Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford dieselin korjaus? Vaihto?  (Luettu 45576 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Nyt selvisi jotakin - löysäsin joutokäynnillä vuorotellen kunkin sylinterin pa-liitintä.

Sylinterit 1, 2, 4 ja 5 taitavat toimia ok, käynti muuttui ja kierrokset laskivat samalla kun liittimestä ruikki dieseliä.
Sylinterin 3 ei ok - dieseliä struuttasi liittimestä mutta moottorin käynti ei muuttunut.
6-sylinteri epäselvä, ei ruikkinut dieseliä, eikä moottorin joutokäynti muuttunut.

Katso video tästä linkistä -> http://sendvid.com/6kw0ex2c

Kysymys: voiko 3-sylinterissä vika olla suuttimessa tai venttiilissä? Sylinterin 3 kohdalla dieseliä struuttasi liittimestä mutta moottorin käynti ei muuttunut.
Mitä kautta suutin vaihdetaan?

Kokeilen kohta uudelleen tuon 6-sylinterin. 6-sylinterin kohdalla ei ruikkinut dieseliä, eikä moottorin joutokäynti muuttunut. Ehkä en onnistunut tarpeeksi löysäämään pa-liitintä? Voiko diesel-pumpussa olla vika vain 6:n kohdalla? Onko mitään veikkauksia mistä on kyse?

Ps. kiitos moottorin ohjekirja-pdf:stä, luen sitä parhaillaan :)

Olipas hauska pikku detalji tos videolla. Kun avasit sen kutosen putken ja sieltä ei tullut polttoainentta, kopistelit sillä jakarilla sitä polttoineputkea, kuin se sillä olisi alkanut toimimaan   :D ;D ;D

Ja eihän toi venttiilikopan kansi ole kun muutamalla pikkuruuvilla kiinni, mikset sitä ole vieläkään saanut pois, parin minuutin homma!
Tosin sieltä kannen alta ei taida molempien "mykkien" pyttyjen vika ilmetä, mutta kolmosen ehkä?

maapekka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Olipas hauska pikku detalji tos videolla. Kun avasit sen kutosen putken ja sieltä ei tullut polttoainentta, kopistelit sillä jakarilla sitä polttoineputkea, kuin se sillä olisi alkanut toimimaan
Äläs nyt! So. standardi protokolla, aina kannattaa kopauttaa. Instrument tap. Ei siitä haittaakaan ole.
6-sylinterissä funtsin sitä, että entä jos sylinteri toimiikin aivan OK mutta pa-putki on jotenkin niin jumissa, että löysääminen ei aikaansaa vuotoa.
... kunhan ehdin niin renkkaan vähän enempi.

Ja eihän toi venttiilikopan kansi ole kun muutamalla pikkuruuvilla kiinni, mikset sitä ole vieläkään saanut pois, parin minuutin homma!
Joo, mutta kun on niin tiukalla aika. Aina tunkee päälle jotakin muka-tärkeitä juttuja, joita on pakko tehdä. Lisäksi, se minkä sinä teet parissa minuutisssa vie minulta vähintään tunnin... Minun tuurilla venttiilikopan alta lentää joku helvatan jousi jonnekin heinikkoon, jota etsin sitten yötä myöten.
Pahin munaus meikäläisellä on se, että ENSIN puran moottorin ja SITTEN kysyn neuvoja. Ennen tein noin.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Olipas hauska pikku detalji tos videolla. Kun avasit sen kutosen putken ja sieltä ei tullut polttoainentta, kopistelit sillä jakarilla sitä polttoineputkea, kuin se sillä olisi alkanut toimimaan
Äläs nyt! So. standardi protokolla, aina kannattaa kopauttaa. Instrument tap. Ei siitä haittaakaan ole.
6-sylinterissä funtsin sitä, että entä jos sylinteri toimiikin aivan OK mutta pa-putki on jotenkin niin jumissa, että löysääminen ei aikaansaa vuotoa.
... kunhan ehdin niin renkkaan vähän enempi.

Ja eihän toi venttiilikopan kansi ole kun muutamalla pikkuruuvilla kiinni, mikset sitä ole vieläkään saanut pois, parin minuutin homma!
Joo, mutta kun on niin tiukalla aika. Aina tunkee päälle jotakin muka-tärkeitä juttuja, joita on pakko tehdä. Lisäksi, se minkä sinä teet parissa minuutisssa vie minulta vähintään tunnin... Minun tuurilla venttiilikopan alta lentää joku helvatan jousi jonnekin heinikkoon, jota etsin sitten yötä myöten.
Pahin munaus meikäläisellä on se, että ENSIN puran moottorin ja SITTEN kysyn neuvoja. Ennen tein noin.

Ei sieltä mitään jousia lennä. Tai jos lentää niin vikakin löytyi.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Nyt selvisi jotakin - löysäsin joutokäynnillä vuorotellen kunkin sylinterin pa-liitintä.

Sylinterit 1, 2, 4 ja 5 taitavat toimia ok, käynti muuttui ja kierrokset laskivat samalla kun liittimestä ruikki dieseliä.
Sylinterin 3 ei ok - dieseliä struuttasi liittimestä mutta moottorin käynti ei muuttunut.
6-sylinteri epäselvä, ei ruikkinut dieseliä, eikä moottorin joutokäynti muuttunut.

Katso video tästä linkistä -> http://sendvid.com/6kw0ex2c

Kysymys: voiko 3-sylinterissä vika olla suuttimessa tai venttiilissä? Sylinterin 3 kohdalla dieseliä struuttasi liittimestä mutta moottorin käynti ei muuttunut.
Mitä kautta suutin vaihdetaan?

Kokeilen kohta uudelleen tuon 6-sylinterin. 6-sylinterin kohdalla ei ruikkinut dieseliä, eikä moottorin joutokäynti muuttunut. Ehkä en onnistunut tarpeeksi löysäämään pa-liitintä? Voiko diesel-pumpussa olla vika vain 6:n kohdalla? Onko mitään veikkauksia mistä on kyse?

Ps. kiitos moottorin ohjekirja-pdf:stä, luen sitä parhaillaan :)

Olipas hauska pikku detalji tos videolla. Kun avasit sen kutosen putken ja sieltä ei tullut polttoainentta, kopistelit sillä jakarilla sitä polttoineputkea, kuin se sillä olisi alkanut toimimaan   :D ;D ;D

Ja eihän toi venttiilikopan kansi ole kun muutamalla pikkuruuvilla kiinni, mikset sitä ole vieläkään saanut pois, parin minuutin homma!
Tosin sieltä kannen alta ei taida molempien "mykkien" pyttyjen vika ilmetä, mutta kolmosen ehkä?
varovasti avaten se venttiilikopan avaus.,kypärä ja suojalasit päähän ja jokin turvaverkko lisäksi.Sieltä saattaa tulla esiin se myllyn henki joka hyppii silmille.Näin suosittelee meidän konegurumme SAS joka on kuullut tai luullut kuulleensa myös moisen koneen käyntihäiriöistä.
ikeesti availeppa se venttiilikoppa,näet onko kaikki OK ja ne välykset tsekkaat ekana ja venttiilien jouset.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20029
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Mä olen kans hyvä hukkaamaan. Siksi olen pakottautunut laittamaan puskakorjauksissa pressun sihen koneen ympärille. Ei huku jouset niin helposti.

Nimim. Purin mikran rumpujarrut meetrin heinikossa. Tsojojoiink !


-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Maapekka nyt tutkii sitä pumppua.....

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Maapekka nyt tutkii sitä pumppua.....

Ja alunperin vaivasi kalkutus kaksi kertaa kierröksella?.
Ja saatanallinen kiire on, mies on siis hiomaton timantti.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Kyllä se siitä lähtee, kun saa tuon jakarin oikeeseen säätöön.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Aina kuuluu lyödä. Esim Opelia pitää hakata kunnolla aina.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Luultavasti sulla on elementin jousi poikki.
Mikä elementti?
Tarkoitatko 3- vai 6-sylinterin suutisysteemiä, vai tarkoitatka pa-pumppua?

No niin nyt olet paikallistanut jo pari häiriötä noihin kahteen sylinteriin ja todennut häiriöt.Eli kolmospytyssä häiriö, ei välttämättä johdu suuttimesta.
Mikä tai millainen häiriö? Tarkoitatko venttiilejä vai jotakin muuta?
Jossakin vaiheessa saan venttiilikopan pois niin sitten selviää ehkä jotakin lisää.


Kuutospytyssä sitten polttoaineen saannissa häikkä.tuossa on rivipumppu syy ehkä siellä tai putken liitoksissa,voi olla ilmaakin järjestelmässä.
Seuraavaksi ronkin uudelleen - ja tarkemmin - tuota 6-sylinterin pa-putkea, jos vaikka siinä olisi jotakin ilmiselvää, jonka huomaisin.
Onko mitään vinkkejä mitä minun tulisi tehdä tuon 6-sylinterin kanssa? Kaikki ehdotukset tervetulleita.


Ensimmäisenä en suuttimia aukoisi vaan kattoisin sen venttiilikoneiston ja välykset.Suuttimet irtoaa yläkautta vetämällä,saattaa olla tiukassa,ja puhtaus ensimmäisenä polttoainehommassa.Näkemättähän on vaikeaa todeta mikä se perimmäinen vika on.
Ok, teen näin. Ihmettelen venttiilejä ensin.
Kun kirjoitit suuttimet irtoaa yläkautta niin onko ne siis heti tuossa kohtaa missä pa-putki menee sylinteriin? Jos suuttimen irroittaa niin tuleeko se siis tuosta kyljestä ulos? Mikä mutteri tämä on? Kts. kuva alla.



Jakari ei ole kaikkein kätevin työkalu suutinhommissa.
Heh, ei varmaankaan. Ei löytynyt yhtään sopivan kokoista kiintoavainta. Jakoavain pelasti!

No jos sun ei tule löpöä pumpusta suuttimelle ni sillon on pumpussa vikaa.

Elementin jousi katkenneena näyttää tältä:





Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
>suuttimet irtoaa yläkautta niin onko ne siis heti tuossa kohtaa missä pa-putki menee sylinteriin? Jos suuttimen irroittaa niin tuleeko se siis tuosta kyljestä ulos?

Eiköhän tämä videonpätkä selvennä rakennetta

https://www.youtube.com/watch?v=pMr6LF49RZo

maapekka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Eiköhän tämä videonpätkä selvennä rakennetta https://www.youtube.com/watch?v=pMr6LF49RZo
Kiitos, kiva video!
Sinänsä tuo venttiilikoneisto, venttiilivälystensäätö tms. ei ole mysteerio. Samahan se on bensakoneissa, joita olen ehtinyt rassata aivan liikaa. En vain ole koskaan ollut missään tekemisissä diesel-systeemien kanssa - vaikka diesel-moottoreita on kohta piha täynnä. Ajattelin siis vaan, että irroitetaanko kaikissa diesel-moottoreissa suuttimet ylöspäin. En ole irroittamassa suuttimia toivottavasti vielä.
Kysyn kohta lisää kunhan ehdin selvittämään missä polttoaine luuraa 6-syllinterille...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20029
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Dieselsuuttimet ovat suoraruiskutusdieselissä niinkö sytytystulpat siinä kannessa jossakin venttiilien välisellä alueella, mutta useimmiten ilman kierrettä. Ne on puristettu kahdella pultilla vasten sylinterinkannen reikää (vain kärki menee siitä reiästä palotilaan sisälle), suuttimen ja kannen välissä on pehmeä kuparialuslevy, joka puristettaessa tiivistää painetta vasten. Usein se suuttimen paksumpi varsi on aika pitkälti kannen aukossa ja se pitää kitkutella varovasti auki, Joskus on ulosvetäjiäkin käytetty.

Joissakin kansissa ei ole vain porausta suuttimelle niikö viistonnisessa, vaan voi olla semmoinen holkki läpi kannen, jonka holkin sisään tule se suutin ja holkin ulkopuolella olisiko tyhjää tai jäähdytyskanava...se holkki pitää joskus uusia semmoisella puristinlaitteella. Ainakin Leukussa semmoinen on, ja ohjekirjassa se työkalukin mainitaan.

Käyntiongelmasta, voisi kokeilla imusarjasta, lyökö painepulsseja imukanavaan. Silloin vaikkapa imuventtiili voisi kantaa tai olla rikki. Tai kannetiiviste on palotilojen välistä vuotava tai tai.

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20029
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Nii uudemman foortin suutin on tämmänen. Ei kai se se kovin paljon erilainen ole se teollisuusmoottorinkaan suutin. Se kuparirenkaan sisäreikä on tuolla alapään ohuemman tapin kokoinen. Se rengas voi jäädä sinne kannen poraukseen. Pitää jollakin koukulla onkia pois.



-SS-

maapekka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Ford dieselin korjaus? Vaihto?
Dieselsuuttimet ovat suoraruiskutusdieselissä niinkö sytytystulpat siinä kannessa jossakin venttiilien välisellä alueella, mutta useimmiten ilman kierrettä. Ne on puristettu kahdella pultilla ...
Kiitos, hyvä selostus. Kohta pääsen tutkimaan tilannetta.
Laitan tänne vähän kuvia ja tietoja miten edistyy. Luultavasti tulee läjä kysymyksiä ennen sitä. Kiitos kärsivällisyydestä jo nyt.

YouTubesta on löytynyt paljon mielenkiintoista. Tässä videossa vaihdetaan toisenlaiseen Fordiin diesel-suuttimia -> https://youtu.be/T3ydP3ZYpg8. Hyvin samanmalliset kuin tuossa SS:n laittamassa kuvassa.