Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Varoitus Viron kärryjen omistajille.  (Luettu 14018 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Ainakin Tempo kärryissä lavan kiinnityssaranatapit lähtee irtoamaan se lukituspultti katkeaa tai löystyy ,se kannattaa kiinnittää  kemppiliimalla . Todella rumaa jälkeä tekee kun toinen tapeista irtoaa lava kaatuu sivuttain ja sylinteri ja kehto vääntyy ym kivaa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Ihan samallalailla tekee rumaa jälkeä kotimaisissa kärryissä saranatapin irtoaminen. Myös telin keinutapin irtoaminen tekee rumaa jälkeä, ja noita olen kotimaisissa useammankin nähnyt.
Mystinen kesälaatumies

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Ainakin Tempo kärryissä lavan kiinnityssaranatapit lähtee irtoamaan se lukituspultti katkeaa tai löystyy ,se kannattaa kiinnittää  kemppiliimalla . Todella rumaa jälkeä tekee kun toinen tapeista irtoaa lava kaatuu sivuttain ja sylinteri ja kehto vääntyy ym kivaa.
Kävikö sun naapurilles nyt tollanen häikkä että erehtyi särkemään kärrynsä, eikö velhojen velho ehtinyt ennustamaan että ne ei kestä kippailua.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Multivoissa samat ongelmat.. Kyl pitää latviasta tai kauempaa kärryt hakea.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JPO

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.

Kerroppas SAS minkä merkkiset kotimaiset kärryt on parhaat?

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.
Eipä nuo pikkuryssät paljon Multivaa huonompia ole, hydraulista aisanvaimennusta ei taida ihan kaikilta saada? Multiva vain on paljon kalliimpi, siitä lienee johtuu pikkuryssien suosio. Meil o Multiva ja viel Hd malli.

mah

  • Vieras
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.
Eipä nuo pikkuryssät paljon Multivaa huonompia ole, hydraulista aisanvaimennusta ei taida ihan kaikilta saada? Multiva vain on paljon kalliimpi, siitä lienee johtuu pikkuryssien suosio. Meil o Multiva ja viel Hd malli.

Kyllä niissä selkeitä eroja löytyy, sekä syntyy, jos paljon noilla multivoilla tai tempoilla ajaa. :'(

mah

  • Vieras
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Toki hintaeron huomioiden, nuo olevat ja tulevat erot eivät vähäisessä käytössä ole edes häiritseviä, mutta paljossa käytössä ovat multivat ihan perusteltu valinta. Ehkä.  :-X

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.

Kattopelti-Tuhti, huh...

Eipä noissa itä-tuontirattaissa muuta oikeen ole mut kovin takapainoset jo tyhjänäkin kipatessa. Koukun lukituksen on syytä olla kunnossa.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8302
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Ihan oikeasti, maatalouskäytössä...

Ne ovat vaan peräkärryt

Sen verran pelisilmää pitää olla, että näkee, jos peräkärry alkaa prakaamaan.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Juu kotimainen Velsa 1960-70-luvulla tuli tunnetuksi pitkittäisistä käännetyn U:n muotoisista pohjaelementeistä. Ne oli hitsattu lyhyehköillä palonpätkillä yhteen ja kolmeen U-profiilirauta-poikkirankaan, päissä oli vain kantattu pelti poikittain.

Ne U-elementit söivät sinne saumaan kaiken lannan ja veden ja ja, sitten ne ovat kuin näkkileipää sieltä välistä, ja lopulta ruoste repii ne erilleen.

Hieno idea Velsalla, joku muu vamistaja sentään keksi laittaa sileän rautalevyn lavan pohjaan, eivät isännät silloin uskoneet, että sellainenkin voisi kestää. Ja itse asiassa kuitenkin kestää pitempää kuin se ala-arvoinen elementtirakenne.


(Kuva: pohjalevyelementit syöpyvät puhki saumojen nurkista)

-SS-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Ihan oikeasti, maatalouskäytössä...

Ne ovat vaan peräkärryt

Sen verran pelisilmää pitää olla, että näkee, jos peräkärry alkaa prakaamaan.

Kärryille täytyy laittaa ylikuorma mursketta ja sitten upottaa ne saveen. Naapurista lainataan sitten 300 hevosta vetoavuksi omien 250 hevosen lisäksi. Sitten voidaan parin rohkaisuryypyn jälkeen messuilla haukkua telin irtoamista myyjäorganisaation telttakylän ohikulkuväylältä  ;D ;D

Myyntimiehet miettivät, että "voi ***** mikä dorka"  ;D ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Juu kotimainen Velsa 1960-70-luvulla tuli tunnetuksi pitkittäisistä käännetyn U:n muotoisista pohjaelementeistä. Ne oli hitsattu lyhyehköillä palonpätkillä yhteen ja kolmeen U-profiilirauta-poikkirankaan, päissä oli vain kantattu pelti poikittain.

Ne U-elementit söivät sinne saumaan kaiken lannan ja veden ja ja, sitten ne ovat kuin näkkileipää sieltä välistä, ja lopulta ruoste repii ne erilleen.

Hieno idea Velsalla, joku muu vamistaja sentään keksi laittaa sileän rautalevyn lavan pohjaan, eivät isännät silloin uskoneet, että sellainenkin voisi kestää. Ja itse asiassa kuitenkin kestää pitempää kuin se ala-arvoinen elementtirakenne.


(Kuva: pohjalevyelementit syöpyvät puhki saumojen nurkista)

-SS-

Onkohan tuo Velsan idea vai vain kopioitu muualta? Meinaan löytyy Terä merkkinen kärry, jossa pohja tehty myös u-raudasta. 1960-luvulla tehty. Mun mielestä ihan hyvä ollut. Ihan näihin päiviin asti menty ilman laittoa...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Juu kotimainen Velsa 1960-70-luvulla tuli tunnetuksi pitkittäisistä käännetyn U:n muotoisista pohjaelementeistä. Ne oli hitsattu lyhyehköillä palonpätkillä yhteen ja kolmeen U-profiilirauta-poikkirankaan, päissä oli vain kantattu pelti poikittain.

Ne U-elementit söivät sinne saumaan kaiken lannan ja veden ja ja, sitten ne ovat kuin näkkileipää sieltä välistä, ja lopulta ruoste repii ne erilleen.

Hieno idea Velsalla, joku muu vamistaja sentään keksi laittaa sileän rautalevyn lavan pohjaan, eivät isännät silloin uskoneet, että sellainenkin voisi kestää. Ja itse asiassa kuitenkin kestää pitempää kuin se ala-arvoinen elementtirakenne.


(Kuva: pohjalevyelementit syöpyvät puhki saumojen nurkista)

-SS-

Onkohan tuo Velsan idea vai vain kopioitu muualta? Meinaan löytyy Terä merkkinen kärry, jossa pohja tehty myös u-raudasta. 1960-luvulla tehty. Mun mielestä ihan hyvä ollut. Ihan näihin päiviin asti menty ilman laittoa...

Niin tuo Velsa ei tehnyt raudasta vaan jostakin 2.5 mm pellistä, päädyt ohuempaa vielä. Jospa Terä oli sinkitty sieltä välistä ? Tai epoksimaalattu. Tai bitumikitattu. Tuo meidän Velsa alkoi olla melko rapea jo 10 v käytön jälkeen, olihan sillä AIV rehut ja lannat ja kaikki muutkin ajossa. Sitä elementtien väliä ei vaan saanut pestyksi puhtaaksi millään, ja ruoste alkoi karata käsistä.

-SS-