Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford dieselin korjaus? Vaihto?  (Luettu 45071 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Mites etenee?
Kiitos kysymästä. Etenee huonosti, projektin vauhti on tällä hetkellä 0 m/s. Onneksi ei mene taaksepäin. Syy hitaaseen vauhtiin on aivan muut hössötykset.

Missä sä noin niinku muuten olet töissä, kuulutko johonkin virkakoneistoon?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Mites etenee?
Kiitos kysymästä. Etenee huonosti, projektin vauhti on tällä hetkellä 0 m/s. Onneksi ei mene taaksepäin. Syy hitaaseen vauhtiin on aivan muut hössötykset.

Missä sä noin niinku muuten olet töissä, kuulutko johonkin virkakoneistoon?
Mavin ylitarkastaja
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 378
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Tuli nyt vasta katsottua tota videoo. Eikö sulla ollu rakotulkkia millä venttiilivälykset tarkastit, tiedätkö edes mitä se välys pitäisi olla?
Oli rakotulkki, ei vain pysynyt kaikki yht'aikaa kädessä kuvatessa.
Välys on ohjekirjan mukaan (imu) 0,406 mm ja (pako) 0,305 mm. Nyt ovat kaikki juuri noin. Mielestäni, ehkä, käynti muuttui paremmaksi...

Minun mielestä yleensä pakovälys on isompi koska pakoventtiili kuumenee enemmän mutta jos kirjat sanoo noin niin ok (esim. autossani on imu 0.2 ja pako 0.4)

Suuttimiin saa myös "kärkiä" jos siellä vika (itse en ole vaihdellut, loimaalaiset voi kertoa) aikanaan omistin erään vanhan diesel auton siinä ruikutuspumpun keskipakosäädin takerteli (kulunut) ja sai uusia ominaisuuksia moottoriin-> siitä tuli mieleen tulisiko tuollainen käynti jos keskipakosäätimen jousi menisi rikki 

Olen käsittänyt että ultraäänellä putsataan suuttimissa oleva suodatin yleensä pensa suutimissa   

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Tuli nyt vasta katsottua tota videoo. Eikö sulla ollu rakotulkkia millä venttiilivälykset tarkastit, tiedätkö edes mitä se välys pitäisi olla?
Oli rakotulkki, ei vain pysynyt kaikki yht'aikaa kädessä kuvatessa.
Välys on ohjekirjan mukaan (imu) 0,406 mm ja (pako) 0,305 mm. Nyt ovat kaikki juuri noin. Mielestäni, ehkä, käynti muuttui paremmaksi...

Minun mielestä yleensä pakovälys on isompi koska pakoventtiili kuumenee enemmän mutta jos kirjat sanoo noin niin ok (esim. autossani on imu 0.2 ja pako 0.4)

Suuttimiin saa myös "kärkiä" jos siellä vika (itse en ole vaihdellut, loimaalaiset voi kertoa) aikanaan omistin erään vanhan diesel auton siinä ruikutuspumpun keskipakosäädin takerteli (kulunut) ja sai uusia ominaisuuksia moottoriin-> siitä tuli mieleen tulisiko tuollainen käynti jos keskipakosäätimen jousi menisi rikki 

Olen käsittänyt että ultraäänellä putsataan suuttimissa oleva suodatin yleensä pensa suutimissa   
Kärjet on halpoja, uutta tilalle.
pessimisti ei pety!

maapekka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Missä sä noin niinku muuten olet töissä, kuulutko johonkin virkakoneistoon?
Virkakoneistoon? No en ole virkamies (hyi helkkari!), koska silloinhan palkkani tulisi verorahoista ja palkka riittäisi vaikka uuden kaivurin ostoon - en siis räpläisi hädissäni museo-Fordin 6-sylinteristä moottoria.
Itse asiassa, jos olisin virkamies niin aikaa olisi kanssa enempi ja silloin olisin jo korjannut tuon kotteron :-)
Virkamiehenä tilanne olisi siis win-win...

Neuvottomuuteen ei pidä suostua! >> http://tinyurl.com/jexotod