Ottamatta kantaa itse aiheeseen, niin olen aina kummastellut jotakin merkkiä henkeen ja vereen puolustavia. Ekan kerran vaihtui traktorit saman merkkisiin (Fendt) ja syy oli vain ja ainoastaan halpa leasing-sopimus (ilmeisesti SEBLeasing kuvittelee saavansa noi myydessään kolmen vuoden kuluttua "hyvän second hand hinnan"). Ei ole mikään / kukaan taho maksanut minkään merkin kehumisesta ja kaikilla (Valmet/Valtra, Fiat/New Holland, Case IH / Intenational, JD, Fendt, Kirovets ja Belastus) on hommat tulleet tehdyiksi.
Sama homma, mulla jäi merkkiuskollisuudet joskus 15-vuotiaana. Siihen asti oli kiva vängätä eri merkkien paremmuudesta. Voihan sitä kehua jos kehuttavaa on mut turha sitä muita on haukkua.. Joka merkeissä, mitä oon ajanu, on kuitenki hyviä puolia ollu. Ja välillä tekee hyvää ajaa muilla koneilla ku niillä mihin on tottunu. Itse yritän vaan löytää omiin tarpeisiin hyvin sopivat vaihtoehdot.
Mut hieno foorttihan toi otsikon kone näyttäis olevan. Toivottavasti löytyy jostain navetan takaa tai vintiltä sopiva!