Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Varoitus Viron kärryjen omistajille.  (Luettu 14105 kertaa)

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Joo yhdet kärryt on rehusiilossa kaatuneet, ja kaatumisen aiheutti se että Velsoista repesi runko poikki. Eivät toki olleet mitenkään uudet, ja tuli ne kokoon hitsattua.

18tn ERT:t viljalavalla+rehulaidoilla on olleet tosi mukavat vaikka hydrauliperälaita ei ole ihan vesitiivis. Halvat 710/ 22.5 pyörät jotka niissä on, ovat olleet oikein kivat ja nätisti on kevyellä ylikuormalla siintynyt sontaa patteriin. Yllättävän kevyet peruuttaa siilon päälle isollakin kuormalla. Toki mistään oikeasti isoillä pyörillä olevista kärryistä ei ole kokemusta.

18tn virolainen paalikärry, yhteensä 28 paalia 2 kerrokseen vetävä hydraulilaidoilla on kanssa ollut ihan jees. Jos enemmän ajoa olisi, voisi ehkä jonkun sarjapikaliittimen virittää nopeuttamaan 7 letkun (laidat, jalka, jarru) + pistokkeen kanssa operointia.

Ja yhteensä noihin kahteen uutena ostetuun meni alle 30 tonnia alv0.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Joo yhdet kärryt on rehusiilossa kaatuneet, ja kaatumisen aiheutti se että Velsoista repesi runko poikki. Eivät toki olleet mitenkään uudet, ja tuli ne kokoon hitsattua.

18tn ERT:t viljalavalla+rehulaidoilla on olleet tosi mukavat vaikka hydrauliperälaita ei ole ihan vesitiivis. Halvat 710/ 22.5 pyörät jotka niissä on, ovat olleet oikein kivat ja nätisti on kevyellä ylikuormalla siintynyt sontaa patteriin. Yllättävän kevyet peruuttaa siilon päälle isollakin kuormalla. Toki mistään oikeasti isoillä pyörillä olevista kärryistä ei ole kokemusta.

18tn virolainen paalikärry, yhteensä 28 paalia 2 kerrokseen vetävä hydraulilaidoilla on kanssa ollut ihan jees. Jos enemmän ajoa olisi, voisi ehkä jonkun sarjapikaliittimen virittää nopeuttamaan 7 letkun (laidat, jalka, jarru) + pistokkeen kanssa operointia.

Ja yhteensä noihin kahteen uutena ostetuun meni alle 30 tonnia alv0.

Sit kun paalit painavat yli 642,8 kiloa/paali niin kärry napsahtaa kahteen palaan  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Joo yhdet kärryt on rehusiilossa kaatuneet, ja kaatumisen aiheutti se että Velsoista repesi runko poikki. Eivät toki olleet mitenkään uudet, ja tuli ne kokoon hitsattua.

18tn ERT:t viljalavalla+rehulaidoilla on olleet tosi mukavat vaikka hydrauliperälaita ei ole ihan vesitiivis. Halvat 710/ 22.5 pyörät jotka niissä on, ovat olleet oikein kivat ja nätisti on kevyellä ylikuormalla siintynyt sontaa patteriin. Yllättävän kevyet peruuttaa siilon päälle isollakin kuormalla. Toki mistään oikeasti isoillä pyörillä olevista kärryistä ei ole kokemusta.

18tn virolainen paalikärry, yhteensä 28 paalia 2 kerrokseen vetävä hydraulilaidoilla on kanssa ollut ihan jees. Jos enemmän ajoa olisi, voisi ehkä jonkun sarjapikaliittimen virittää nopeuttamaan 7 letkun (laidat, jalka, jarru) + pistokkeen kanssa operointia.

Ja yhteensä noihin kahteen uutena ostetuun meni alle 30 tonnia alv0.

sähkökin on keksitty.

Eli lava ylös sähkölinjan alla. Mitä isompi linja, sen varmemmin tapahtuu jotain.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Juubi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 217
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Onkohan tuo Velsan idea vai vain kopioitu muualta? Meinaan löytyy Terä merkkinen kärry, jossa pohja tehty myös u-raudasta. 1960-luvulla tehty. Mun mielestä ihan hyvä ollut. Ihan näihin päiviin asti menty ilman laittoa...

Niin tuo Velsa ei tehnyt raudasta vaan jostakin 2.5 mm pellistä, päädyt ohuempaa vielä. Jospa Terä oli sinkitty sieltä välistä ? Tai epoksimaalattu. Tai bitumikitattu. Tuo meidän Velsa alkoi olla melko rapea jo 10 v käytön jälkeen, olihan sillä AIV rehut ja lannat ja kaikki muutkin ajossa. Sitä elementtien väliä ei vaan saanut pestyksi puhtaaksi millään, ja ruoste alkoi karata käsistä.

-SS-

Samalla rakenteella oleva lava löytyy Rysky-kärrystä. Kevyt ja mukavasti jäykistävä rakennehan tuo on. Olisi vaan kourut tehty rosterista niin ei olisi mitään ongelmaa. Ehkä onnistuisi jopa jonkun kaistan vaihtaminen keskelle ilman koko lavan purkamista (jos esim. pahoinpidelty kivillä tai muuten käytetty väärin).

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Toki hintaeron huomioiden, nuo olevat ja tulevat erot eivät vähäisessä käytössä ole edes häiritseviä, mutta paljossa käytössä ovat multivat ihan perusteltu valinta. Ehkä.  :-X

Tavis-jussilla harvoin tarvetta HD-Multivan tasoisille kärryille. Punaiset budjetti-loimaalaiset näkyy kestävän satunnaisen kivenajonkin, kunhan kuormantekijä osaa hommansa.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.

Sulla on itellä puutuneet ja särkevät nivelet ..HUUTONAURUA!!!
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(
Noita pikkusten napoja on hajonnut vähillä tunneilla on sitten tehty pienistä värkeistä juu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(
Noita pikkusten napoja on hajonnut vähillä tunneilla on sitten tehty pienistä värkeistä juu.
Aika harvas konees on isompi napa kuin tuos meidän hollannis :-\

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(
Noita pikkusten napoja on hajonnut vähillä tunneilla on sitten tehty pienistä värkeistä juu.
Aika harvas konees on isompi napa kuin tuos meidän hollannis :-\
Pehmytvalua on ei pääse mihinkään ,monta tapausta tiedän .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(
Noita pikkusten napoja on hajonnut vähillä tunneilla on sitten tehty pienistä värkeistä juu.
Aika harvas konees on isompi napa kuin tuos meidän hollannis :-\
Pehmytvalua on ei pääse mihinkään ,monta tapausta tiedän .
Eihän noita montaa edes suomes olekkaa :-\
On se kuitenki Dana-Spicerin tekemä,luulis niiden osaavan :-\