Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Joutsat ?  (Luettu 59670 kertaa)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Joutsat ?
Onko tommonen perusviistonninen jo riittävä kuormaaja harvesterikäyttöön? Esim. Kedon Forst tai kevyin 51:nen.
http://www.metsakoneet.fi/keskustelu.php?&cat=&showmsg=249701

”    NIMETÖN: (2011-03-28 18:47:13)
keto 51 on kourana yleensä sellasilla jotka ei ole vielä muita edes nähnyt eli aloittelijoilla ja tolloilla sampo miehillä, joten miten luulet saavasi tälläsiltä asian tuntevaa vertalu tietoa, asiaa pitää sinunkin osalta lähestyä tarve määrästä, rivien välistä oletan sinulla tarpeen olevan hiukan enempi kuin moottorisahalla tekisit, joten silloin 51 kelpaa vallan mainiosti jos saat sen edullisesti.”

Pysyykö muuten valmetti pyörillään jos melkein 8m päässä on vaikka keto 51 tai joku muu?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Joutsat ?
Nää kaikki hankinnat pitäis kuitenkin suhteuttaa siihen myyntipuun hintaan... joka on kolmen vuosikymmenen takaisella tasolla. Ei siis ihme jos halvemmat kamppeet käyvät kaupaksi.

Ja jos verottaja vielä lähestyy eikä hyväksy kalustoon mitään risunajokamppeitakaan kuten SAS mainitsi niin parempi vaan antaa puiden varttua rauhassa. Hakepuukaan ei ilmaiseksikaan tahdo kelvata, monella mätänevät pinoon.
Juu – verottaja on saanut kiertokirjeen – verovelvollisilta vaaditaan selvitys omanpilkin tarpeesta.
Jos aikoo hankkia kovin kalliin terapia vehkeen niin olisko joku ennakko päätös verottajalta mahdollista saada?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Joutsat ?
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Asiallisen näköinen paketti näin äkkiseltään katsottuna. Ja tuolla oli hintaa? Meneekö 30 t paikkeille verollisena?

Mikä pöytä tuossa on.

Rullavetoa ei ainakaan hetki sitten saanut. Näin kertoi Koon myyjä. Napaveto on tarjolla kylläkin..

Aika paljon noita on mennyt kaupaksi. Myyjä kertoi, että hieman pahaa tekee kun ajattelee kotimaan valmistajia. Ero hinnassa ei välttämättä ole suuri, mutta moni menee halvemman perässä.

Kuormainpuolella alkaa kohta pudotuspeli, ellei ole jo. Liikaa tarjontaa kysyntään nähden..
Kyllä toi Nokka on ainakin menossa huonoon kuntoon talouslukujen perusteella. Metsäyhdistelmä ei ole mikään tekniikan riemuvoitto, niitä pystyy värkkäämään vähän joka toinen paja halutessaan. Mun mielestäni ainoa mahdollisuus on tuotannon tehostaminen. Esim. toi Multivan kärrytuotanto on hyvä esimerkki, laitettiin paremmat hitsausasemat ja saatiin tuote hinnaltaan kilpailukykyiseksi. Toi on ainoa vaihtoehto pärjätä, kun asiakaskunta on pääsääntöisesti maksuhalutonta.
Nokkaan kuuluu ilmeisesti useampi yhtiö, en tiä montako, sylintereitä tekee ainaskin joku eri nimellä, mutta nokkaan kuuluu.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Joutsat ?

Nokkaan kuuluu ilmeisesti useampi yhtiö, en tiä montako, sylintereitä tekee ainaskin joku eri nimellä, mutta nokkaan kuuluu.


Taitaa olla Pematic.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Joutsat ?
Onko tommonen perusviistonninen jo riittävä kuormaaja harvesterikäyttöön? Esim. Kedon Forst tai kevyin 51:nen.
http://www.metsakoneet.fi/keskustelu.php?&cat=&showmsg=249701

”    NIMETÖN: (2011-03-28 18:47:13)
keto 51 on kourana yleensä sellasilla jotka ei ole vielä muita edes nähnyt eli aloittelijoilla ja tolloilla sampo miehillä, joten miten luulet saavasi tälläsiltä asian tuntevaa vertalu tietoa, asiaa pitää sinunkin osalta lähestyä tarve määrästä, rivien välistä oletan sinulla tarpeen olevan hiukan enempi kuin moottorisahalla tekisit, joten silloin 51 kelpaa vallan mainiosti jos saat sen edullisesti.”

Pysyykö muuten valmetti pyörillään jos melkein 8m päässä on vaikka keto 51 tai joku muu?

Riippuu Valmetista ja raudan määrästä, etuakselin jäykistys varmaan tarvitaan jos sivulle kurkottelee.

Mä en pidä pikku-Ketosia minään pro-kourina, mutta samaan luokkaan ei kovin montaa muutakaan välttävää ole ollut. Lähinnä kai Kesla ja nyt mahdollisesti Nisulat, ja nekin ovat jo numeroa isompia kuin Forst.. AM ja Tapio 245 ym ovat vielä lelumpia. Minä olen tykännyt viis'ykkösessä siitä että satunnaisesti voi tehdä sille ylisuuriakin puita kun vähän kikkailee. Elleivät ne ole kovin järeäoksaisia. Kaverilla on vanha Farmi 35 (joka on suurinpiirtein sama kuin tämä Forst) ja sekin on toiminut ihmeen hyvin. Minäkin hakkasin sillä ainakin kahtena talvena.
Eihän tuollainen tietenkään mikään Ponsse H53:n kilpailija ole mutta kyllä sillä kuitua ja pikkutukkeja pudottelee.

Oma, paljon käytettynä  ostettu 51 on vanhaa, vielä vihreää sarjaa, ja siinä taitaa olla vaihdettu Victorin telat jos oikein muistan. Hitsailtu ei ole kuin teräkoteloa jota on vahvistettu, ja joku vetomoottorin iso o-rengas meni myös ja muistaakseni paksuusanturi on vaihdettu ainakin kerran. Hyvin vähän on ollut murheita tekeleen ikään nähden. Letkutus on riittävän ahdas kopan alla.

Kestävyysongelmia ei juu isompia ole ollut, vain kulutusosia kuten vetorattaita jne. Pultteja tarvii välillä kirrailla. Jonkun venttilin väliin jäänyttä kumimurua etsittiin kerran aika tosissaan. Systeemissä on paine- ja paluusuodattimet, mutta muru oli irronnut jostain matkan varrelta. Sopivalla kelillä kerää lunta ja roinaa siihen tilttitornin 'makuukoloon' ja pitää välillä siivota kun ei saa tilttiä enää pystyyn saakka. Tässä ei ole sitä kumikaistaletta.

Maatilaluokan 'harrastelun' tuottavuus m³/päivä on tavallisesti kiinni paljon enemmän aivan muusta kuin kouran huippuominaisuuksista. Jos on niin sitten ei ollakaan  enää puuhastelusarjassa.
Mun mielestäni 51 on ehkä jo turhankin iso (lue: painava) pienimuotoiseen ensiharvennukseen, varsinkin jos alustakone, nosturi ja litratuotto eivät ole sieltä reilummasta päästä.
Ja uutena maksaa niin paljon että taloudellista järkeä hommassa ei juurikaan ole.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Joutsat ?
Onko tommonen perusviistonninen jo riittävä kuormaaja harvesterikäyttöön? Esim. Kedon Forst tai kevyin 51:nen.
http://www.metsakoneet.fi/keskustelu.php?&cat=&showmsg=249701

”    NIMETÖN: (2011-03-28 18:47:13)
keto 51 on kourana yleensä sellasilla jotka ei ole vielä muita edes nähnyt eli aloittelijoilla ja tolloilla sampo miehillä, joten miten luulet saavasi tälläsiltä asian tuntevaa vertalu tietoa, asiaa pitää sinunkin osalta lähestyä tarve määrästä, rivien välistä oletan sinulla tarpeen olevan hiukan enempi kuin moottorisahalla tekisit, joten silloin 51 kelpaa vallan mainiosti jos saat sen edullisesti.”

Pysyykö muuten valmetti pyörillään jos melkein 8m päässä on vaikka keto 51 tai joku muu?

Riippuu Valmetista ja raudan määrästä, etuakselin jäykistys varmaan tarvitaan jos sivulle kurkottelee.

Mä en pidä pikku-Ketosia minään pro-kourina, mutta samaan luokkaan ei kovin montaa muutakaan välttävää ole ollut. Lähinnä kai Kesla ja nyt mahdollisesti Nisulat, ja nekin ovat jo numeroa isompia kuin Forst.. AM ja Tapio 245 ym ovat vielä lelumpia. Minä olen tykännyt viis'ykkösessä siitä että satunnaisesti voi tehdä sille ylisuuriakin puita kun vähän kikkailee. Elleivät ne ole kovin järeäoksaisia. Kaverilla on vanha Farmi 35 (joka on suurinpiirtein sama kuin tämä Forst) ja sekin on toiminut ihmeen hyvin. Minäkin hakkasin sillä ainakin kahtena talvena.
Eihän tuollainen tietenkään mikään Ponsse H53:n kilpailija ole mutta kyllä sillä kuitua ja pikkutukkeja pudottelee.

Oma, paljon käytettynä  ostettu 51 on vanhaa, vielä vihreää sarjaa, ja siinä taitaa olla vaihdettu Victorin telat jos oikein muistan. Hitsailtu ei ole kuin teräkoteloa jota on vahvistettu, ja joku vetomoottorin iso o-rengas meni myös ja muistaakseni paksuusanturi on vaihdettu ainakin kerran. Hyvin vähän on ollut murheita tekeleen ikään nähden. Letkutus on riittävän ahdas kopan alla.

Kestävyysongelmia ei juu isompia ole ollut, vain kulutusosia kuten vetorattaita jne. Pultteja tarvii välillä kirrailla. Jonkun venttilin väliin jäänyttä kumimurua etsittiin kerran aika tosissaan. Systeemissä on paine- ja paluusuodattimet, mutta muru oli irronnut jostain matkan varrelta. Sopivalla kelillä kerää lunta ja roinaa siihen tilttitornin 'makuukoloon' ja pitää välillä siivota kun ei saa tilttiä enää pystyyn saakka. Tässä ei ole sitä kumikaistaletta.

Maatilaluokan 'harrastelun' tuottavuus m³/päivä on tavallisesti kiinni paljon enemmän aivan muusta kuin kouran huippuominaisuuksista. Jos on niin sitten ei ollakaan  enää puuhastelusarjassa.
Mun mielestäni 51 on ehkä jo turhankin iso (lue: painava) pienimuotoiseen ensiharvennukseen, varsinkin jos alustakone, nosturi ja litratuotto eivät ole sieltä reilummasta päästä.
Ja uutena maksaa niin paljon että taloudellista järkeä hommassa ei juurikaan ole.
Juu – taitaa keto olla kallis, ja onko järkeä järeän puunkaatoon sekaantua, on kyllä hieno kun on mittalaitteet ja kaikki, vaikkei tuo 51 päätehakkuulle taida sopia.

Päätehakkuussa ei pysty / hankintakaupassa taida olla juuri eroa.

Ensiharvennuksille vois jotain vaikka syke vehjettä alkaa kattelemaan.

Siinähän tuo on valmuten peräs.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Joutsat ?
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Vinkki. Kannattaa katsoa tarkkaan noita käännön hammastangon välyksensäätö "ruuveja"  yhden kierteen tiedän korkanneen hyvin vähillä käyttötunneilla.
Ekan kerran tarkistin viime syksynä, ei ollut oikein mitään mainittavaa välystä. Samalla tuli tehtyä ekaa kertaa öljynvaihto. Ulos tulleen tavaran laadusta päätellen, olisi hyvin suositeltavaa vaihtaa noita öljyjä kerran vuodessa, jos kärryllä on ollut käyttöä. Huoltomiehelle totesin asiasta ja se naurahti, että kyllä ne järjestäen on ihmisillä vaihtamatta. Ei siis liene liian yleistä, yrittäkää tsempata.

Järjestelmällisesti valmistajat unohtavat yhden asian kääntölaitteen ja pystypilarin suunnittelussa. Se on puomia pitkin valuvan veden pääsy kääntölaitteeseen. Omassa 2000 mallin patussa meni ulkosäilytyksessä jatkuvasti vettä kääntölaitteen öljyihin, pienenpienen kääntölaakerin välyksen kautta. Sitten kun vesi menee sinne, lajittuu alimmaiseksi, eli pylvään alalaakerin sisään. Siellä muhiessaan ruostuttaa laakerin paskaksi ja jumiin. Jumiutuessaan hidaskierroksisena kalvaa joko kääntöpesän tai pylvään paskaksi, onpa patuissa tainnut jopa kääntösylinterien vaihdot olla edessä, kun vesi on ulottunut putkiin asti ja ruostuttanut alaosistaan tiivisteet pilaaviksi röpöpinnoiksi.

Itse korjasin ongelman tekemällä sinne kääntöpesän yläreunaan kumisuikaleesta ja isosta lemmarista huulitiivisteen, joka nojaa pylvään alapään laippaan ja ohjaa samalla veden kulkemaan muualle. Siihen loppui veden löytyminen öljystä.
Tuo ominaisuus puuttuu todella monen valmistajan nostureista ja kun on tuollaisen tuhoutuneen kääntölaiteen korjausta katsellut, sen kääntölaitteen öljynvaihto on todella halpaa ennakoivaa huoltoa...

Kun koneagriassa katselin oniarin big bear-pakettia, tuli hiukan kaksijakoinen tunne. Nosturin kaliberi on pikkasen yläkantissa vaunuun nähden. Jos tuollaista kymppitonnin kantavuuden pakettia etsisin, ottaisin tohon vaunuun pykälän pienemmän nosturin. Toimii pienemmillä öljytuotoilla ilman apuhydrauliikkaakin.
Siellähän oli myös pienempi paketti esillä, yllättäin nokkalaisen tavoin yksipalkkinen, jossa ei telinsiirtomahdollisuutta.

Varmaankin tuo bear-paketti on universaali eurooppaversio, etelässä kun tarvitaan nosturiin papua enemmän, järeitä tukkeja ajetaan. Meille risujen ja rankojen ajoon riittää sievempikin.
Tässä oli hyvä huomio. Täytyy tutkia miltä tämä nykyinen rakenne näyttää, josko tämäkin vaatii suojausta. Seuraava öljynvaihto kertonee enemmän siitä missä mennään.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Joutsat ?
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Vinkki. Kannattaa katsoa tarkkaan noita käännön hammastangon välyksensäätö "ruuveja"  yhden kierteen tiedän korkanneen hyvin vähillä käyttötunneilla.
Ekan kerran tarkistin viime syksynä, ei ollut oikein mitään mainittavaa välystä. Samalla tuli tehtyä ekaa kertaa öljynvaihto. Ulos tulleen tavaran laadusta päätellen, olisi hyvin suositeltavaa vaihtaa noita öljyjä kerran vuodessa, jos kärryllä on ollut käyttöä. Huoltomiehelle totesin asiasta ja se naurahti, että kyllä ne järjestäen on ihmisillä vaihtamatta. Ei siis liene liian yleistä, yrittäkää tsempata.

Järjestelmällisesti valmistajat unohtavat yhden asian kääntölaitteen ja pystypilarin suunnittelussa. Se on puomia pitkin valuvan veden pääsy kääntölaitteeseen. Omassa 2000 mallin patussa meni ulkosäilytyksessä jatkuvasti vettä kääntölaitteen öljyihin, pienenpienen kääntölaakerin välyksen kautta. Sitten kun vesi menee sinne, lajittuu alimmaiseksi, eli pylvään alalaakerin sisään. Siellä muhiessaan ruostuttaa laakerin paskaksi ja jumiin. Jumiutuessaan hidaskierroksisena kalvaa joko kääntöpesän tai pylvään paskaksi, onpa patuissa tainnut jopa kääntösylinterien vaihdot olla edessä, kun vesi on ulottunut putkiin asti ja ruostuttanut alaosistaan tiivisteet pilaaviksi röpöpinnoiksi.Älä yleistä evissä aina ollut veden pitävä rakenne.

Itse korjasin ongelman tekemällä sinne kääntöpesän yläreunaan kumisuikaleesta ja isosta lemmarista huulitiivisteen, joka nojaa pylvään alapään laippaan ja ohjaa samalla veden kulkemaan muualle. Siihen loppui veden löytyminen öljystä.
Tuo ominaisuus puuttuu todella monen valmistajan nostureista ja kun on tuollaisen tuhoutuneen kääntölaiteen korjausta katsellut, sen kääntölaitteen öljynvaihto on todella halpaa ennakoivaa huoltoa...

Kun koneagriassa katselin oniarin big bear-pakettia, tuli hiukan kaksijakoinen tunne. Nosturin kaliberi on pikkasen yläkantissa vaunuun nähden. Jos tuollaista kymppitonnin kantavuuden pakettia etsisin, ottaisin tohon vaunuun pykälän pienemmän nosturin. Toimii pienemmillä öljytuotoilla ilman apuhydrauliikkaakin.
Siellähän oli myös pienempi paketti esillä, yllättäin nokkalaisen tavoin yksipalkkinen, jossa ei telinsiirtomahdollisuutta.

Varmaankin tuo bear-paketti on universaali eurooppaversio, etelässä kun tarvitaan nosturiin papua enemmän, järeitä tukkeja ajetaan. Meille risujen ja rankojen ajoon riittää sievempikin.
Tässä oli hyvä huomio. Täytyy tutkia miltä tämä nykyinen rakenne näyttää, josko tämäkin vaatii suojausta. Seuraava öljynvaihto kertonee enemmän siitä missä mennään.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Joutsat ?
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Vinkki. Kannattaa katsoa tarkkaan noita käännön hammastangon välyksensäätö "ruuveja"  yhden kierteen tiedän korkanneen hyvin vähillä käyttötunneilla.
Ekan kerran tarkistin viime syksynä, ei ollut oikein mitään mainittavaa välystä. Samalla tuli tehtyä ekaa kertaa öljynvaihto. Ulos tulleen tavaran laadusta päätellen, olisi hyvin suositeltavaa vaihtaa noita öljyjä kerran vuodessa, jos kärryllä on ollut käyttöä. Huoltomiehelle totesin asiasta ja se naurahti, että kyllä ne järjestäen on ihmisillä vaihtamatta. Ei siis liene liian yleistä, yrittäkää tsempata.

Järjestelmällisesti valmistajat unohtavat yhden asian kääntölaitteen ja pystypilarin suunnittelussa. Se on puomia pitkin valuvan veden pääsy kääntölaitteeseen. Omassa 2000 mallin patussa meni ulkosäilytyksessä jatkuvasti vettä kääntölaitteen öljyihin, pienenpienen kääntölaakerin välyksen kautta. Sitten kun vesi menee sinne, lajittuu alimmaiseksi, eli pylvään alalaakerin sisään. Siellä muhiessaan ruostuttaa laakerin paskaksi ja jumiin. Jumiutuessaan hidaskierroksisena kalvaa joko kääntöpesän tai pylvään paskaksi, onpa patuissa tainnut jopa kääntösylinterien vaihdot olla edessä, kun vesi on ulottunut putkiin asti ja ruostuttanut alaosistaan tiivisteet pilaaviksi röpöpinnoiksi.Älä yleistä evissä aina ollut veden pitävä rakenne.

Itse korjasin ongelman tekemällä sinne kääntöpesän yläreunaan kumisuikaleesta ja isosta lemmarista huulitiivisteen, joka nojaa pylvään alapään laippaan ja ohjaa samalla veden kulkemaan muualle. Siihen loppui veden löytyminen öljystä.
Tuo ominaisuus puuttuu todella monen valmistajan nostureista ja kun on tuollaisen tuhoutuneen kääntölaiteen korjausta katsellut, sen kääntölaitteen öljynvaihto on todella halpaa ennakoivaa huoltoa...

Kun koneagriassa katselin oniarin big bear-pakettia, tuli hiukan kaksijakoinen tunne. Nosturin kaliberi on pikkasen yläkantissa vaunuun nähden. Jos tuollaista kymppitonnin kantavuuden pakettia etsisin, ottaisin tohon vaunuun pykälän pienemmän nosturin. Toimii pienemmillä öljytuotoilla ilman apuhydrauliikkaakin.
Siellähän oli myös pienempi paketti esillä, yllättäin nokkalaisen tavoin yksipalkkinen, jossa ei telinsiirtomahdollisuutta.

Varmaankin tuo bear-paketti on universaali eurooppaversio, etelässä kun tarvitaan nosturiin papua enemmän, järeitä tukkeja ajetaan. Meille risujen ja rankojen ajoon riittää sievempikin.
Tässä oli hyvä huomio. Täytyy tutkia miltä tämä nykyinen rakenne näyttää, josko tämäkin vaatii suojausta. Seuraava öljynvaihto kertonee enemmän siitä missä mennään.
Oliko tämä Evi koskaan mukana Koneviestin vertailussa? Olisi ollut mukava nähdä kuinka pärjää siellä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Joutsat ?
Nyt tarkkuutta, tankin korkin sijainti kertoo kyseessä olevan metsäohjaamo malli.
No sehän on hyvä en tunne noita ferkuja yksi minulle riitti,alusta noissa on aika onneton
metsäajoon.

Otit ferkustaskin varmaan pyörät pois, kun alustan varassa ajelit   ;D ;D ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Joutsat ?
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Vinkki. Kannattaa katsoa tarkkaan noita käännön hammastangon välyksensäätö "ruuveja"  yhden kierteen tiedän korkanneen hyvin vähillä käyttötunneilla.
Ekan kerran tarkistin viime syksynä, ei ollut oikein mitään mainittavaa välystä. Samalla tuli tehtyä ekaa kertaa öljynvaihto. Ulos tulleen tavaran laadusta päätellen, olisi hyvin suositeltavaa vaihtaa noita öljyjä kerran vuodessa, jos kärryllä on ollut käyttöä. Huoltomiehelle totesin asiasta ja se naurahti, että kyllä ne järjestäen on ihmisillä vaihtamatta. Ei siis liene liian yleistä, yrittäkää tsempata.

Järjestelmällisesti valmistajat unohtavat yhden asian kääntölaitteen ja pystypilarin suunnittelussa. Se on puomia pitkin valuvan veden pääsy kääntölaitteeseen. Omassa 2000 mallin patussa meni ulkosäilytyksessä jatkuvasti vettä kääntölaitteen öljyihin, pienenpienen kääntölaakerin välyksen kautta. Sitten kun vesi menee sinne, lajittuu alimmaiseksi, eli pylvään alalaakerin sisään. Siellä muhiessaan ruostuttaa laakerin paskaksi ja jumiin. Jumiutuessaan hidaskierroksisena kalvaa joko kääntöpesän tai pylvään paskaksi, onpa patuissa tainnut jopa kääntösylinterien vaihdot olla edessä, kun vesi on ulottunut putkiin asti ja ruostuttanut alaosistaan tiivisteet pilaaviksi röpöpinnoiksi.Älä yleistä evissä aina ollut veden pitävä rakenne.

Itse korjasin ongelman tekemällä sinne kääntöpesän yläreunaan kumisuikaleesta ja isosta lemmarista huulitiivisteen, joka nojaa pylvään alapään laippaan ja ohjaa samalla veden kulkemaan muualle. Siihen loppui veden löytyminen öljystä.
Tuo ominaisuus puuttuu todella monen valmistajan nostureista ja kun on tuollaisen tuhoutuneen kääntölaiteen korjausta katsellut, sen kääntölaitteen öljynvaihto on todella halpaa ennakoivaa huoltoa...

Kun koneagriassa katselin oniarin big bear-pakettia, tuli hiukan kaksijakoinen tunne. Nosturin kaliberi on pikkasen yläkantissa vaunuun nähden. Jos tuollaista kymppitonnin kantavuuden pakettia etsisin, ottaisin tohon vaunuun pykälän pienemmän nosturin. Toimii pienemmillä öljytuotoilla ilman apuhydrauliikkaakin.
Siellähän oli myös pienempi paketti esillä, yllättäin nokkalaisen tavoin yksipalkkinen, jossa ei telinsiirtomahdollisuutta.

Varmaankin tuo bear-paketti on universaali eurooppaversio, etelässä kun tarvitaan nosturiin papua enemmän, järeitä tukkeja ajetaan. Meille risujen ja rankojen ajoon riittää sievempikin.
Tässä oli hyvä huomio. Täytyy tutkia miltä tämä nykyinen rakenne näyttää, josko tämäkin vaatii suojausta. Seuraava öljynvaihto kertonee enemmän siitä missä mennään.
Oliko tämä Evi koskaan mukana Koneviestin vertailussa? Olisi ollut mukava nähdä kuinka pärjää siellä.
Pientä valmistajaa aina sorrettaan ei niillä ollut KV toimittajien juottamiseen rahaa siinähän se on.Mää olen tehnyt käytännön testejä jo vuodesta 82 evillä ja hyvin pelittää nyt kolmas jo talossa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Joutsat ?
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Vinkki. Kannattaa katsoa tarkkaan noita käännön hammastangon välyksensäätö "ruuveja"  yhden kierteen tiedän korkanneen hyvin vähillä käyttötunneilla.
Ekan kerran tarkistin viime syksynä, ei ollut oikein mitään mainittavaa välystä. Samalla tuli tehtyä ekaa kertaa öljynvaihto. Ulos tulleen tavaran laadusta päätellen, olisi hyvin suositeltavaa vaihtaa noita öljyjä kerran vuodessa, jos kärryllä on ollut käyttöä. Huoltomiehelle totesin asiasta ja se naurahti, että kyllä ne järjestäen on ihmisillä vaihtamatta. Ei siis liene liian yleistä, yrittäkää tsempata.

Järjestelmällisesti valmistajat unohtavat yhden asian kääntölaitteen ja pystypilarin suunnittelussa. Se on puomia pitkin valuvan veden pääsy kääntölaitteeseen. Omassa 2000 mallin patussa meni ulkosäilytyksessä jatkuvasti vettä kääntölaitteen öljyihin, pienenpienen kääntölaakerin välyksen kautta. Sitten kun vesi menee sinne, lajittuu alimmaiseksi, eli pylvään alalaakerin sisään. Siellä muhiessaan ruostuttaa laakerin paskaksi ja jumiin. Jumiutuessaan hidaskierroksisena kalvaa joko kääntöpesän tai pylvään paskaksi, onpa patuissa tainnut jopa kääntösylinterien vaihdot olla edessä, kun vesi on ulottunut putkiin asti ja ruostuttanut alaosistaan tiivisteet pilaaviksi röpöpinnoiksi.Älä yleistä evissä aina ollut veden pitävä rakenne.

Itse korjasin ongelman tekemällä sinne kääntöpesän yläreunaan kumisuikaleesta ja isosta lemmarista huulitiivisteen, joka nojaa pylvään alapään laippaan ja ohjaa samalla veden kulkemaan muualle. Siihen loppui veden löytyminen öljystä.
Tuo ominaisuus puuttuu todella monen valmistajan nostureista ja kun on tuollaisen tuhoutuneen kääntölaiteen korjausta katsellut, sen kääntölaitteen öljynvaihto on todella halpaa ennakoivaa huoltoa...

Kun koneagriassa katselin oniarin big bear-pakettia, tuli hiukan kaksijakoinen tunne. Nosturin kaliberi on pikkasen yläkantissa vaunuun nähden. Jos tuollaista kymppitonnin kantavuuden pakettia etsisin, ottaisin tohon vaunuun pykälän pienemmän nosturin. Toimii pienemmillä öljytuotoilla ilman apuhydrauliikkaakin.
Siellähän oli myös pienempi paketti esillä, yllättäin nokkalaisen tavoin yksipalkkinen, jossa ei telinsiirtomahdollisuutta.

Varmaankin tuo bear-paketti on universaali eurooppaversio, etelässä kun tarvitaan nosturiin papua enemmän, järeitä tukkeja ajetaan. Meille risujen ja rankojen ajoon riittää sievempikin.
Tässä oli hyvä huomio. Täytyy tutkia miltä tämä nykyinen rakenne näyttää, josko tämäkin vaatii suojausta. Seuraava öljynvaihto kertonee enemmän siitä missä mennään.
Oliko tämä Evi koskaan mukana Koneviestin vertailussa? Olisi ollut mukava nähdä kuinka pärjää siellä.
Pientä valmistajaa aina sorrettaan ei niillä ollut KV toimittajien juottamiseen rahaa siinähän se on.Mää olen tehnyt käytännön testejä jo vuodesta 82 evillä ja hyvin pelittää nyt kolmas jo talossa.

Ja valmistaja on konkurssissa?
It ain't over till the fat lady sings

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Joutsat ?
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Vinkki. Kannattaa katsoa tarkkaan noita käännön hammastangon välyksensäätö "ruuveja"  yhden kierteen tiedän korkanneen hyvin vähillä käyttötunneilla.
Ekan kerran tarkistin viime syksynä, ei ollut oikein mitään mainittavaa välystä. Samalla tuli tehtyä ekaa kertaa öljynvaihto. Ulos tulleen tavaran laadusta päätellen, olisi hyvin suositeltavaa vaihtaa noita öljyjä kerran vuodessa, jos kärryllä on ollut käyttöä. Huoltomiehelle totesin asiasta ja se naurahti, että kyllä ne järjestäen on ihmisillä vaihtamatta. Ei siis liene liian yleistä, yrittäkää tsempata.

Järjestelmällisesti valmistajat unohtavat yhden asian kääntölaitteen ja pystypilarin suunnittelussa. Se on puomia pitkin valuvan veden pääsy kääntölaitteeseen. Omassa 2000 mallin patussa meni ulkosäilytyksessä jatkuvasti vettä kääntölaitteen öljyihin, pienenpienen kääntölaakerin välyksen kautta. Sitten kun vesi menee sinne, lajittuu alimmaiseksi, eli pylvään alalaakerin sisään. Siellä muhiessaan ruostuttaa laakerin paskaksi ja jumiin. Jumiutuessaan hidaskierroksisena kalvaa joko kääntöpesän tai pylvään paskaksi, onpa patuissa tainnut jopa kääntösylinterien vaihdot olla edessä, kun vesi on ulottunut putkiin asti ja ruostuttanut alaosistaan tiivisteet pilaaviksi röpöpinnoiksi.Älä yleistä evissä aina ollut veden pitävä rakenne.

Itse korjasin ongelman tekemällä sinne kääntöpesän yläreunaan kumisuikaleesta ja isosta lemmarista huulitiivisteen, joka nojaa pylvään alapään laippaan ja ohjaa samalla veden kulkemaan muualle. Siihen loppui veden löytyminen öljystä.
Tuo ominaisuus puuttuu todella monen valmistajan nostureista ja kun on tuollaisen tuhoutuneen kääntölaiteen korjausta katsellut, sen kääntölaitteen öljynvaihto on todella halpaa ennakoivaa huoltoa...

Kun koneagriassa katselin oniarin big bear-pakettia, tuli hiukan kaksijakoinen tunne. Nosturin kaliberi on pikkasen yläkantissa vaunuun nähden. Jos tuollaista kymppitonnin kantavuuden pakettia etsisin, ottaisin tohon vaunuun pykälän pienemmän nosturin. Toimii pienemmillä öljytuotoilla ilman apuhydrauliikkaakin.
Siellähän oli myös pienempi paketti esillä, yllättäin nokkalaisen tavoin yksipalkkinen, jossa ei telinsiirtomahdollisuutta.

Varmaankin tuo bear-paketti on universaali eurooppaversio, etelässä kun tarvitaan nosturiin papua enemmän, järeitä tukkeja ajetaan. Meille risujen ja rankojen ajoon riittää sievempikin.
Tässä oli hyvä huomio. Täytyy tutkia miltä tämä nykyinen rakenne näyttää, josko tämäkin vaatii suojausta. Seuraava öljynvaihto kertonee enemmän siitä missä mennään.
Oliko tämä Evi koskaan mukana Koneviestin vertailussa? Olisi ollut mukava nähdä kuinka pärjää siellä.
Pientä valmistajaa aina sorrettaan ei niillä ollut KV toimittajien juottamiseen rahaa siinähän se on.Mää olen tehnyt käytännön testejä jo vuodesta 82 evillä ja hyvin pelittää nyt kolmas jo talossa.

Etkö sää taneli huomaa kuinka sää häpäset ja nolaat ittees jo jokasessa topiikissa?

Ota kuva siitä sukulaisen N-sarjalaisesta josta lupasit, saadaan nauraa lisää saappaanvarsille ja runkkupatjan sisälmyksille...

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Joutsat ?
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Vinkki. Kannattaa katsoa tarkkaan noita käännön hammastangon välyksensäätö "ruuveja"  yhden kierteen tiedän korkanneen hyvin vähillä käyttötunneilla.
Ekan kerran tarkistin viime syksynä, ei ollut oikein mitään mainittavaa välystä. Samalla tuli tehtyä ekaa kertaa öljynvaihto. Ulos tulleen tavaran laadusta päätellen, olisi hyvin suositeltavaa vaihtaa noita öljyjä kerran vuodessa, jos kärryllä on ollut käyttöä. Huoltomiehelle totesin asiasta ja se naurahti, että kyllä ne järjestäen on ihmisillä vaihtamatta. Ei siis liene liian yleistä, yrittäkää tsempata.

Järjestelmällisesti valmistajat unohtavat yhden asian kääntölaitteen ja pystypilarin suunnittelussa. Se on puomia pitkin valuvan veden pääsy kääntölaitteeseen. Omassa 2000 mallin patussa meni ulkosäilytyksessä jatkuvasti vettä kääntölaitteen öljyihin, pienenpienen kääntölaakerin välyksen kautta. Sitten kun vesi menee sinne, lajittuu alimmaiseksi, eli pylvään alalaakerin sisään. Siellä muhiessaan ruostuttaa laakerin paskaksi ja jumiin. Jumiutuessaan hidaskierroksisena kalvaa joko kääntöpesän tai pylvään paskaksi, onpa patuissa tainnut jopa kääntösylinterien vaihdot olla edessä, kun vesi on ulottunut putkiin asti ja ruostuttanut alaosistaan tiivisteet pilaaviksi röpöpinnoiksi.Älä yleistä evissä aina ollut veden pitävä rakenne.

Itse korjasin ongelman tekemällä sinne kääntöpesän yläreunaan kumisuikaleesta ja isosta lemmarista huulitiivisteen, joka nojaa pylvään alapään laippaan ja ohjaa samalla veden kulkemaan muualle. Siihen loppui veden löytyminen öljystä.
Tuo ominaisuus puuttuu todella monen valmistajan nostureista ja kun on tuollaisen tuhoutuneen kääntölaiteen korjausta katsellut, sen kääntölaitteen öljynvaihto on todella halpaa ennakoivaa huoltoa...

Kun koneagriassa katselin oniarin big bear-pakettia, tuli hiukan kaksijakoinen tunne. Nosturin kaliberi on pikkasen yläkantissa vaunuun nähden. Jos tuollaista kymppitonnin kantavuuden pakettia etsisin, ottaisin tohon vaunuun pykälän pienemmän nosturin. Toimii pienemmillä öljytuotoilla ilman apuhydrauliikkaakin.
Siellähän oli myös pienempi paketti esillä, yllättäin nokkalaisen tavoin yksipalkkinen, jossa ei telinsiirtomahdollisuutta.

Varmaankin tuo bear-paketti on universaali eurooppaversio, etelässä kun tarvitaan nosturiin papua enemmän, järeitä tukkeja ajetaan. Meille risujen ja rankojen ajoon riittää sievempikin.
Tässä oli hyvä huomio. Täytyy tutkia miltä tämä nykyinen rakenne näyttää, josko tämäkin vaatii suojausta. Seuraava öljynvaihto kertonee enemmän siitä missä mennään.
Oliko tämä Evi koskaan mukana Koneviestin vertailussa? Olisi ollut mukava nähdä kuinka pärjää siellä.
Pientä valmistajaa aina sorrettaan ei niillä ollut KV toimittajien juottamiseen rahaa siinähän se on.Mää olen tehnyt käytännön testejä jo vuodesta 82 evillä ja hyvin pelittää nyt kolmas jo talossa.

Ja valmistaja on konkurssissa?

Varmaan menny liian paljon kumisaappaita ja superloonipatjoja hukkaan  :D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Joutsat ?
http://aijaa.com/w8RHst
http://aijaa.com/RdM8cs
http://aijaa.com/INJMKd

Oniarin heikko kääntöpää, tyyppikilpi ja risukuorma.

Vinkki. Kannattaa katsoa tarkkaan noita käännön hammastangon välyksensäätö "ruuveja"  yhden kierteen tiedän korkanneen hyvin vähillä käyttötunneilla.
Ekan kerran tarkistin viime syksynä, ei ollut oikein mitään mainittavaa välystä. Samalla tuli tehtyä ekaa kertaa öljynvaihto. Ulos tulleen tavaran laadusta päätellen, olisi hyvin suositeltavaa vaihtaa noita öljyjä kerran vuodessa, jos kärryllä on ollut käyttöä. Huoltomiehelle totesin asiasta ja se naurahti, että kyllä ne järjestäen on ihmisillä vaihtamatta. Ei siis liene liian yleistä, yrittäkää tsempata.

Järjestelmällisesti valmistajat unohtavat yhden asian kääntölaitteen ja pystypilarin suunnittelussa. Se on puomia pitkin valuvan veden pääsy kääntölaitteeseen. Omassa 2000 mallin patussa meni ulkosäilytyksessä jatkuvasti vettä kääntölaitteen öljyihin, pienenpienen kääntölaakerin välyksen kautta. Sitten kun vesi menee sinne, lajittuu alimmaiseksi, eli pylvään alalaakerin sisään. Siellä muhiessaan ruostuttaa laakerin paskaksi ja jumiin. Jumiutuessaan hidaskierroksisena kalvaa joko kääntöpesän tai pylvään paskaksi, onpa patuissa tainnut jopa kääntösylinterien vaihdot olla edessä, kun vesi on ulottunut putkiin asti ja ruostuttanut alaosistaan tiivisteet pilaaviksi röpöpinnoiksi.Älä yleistä evissä aina ollut veden pitävä rakenne.

Itse korjasin ongelman tekemällä sinne kääntöpesän yläreunaan kumisuikaleesta ja isosta lemmarista huulitiivisteen, joka nojaa pylvään alapään laippaan ja ohjaa samalla veden kulkemaan muualle. Siihen loppui veden löytyminen öljystä.
Tuo ominaisuus puuttuu todella monen valmistajan nostureista ja kun on tuollaisen tuhoutuneen kääntölaiteen korjausta katsellut, sen kääntölaitteen öljynvaihto on todella halpaa ennakoivaa huoltoa...

Kun koneagriassa katselin oniarin big bear-pakettia, tuli hiukan kaksijakoinen tunne. Nosturin kaliberi on pikkasen yläkantissa vaunuun nähden. Jos tuollaista kymppitonnin kantavuuden pakettia etsisin, ottaisin tohon vaunuun pykälän pienemmän nosturin. Toimii pienemmillä öljytuotoilla ilman apuhydrauliikkaakin.
Siellähän oli myös pienempi paketti esillä, yllättäin nokkalaisen tavoin yksipalkkinen, jossa ei telinsiirtomahdollisuutta.

Varmaankin tuo bear-paketti on universaali eurooppaversio, etelässä kun tarvitaan nosturiin papua enemmän, järeitä tukkeja ajetaan. Meille risujen ja rankojen ajoon riittää sievempikin.
Tässä oli hyvä huomio. Täytyy tutkia miltä tämä nykyinen rakenne näyttää, josko tämäkin vaatii suojausta. Seuraava öljynvaihto kertonee enemmän siitä missä mennään.
Oliko tämä Evi koskaan mukana Koneviestin vertailussa? Olisi ollut mukava nähdä kuinka pärjää siellä.
Pientä valmistajaa aina sorrettaan ei niillä ollut KV toimittajien juottamiseen rahaa siinähän se on.Mää olen tehnyt käytännön testejä jo vuodesta 82 evillä ja hyvin pelittää nyt kolmas jo talossa.
Olen eri mieltä. Eivät suostuneet antamaan konetta testiin vaikka paketti olisi todennköisesti ollut pihalla lähtövalmiina. Mainokset oli ainakin nettikoneessa tyyliin, heti toimitukseen.