hinta karkaa..

Pitää nyt kuitenkin kysyä siitäkin tarjous uudelleen ja kirjallisena.

Näinhän se on. Veron verran säästää kaikki muut paitsis SAS, jonka hyvä kaveri on Kronoksella johtajana ja naapuri Nokan pomo.
Kärryssä ainakin vertasit kronoksen vetävään kärryyn sitä omaasi ei ehkä ole oikein .
Tällänenkin oli tarjolla aikoinaan http://aijaa.com/lIGgum

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Joutsat ?
Onko kokemusta Palms uutuudesta 3.67? Ilmeisen vastaava kuin 670 mutta hieman pienemmällä nostomomentilla. Ihan asiallinen tarjous tuosta olisi 8S kärryn kanssa saatuna. Toisaalta, tonni lisää niin kuormain olisi tuo 670..

Myyjän mukaan perävaunun haukuttua telin kiinnitystä olisi tehtaan toimesta tukevoitettu, onkohan?

Tuskin on kelleen kokemusta vielä pahemmin kertynyt, kun nippa nappa ollaan saatu hinnastot painettuun muotoon. Nostureita tulee muutama lisää ja samalla vanhoja malleja jää pois, kärryjen tilannetta en huomannut kysyä. Kannattaa varmaan soittaa maahantuojan edustajalle, Indeksaari tai joku sellainen. Se pystyy antamaan tarkemman tilannekatsauksen. Ohjauskilkkeistä ehdottomasti täysin sähköinen malli, Itse otan ainakin seuraavaan pakettiin sen.
Mikä ihme noissa virolaisissa värkeissä kiinnostaa hinta ero ainakin Tohtorin tapauksessa jäi hyvin pieneksi kotimaisiin.

Tässä tapauksessa tuntuisi ero olevan aika iso, Nokka vs Palms. Palms verollisena esiohjauksella halvempi kun Nokka verottomana ilman esiohjauksia.. Nokka olisi kyllä asiallinen mutta hinta karkaa..

Pitää nyt kuitenkin kysyä siitäkin tarjous uudelleen ja kirjallisena.

Näinhän se on. Veron verran säästää kaikki muut paitsis SAS, jonka hyvä kaveri on Kronoksella johtajana ja naapuri Nokan pomo.
Kärryssä ainakin vertasit kronoksen vetävään kärryyn sitä omaasi ei ehkä ole oikein .
Tällänenkin oli tarjolla aikoinaan http://aijaa.com/lIGgum

Tuo taisi olla ruotsalaisen FMV:n viritys?

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Joutsat ?
Onko kokemusta Palms uutuudesta 3.67? Ilmeisen vastaava kuin 670 mutta hieman pienemmällä nostomomentilla. Ihan asiallinen tarjous tuosta olisi 8S kärryn kanssa saatuna. Toisaalta, tonni lisää niin kuormain olisi tuo 670..

Myyjän mukaan perävaunun haukuttua telin kiinnitystä olisi tehtaan toimesta tukevoitettu, onkohan?

Tuskin on kelleen kokemusta vielä pahemmin kertynyt, kun nippa nappa ollaan saatu hinnastot painettuun muotoon. Nostureita tulee muutama lisää ja samalla vanhoja malleja jää pois, kärryjen tilannetta en huomannut kysyä. Kannattaa varmaan soittaa maahantuojan edustajalle, Indeksaari tai joku sellainen. Se pystyy antamaan tarkemman tilannekatsauksen. Ohjauskilkkeistä ehdottomasti täysin sähköinen malli, Itse otan ainakin seuraavaan pakettiin sen.
Mikä ihme noissa virolaisissa värkeissä kiinnostaa hinta ero ainakin Tohtorin tapauksessa jäi hyvin pieneksi kotimaisiin.

Tässä tapauksessa tuntuisi ero olevan aika iso, Nokka vs Palms. Palms verollisena esiohjauksella halvempi kun Nokka verottomana ilman esiohjauksia.. Nokka olisi kyllä asiallinen mutta hinta karkaa..

Pitää nyt kuitenkin kysyä siitäkin tarjous uudelleen ja kirjallisena.

Näinhän se on. Veron verran säästää kaikki muut paitsis SAS, jonka hyvä kaveri on Kronoksella johtajana ja naapuri Nokan pomo.
Kärryssä ainakin vertasit kronoksen vetävään kärryyn sitä omaasi ei ehkä ole oikein .
Tällänenkin oli tarjolla aikoinaan http://aijaa.com/lIGgum

Joo vertaaminen ei aina ole helppoa, kronoksen 12t kärry on pikkupyörillä ja kevyt, nokalla ei ole yhtä tehokasta nosturia. Nokan 15t kärry taasen näyttää asialliselta.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Joutsat ?
12 t kronoksen saa 550/45-22,5 renkailla kankaita 14.hinta 13550 sis alvi siitä alennus 18 %.
Et tainnut edes pyytää tarjousta kotimaan värkeistä.Virolaiset tekee kärryn 6 tai 8 millin rhs putkesta kotimaiset 8-10 mm . Evissä 10 mm seinämällä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !