Ihmetys on kanssa se, että miksi 6-sylinterille pumpusta tulee polttoainetta mutta putken suuttimen päästä ei falskaa dieseliä vaikka löysää kiinnitystä. Pumpun päästä siis ruikkii mutta ei toisesta päästä. Asiaa tutkitaan.
Tämä kuulostaa nyt kiinnostavalta, mutta aika vaikeasti selitettävältä. Ja se koneen käyntiääni oli kuitenkin sellainen että ei sitä oikein pelkkä yhden pytyn puuttuva ruiskutus selitä.
Voisiko olla havaintovirhe - toisin sanoen putki on juuttunut suuttimeen eikä liitos aukea vuotavaksi pelkällä mutterin avaamisella?
Voiko se suutin juuttua auki silleen, että siinä ei ole vastapainetta tai paine on pieni? Tällöin ei ruikkisi liitoksesta.
No silloin puhuttaisiin "suuttimen kusemisesta". ikinä en ole kuullut settä se aiheuttaisi naputusta.Jakopää on yksi mahdollisuus .
Äitilläs jakopääs oli kusemista, ei kävisi noi hyvin, jos jako olisi yhden hampaan sivus.
En tarkoittanut ajoitusta vaan hammasrattaita .
Miksi ei venttiilikoneistossa ole näkyvillä öljyä yleensä sitä pursuaa jonkun verran vipujen ja rikkojen välistä .Eräs ukko uusi harmaaseen ferkuun kannentiivisteen remontin no laitto sen väärinpäin seurauksena oli kanteen menevän öljykanavan tukkeutuminen ja aikansa ajettuaan venttiilikoneisto
meni pilalle.
Nyt kiinnostaa että perustelet!
Olen kaksi tapausta nähnyt että jakopään rattaasta oli pala pois intikan kone ja leukku.
Toki jakopäässä voi olla muutakin .
Vanhanaikaisia on nuo foortin moottorit olleet jo syntyessään kun ei läpihengittävyyttä vielä osanneet tehdä kuten nuffissa.