Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford dieselin korjaus? Vaihto?  (Luettu 48571 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Köntys

  • Vieras
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
Äläs sano meillä on  yksi valtionmetallin tuote jossa on menny kuulemma vahinkossa syötön ajastus pari hammasta aikaselle. Ja käy mutta ei tahdo häävisti käynnistyä. Ja tiedoksi myös fanaatikoille tosiaan ihan tehtaalainen juttu. Ja korjattu ei koska ei mahdollista ja sanoivat vielä että olkaa tyytyväisiä että on aikasella ettei myöhäsellä. Koska olis vieläkin laiskempi.  Että sillain meillä suomessa on osattu ja osataan edelleen.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
öö.. miksei muka maharollista laittaa kohorallensa?? mikä veheje ja pumppu?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.

no kai se ny saatana ruostuuki jo tällä taharilla.. viäku kaikki aika menee vireoores..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Köntys

  • Vieras
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.

Nyt kiinnostaa että perustelet!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.

Nyt kiinnostaa että perustelet!
Olen kaksi tapausta nähnyt että jakopään rattaasta oli pala pois intikan kone ja leukku.
Toki jakopäässä voi olla muutakin .
Vanhanaikaisia on nuo foortin moottorit olleet jo syntyessään kun ei läpihengittävyyttä vielä osanneet tehdä kuten nuffissa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Köntys

  • Vieras
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.

Nyt kiinnostaa että perustelet!
Olen kaksi tapausta nähnyt että jakopään rattaasta oli pala pois intikan kone ja leukku.
Toki jakopäässä voi olla muutakin .
Vanhanaikaisia on nuo foortin moottorit olleet jo syntyessään kun ei läpihengittävyyttä vielä osanneet tehdä kuten nuffissa.

No mitä tapahtui kun pala oli rattaasta pois?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.

Nyt kiinnostaa että perustelet!
Olen kaksi tapausta nähnyt että jakopään rattaasta oli pala pois intikan kone ja leukku.
Toki jakopäässä voi olla muutakin .
Vanhanaikaisia on nuo foortin moottorit olleet jo syntyessään kun ei läpihengittävyyttä vielä osanneet tehdä kuten nuffissa.

No mitä tapahtui kun pala oli rattaasta pois?
Naputti
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Köntys

  • Vieras
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.

Nyt kiinnostaa että perustelet!
Olen kaksi tapausta nähnyt että jakopään rattaasta oli pala pois intikan kone ja leukku.
Toki jakopäässä voi olla muutakin .
Vanhanaikaisia on nuo foortin moottorit olleet jo syntyessään kun ei läpihengittävyyttä vielä osanneet tehdä kuten nuffissa.

No mitä tapahtui kun pala oli rattaasta pois?
Naputti

Perustele!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.

Nyt kiinnostaa että perustelet!
Olen kaksi tapausta nähnyt että jakopään rattaasta oli pala pois intikan kone ja leukku.
Toki jakopäässä voi olla muutakin .
Vanhanaikaisia on nuo foortin moottorit olleet jo syntyessään kun ei läpihengittävyyttä vielä osanneet tehdä kuten nuffissa.

No mitä tapahtui kun pala oli rattaasta pois?
Naputti

Perustele!
Oletko kuullut vaihteisto vikaa tai lautaspyörä vikaa jos on hammas lähtenyt pitää pienen
nytkäysen ja vaimean naputuksen.
Odotellaan nyt kun mies siellä tutkii ja pysytään aivan rauhallisena.Helevetin vaikea on sanoa vielä mitään varmaa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Köntys

  • Vieras
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.

Nyt kiinnostaa että perustelet!
Olen kaksi tapausta nähnyt että jakopään rattaasta oli pala pois intikan kone ja leukku.
Toki jakopäässä voi olla muutakin .
Vanhanaikaisia on nuo foortin moottorit olleet jo syntyessään kun ei läpihengittävyyttä vielä osanneet tehdä kuten nuffissa.

No mitä tapahtui kun pala oli rattaasta pois?
Naputti

Perustele!
Oletko kuullut vaihteisto vikaa tai lautaspyörä vikaa jos on hammas lähtenyt pitää pienen
nytkäysen ja vaimean naputuksen.
Odotellaan nyt kun mies siellä tutkii ja pysytään aivan rauhallisena.Helevetin vaikea on sanoa vielä mitään varmaa.

Just joo, monestako jakopäänrattaasta sun serkkupojilla on paloja lähteny?  ;D ;D ;D ;D

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?

Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.


Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .

Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.

Nyt kiinnostaa että perustelet!
Olen kaksi tapausta nähnyt että jakopään rattaasta oli pala pois intikan kone ja leukku.
Toki jakopäässä voi olla muutakin .
Vanhanaikaisia on nuo foortin moottorit olleet jo syntyessään kun ei läpihengittävyyttä vielä osanneet tehdä kuten nuffissa.

No mitä tapahtui kun pala oli rattaasta pois?
Naputti

Perustele!
Oletko kuullut vaihteisto vikaa tai lautaspyörä vikaa jos on hammas lähtenyt pitää pienen
nytkäysen ja vaimean naputuksen.
Odotellaan nyt kun mies siellä tutkii ja pysytään aivan rauhallisena.Helevetin vaikea on sanoa vielä mitään varmaa.

Just joo, monestako jakopäänrattaasta sun serkkupojilla on paloja lähteny?  ;D ;D ;D ;D

Kuin musta tuntuu, et SAShalla ja sen serkkupojilla niitä paloja puuttuu ainakin ns. "isosta rattaasta"...
It ain't over till the fat lady sings

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 485
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Kuules videomestari omilla silmilläs näät näkyykö öljyä ollenkaan? Videota tuijottamalla tosiaan näyttää ettei voitele ollenkaan?