Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 29.09.16 - klo:19:56

Otsikko: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: SAS - 29.09.16 - klo:19:56
Ainakin Tempo kärryissä lavan kiinnityssaranatapit lähtee irtoamaan se lukituspultti katkeaa tai löystyy ,se kannattaa kiinnittää  kemppiliimalla . Todella rumaa jälkeä tekee kun toinen tapeista irtoaa lava kaatuu sivuttain ja sylinteri ja kehto vääntyy ym kivaa.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: Make - 29.09.16 - klo:20:56
Ihan samallalailla tekee rumaa jälkeä kotimaisissa kärryissä saranatapin irtoaminen. Myös telin keinutapin irtoaminen tekee rumaa jälkeä, ja noita olen kotimaisissa useammankin nähnyt.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: Dr.Who - 29.09.16 - klo:21:28
Ainakin Tempo kärryissä lavan kiinnityssaranatapit lähtee irtoamaan se lukituspultti katkeaa tai löystyy ,se kannattaa kiinnittää  kemppiliimalla . Todella rumaa jälkeä tekee kun toinen tapeista irtoaa lava kaatuu sivuttain ja sylinteri ja kehto vääntyy ym kivaa.
Kävikö sun naapurilles nyt tollanen häikkä että erehtyi särkemään kärrynsä, eikö velhojen velho ehtinyt ennustamaan että ne ei kestä kippailua.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: zetor8045 - 02.10.16 - klo:22:02
Multivoissa samat ongelmat.. Kyl pitää latviasta tai kauempaa kärryt hakea.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: SAS - 02.10.16 - klo:22:09
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: JPO - 02.10.16 - klo:22:14
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.

Kerroppas SAS minkä merkkiset kotimaiset kärryt on parhaat?
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: John Ferguson - 03.10.16 - klo:00:07
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.
Eipä nuo pikkuryssät paljon Multivaa huonompia ole, hydraulista aisanvaimennusta ei taida ihan kaikilta saada? Multiva vain on paljon kalliimpi, siitä lienee johtuu pikkuryssien suosio. Meil o Multiva ja viel Hd malli.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: mah - 03.10.16 - klo:06:31
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.
Eipä nuo pikkuryssät paljon Multivaa huonompia ole, hydraulista aisanvaimennusta ei taida ihan kaikilta saada? Multiva vain on paljon kalliimpi, siitä lienee johtuu pikkuryssien suosio. Meil o Multiva ja viel Hd malli.

Kyllä niissä selkeitä eroja löytyy, sekä syntyy, jos paljon noilla multivoilla tai tempoilla ajaa. :'(
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: mah - 03.10.16 - klo:06:33
Toki hintaeron huomioiden, nuo olevat ja tulevat erot eivät vähäisessä käytössä ole edes häiritseviä, mutta paljossa käytössä ovat multivat ihan perusteltu valinta. Ehkä.  :-X
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: SKN - 03.10.16 - klo:07:21
Pojat ei ole kotimaista kärryä nähneetkään kun ovat niin riemuissaan pikkuryssän kärryistä.

Kattopelti-Tuhti, huh...

Eipä noissa itä-tuontirattaissa muuta oikeen ole mut kovin takapainoset jo tyhjänäkin kipatessa. Koukun lukituksen on syytä olla kunnossa.

Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: Mopomies - 03.10.16 - klo:09:18
Ihan oikeasti, maatalouskäytössä...

Ne ovat vaan peräkärryt

Sen verran pelisilmää pitää olla, että näkee, jos peräkärry alkaa prakaamaan.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: -SS- - 03.10.16 - klo:09:52
Juu kotimainen Velsa 1960-70-luvulla tuli tunnetuksi pitkittäisistä käännetyn U:n muotoisista pohjaelementeistä. Ne oli hitsattu lyhyehköillä palonpätkillä yhteen ja kolmeen U-profiilirauta-poikkirankaan, päissä oli vain kantattu pelti poikittain.

Ne U-elementit söivät sinne saumaan kaiken lannan ja veden ja ja, sitten ne ovat kuin näkkileipää sieltä välistä, ja lopulta ruoste repii ne erilleen.

Hieno idea Velsalla, joku muu vamistaja sentään keksi laittaa sileän rautalevyn lavan pohjaan, eivät isännät silloin uskoneet, että sellainenkin voisi kestää. Ja itse asiassa kuitenkin kestää pitempää kuin se ala-arvoinen elementtirakenne.

(http://www.viistonninen.com/muut/Velsan_pohja.jpg)
(Kuva: pohjalevyelementit syöpyvät puhki saumojen nurkista)

-SS-
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.10.16 - klo:10:12
Ihan oikeasti, maatalouskäytössä...

Ne ovat vaan peräkärryt

Sen verran pelisilmää pitää olla, että näkee, jos peräkärry alkaa prakaamaan.

Kärryille täytyy laittaa ylikuorma mursketta ja sitten upottaa ne saveen. Naapurista lainataan sitten 300 hevosta vetoavuksi omien 250 hevosen lisäksi. Sitten voidaan parin rohkaisuryypyn jälkeen messuilla haukkua telin irtoamista myyjäorganisaation telttakylän ohikulkuväylältä  ;D ;D

Myyntimiehet miettivät, että "voi ***** mikä dorka"  ;D ;D
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: Rampe - 03.10.16 - klo:10:33
Juu kotimainen Velsa 1960-70-luvulla tuli tunnetuksi pitkittäisistä käännetyn U:n muotoisista pohjaelementeistä. Ne oli hitsattu lyhyehköillä palonpätkillä yhteen ja kolmeen U-profiilirauta-poikkirankaan, päissä oli vain kantattu pelti poikittain.

Ne U-elementit söivät sinne saumaan kaiken lannan ja veden ja ja, sitten ne ovat kuin näkkileipää sieltä välistä, ja lopulta ruoste repii ne erilleen.

Hieno idea Velsalla, joku muu vamistaja sentään keksi laittaa sileän rautalevyn lavan pohjaan, eivät isännät silloin uskoneet, että sellainenkin voisi kestää. Ja itse asiassa kuitenkin kestää pitempää kuin se ala-arvoinen elementtirakenne.

(http://www.viistonninen.com/muut/Velsan_pohja.jpg)
(Kuva: pohjalevyelementit syöpyvät puhki saumojen nurkista)

-SS-

Onkohan tuo Velsan idea vai vain kopioitu muualta? Meinaan löytyy Terä merkkinen kärry, jossa pohja tehty myös u-raudasta. 1960-luvulla tehty. Mun mielestä ihan hyvä ollut. Ihan näihin päiviin asti menty ilman laittoa...
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: -SS- - 03.10.16 - klo:10:37
Juu kotimainen Velsa 1960-70-luvulla tuli tunnetuksi pitkittäisistä käännetyn U:n muotoisista pohjaelementeistä. Ne oli hitsattu lyhyehköillä palonpätkillä yhteen ja kolmeen U-profiilirauta-poikkirankaan, päissä oli vain kantattu pelti poikittain.

Ne U-elementit söivät sinne saumaan kaiken lannan ja veden ja ja, sitten ne ovat kuin näkkileipää sieltä välistä, ja lopulta ruoste repii ne erilleen.

Hieno idea Velsalla, joku muu vamistaja sentään keksi laittaa sileän rautalevyn lavan pohjaan, eivät isännät silloin uskoneet, että sellainenkin voisi kestää. Ja itse asiassa kuitenkin kestää pitempää kuin se ala-arvoinen elementtirakenne.

(http://www.viistonninen.com/muut/Velsan_pohja.jpg)
(Kuva: pohjalevyelementit syöpyvät puhki saumojen nurkista)

-SS-

Onkohan tuo Velsan idea vai vain kopioitu muualta? Meinaan löytyy Terä merkkinen kärry, jossa pohja tehty myös u-raudasta. 1960-luvulla tehty. Mun mielestä ihan hyvä ollut. Ihan näihin päiviin asti menty ilman laittoa...

Niin tuo Velsa ei tehnyt raudasta vaan jostakin 2.5 mm pellistä, päädyt ohuempaa vielä. Jospa Terä oli sinkitty sieltä välistä ? Tai epoksimaalattu. Tai bitumikitattu. Tuo meidän Velsa alkoi olla melko rapea jo 10 v käytön jälkeen, olihan sillä AIV rehut ja lannat ja kaikki muutkin ajossa. Sitä elementtien väliä ei vaan saanut pestyksi puhtaaksi millään, ja ruoste alkoi karata käsistä.

-SS-
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: antti-x - 03.10.16 - klo:11:07
Joo yhdet kärryt on rehusiilossa kaatuneet, ja kaatumisen aiheutti se että Velsoista repesi runko poikki. Eivät toki olleet mitenkään uudet, ja tuli ne kokoon hitsattua.

18tn ERT:t viljalavalla+rehulaidoilla on olleet tosi mukavat vaikka hydrauliperälaita ei ole ihan vesitiivis. Halvat 710/ 22.5 pyörät jotka niissä on, ovat olleet oikein kivat ja nätisti on kevyellä ylikuormalla siintynyt sontaa patteriin. Yllättävän kevyet peruuttaa siilon päälle isollakin kuormalla. Toki mistään oikeasti isoillä pyörillä olevista kärryistä ei ole kokemusta.

18tn virolainen paalikärry, yhteensä 28 paalia 2 kerrokseen vetävä hydraulilaidoilla on kanssa ollut ihan jees. Jos enemmän ajoa olisi, voisi ehkä jonkun sarjapikaliittimen virittää nopeuttamaan 7 letkun (laidat, jalka, jarru) + pistokkeen kanssa operointia.

Ja yhteensä noihin kahteen uutena ostetuun meni alle 30 tonnia alv0.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.10.16 - klo:11:25
Joo yhdet kärryt on rehusiilossa kaatuneet, ja kaatumisen aiheutti se että Velsoista repesi runko poikki. Eivät toki olleet mitenkään uudet, ja tuli ne kokoon hitsattua.

18tn ERT:t viljalavalla+rehulaidoilla on olleet tosi mukavat vaikka hydrauliperälaita ei ole ihan vesitiivis. Halvat 710/ 22.5 pyörät jotka niissä on, ovat olleet oikein kivat ja nätisti on kevyellä ylikuormalla siintynyt sontaa patteriin. Yllättävän kevyet peruuttaa siilon päälle isollakin kuormalla. Toki mistään oikeasti isoillä pyörillä olevista kärryistä ei ole kokemusta.

18tn virolainen paalikärry, yhteensä 28 paalia 2 kerrokseen vetävä hydraulilaidoilla on kanssa ollut ihan jees. Jos enemmän ajoa olisi, voisi ehkä jonkun sarjapikaliittimen virittää nopeuttamaan 7 letkun (laidat, jalka, jarru) + pistokkeen kanssa operointia.

Ja yhteensä noihin kahteen uutena ostetuun meni alle 30 tonnia alv0.

Sit kun paalit painavat yli 642,8 kiloa/paali niin kärry napsahtaa kahteen palaan  ;D
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: Mopomies - 03.10.16 - klo:12:50
Joo yhdet kärryt on rehusiilossa kaatuneet, ja kaatumisen aiheutti se että Velsoista repesi runko poikki. Eivät toki olleet mitenkään uudet, ja tuli ne kokoon hitsattua.

18tn ERT:t viljalavalla+rehulaidoilla on olleet tosi mukavat vaikka hydrauliperälaita ei ole ihan vesitiivis. Halvat 710/ 22.5 pyörät jotka niissä on, ovat olleet oikein kivat ja nätisti on kevyellä ylikuormalla siintynyt sontaa patteriin. Yllättävän kevyet peruuttaa siilon päälle isollakin kuormalla. Toki mistään oikeasti isoillä pyörillä olevista kärryistä ei ole kokemusta.

18tn virolainen paalikärry, yhteensä 28 paalia 2 kerrokseen vetävä hydraulilaidoilla on kanssa ollut ihan jees. Jos enemmän ajoa olisi, voisi ehkä jonkun sarjapikaliittimen virittää nopeuttamaan 7 letkun (laidat, jalka, jarru) + pistokkeen kanssa operointia.

Ja yhteensä noihin kahteen uutena ostetuun meni alle 30 tonnia alv0.

sähkökin on keksitty.

Eli lava ylös sähkölinjan alla. Mitä isompi linja, sen varmemmin tapahtuu jotain.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: Juubi - 03.10.16 - klo:13:21
Onkohan tuo Velsan idea vai vain kopioitu muualta? Meinaan löytyy Terä merkkinen kärry, jossa pohja tehty myös u-raudasta. 1960-luvulla tehty. Mun mielestä ihan hyvä ollut. Ihan näihin päiviin asti menty ilman laittoa...

Niin tuo Velsa ei tehnyt raudasta vaan jostakin 2.5 mm pellistä, päädyt ohuempaa vielä. Jospa Terä oli sinkitty sieltä välistä ? Tai epoksimaalattu. Tai bitumikitattu. Tuo meidän Velsa alkoi olla melko rapea jo 10 v käytön jälkeen, olihan sillä AIV rehut ja lannat ja kaikki muutkin ajossa. Sitä elementtien väliä ei vaan saanut pestyksi puhtaaksi millään, ja ruoste alkoi karata käsistä.

-SS-

Samalla rakenteella oleva lava löytyy Rysky-kärrystä. Kevyt ja mukavasti jäykistävä rakennehan tuo on. Olisi vaan kourut tehty rosterista niin ei olisi mitään ongelmaa. Ehkä onnistuisi jopa jonkun kaistan vaihtaminen keskelle ilman koko lavan purkamista (jos esim. pahoinpidelty kivillä tai muuten käytetty väärin).
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: junttieinari - 03.10.16 - klo:15:30
Toki hintaeron huomioiden, nuo olevat ja tulevat erot eivät vähäisessä käytössä ole edes häiritseviä, mutta paljossa käytössä ovat multivat ihan perusteltu valinta. Ehkä.  :-X

Tavis-jussilla harvoin tarvetta HD-Multivan tasoisille kärryille. Punaiset budjetti-loimaalaiset näkyy kestävän satunnaisen kivenajonkin, kunhan kuormantekijä osaa hommansa.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: kylmis - 03.10.16 - klo:20:11
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: SAS - 03.10.16 - klo:20:21
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: SKN - 03.10.16 - klo:20:30
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.

Sulla on itellä puutuneet ja särkevät nivelet ..HUUTONAURUA!!!
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: +200 - 03.10.16 - klo:20:35
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: SAS - 03.10.16 - klo:21:23
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(
Noita pikkusten napoja on hajonnut vähillä tunneilla on sitten tehty pienistä värkeistä juu.
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: +200 - 03.10.16 - klo:21:29
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(
Noita pikkusten napoja on hajonnut vähillä tunneilla on sitten tehty pienistä värkeistä juu.
Aika harvas konees on isompi napa kuin tuos meidän hollannis :-\
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: SAS - 03.10.16 - klo:21:44
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(
Noita pikkusten napoja on hajonnut vähillä tunneilla on sitten tehty pienistä värkeistä juu.
Aika harvas konees on isompi napa kuin tuos meidän hollannis :-\
Pehmytvalua on ei pääse mihinkään ,monta tapausta tiedän .
Otsikko: Vs: Varoitus Viron kärryjen omistajille.
Kirjoitti: +200 - 03.10.16 - klo:21:47
Mää kanssa tutustuin tähän aiheeseen. Palmsissa on läpipultti, joka on hitsattu molemmista päistä korvakkeisiin kiinni. Mun mielestäni vähän liiankin perusteellinen ratkaisu, sillä joskus tuon lavan voi haluta ottaa irti. Sitten Velsa vm. -84 ja Junkkari vm. -05. Läpipultti on lukittu saksisokalla, onko tämä sitten vakuuttava ratkaisu. Ainakin melko heppoisen näköinen, mutta onhan ne toistaiseksi toimineet ok. Läpipultin lukitus toisella pultilla on melko yleinen ratkaisu ainakin kaivinkoneen nivelissä, kun niitäkin tuli tänään katseltua. Kaikkien kannattaa nyt tarkistaa vankkurinsa ettei tule vahinkoja.
Kylmis puhuu asiaa. Tiedän tapauksen missä nuo tapit alkoivat irrota ,tarkoitus ei ollut mollata kyseistä kärryä vaan tuoda julki ettei vahinkoa tulisi.
Toinen juttu olisi se että kaikki joilla on 5000 tai 6000 sarjan nyykkäri tarkistakaa jotta etuvedon murrosnivelissä on seegerit paikoillaan.Keski-suomessa tapaus jossa uudesta puutui nuo ja nivelet särkivät etuperän ja se lykkäsi kartaanin lootan sisälle tuhoisin seurauksin ,traktoria ei kannattanut korjata laisinkaan vaan pienellä välirahalla isännälle tuotiin uusi.
Koneella oli ajettu muutama sata tuntia kun turma tuli.
S.aatana olis saanu puuttua tuo seegeri tuosta pikkuusestaki.Vaihdettiin etunapaan stefaa ja sen seekerin irroitukseen meni lähes päivä.Kun ei pihdit mahtunu niin ei mahtunu,olis pitäny olla joku erikois pihti >:(
Noita pikkusten napoja on hajonnut vähillä tunneilla on sitten tehty pienistä värkeistä juu.
Aika harvas konees on isompi napa kuin tuos meidän hollannis :-\
Pehmytvalua on ei pääse mihinkään ,monta tapausta tiedän .
Eihän noita montaa edes suomes olekkaa :-\
On se kuitenki Dana-Spicerin tekemä,luulis niiden osaavan :-\