Miten olette korjanneet metso ohjaamon vian jossa takaikkunan salpa työntää lukon vastakappaleen hyttin päin niin jottei ikkuna lukitu täysin kiinni vaan siihen kakkos asentoon jolloin jää ikävä rako?
Mitä järkeä siinä osassa muuten on.. miksi sen pitää olla niin monimutkainen.
Se väliasento on eläkeläisiä varten. Ei tarvitse käyttää ilmastointia kun voi pitää takalasia raollaan.
Mää korjasin sen jo – kiitokset bäkikselle sinun lausunnostasi päättelin nottei voi olla vaikeasta asiasta kyse – Jos vaikka nm Retku olisi sanonut sen olevan haastava työ olisin luopunut suosiolla.
Hei mutta, asiaan: kaikessa yksinkertaisuudessaan siinä on säädettävä lukonkieli joka oli tehtaalla jäänyt liian pitkälle ja törmäsi joka kerta suljettaessa lukon vastakappaleeseen.
Lukonkietä voi siis säätää kun avaa lukituksen ja ruuvaa lukonkieltä syvemmälle.
J.einarille: päättelin diplomi inssin tehneen kaksikoloisen lukituksen koska
1. ensin vedetään tangosta ikkuna taaimmaiseen reikään ( automaatisesti lukittuu )
2. Jonka jäkeen vaihdetaan ote siihen pyöreään kahvaan avaten lukitus jonka jälkeen vedetään ikkuna vasta viimeiseen koloon.
Samalla saadaan voimisteltua käsivartta ja myöskin rannetta.
Kiitokset kaikille vaikkei niin haastavasta asiasta olutkaan kyse – siis myös bäkikselle muista tää ” joskus täytyy vaan yrittää ”