Vero alle 800 vuodessa jos 3akselinen normipainoilla.Eli vähemmän ku esim jossain maasturissa.Tämä siis nuppiauto ei kärrynvetoon.Vakuutukset sit oma lukunsa.
Jos laittaisi rautatien tilan ympärille ja ajaisi kaiken rahdin junalla
Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.
Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....
Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....Juu legendaarisella Jeesuksella ( liittyy lausahdukseen hänen opiskelupaikassaan) oli eturivin viljelijänä komia yhdistelmä viljan kuskaukseen. Varsin järkevä siinä ja monella muullakin on.
Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....Juu legendaarisella Jeesuksella ( liittyy lausahdukseen hänen opiskelupaikassaan) oli eturivin viljelijänä komia yhdistelmä viljan kuskaukseen. Varsin järkevä siinä ja monella muullakin on. Eiköhän ole parempi et unohdetaan ne kuormurit ja päistetiet sekä noihin liittyvät vaihtolavat...Ajetaan rattoria jossa perässä tulee kärryt, ne kastemadotkin tykkää....
Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:26Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....Juu legendaarisella Jeesuksella ( liittyy lausahdukseen hänen opiskelupaikassaan) oli eturivin viljelijänä komia yhdistelmä viljan kuskaukseen. Varsin järkevä siinä ja monella muullakin on. Eiköhän ole parempi et unohdetaan ne kuormurit ja päistetiet sekä noihin liittyvät vaihtolavat...Ajetaan rattoria jossa perässä tulee kärryt, ne kastemadotkin tykkää....Voi olla että vähän painitaan eri kastissa kun äkkiseltään laskin että pellolle päin tulee ajettua sellaiset 3000 tonnia lantaa ja pellolta päin sitten yli 2000 tonnia rehua. Sen lisäksi sitten nimellisiä määriä viljaa ( muutama sata kuutiota) ja kaikki kylvötarpeet mitkä ei oikeasti ole kauhean ihmeelliset ja kuivikeoljet.. Matkat ei ole kovin ihmeelliset mutta kuitenkin nytkin kuskataan sen 10 kilsaa kotia ja tuskin matkat ainakaan lyhenee.
Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:52Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:26Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....Juu legendaarisella Jeesuksella ( liittyy lausahdukseen hänen opiskelupaikassaan) oli eturivin viljelijänä komia yhdistelmä viljan kuskaukseen. Varsin järkevä siinä ja monella muullakin on. Eiköhän ole parempi et unohdetaan ne kuormurit ja päistetiet sekä noihin liittyvät vaihtolavat...Ajetaan rattoria jossa perässä tulee kärryt, ne kastemadotkin tykkää....Voi olla että vähän painitaan eri kastissa kun äkkiseltään laskin että pellolle päin tulee ajettua sellaiset 3000 tonnia lantaa ja pellolta päin sitten yli 2000 tonnia rehua. Sen lisäksi sitten nimellisiä määriä viljaa ( muutama sata kuutiota) ja kaikki kylvötarpeet mitkä ei oikeasti ole kauhean ihmeelliset ja kuivikeoljet.. Matkat ei ole kovin ihmeelliset mutta kuitenkin nytkin kuskataan sen 10 kilsaa kotia ja tuskin matkat ainakaan lyhenee.Voi olla et painit vielä kuitenkin sellasessa sarjassa et kuorma-auto kannattaa pitää sielä hautomossa vaan ja antaa isojen poikien ajella...
Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:22:09Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:52Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:26Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....Juu legendaarisella Jeesuksella ( liittyy lausahdukseen hänen opiskelupaikassaan) oli eturivin viljelijänä komia yhdistelmä viljan kuskaukseen. Varsin järkevä siinä ja monella muullakin on. Eiköhän ole parempi et unohdetaan ne kuormurit ja päistetiet sekä noihin liittyvät vaihtolavat...Ajetaan rattoria jossa perässä tulee kärryt, ne kastemadotkin tykkää....Voi olla että vähän painitaan eri kastissa kun äkkiseltään laskin että pellolle päin tulee ajettua sellaiset 3000 tonnia lantaa ja pellolta päin sitten yli 2000 tonnia rehua. Sen lisäksi sitten nimellisiä määriä viljaa ( muutama sata kuutiota) ja kaikki kylvötarpeet mitkä ei oikeasti ole kauhean ihmeelliset ja kuivikeoljet.. Matkat ei ole kovin ihmeelliset mutta kuitenkin nytkin kuskataan sen 10 kilsaa kotia ja tuskin matkat ainakaan lyhenee.Voi olla et painit vielä kuitenkin sellasessa sarjassa et kuorma-auto kannattaa pitää sielä hautomossa vaan ja antaa isojen poikien ajella...Mut kun se olis niin kiva ja tuetkin paukkuu kohta tilille😅
Lainaus käyttäjältä: maidontuottaja - 24.09.16 - klo:22:12Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:22:09Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:52Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:26Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....Juu legendaarisella Jeesuksella ( liittyy lausahdukseen hänen opiskelupaikassaan) oli eturivin viljelijänä komia yhdistelmä viljan kuskaukseen. Varsin järkevä siinä ja monella muullakin on. Eiköhän ole parempi et unohdetaan ne kuormurit ja päistetiet sekä noihin liittyvät vaihtolavat...Ajetaan rattoria jossa perässä tulee kärryt, ne kastemadotkin tykkää....Voi olla että vähän painitaan eri kastissa kun äkkiseltään laskin että pellolle päin tulee ajettua sellaiset 3000 tonnia lantaa ja pellolta päin sitten yli 2000 tonnia rehua. Sen lisäksi sitten nimellisiä määriä viljaa ( muutama sata kuutiota) ja kaikki kylvötarpeet mitkä ei oikeasti ole kauhean ihmeelliset ja kuivikeoljet.. Matkat ei ole kovin ihmeelliset mutta kuitenkin nytkin kuskataan sen 10 kilsaa kotia ja tuskin matkat ainakaan lyhenee.Voi olla et painit vielä kuitenkin sellasessa sarjassa et kuorma-auto kannattaa pitää sielä hautomossa vaan ja antaa isojen poikien ajella...Mut kun se olis niin kiva ja tuetkin paukkuu kohta tilille😅Ne ylimääräset eurot kannattaa laittaa sinne jemmaan pahan päivän varalle, ei tarvi yhteiskuntaa taas sitten mankua apuun kun tuet on muutaman kuukauden myöhässä tai maidon hinta putoo....
Viimeksi muokattu: 24.09.16 - klo:22:21 kirjoittanut maidontuottaja
Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:22:14Lainaus käyttäjältä: maidontuottaja - 24.09.16 - klo:22:12Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:22:09Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:52Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:26Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....Juu legendaarisella Jeesuksella ( liittyy lausahdukseen hänen opiskelupaikassaan) oli eturivin viljelijänä komia yhdistelmä viljan kuskaukseen. Varsin järkevä siinä ja monella muullakin on. Eiköhän ole parempi et unohdetaan ne kuormurit ja päistetiet sekä noihin liittyvät vaihtolavat...Ajetaan rattoria jossa perässä tulee kärryt, ne kastemadotkin tykkää....Voi olla että vähän painitaan eri kastissa kun äkkiseltään laskin että pellolle päin tulee ajettua sellaiset 3000 tonnia lantaa ja pellolta päin sitten yli 2000 tonnia rehua. Sen lisäksi sitten nimellisiä määriä viljaa ( muutama sata kuutiota) ja kaikki kylvötarpeet mitkä ei oikeasti ole kauhean ihmeelliset ja kuivikeoljet.. Matkat ei ole kovin ihmeelliset mutta kuitenkin nytkin kuskataan sen 10 kilsaa kotia ja tuskin matkat ainakaan lyhenee.Voi olla et painit vielä kuitenkin sellasessa sarjassa et kuorma-auto kannattaa pitää sielä hautomossa vaan ja antaa isojen poikien ajella...Mut kun se olis niin kiva ja tuetkin paukkuu kohta tilille😅Ne ylimääräset eurot kannattaa laittaa sinne jemmaan pahan päivän varalle, ei tarvi yhteiskuntaa taas sitten mankua apuun kun tuet on muutaman kuukauden myöhässä tai maidon hinta putoo....Nyt puhuit asiaa. Se ostokiima on parempi pitää poissa, varsinkin koneissa, joissa häviää aina.
Lainaus käyttäjältä: maidontuottaja - 24.09.16 - klo:22:18Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:22:14Lainaus käyttäjältä: maidontuottaja - 24.09.16 - klo:22:12Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:22:09Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:52Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:26Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....Juu legendaarisella Jeesuksella ( liittyy lausahdukseen hänen opiskelupaikassaan) oli eturivin viljelijänä komia yhdistelmä viljan kuskaukseen. Varsin järkevä siinä ja monella muullakin on. Eiköhän ole parempi et unohdetaan ne kuormurit ja päistetiet sekä noihin liittyvät vaihtolavat...Ajetaan rattoria jossa perässä tulee kärryt, ne kastemadotkin tykkää....Voi olla että vähän painitaan eri kastissa kun äkkiseltään laskin että pellolle päin tulee ajettua sellaiset 3000 tonnia lantaa ja pellolta päin sitten yli 2000 tonnia rehua. Sen lisäksi sitten nimellisiä määriä viljaa ( muutama sata kuutiota) ja kaikki kylvötarpeet mitkä ei oikeasti ole kauhean ihmeelliset ja kuivikeoljet.. Matkat ei ole kovin ihmeelliset mutta kuitenkin nytkin kuskataan sen 10 kilsaa kotia ja tuskin matkat ainakaan lyhenee.Voi olla et painit vielä kuitenkin sellasessa sarjassa et kuorma-auto kannattaa pitää sielä hautomossa vaan ja antaa isojen poikien ajella...Mut kun se olis niin kiva ja tuetkin paukkuu kohta tilille😅Ne ylimääräset eurot kannattaa laittaa sinne jemmaan pahan päivän varalle, ei tarvi yhteiskuntaa taas sitten mankua apuun kun tuet on muutaman kuukauden myöhässä tai maidon hinta putoo....Nyt puhuit asiaa. Se ostokiima on parempi pitää poissa, varsinkin koneissa, joissa häviää aina.Laskutaidottomuus on kaiken pahan alku ja juuri, kuten huomaamme?BTW,Sihen anaalijuttuun liittyen, mikä ei tähän kuulu, mutta kysyn nyt kun muistan, kuinkas huulihölkkä eli suikkari? Onko ok?
Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:22:23Lainaus käyttäjältä: maidontuottaja - 24.09.16 - klo:22:18Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:22:14Lainaus käyttäjältä: maidontuottaja - 24.09.16 - klo:22:12Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:22:09Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:52Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:26Lainaus käyttäjältä: vms1 - 24.09.16 - klo:21:23Lainaus käyttäjältä: SKN - 24.09.16 - klo:21:20Lainaus käyttäjältä: vms1 - 23.09.16 - klo:22:15Tällainen oli joskus aiheena mutta ei oikein silloin kiinnostanut.Nyt kuitenkin asia käväisi mielessä että olisihan tuollainen aika kätevä. Melko edukkaitahan noi on ja sitä rahdattavaa rupee oleaan aika paljon. Mitä mieltä olette. Onko tollainen auto kärryineen kasvavan karjatilan tulevaisuuden hankintalistalla. itte aattelin siis vaikka jotain 4 akselista autoa vaijerilaitteilla ja perään kolmiakselista kärryä. Päälle sitten rahtilavat ja lietekipot. kyydissä liikuisi niin paalit, viljat, lietteet ja koneet.Sää oot lukenu uusimman kooämmän sillä silmällä....Juu legendaarisella Jeesuksella ( liittyy lausahdukseen hänen opiskelupaikassaan) oli eturivin viljelijänä komia yhdistelmä viljan kuskaukseen. Varsin järkevä siinä ja monella muullakin on. Eiköhän ole parempi et unohdetaan ne kuormurit ja päistetiet sekä noihin liittyvät vaihtolavat...Ajetaan rattoria jossa perässä tulee kärryt, ne kastemadotkin tykkää....Voi olla että vähän painitaan eri kastissa kun äkkiseltään laskin että pellolle päin tulee ajettua sellaiset 3000 tonnia lantaa ja pellolta päin sitten yli 2000 tonnia rehua. Sen lisäksi sitten nimellisiä määriä viljaa ( muutama sata kuutiota) ja kaikki kylvötarpeet mitkä ei oikeasti ole kauhean ihmeelliset ja kuivikeoljet.. Matkat ei ole kovin ihmeelliset mutta kuitenkin nytkin kuskataan sen 10 kilsaa kotia ja tuskin matkat ainakaan lyhenee.Voi olla et painit vielä kuitenkin sellasessa sarjassa et kuorma-auto kannattaa pitää sielä hautomossa vaan ja antaa isojen poikien ajella...Mut kun se olis niin kiva ja tuetkin paukkuu kohta tilille😅Ne ylimääräset eurot kannattaa laittaa sinne jemmaan pahan päivän varalle, ei tarvi yhteiskuntaa taas sitten mankua apuun kun tuet on muutaman kuukauden myöhässä tai maidon hinta putoo....Nyt puhuit asiaa. Se ostokiima on parempi pitää poissa, varsinkin koneissa, joissa häviää aina.Laskutaidottomuus on kaiken pahan alku ja juuri, kuten huomaamme?BTW,Sihen anaalijuttuun liittyen, mikä ei tähän kuulu, mutta kysyn nyt kun muistan, kuinkas huulihölkkä eli suikkari? Onko ok?Hyvä kysymys, olen pohtinut tuota itsekkin ja tullut siihen tulokseen, että suu on puhumista ja syöntiä varten. Näin se on hyväksyttävä.