Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: EX-FERMERI - 24.08.16 - klo:16:13

Otsikko: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.08.16 - klo:16:13
Onko kellään näköhavaintoa sinivalkoisesta takavetoisesta Ford Super Major 5000 TEHDASTURBO -versiosta; 854T?? Vuosimallit 1965-1968? Ko. mallin näkyvimmät ulkopuoliset tuntomerkit ovat seuraavat; Lähempänä rattia ennen konepeltiä, konepellin alarajan kohdalla kyljessä teksti; "Ford Super Major". Jäähdyttimen kohdalla kylkipellissä konepellin alarajan alapuolen kohdalla teksti; "854T". Konepellissä pakosarjan puolella eli kuskista katsoen vasemmalla on pellissä kohouma juuri turbon vuoksi. Muissa Super Majoreissa ei tuota kohoumaa konepellissä ole. Lisäksi konepelti ei ole peltiä vaan lasikuitua. Ilmanotto ei tässä mallissa ole tattimainen pieni sienipurkki vaan läpinäkyvä kirkas pleksimallinen malja kuten myöhemmässä ja Fordin ensimmäisessä varsinaisessa 7000 sarjatuotantoturbossa.
Luonnollisesti tuon vuosimallin Fordit tulivat maahan ilman ohjaamoa ainakin pääsääntöisesti, joten kyljen "Ford" ja "Super Major" -tekstit saattavat olla joko kokonaan tai osin jälkiasenteisen ohjaamon sisäpuolella, jolloin jäähdyttimen kohdankin "854T" -teksti saattaa haalistuneena jäädä herkästi huomaamatta. Siksi parhain ja varmin tuntomerkki on tuo konepellin kohouma ja läpinäkyvä (mahdollisesti ajan saatossa tummunut) pleksimalja ilmanottona.

ÄLKÄÄ VIESTITTÄKÖ VIISTONNISEN JÄLKIASENTEISISTA TURBOISTA. NIISTÄ EI NYT OLE KYSE !!!

Kyseessä olevaa mallia on aikanaan todennäköisimmin hankittu vain kartanoihin tai isoille maatiloille. Ilmeisesti lähinnä etelä-, lounais- ja länsi-Suomeen, sekä pohjanmaan tiloille. Poikkeuksena keski- ja itä-Suomen kartanot. On myöskin selvää että myöhemmissä vaihtokaupoissa malli on saattanut kulkeutua mihin vain. Mutta kaikkein todennäköisimmin tämä malli on jo jossakin hylättynä tai osin purettunakin.

Suomeen on ilmeisesti tuotu jokunen "854T" 4-vetoinen County versio. Havainnot edellämainituin tuntomerkein kiinnostaa myös. County versiota 854T:stä valmistettiin tiettävästi vain 1968.

TAKAVETOISESTA Ford Super Major 5000:sta TEHDASTURBOTETTU 854T -malli ei siis ole County brändin alla vaan Ford brändin alla. Se näkyy selvästi keulamaskin yläosasta FORD-merkkinä. Ko mallia on tiettävästi tehty pieni sarja ennen varsinaisen tuotantoturbon valmistusta joka olikin siten Ford 7000 takavetoisena. Takavetoista Ford Super Majoria 854T -mallina joka perustuu Ford 5000 malliin tuotiin ilmeisesti vain kourallinen Suomeen. Huomattavaa on ettei Fordin eikä Countyn tuotantolistauksissa mainita ollenkaan takavetoista 854T mallia. Ilmeisesti pienen koeluontoisen tuotantomäärän vuoksi. Jos kellä tähän muutoin lisättävää niin mielellään kiitos ja mieluiten vain faktatietoa hakemani mallin havainnoista kuulopuheiden sijaan. 854T -mallisen löytäminen voittaa mennentullen geokätköilyt ja pokemonit ;)
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 24.08.16 - klo:16:26
Sen verran voi huomauttaa, että lasimaljainen ilman esipuhdistin on ollut tehdasvaruste myös vapaastihengittäviin Fordeihin. Tarvittaessa kuiva ilmanputsari on myös ollut tehdasasenteinen, esimerkiksi jos on ollut bensiinikäyttöinen versio.

Moottoriöljyn jäähdytinkenno jäähdyttimen alasäiliössä on myös ollut valinnaisvaruste.

Mielenkiintoista olisi nähdä kyseinen Ford turbo.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: SAS - 24.08.16 - klo:16:31
Ne kaikki on sulatettu ja se on onneksi .
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 24.08.16 - klo:16:41
Olisikohan County ja Ford tehneet rinnakkain, koska tämmöinenkin County-malli löytyy,
on juurikin erilainen konepelti vastaavan ajan 654 kanssa.

(http://i.skyrock.net/9403/62909403/pics/2532864189_2.jpg)

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.08.16 - klo:16:46
Jos muut on sulatettu niin silloin minun tiedossani oleva on ainut ja siinä tapaksessa olet aivan oikeassa, se voi olla jopa onnekseni :))

Ne kaikki on sulatettu ja se on onneksi .
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.08.16 - klo:17:07
Tuo on juuri se kohouma ja "konepellin" eli lasikuidun erikoisuus. Bongaamassani yksilössä ei kuitenkaan ole postaamasi County -version "Super 4" -brändimerkkiä vaan FORD -brändimerkki kunten muissakin ajan 1000 -sarjaisissa.

Olen arvaillut juuri samaa kuin sinäkin jahka County ja Ford olisivat tehneet rinnakkain. County on yhden nettilistauksen (ei varmasti virallinen) mukaan tuottanut ko. mallia vain 1968. Countyhan valmisti tiettävästi vain 4-veto tekniikan ja muu tekniikka tuli Fordilta joten en usko Countyn itse jälkikäteen turbottaneen Fordilta hankkimiaan vapaastihengittäviä 5-tonnisten puolivalmisteita. Sellaisestahan olisi seurannut takuuongelmia. Tuskin sellaisia olisi myyty myöskään Ford -brändin alla.

Hienon kuvan laitoit Countysta. Olen tainut nähdä saman jonkun fransmannin sivulla. Harvinainen malli.

Olisikohan County ja Ford tehneet rinnakkain, koska tämmöinenkin County-malli löytyy,
on juurikin erilainen konepelti vastaavan ajan 654 kanssa.

(http://i.skyrock.net/9403/62909403/pics/2532864189_2.jpg)

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: SAS - 24.08.16 - klo:19:27
Se oli siitä kuuluisa malli tuo Coynty vaikka rattia väänsi niin ei  tahtonut kääntyä ei sitten millään.
Sitten kun kovaan paikkaan joutu niin loppu voima.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Jusi - 24.08.16 - klo:21:12
Ei se käänny, se vaan  kaartaa.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.08.16 - klo:21:19
Se on totta että Countyissä on edelleen laaja kääntösäde. Mutta parahin SASsiseni eihän Volvokaan edes tänä päivänä etuvetoisena ja kiinalaisena pysty kääntymään yhtä pienellä kääntösäteellä kuin kardaanivetoinen Mersu.

Countyt olivat jälkirakennettuja 4-vetoversioita Fordin takavetoisista komponenteista. Ford yhtymä ei omistanut Countyn tehdasta. Se oli itsenäinen. County Commercial Cars Company valmisti vastaavia 4-vetoversioita myös Fergusoneista ja IH:sta. Idea oli molemmin puolin taka-akselilta kardaaneilla etuakselin murroksen vaihteelle välitetyllä voimansiirrolla. Kardaanien sijoitus luonnollisesti rajoitti kääntösädettä.

SAS hyvä! Countyt on tarkoitettu laakeille peltoalueille ja erityisesti rinnepelloille:)

Lyön myös 10:1 vetoa ettet ole koskaan ajanut 854T mallilla koska et tiedä mitä höpiset.

854T turbon ääni viheltää kuin Shubertin sinfonia väkevällä väännöllä. Mitään niin kaunista olet valitettavasti tuskin kuullutkaan.

Mitä voiman loppumiseen tulee niin voima loppuu aina sellaisten tunarien käsissä jotka eivät älyä vaihtaa pienemmälle vaihteelle hyvissä ajoin.

Se oli siitä kuuluisa malli tuo Coynty vaikka rattia väänsi niin ei  tahtonut kääntyä ei sitten millään.
Sitten kun kovaan paikkaan joutu niin loppu voima.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.08.16 - klo:21:21
Tuo oli kauniisti ja enenkaikkea kunniottavasti ilmaistu !

Ei se käänny, se vaan  kaartaa.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: SAS - 24.08.16 - klo:21:51
Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.08.16 - klo:22:19
Palataanpa pappa SAS topicin alkuun. Mitäs siellä lukee? Osaatko lukea? Onko sinulla sisälukutaitoa? Voisitko myös hyvissä ajoin vaihtaa pienemmälle vaihteelle?

Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: 42 - 24.08.16 - klo:22:49
Mitä varten sä sitä majoria metsästät – ihan ampuako meinaat?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 25.08.16 - klo:01:46
Yksi yksilö on tiedossa ja olen kiinostutunut tietämään onko muita vastaavia enää olemassa. Ja jos on ja kaupan niin ostan pois ja palkkio vinkkimiehelle tai naiselle.

Mitä varten sä sitä majoria metsästät – ihan ampuako meinaat?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: iskra - 25.08.16 - klo:07:23
Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.

  Kyllä äänistä uhkeimmat olivat isojen vallujen remmiturpokoneissa
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: mike - 25.08.16 - klo:07:30
Ne kaikki on sulatettu ja se on onneksi .

Ilman Massey Fergusonia ja Fordia olisi kuoltu nälkään aikoja sitten.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.08.16 - klo:07:31
Ne kaikki on sulatettu ja se on onneksi .

Ilman Massey Fergusonia ja Fordia olisi kuoltu nälkään aikoja sitten.
Sanoo massikan ja Foordin huoltomies ;D
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.08.16 - klo:07:36
Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.

  Kyllä äänistä uhkeimmat olivat isojen vallujen remmiturpokoneissa
Sellaistahan Valmetti ei ole KOSKAAN käyttänyt ;)
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: iskra - 25.08.16 - klo:07:48
Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.

  Kyllä äänistä uhkeimmat olivat isojen vallujen remmiturpokoneissa
Sellaistahan Valmetti ei ole KOSKAAN käyttänyt ;)

   Ehkä tässä sitten alkaa dementia vaivaamaan, jotenkin muistelen sen vinkuvan possuahtimen pyörineen hihnalla 1203 vallussa..
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.08.16 - klo:07:53
Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.

  Kyllä äänistä uhkeimmat olivat isojen vallujen remmiturpokoneissa
Sellaistahan Valmetti ei ole KOSKAAN käyttänyt ;)

   Ehkä tässä sitten alkaa dementia vaivaamaan, jotenkin muistelen sen vinkuvan possuahtimen pyörineen hihnalla 1203 vallussa..
Joo, se ei ole turbo, se on paineaaltoahdin. Turbo ja ahdin ei ole synonyymejä. Tarkkuutta kirjoitteluun, sanois lentoyhtiön mannekiini  :D
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 25.08.16 - klo:08:13
Välipala Super Majorista jotta pysyttäis oikeassa topicissa ja merkissä. Muuten aletaan kohta höpistä kukkaruukuista.

https://www.youtube.com/watch?v=3PBIxPmZm2s&list=PLhxE85EcemAvBy0zqqrCTBsdGWZtItXNi&index=23
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: ht - 25.08.16 - klo:08:38
Tommosen kanssa kyntäessä pitää päistetietkin olla vähän leveemmät...
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.08.16 - klo:09:24
Toihan on HomotinTM.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Hervast - 25.08.16 - klo:09:31
Oisko Nuffieldin lordin keksimä ?

Ja että agronetissä pysyttäis asiassa... Joku on vähän n00b  :D
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: SAS - 25.08.16 - klo:11:20
Eikös vanhat foortit ole rauhotettuja ei niitä saa metsästää .
Paljonko on tuo vinkki palkkio ?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Cutana - 25.08.16 - klo:12:58
Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.

  Kyllä äänistä uhkeimmat olivat isojen vallujen remmiturpokoneissa
Sellaistahan Valmetti ei ole KOSKAAN käyttänyt ;)

   Ehkä tässä sitten alkaa dementia vaivaamaan, jotenkin muistelen sen vinkuvan possuahtimen pyörineen hihnalla 1203 vallussa..
Joo, se ei ole turbo, se on paineaaltoahdin. Turbo ja ahdin ei ole synonyymejä. Tarkkuutta kirjoitteluun, sanois lentoyhtiön mannekiini  :D
Hihna pyörittää kyllä sitä comprexin lieriötä jossa pakokaasujen paine-aallot tuuppaa imu-ilmaa etiäpäin. Mazdakos se vielä touhusi comprexin kanssa myöhemmin? Ja se remmiahdinkaan ei ole turbo. Turbiinia nähnytkään sen siivet. Rootsin pumppu kai kuuluisin remmiahdin.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: iskra - 25.08.16 - klo:15:51

Joo, se ei ole turbo, se on paineaaltoahdin. Turbo ja ahdin ei ole synonyymejä. Tarkkuutta kirjoitteluun, sanois lentoyhtiön mannekiini  :D
[/quote]Hihna pyörittää kyllä sitä comprexin lieriötä jossa pakokaasujen paine-aallot tuuppaa imu-ilmaa etiäpäin. Mazdakos se vielä touhusi comprexin kanssa myöhemmin? Ja se remmiahdinkaan ei ole turbo. Turbiinia nähnytkään sen siivet. Rootsin pumppu kai kuuluisin remmiahdin.
[/quote]

  Noinhan se tosiasiassa on, mutta olikin vain äänistä puhetta ja ahdetuista moottoreista...
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: nestori2 - 25.08.16 - klo:16:47
Sellaistahan Valmetti ei ole KOSKAAN käyttänyt ;)
Kyllä Valmeteissa oli comprex-ahdin, siis nk. paineaaltoahdin. Siinä pakopuolelta ajettiinn siivikon läpi paineaaltoja imupuolelle ja se siivikko oli remmivetoinen. Oli tuota ahdinta muutama vuosi sitten myös mazdan henkilöautodieselissä. Ahdin sveitseiläinen keksintö. Aika erikoinen oli moottorin ääni ja vääntöä löytyi myös alakierroksilla.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.08.16 - klo:17:00
Sellaistahan Valmetti ei ole KOSKAAN käyttänyt ;)
Kyllä Valmeteissa oli comprex-ahdin, siis nk. paineaaltoahdin. Siinä pakopuolelta ajettiinn siivikon läpi paineaaltoja imupuolelle ja se siivikko oli remmivetoinen. Oli tuota ahdinta muutama vuosi sitten myös mazdan henkilöautodieselissä. Ahdin sveitseiläinen keksintö. Aika erikoinen oli moottorin ääni ja vääntöä löytyi myös alakierroksilla.
Onko luetun ymmärryksessäsi vikaa? Oli turbosta kyse ja kaikki ahtimet eivät ole turboja, comprex ei esim ole turbo ja iso piste.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: kkk - 25.08.16 - klo:17:01
Välipala Super Majorista jotta pysyttäis oikeassa topicissa ja merkissä. Muuten aletaan kohta höpistä kukkaruukuista.

https://www.youtube.com/watch?v=3PBIxPmZm2s&list=PLhxE85EcemAvBy0zqqrCTBsdGWZtItXNi&index=23
Neljä siipeä nyt liikkuu kolmipyttyisellä valmetillakin....
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: T170 - 25.08.16 - klo:17:44
Yksi yksilö on tiedossa ja olen kiinostutunut tietämään onko muita vastaavia enää olemassa. Ja jos on ja kaupan niin ostan pois ja palkkio vinkkimiehelle tai naiselle.

Mitä varten sä sitä majoria metsästät – ihan ampuako meinaat?

Kuva olisi kiva.  ;)
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: wolfheartscry - 25.08.16 - klo:21:30
Välipala Super Majorista jotta pysyttäis oikeassa topicissa ja merkissä. Muuten aletaan kohta höpistä kukkaruukuista.

https://www.youtube.com/watch?v=3PBIxPmZm2s&list=PLhxE85EcemAvBy0zqqrCTBsdGWZtItXNi&index=23
Neljä siipeä nyt liikkuu kolmipyttyisellä valmetillakin....
Ehkä pohjanmaan kukkamullassa muttei essexin savessa.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: mike - 25.08.16 - klo:23:22
854T....kandee olla hiljaa tämän topicin aloittajan kyseisestä värkistä,näitä palstoja lukee sellaisetkin kaverit jotka tuon vie ja rahhaa löytyy tarpeen tullen riittävästi.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 25.08.16 - klo:23:48
854T....kandee olla hiljaa tämän topicin aloittajan kyseisestä värkistä,näitä palstoja lukee sellaisetkin kaverit jotka tuon vie ja rahhaa löytyy tarpeen tullen riittävästi.

Joo "mytty" on taskussa valmiina, kun kylillä ajellaan.

Tai jotain.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: JD6630 - 25.08.16 - klo:23:51
Ihme uskonto toi foortismi, en ymmärrä.
Viime kokemuksesta traktori Fordin ratissa on noin 10v aikaa eikä kyllä ole ollut ikävä siihen koppiin. Mallia en muista.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 25.08.16 - klo:23:53
Ihme uskonto toi foortismi, en ymmärrä.
Viime kokemuksesta traktori Fordin ratissa on noin 10v aikaa eikä kyllä ole ollut ikävä siihen koppiin. Mallia en muista.

Just sen takia.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: kantola - 26.08.16 - klo:00:15
854T....kandee olla hiljaa tämän topicin aloittajan kyseisestä värkistä,näitä palstoja lukee sellaisetkin kaverit jotka tuon vie ja rahhaa löytyy tarpeen tullen riittävästi.

Joo "mytty" on taskussa valmiina, kun kylillä ajellaan.

Tai jotain.

-SS-
Jos liikun tunnetusti aina mytyn kera, pitäisin mutkan myös mukana. Tiedä kumpaa koska tarvitaan, vaiko molempia.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: kantola - 26.08.16 - klo:00:37
Se oli siitä kuuluisa malli tuo Coynty vaikka rattia väänsi niin ei  tahtonut kääntyä ei sitten millään.
Sitten kun kovaan paikkaan joutu niin loppu voima.
Kun Countystä jattää o:n pois niin se sopii SASsinkin pirtaan. :)
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:00:38
Kuva tulee 2-viikon kuluessa kunhan pääsen kiireiltäni tuon jo bongatun yksilön luo.

Yksi yksilö on tiedossa ja olen kiinostutunut tietämään onko muita vastaavia enää olemassa. Ja jos on ja kaupan niin ostan pois ja palkkio vinkkimiehelle tai naiselle.

Mitä varten sä sitä majoria metsästät – ihan ampuako meinaat?

Kuva olisi kiva.  ;)
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:01:06
Juuri sen vuoksi kannattaakin olla vain minuun yksityisviestillä yhteydessä 854T:n löytyessä. Kas meidän tilalle tällainen tuli 1970 ja aikomuksenani on tehdä siitä entisöity näyttelykapistus aurinkoisille päiville.
Jos nyt löytyisi toinen vastaava niin siitä tulisi kilpakone vetokisoihin. Nykyisin niissä on vain noita tavallisia 5-tonnisia. Pärjäävä ihan ok, mutta 854T:llä saisi lyötyä kunnnolla päihin  700-sarjan ja 1100-sarjan Valmeteille . Lyhytiskuinen kun Ford on niin tehot on otettava korkeilla kierroksilla ja turbopaineilla. Konerikkojen vaara on silloin suuri ja siihen leikkiin tarvitsen 854T:n johon minulla ei liity henkilökohtaisia muistoja.


854T....kandee olla hiljaa tämän topicin aloittajan kyseisestä värkistä,näitä palstoja lukee sellaisetkin kaverit jotka tuon vie ja rahhaa löytyy tarpeen tullen riittävästi.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:01:24
Optimiajoon Fordilla tarvitaan nuottikorvaa ja rytmitajua koska Ford on herkkä instrumentti. Tollojen käsissä se ei toimi. Ei Fordiin uskontoa tarvitse vaan korkeamman yhteyden ymmärrystä, sitä kun tosimies, rauta ja raaka voima yhtyvät.

Katseleppa youtubesta parin viimevuoden veto- ja tractor pulling- kisoja. Niissä JD:t hyytyvät enenaikojaan, Valtrat räjähtelevät, mutta Fordit painaa vaan full pulleja. :)))

Ihme uskonto toi foortismi, en ymmärrä.
Viime kokemuksesta traktori Fordin ratissa on noin 10v aikaa eikä kyllä ole ollut ikävä siihen koppiin. Mallia en muista.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: JD6630 - 26.08.16 - klo:01:29
Katseleppa youtubesta parin viimevuoden veto- ja tractor pulling- kisoja. Niissä JD:t hyytyvät enenaikojaan, Valtrat räjähtelevät, mutta Fordit painaa vaan full pulleja. :)))
Ei vois vähempää kiinnostaa jotku pulling tulokset. Kerran kävin paikan päällä katsomassa enkä ole toista kertaa menossa.

Oikeaan ajoon se foorti on aika paska laite.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:01:38
Noh mikä sitten on oikeaa ajoa? Ja kumpaa tarkoititkaan paskana laitteena? Fordeaja ainakin myydään ympäri maailman edelleenkin jopa 854T:n tasoisella tekniikalla. Makuasiat on tietekin makuasioita mutta minua kiinnostaa kisaaminen ja varsinkin Valmetteja vastaan. Vaikakin JD:t hyytyvät kisoissa ei se minun näkökannaltani paskaa laitetta tarkoita. En ole edes moisella ajanut. Voihan olla että se käyttötarkoitukseensa nähden on verraton laite mutta kisaamiseen ei. So what?

Katseleppa youtubesta parin viimevuoden veto- ja tractor pulling- kisoja. Niissä JD:t hyytyvät enenaikojaan, Valtrat räjähtelevät, mutta Fordit painaa vaan full pulleja. :)))
Ei vois vähempää kiinnostaa jotku pulling tulokset. Kerran kävin paikan päällä katsomassa enkä ole toista kertaa menossa.

Oikeaan ajoon se on aika paska laite.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: JD6630 - 26.08.16 - klo:01:58
Jos ajan traktorilla niin 99 %:Ssa tapauksista se liittyy maatalouteen. Siihen Fordi on mielestäni erittäin huono laite.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:02:18
Niin minullakin aikanaan liittyi ajot maatalouteen ja Ford oli silloin ylivoimainen. Toimi, kesti ja oli voimaa. Savotoissa se veti plooturekeä isoilla ropsikuormilla ja PTO:ssa riitti voimaa Hakki-vinssille tukkien vetoon. Eikä ikinä v........t. 3m leveää rullakarhia ja joustopiikiäestä se veti jopa 7 vaihteella.

Jotenkin minusta tuntuu että silloin kun minä ajoin aktiivisti 854T::llä niin sinä paskoit tutti suussa vaippoihin, jos olit ollenkaan edes vielä vanhempiesi ajatuksissakaan. Juttusi ovat sitä luokkaa.

Jos ajan traktorilla niin 99 %:Ssa tapauksista se liittyy maatalouteen. Siihen Fordi on mielestäni erittäin huono laite.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: JD6630 - 26.08.16 - klo:02:28
Niin minullakin aikanaan liittyi ajot maatalouteen ja Ford oli silloin ylivoimainen. Toimi, kesti ja oli voimaa. Savotoissa se veti plooturekeä isoilla ropsikuormilla ja PTO:ssa riitti voimaa Hakki-vinssille tukkien vetoon. Eikä ikinä v........t. 3m leveää rullakarhia ja joustopiikiäestä se veti jopa 7 vaihteella.

Jotenkin minusta tuntuu että silloin kun minä ajoin aktiivisti 854T::llä niin sinä paskoit tutti suussa vaippoihin, jos olit ollenkaan edes vielä vanhempiesi ajatuksissakaan. Juttusi ovat sitä luokkaa.


Kylläpäs meni tunteisiin ;D

Tuskin olin edes syntynyt kun oot ollu puusavotoillas.
Sillon 10v takaperin kun piti sillä foortilla ajaa niin vaihdoin kesken päivän sen pöyhimen eteen 135 massikan koska se oli vaan parempi :P
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: jamako - 26.08.16 - klo:06:56
Ottamatta kantaa itse aiheeseen, niin olen aina kummastellut jotakin merkkiä henkeen ja vereen puolustavia. Ekan kerran vaihtui traktorit saman merkkisiin (Fendt) ja syy oli vain ja ainoastaan halpa leasing-sopimus (ilmeisesti SEBLeasing kuvittelee saavansa noi myydessään kolmen vuoden kuluttua "hyvän second hand hinnan"). Ei ole mikään / kukaan taho maksanut minkään merkin kehumisesta ja kaikilla (Valmet/Valtra, Fiat/New Holland, Case IH / Intenational, JD, Fendt, Kirovets ja Belastus) on hommat tulleet tehdyiksi.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Hervast - 26.08.16 - klo:07:10
Niin minullakin aikanaan liittyi ajot maatalouteen ja Ford oli silloin ylivoimainen. Toimi, kesti ja oli voimaa. Savotoissa se veti plooturekeä isoilla ropsikuormilla ja PTO:ssa riitti voimaa Hakki-vinssille tukkien vetoon. Eikä ikinä v........t. 3m leveää rullakarhia ja joustopiikiäestä se veti jopa 7 vaihteella.

Jotenkin minusta tuntuu että silloin kun minä ajoin aktiivisti 854T::llä niin sinä paskoit tutti suussa vaippoihin, jos olit ollenkaan edes vielä vanhempiesi ajatuksissakaan. Juttusi ovat sitä luokkaa.


Kylläpäs meni tunteisiin ;D

Tuskin olin edes syntynyt kun oot ollu puusavotoillas.
Sillon 10v takaperin kun piti sillä foortilla ajaa niin vaihdoin kesken päivän sen pöyhimen eteen 135 massikan koska se oli vaan parempi :P

135 onkin kokonaisuutena erinomainen pikkutraktori. Vähän ergonomiassa sanomista, mut muuten parhaita massikoita mitä on tehty. Perkinsiäkin pitää tässä tapauksessa kehua, vaikka muuten ne ei juuri kehuja ansaitsekaan.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: iskra - 26.08.16 - klo:07:39


135 onkin kokonaisuutena erinomainen pikkutraktori. Vähän ergonomiassa sanomista, mut muuten parhaita massikoita mitä on tehty. Perkinsiäkin pitää tässä tapauksessa kehua, vaikka muuten ne ei juuri kehuja ansaitsekaan.
[/quote]

  Voortillahan oli teksta kilpailemassa verkun kanssa suosiosta, täälläpäin oli aikoinaan yleisempi hankinta mitä verkku, ehkä vanha Hankkija ei ollut monellekaan isännälle mieluinen kauppakumppani, mutta nyt on ne harvat verkut vielä jäljellä, tekstat kadonneet vuosikymmeniä sitten..
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: kylmis - 26.08.16 - klo:07:43
Mikä vika Perkinssissä on? Mielestäni paras osa Massikkaa.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Hervast - 26.08.16 - klo:08:58
Suomen oloissa kehno käynnistyvyys muunmuassa. Toki tuo 135.n motti poikkeus, hyvä käynnistymään, erittäin sitkeävetoinen ja taloudellinen.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: aveii - 26.08.16 - klo:09:33
Ottamatta kantaa itse aiheeseen, niin olen aina kummastellut jotakin merkkiä henkeen ja vereen puolustavia. Ekan kerran vaihtui traktorit saman merkkisiin (Fendt) ja syy oli vain ja ainoastaan halpa leasing-sopimus (ilmeisesti SEBLeasing kuvittelee saavansa noi myydessään kolmen vuoden kuluttua "hyvän second hand hinnan"). Ei ole mikään / kukaan taho maksanut minkään merkin kehumisesta ja kaikilla (Valmet/Valtra, Fiat/New Holland, Case IH / Intenational, JD, Fendt, Kirovets ja Belastus) on hommat tulleet tehdyiksi.

Sama homma, mulla jäi merkkiuskollisuudet joskus 15-vuotiaana. Siihen asti oli kiva vängätä eri merkkien paremmuudesta. Voihan sitä kehua jos kehuttavaa on mut turha sitä muita on haukkua.. Joka merkeissä, mitä oon ajanu, on kuitenki hyviä puolia ollu. Ja välillä tekee hyvää ajaa muilla koneilla ku niillä mihin on tottunu. Itse yritän vaan löytää omiin tarpeisiin hyvin sopivat vaihtoehdot.

Mut hieno foorttihan toi otsikon kone näyttäis olevan. Toivottavasti löytyy jostain navetan takaa tai vintiltä sopiva!
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 26.08.16 - klo:10:58
Juuri sen vuoksi kannattaakin olla vain minuun yksityisviestillä yhteydessä 854T:n löytyessä. Kas meidän tilalle tällainen tuli 1970 ja aikomuksenani on tehdä siitä entisöity näyttelykapistus aurinkoisille päiville.
Jos nyt löytyisi toinen vastaava niin siitä tulisi kilpakone vetokisoihin. Nykyisin niissä on vain noita tavallisia 5-tonnisia. Pärjäävä ihan ok, mutta 854T:llä saisi lyötyä kunnnolla päihin  700-sarjan ja 1100-sarjan Valmeteille . Lyhytiskuinen kun Ford on niin tehot on otettava korkeilla kierroksilla ja turbopaineilla. Konerikkojen vaara on silloin suuri ja siihen leikkiin tarvitsen 854T:n johon minulla ei liity henkilökohtaisia muistoja.


854T....kandee olla hiljaa tämän topicin aloittajan kyseisestä värkistä,näitä palstoja lukee sellaisetkin kaverit jotka tuon vie ja rahhaa löytyy tarpeen tullen riittävästi.

En kyllä kerro mitään sellaiselle, joka meinaa raiskata harvinaisuudesta vetokisakoneen ?

Mikä muka 854T moottorissa on paremmin kuin 4.2 litran tai 4.4 litran vakiomoottorissa tai vaikkapa  esimerkiksi 5 litran Powerstarissa, joita on istutettu viistonnisiin Brittein Saarilla ?

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:13:11
Siinä on se T = TURBO ja sillä kisataan veteraaneissa alle 5 litran luokassa.

Meuhkaa vasta sitten kun olet löytänyt. Tämänkin ajan olisit voinut käyttää fiksummin saranien tutkimiseen turhanpäiväisen kohkaamisen sijaan. ;)
 

Juuri sen vuoksi kannattaakin olla vain minuun yksityisviestillä yhteydessä 854T:n löytyessä. Kas meidän tilalle tällainen tuli 1970 ja aikomuksenani on tehdä siitä entisöity näyttelykapistus aurinkoisille päiville.
Jos nyt löytyisi toinen vastaava niin siitä tulisi kilpakone vetokisoihin. Nykyisin niissä on vain noita tavallisia 5-tonnisia. Pärjäävä ihan ok, mutta 854T:llä saisi lyötyä kunnnolla päihin  700-sarjan ja 1100-sarjan Valmeteille . Lyhytiskuinen kun Ford on niin tehot on otettava korkeilla kierroksilla ja turbopaineilla. Konerikkojen vaara on silloin suuri ja siihen leikkiin tarvitsen 854T:n johon minulla ei liity henkilökohtaisia muistoja.


854T....kandee olla hiljaa tämän topicin aloittajan kyseisestä värkistä,näitä palstoja lukee sellaisetkin kaverit jotka tuon vie ja rahhaa löytyy tarpeen tullen riittävästi.

En kyllä kerro mitään sellaiselle, joka meinaa raiskata harvinaisuudesta vetokisakoneen ?

Mikä muka 854T moottorissa on paremmin kuin 4.2 litran tai 4.4 litran vakiomoottorissa tai vaikkapa  esimerkiksi 5 litran Powerstarissa, joita on istutettu viistonnisiin Brittein Saarilla ?

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 26.08.16 - klo:13:29
Onko edes mitään  5 litran sääntöä ? Eikö farmiluokassa ole painoluokat ja super farmissa 4 sylinterisillä 5,5 litraa.

Eihän turbon tarvinnut olla noissa alkuperäinen. Mitä siinä 854T moottorissa muuta on niin erikoista, mitä ei löytyisi lukuisissa tarjolla olevissa ahdetuista Ford moottoreista ennestään ?

Jos jotain traktorimallia on vain muutama maailmassa, ei vetokisakoneeksi virittäminen liene paras vaihtoehto vaalia arvokasta veteraaniperinnettä ?

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:13:55
Sinä kirjoitat puista ja minä metsästä. Kirjoitat SM-tason tractor pulling kisojen säännoistä. Minä taasen haaveilen pitäjätasojen kisoista. Niiissä on vähän eri säännöt. Kuskillakin pitää olla ajoasuna sarkahosut ja flanellipaita. Jaloissa pieksut ja päässä Ford -lippalakki.

-Kyseessä on nimenomaan veteraaniperinteen säilyttäminen ja Valamettiloitten päihin lyöminen ;)

Onko edes mitään  5 litran sääntöä ? Eikö farmiluokassa ole painoluokat ja super farmissa 4 sylinterisillä 5,5 litraa.

Eihän turbon tarvinnut olla noissa alkuperäinen. Mitä siinä 854T moottorissa muuta on niin erikoista, mitä ei löytyisi lukuisissa tarjolla olevissa ahdetuista Ford moottoreista ennestään ?

Jos jotain traktorimallia on vain muutama maailmassa, ei vetokisakoneeksi virittäminen liene paras vaihtoehto vaalia arvokasta veteraaniperinnettä ?

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 26.08.16 - klo:14:05
En ymmärrä, miksei vaikka 7600 moottorilla saisi aivan samat virittämis-edut kuin jollain olennaisesti ensimmäisen sukupolven kehitysmoottorilla.

Alkaa vaikuttaa hieman erikoiselta koko projekti.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:14:15
Se on ensinnäkin se tyylikysymys. Sinä olet ilmeisesti niin nuori ettet tajua sitä. 7600 ei ole vielä veteraani. Veteraaniluokassa on oltava alkuperäiskone, muuten joutuu tuunattujen luokkaan.

Eikoinen on projektini. 854T on erikoinen.


En ymmärrä, miksei vaikka 7600 moottorilla saisi aivan samat virittämis-edut kuin jollain olennaisesti ensimmäisen sukupolven kehitysmoottorilla.

Alkaa vaikuttaa hieman erikoiselta koko projekti.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 26.08.16 - klo:14:19
Onnea vaan ruusunpunaisen pilviverhon takana piilossa olevalle projektillesi.

Jäädään me oottelemaan kuvia.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: mah - 26.08.16 - klo:14:33
Kyllä SS enemmin oikeassa on, vetokisoissa ei juurikaan taitane olla museosarjaa, joka estäisi jälkiturbotuksen tai muun ylenpalttisen tuunaamisen, mäkivetämiskisoissa kyllä on? Mikäli ketään nuo kiinnostaa. Ellei jossakin perinnepihapäivillä ole sitten jotakin vesikelkanvetoa.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:17:27
Hevosmiesten höpötyksiä.

Kyllä SS enemmin oikeassa on, vetokisoissa ei juurikaan taitane olla museosarjaa, joka estäisi jälkiturbotuksen tai muun ylenpalttisen tuunaamisen, mäkivetämiskisoissa kyllä on? Mikäli ketään nuo kiinnostaa. Ellei jossakin perinnepihapäivillä ole sitten jotakin vesikelkanvetoa.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Cultor - 26.08.16 - klo:17:34
No joo... Haulla "Ford Super Major 854T" Google löytää noin 7 tulosta eli nämä Agronetin keskustelut.

Haulla "Valmet 1100" löytyy noin 4140 tulosta.

Jos tuollainen otsikon mukainen kone olisi ollut sarjavalmistuksessa, siitä olisivat tietoisia muutkin kuin nimimerkki EX-FERMERI.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Niitti - 26.08.16 - klo:17:47
Konedata näyttää tuntevan kyseisen mallin.
http://www.konedata.net/Traktorit/County754.htm (http://www.konedata.net/Traktorit/County754.htm)

"Ford 5000:een perustuva malli 654 Super 4 ja sen lyhytikäinen turboversio 854T korvattiin vuonna 1968..."
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 26.08.16 - klo:17:49
No joo... Haulla "Ford Super Major 854T" Google löytää noin 7 tulosta eli nämä Agronetin keskustelut.

Haulla "Valmet 1100" löytyy noin 4140 tulosta.

Jos tuollainen otsikon mukainen kone olisi ollut sarjavalmistuksessa, siitä olisivat tietoisia muutkin kuin nimimerkki EX-FERMERI.
1100 Valmet saattoi olla ensimmäisen sarjavalmisteinen turbomoottorilla varustettu traktori . Majoreista ja Fordeista on monia muunnoksia , Coyntyt , Manuelit ja liukuohjattavat yksilöt . Fordeissa oli kovat eli synkronoiduttamat laatikot pitkään . New Hollandit tulivat joskus 1990 luvulla .
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Cultor - 26.08.16 - klo:17:56
Konedata näyttää tuntevan kyseisen mallin.
http://www.konedata.net/Traktorit/County754.htm (http://www.konedata.net/Traktorit/County754.htm)

"Ford 5000:een perustuva malli 654 Super 4 ja sen lyhytikäinen turboversio 854T korvattiin vuonna 1968..."

Countyn tuntee, nyt oli kyse aloittajan väitteen mukaan Ford'in sarjavalmistuksessa olleesta mallista.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:18:19
Konedata on puutteellinen. Julkaisija ei ole edes tunnistautunut.

Tätä väittelyä on turha aloittaa uudelleen. Tämä osio on jo käyty läpi SS.miehen (oletus) kanssa ja SAS;in höystein.

Konedata näyttää tuntevan kyseisen mallin.
http://www.konedata.net/Traktorit/County754.htm (http://www.konedata.net/Traktorit/County754.htm)

"Ford 5000:een perustuva malli 654 Super 4 ja sen lyhytikäinen turboversio 854T korvattiin vuonna 1968..."

Countyn tuntee, nyt oli kyse aloittajan väitteen mukaan Ford'in sarjavalmistuksessa olleesta mallista.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: kylmis - 26.08.16 - klo:18:35
Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.
Meillä on ollut toikin. Äänimaailmasta en muista mitään, mutta takapenkki oli hyvä ottaa nokosia, kun isu ajeli työmaille. Pälkäneen ja Koskin välissä on iso mäki, siinä tuon pumppu imaisi aina ilmaa ja kone nyykähti siihen. Sai ruveta ilmaamaan konetta. Mukava homma, kun viljakuorma perässä, pimeetä ja kaikkea.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:18:55
Ennen sitä kuiteskin oli koneet sen verran yksinkertaisia eli älykkäästi suunniteltuja jotta tuostakin probleemasta selvisitte omin voimin
Vaan kuis onkaan tänä päivänä?


Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.
Meillä on ollut toikin. Äänimaailmasta en muista mitään, mutta takapenkki oli hyvä ottaa nokosia, kun isu ajeli työmaille. Pälkäneen ja Koskin välissä on iso mäki, siinä tuon pumppu imaisi aina ilmaa ja kone nyykähti siihen. Sai ruveta ilmaamaan konetta. Mukava homma, kun viljakuorma perässä, pimeetä ja kaikkea.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: SAS - 26.08.16 - klo:18:56
Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.
Meillä on ollut toikin. Äänimaailmasta en muista mitään, mutta takapenkki oli hyvä ottaa nokosia, kun isu ajeli työmaille. Pälkäneen ja Koskin välissä on iso mäki, siinä tuon pumppu imaisi aina ilmaa ja kone nyykähti siihen. Sai ruveta ilmaamaan konetta. Mukava homma, kun viljakuorma perässä, pimeetä ja kaikkea.
"Isu" ei tainnut olla niitä ruudin keksijöitä kun ei osannut ilmavaivaa korjata ajoissa.
En voinut olla kommentoimatta sori.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: kylmis - 26.08.16 - klo:18:59
Joo, N143:n kanssa oli ekan reilun vuoden ajan ongelmia siinä polttoainepuolen jutussa, mutta ei siitä koskaan päästy selvyyteen mikä siinä oli. Ominaisuuksia riittää vuosikymmeneltä toiselle, tuurista kiinni minkälaisen koneen satut saamaan.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: kylmis - 26.08.16 - klo:19:03
Komein ääni on 702 S  siinä kuule poika korva lepää ja pesee voimassa tuon lyhytiskuisen mennen tullen. Noitten Foortien turpottaminen oli tuskallista kun ei niissä ollut sitkeyttä tuovaa pitkäiskuisuutta.
Meillä on ollut toikin. Äänimaailmasta en muista mitään, mutta takapenkki oli hyvä ottaa nokosia, kun isu ajeli työmaille. Pälkäneen ja Koskin välissä on iso mäki, siinä tuon pumppu imaisi aina ilmaa ja kone nyykähti siihen. Sai ruveta ilmaamaan konetta. Mukava homma, kun viljakuorma perässä, pimeetä ja kaikkea.
"Isu" ei tainnut olla niitä ruudin keksijöitä kun ei osannut ilmavaivaa korjata ajoissa.
En voinut olla kommentoimatta sori.
En tiedä mitä asialle tehtiin, toi oli käsittääkseni ainoa paikka, jossa ongelma ilmeni. Kysyn muistaessani miten tämä keissi oikein meni...
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Cultor - 26.08.16 - klo:19:08
Konedata on puutteellinen. Julkaisija ei ole edes tunnistautunut.

Tätä väittelyä on turha aloittaa uudelleen. Tämä osio on jo käyty läpi SS.miehen (oletus) kanssa ja SAS;in höystein.

Sinä olet esittänyt väitteen, sinulla on todistustaakka osoittaa väitteesi oikeaksi ;- )
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:19:20
Kuten jo ilmaisin tämä asia on jo aiemmin läpikäyty, jopa kuvadokumentein. Scrollaa taaksepäin vai eikö pakki toimi?

Vai onko tämä jo oikein oikeudenkäynti? Kuka toimii syyttäjänä.....sinäkö heität ensimmäisen kiven?

Minä jätän kiven maahan.


Konedata on puutteellinen. Julkaisija ei ole edes tunnistautunut.

Tätä väittelyä on turha aloittaa uudelleen. Tämä osio on jo käyty läpi SS.miehen (oletus) kanssa ja SAS;in höystein.

Sinä olet esittänyt väitteen, sinulla on todistustaakka osoittaa väitteesi oikeaksi ;- )
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Köntys - 26.08.16 - klo:19:24

Näyttää toi EX-FARMERI olevan yks oman asiansa jääräpää, niinkun Arvosupikin  :D :D :D
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.08.16 - klo:19:31
No joo... Haulla "Ford Super Major 854T" Google löytää noin 7 tulosta eli nämä Agronetin keskustelut.

Haulla "Valmet 1100" löytyy noin 4140 tulosta.

Jos tuollainen otsikon mukainen kone olisi ollut sarjavalmistuksessa, siitä olisivat tietoisia muutkin kuin nimimerkki EX-FERMERI.
Näin minäkin sen näkisin, kuten Cultor asian ilmaisee. Olisi Ford asiasta varmaan jossain maininnut.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.08.16 - klo:19:41
Juuri sen vuoksi kannattaakin olla vain minuun yksityisviestillä yhteydessä 854T:n löytyessä. Kas meidän tilalle tällainen tuli 1970 ja aikomuksenani on tehdä siitä entisöity näyttelykapistus aurinkoisille päiville.
Jos nyt löytyisi toinen vastaava niin siitä tulisi kilpakone vetokisoihin. Nykyisin niissä on vain noita tavallisia 5-tonnisia. Pärjäävä ihan ok, mutta 854T:llä saisi lyötyä kunnnolla päihin  700-sarjan ja 1100-sarjan Valmeteille . Lyhytiskuinen kun Ford on niin tehot on otettava korkeilla kierroksilla ja turbopaineilla. Konerikkojen vaara on silloin suuri ja siihen leikkiin tarvitsen 854T:n johon minulla ei liity henkilökohtaisia muistoja.


854T....kandee olla hiljaa tämän topicin aloittajan kyseisestä värkistä,näitä palstoja lukee sellaisetkin kaverit jotka tuon vie ja rahhaa löytyy tarpeen tullen riittävästi.

En kyllä kerro mitään sellaiselle, joka meinaa raiskata harvinaisuudesta vetokisakoneen ?

Mikä muka 854T moottorissa on paremmin kuin 4.2 litran tai 4.4 litran vakiomoottorissa tai vaikkapa  esimerkiksi 5 litran Powerstarissa, joita on istutettu viistonnisiin Brittein Saarilla ?

-SS-
Ei tosi Ford miäs noin harvinaista vehjettä raiskais millään pullinki virityksillä :o
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: SAS - 26.08.16 - klo:19:44
Suorastaan törkeää kuvastaa hyvin fermerin suhtautumista vanhoihin koneisiin ja siitä kunnioituksen puutteesta vaikka tosin onkin vain foorti.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Köntys - 26.08.16 - klo:19:51
Suorastaan törkeää kuvastaa hyvin fermerin suhtautumista vanhoihin koneisiin ja siitä kunnioituksen puutteesta vaikka tosin onkin vain foorti.

On muuten SAS helevetin vaikee sisäistää sun päättymättömän lausehirviön sanomaa. Opettele nyt helevetti kirjoittamaan, oot vielä esikoulutasolla tollakin saralla.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 26.08.16 - klo:20:18
Suorastaan törkeää kuvastaa hyvin fermerin suhtautumista vanhoihin koneisiin ja siitä kunnioituksen puutteesta vaikka tosin onkin vain foorti.
Mikä pumppu oli 5000 Fordissa . Rivipumppu . 4000 Fordeissa ja pienempiin oli jakajapumput .
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 26.08.16 - klo:20:20
Ford historioitsija S. Gibbard ei hakuteoksessaan puhu mitään 854T mallista, joka olisi ollut sarjatuotantomalli Fordin Basildonissa tai USA tehtailla. Ensimmäinen Ford tehdasturbo oli Ford 9000, 2 vuotta ennen 7000. 1964 vuonna  jo suunniteltiin 5000:n ahtamista, mutta vasta 1969 saatiin ensimmäiset 7000 testiin. 7000 oli ajateltu vaihtoehtoisesti 5-sylinterisenä vapaastihengittävänä.

Sen verran mainintoja löytyi Countyn myymistä turbosarjoista, että suuri mahdollisuus on, että on ajautunut Suomeen, itse asiassa pajoja oli useita. County 854T kuitenkin mainitaan vain Countyn valmistamana, olen melko varma, että mahdollinen tehdas-Fordin näköinen takaveto-854T on sarjalla päivitetty, ennemmin kuin Ford tuotantolinjalta tullut.

Countycommercial.co.uk sivuilla on rekisteröitynä useita 854T nelivetoja ja esim runkonumeroja on kahta laatua,  Ford mallista ja Countyn 0..35000 sarjanumeroa.

Todistustaakka Fordin omasta Countyn mallinumerolla varustetusta rinnakkaismallista on väitteen esittäjällä, todistuksena voi esittää runkonumeroa, myyjäliikkeen asiakirjoja ja etenkin moottorin, vaihteiston, perän ja nostolaitteen valmistenumerot.

Muuten ihan houkutteleva tarina, mutta tarvitsen perustelun sille, miksei Ford antanut mallille omaa mallitunnusta, kuten esim 5095 , 3055 , jne. 854T Countyn omissa mallimerkinnöissä se muutenkin viittaa 85 hv nelivetoon.

Siihen asti pidän ensimmäisinä Ford sarjatuotantomalleina ahdettuina malleja 9000 ja 7000, siinä järjestyksessä.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:22:47
Mikä logiikka on siinä että 4-vetoisia valmistanut County olisi valmistanut takavetoista Fordia???

854T = 85hv, 4-sylinterinen, Turbo

Mistä sinä noita "faktojasi" revit? Mikä on Gibbardin teoksen ISBN ja mikä on ko. teoksen lähdeaineisto???

Sillävälin IHAILKAA COUNTYN TEHTAAN TUOTANTOA. OPITTE MISSÄ NE 4-VETO VALMETIT VALMISTETTIIN;

https://www.youtube.com/watch?v=4swbGTGDdP0

Lyön vaikka vetoa että SAS joko vaikenee, taikka väittää Countyn kopioineen Valmetin valmistusta ;)))))



Ford historioitsija S. Gibbard ei hakuteoksessaan puhu mitään 854T mallista, joka olisi ollut sarjatuotantomalli Fordin Basildonissa tai USA tehtailla. Ensimmäinen Ford tehdasturbo oli Ford 9000, 2 vuotta ennen 7000. 1964 vuonna  jo suunniteltiin 5000:n ahtamista, mutta vasta 1969 saatiin ensimmäiset 7000 testiin. 7000 oli ajateltu vaihtoehtoisesti 5-sylinterisenä vapaastihengittävänä.

Sen verran mainintoja löytyi Countyn myymistä turbosarjoista, että suuri mahdollisuus on, että on ajautunut Suomeen, itse asiassa pajoja oli useita. County 854T kuitenkin mainitaan vain Countyn valmistamana, olen melko varma, että mahdollinen tehdas-Fordin näköinen takaveto-854T on sarjalla päivitetty, ennemmin kuin Ford tuotantolinjalta tullut.

Countycommercial.co.uk sivuilla on rekisteröitynä useita 854T nelivetoja ja esim runkonumeroja on kahta laatua,  Ford mallista ja Countyn 0..35000 sarjanumeroa.

Todistustaakka Fordin omasta Countyn mallinumerolla varustetusta rinnakkaismallista on väitteen esittäjällä, todistuksena voi esittää runkonumeroa, myyjäliikkeen asiakirjoja ja etenkin moottorin, vaihteiston, perän ja nostolaitteen valmistenumerot.

Muuten ihan houkutteleva tarina, mutta tarvitsen perustelun sille, miksei Ford antanut mallille omaa mallitunnusta, kuten esim 5095 , 3055 , jne. 854T Countyn omissa mallimerkinnöissä se muutenkin viittaa 85 hv nelivetoon.

Siihen asti pidän ensimmäisinä Ford sarjatuotantomalleina ahdettuina malleja 9000 ja 7000, siinä järjestyksessä.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: klapikasa - 26.08.16 - klo:23:00
Se nelonen viimeisenä tarkoitaa neliveto, kakkonen siinä on jos se on takaveto. Stuart on ihan haastatellut niitä ihmisiä mitkä on tehnyt ja rakentanut niitä sekä ford että county.luulis että on faktaa mitä hän on kirjoittanut. On mainintaa myös savotta counystä. Oliko se marttiini joka teki ne järeät hytit ja cranabbi hytin päälle?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 26.08.16 - klo:23:12
Jos sinulla on faktaa niin ISBN numero kiitos?

Kuvat tähän kiitos?

Onko kirjallista dokumenttia pelkän kirjoittelun sijaan? Lataa tähän kiitos?

Savotta County oli punainen väritykseltään ettei tullut vahingossa hirvestyksen aikaan SAS:in ampumaksi :)))))

Se nelonen viimeisenä tarkoitaa neliveto, kakkonen siinä on jos se on takaveto. Stuart on ihan haastatellut niitä ihmisiä mitkä on tehnyt ja rakentanut niitä sekä ford että county.luulis että on faktaa mitä hän on kirjoittanut. On mainintaa myös savotta counystä. Oliko se marttiini joka teki ne järeät hytit ja cranabbi hytin päälle?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Cultor - 26.08.16 - klo:23:25
Jos sinulla on faktaa niin ISBN numero kiitos?

Kuvat tähän kiitos?

Onko kirjallista dokumenttia pelkän kirjoittelun sijaan? Lataa tähän kiitos?

Sitä faktaa jäämme sinulta odottamaan, veikkanpa odotuksesta tulevan pitkän. Tähän mennessä on nähty taholtasi vain suuria sanoja ja luuloja ;- )
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 26.08.16 - klo:23:35
Jos sinulla on faktaa niin ISBN numero kiitos?

Kuvat tähän kiitos?


ISBN 9781905523351

Jos laittasit ensin kuvat siittä teilläolevasta yksilöstä.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: navettapoika - 27.08.16 - klo:01:41
Siiss kauri-setalla on Zetori! Ihquu! Hih!  :-*  :-*  :-*
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Cutana - 27.08.16 - klo:09:01
https://youtu.be/LhNCpQDAWlg?t=99
Mitäs pahkoja nuo super sixin mällit on?
Tiirailin Countyja juutuupista. Olin näkevinäni pahkan jossain pellissä,heh.
-74 5000 ns. kesäliisinkinä aina mulla,apukoneena. Hieno peli,siistikin on.
4000 alotin ohjastamisen,jotta jopa jotain kokemusta noista on.
Lentoyhtiön miehellä hupaisa suhtautuminen,ainakin unohtunu mitä varten County on värkkäilty,ehkäpä ei ihan yleiskoneeksi joka paikkaan. Niinpähän tuo näkyy olevan joka asiaan valamettia vaille. Valuihin pakko sen verran että aika heikkoja löytyy sieltäkin,vaan se ny lienee sitten vanhojen kaivelua hyi hyi...
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 27.08.16 - klo:09:20
https://www.youtube.com/watch?v=P6BCS1vw51Y . Uusi Fordi
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 27.08.16 - klo:09:23
https://www.youtube.com/watch?v=tpvF6-rKV98 Rantalan näköisiä tyyppejä
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 27.08.16 - klo:09:27
Jaa'a . https://www.youtube.com/watch?v=i6UZbbwxSDA
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.08.16 - klo:09:30
https://www.youtube.com/watch?v=tpvF6-rKV98 Rantalan näköisiä tyyppejä
Montako sorkkista tarvittas vetämään sorkkapukki suonsilmästä, jos pukissa olisi vielä lehmä kiinni 😅😅😅

Riittäiskö 20 ?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 27.08.16 - klo:09:45
https://www.youtube.com/watch?v=tpvF6-rKV98 Rantalan näköisiä tyyppejä
Montako sorkkista tarvittas vetämään sorkkapukki suonsilmästä, jos pukissa olisi vielä lehmä kiinni 😅😅😅

Riittäiskö 20 ?
Ei yhtään . Ei telinettä suolla käytetä .

Tampereella nääs on menestyvän maitotilan kurssi . Oletko opettamassa siellä .
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Niitti - 27.08.16 - klo:10:09
854T = 85hv, 4-sylinterinen, Turbo
Tuo selityksesi ei nyt oikein toimi. Countyjä oli myös 6-sylinterisinä, mutta yhdessäkään Countyn mallinumerossa ei ole vastaavalla paikalla kuutosta.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: kkk - 27.08.16 - klo:10:48
https://www.youtube.com/watch?v=tpvF6-rKV98
Nuo hindut on sitten ikuisia optimisteja, mitä tulee kuorman kokoon.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: wolfheartscry - 27.08.16 - klo:10:48
Erinäköisiä kokeilumalleja on voitu kasailla myös Fordin hihnatuotannossa, mutta useimmin kai ne muutokset teki SEM, south essex motor. Valtrallakin on kasailtu erilaisia protoja ihan tehtaalla. Osa niistä vaan päätyi testailujen jälkeen sulatukseen, koska niihin tehtiin testien yhteydessä muutoksia protopajalla ja kukaan ei oikein ollut lopulta selvillä, mitä ne lopulta pitivät sisällään ja olivatko edes laillisia.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Köntys - 27.08.16 - klo:11:23

Ihan mielenkiinnosta odotan EX-FARMERIN kuvatodistetta ihmetraktoristaan, ei sillä että muuten kiinnostaa, mutta heppu taitaa olla lopulta trollaaja  :D
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 27.08.16 - klo:12:22

Ihan mielenkiinnosta odotan EX-FARMERIN kuvatodistetta ihmetraktoristaan, ei sillä että muuten kiinnostaa, mutta heppu taitaa olla lopulta trollaaja  :D
http://www.konedata.net/Traktorit/fordCounty.htm
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 27.08.16 - klo:12:24

Ihan mielenkiinnosta odotan EX-FARMERIN kuvatodistetta ihmetraktoristaan, ei sillä että muuten kiinnostaa, mutta heppu taitaa olla lopulta trollaaja  :D
http://www.konedata.net/Traktorit/fordCounty.htm
http://konedata.net/traktorit/ford/county-654-1454-1964-78/
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: patron - 27.08.16 - klo:12:41

Ihan mielenkiinnosta odotan EX-FARMERIN kuvatodistetta ihmetraktoristaan, ei sillä että muuten kiinnostaa, mutta heppu taitaa olla lopulta trollaaja  :D
kuolleista heränny myyntipäällikkö
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Köntys - 27.08.16 - klo:13:26

Ihan mielenkiinnosta odotan EX-FARMERIN kuvatodistetta ihmetraktoristaan, ei sillä että muuten kiinnostaa, mutta heppu taitaa olla lopulta trollaaja  :D
http://www.konedata.net/Traktorit/fordCounty.htm
http://konedata.net/traktorit/ford/county-654-1454-1964-78/

No mitäs Heka nyt noilla linkeillä yrittää sanoa?
845-mallista nois ei ollut teknisiä tietoja, ja ton EX-FARMERIN omistamasta traktorista niitä todisteita kaipaillaan, kuvia tai muuta!
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 27.08.16 - klo:13:33

Ihan mielenkiinnosta odotan EX-FARMERIN kuvatodistetta ihmetraktoristaan, ei sillä että muuten kiinnostaa, mutta heppu taitaa olla lopulta trollaaja  :D
http://www.konedata.net/Traktorit/fordCounty.htm
http://konedata.net/traktorit/ford/county-654-1454-1964-78/

No mitäs Heka nyt noilla linkeillä yrittää sanoa?
845-mallista nois ei ollut teknisiä tietoja, ja ton EX-FARMERIN omistamasta traktorista niitä todisteita kaipaillaan, kuvia tai muuta!
Piruuttani laitoin .
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 27.08.16 - klo:14:17
? https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.corporateauctionsolutions.com/details.php%3Fproductid%3D741&prev=search

Olisko toi
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 27.08.16 - klo:18:19
BINGO !! Siinähän SE !!

ERINOMAISESTI bongattu Sorkkis :)

Mallimerkintä on edelleen 854T eikä 845 ;)

Tämä ei ihan alkuperäinen malli koska lokasuojat kantikkaat. Tod. näk. jälkiasenteiset. -60 luvun malleissa originaalit ne pyöreän kaarevat.

Mutta nyt kuvassa konepellissä (edelleen lasikuitua) selkeästi se turbon kohouma josta 854T:n parhaiten tunnistaa.

Kuvia minun koneesta joudutte tovin odottamaan koska kone on noin 400 km päässä ja työtkin on hoidettava täällä ruuhkasuomessa.


? https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.corporateauctionsolutions.com/details.php%3Fproductid%3D741&prev=search

Olisko toi
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 27.08.16 - klo:19:25
Epäilemättä Countyn 4-veto. Mutta lukeeko keulamaskissa; County, Super 4 vaiko Ford? Saako kukaan selvää?

Jos tämä on Countyn turbottama ja että Ford olisi evännyt tehdastakuun moottorille niinkuin jotkut teistä väittävät, niin miten on mahdollista että näitä on ainakin takavetoisina myyty Suomessa Ford maahantuojan ja valtuutettujen Ford piirimyyjien kautta?? Vai väittääkö joku että County olisi omatoimisesti tuottanut ja jonkun jobbarin välityksellä kaupitellut Suomessa ohi Fordin?.........tuskin.

Olisiko kuitenkin niin että tehdasturboja on valmistettu ja markkinoitu suppea sarja ja mahdollisilta jälkiasennusturboilta on evätty moottoritakuu? Vai kuuluiko jälkiasennusturbosarjaan tuo kohoumalla varustettu konepelti......tuskin?? Käsittääkseni kaikki jälkiasennusturbot on ahdettu olemassaolevien 5-tonnisten konepeltien alle.




? https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.corporateauctionsolutions.com/details.php%3Fproductid%3D741&prev=search

Olisko toi
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Niitti - 27.08.16 - klo:19:29
Epäilemättä Countyn 4-veto. Mutta lukeeko keulamaskissa; County, Super 4 vaiko Ford? Saako kukaan selvää?

Jos tämä on Countyn turbottama ja että Ford olisi evännyt tehdastakuun moottorille niinkuin jotkut teistä väittävät, niin miten on mahdollista että näitä on ainakin takavetoisina myyty Suomessa Ford maahantuojan ja valtuutettujen Ford piirimyyjien kautta?? Vai väittääkö joku että County olisi omatoimisesti tuottanut ja jonkun jobbarin välityksellä kaupitellut Suomessa ohi Fordin?.........tuskin.

Olisiko kuitenkin niin että tehdasturboja on valmistettu ja markkinoitu suppea sarja ja mahdollisilta jälkiasennusturboilta on evätty moottoritakuu? Vai kuuluiko jälkiasennusturbosarjaan tuo kohoumalla varustettu konepelti......tuskin?? Käsittääkseni kaikki jälkiasennusturbot on ahdettu olemassaolevien 5-tonnisten konepeltien alle.
Countyn koneita myytiin useissa maissa Ford-liikkeiden välityksellä. On myös virheellistä ajatella, että kaikki Countyt olisivat nelivetoja. County teki useita erilaisia Ford-muunnoksia, jotka eivät kaikki olleet nelivetoisia. On täysin mahdollista, että County teki takavetoista 854T:tä, jota myytiin Ford-liikkeiden kautta Suomessa.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 27.08.16 - klo:19:48
Niinkuin tuo takavetoinen County jonka aiemmin postasit on erityisesti rakentaen korotettu malli jotain käyttätarkoitusta varten ja selkeästi leimattu County merkillä.
Minun takavedossa ei ole mitään muuta erityistä rakennetta kuin tuo turbo ja missään ei ole Countyn leimaa taikka näkyvää merkkiä. Keulamaskissakin lukee FORD niinkuin muissakin 5-tonnisissa. Mutta tarkistan vielä jahka landelle pääsen.

Ei ole myöskään mielestäni täysin poissuljettu mahdollisuus että ko. turbotus olisi Fordin koe ja kehityssarjaa??? Kas siinäpä probleemaa ratkaistavaksi.

Epäilemättä Countyn 4-veto. Mutta lukeeko keulamaskissa; County, Super 4 vaiko Ford? Saako kukaan selvää?

Jos tämä on Countyn turbottama ja että Ford olisi evännyt tehdastakuun moottorille niinkuin jotkut teistä väittävät, niin miten on mahdollista että näitä on ainakin takavetoisina myyty Suomessa Ford maahantuojan ja valtuutettujen Ford piirimyyjien kautta?? Vai väittääkö joku että County olisi omatoimisesti tuottanut ja jonkun jobbarin välityksellä kaupitellut Suomessa ohi Fordin?.........tuskin.

Olisiko kuitenkin niin että tehdasturboja on valmistettu ja markkinoitu suppea sarja ja mahdollisilta jälkiasennusturboilta on evätty moottoritakuu? Vai kuuluiko jälkiasennusturbosarjaan tuo kohoumalla varustettu konepelti......tuskin?? Käsittääkseni kaikki jälkiasennusturbot on ahdettu olemassaolevien 5-tonnisten konepeltien alle.
Countyn koneita myytiin useissa maissa Ford-liikkeiden välityksellä. On myös virheellistä ajatella, että kaikki Countyt olisivat nelivetoja. County teki useita erilaisia Ford-muunnoksia, jotka eivät kaikki olleet nelivetoisia. On täysin mahdollista, että County teki takavetoista 854T:tä, jota myytiin Ford-liikkeiden kautta Suomessa.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 27.08.16 - klo:20:02
BINGO !! Siinähän SE !!

ERINOMAISESTI bongattu Sorkkis :)
Yhtiömme kiittää kehuista .
Mallimerkintä on edelleen 854T eikä 845 ;)

Tämä ei ihan alkuperäinen malli koska lokasuojat kantikkaat. Tod. näk. jälkiasenteiset. -60 luvun malleissa originaalit ne pyöreän kaarevat.

Mutta nyt kuvassa konepellissä (edelleen lasikuitua) selkeästi se turbon kohouma josta 854T:n parhaiten tunnistaa.

Kuvia minun koneesta joudutte tovin odottamaan koska kone on noin 400 km päässä ja työtkin on hoidettava täällä ruuhkasuomessa.


? https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.corporateauctionsolutions.com/details.php%3Fproductid%3D741&prev=search

Olisko toi
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 29.08.16 - klo:17:20
http://konedata.net/traktorit/ford/county-754-1184-forward-control/ Joku kaipas linkkuja
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: klapikasa - 29.08.16 - klo:17:54
Toi ei oo linkku, hytti nostettu eteen vaan.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 29.08.16 - klo:21:57
Toi ei oo linkku, hytti nostettu eteen vaan.
Ei muuten ollutkaan . Linkkumalleja Fordilla kyllä on .
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: jamako - 01.09.16 - klo:17:11
OT, mutta Kirovets K-700 ahdetulla V-8:lla tuli myyntiin 1964:

http://konedata.net/traktorit/belarus/kirovets-k-700-k-701/

"Vuonna 1959 USA:ssa vieraillut Nikita Hruštšov innostui hänelle
 esitellyistä suurtraktoreista ja määräsi välittömästi käynnistettäväksi
 kehitystyön 200…220 hv:n runko-ohjattavan traktorin kehittämiseksi.
 Ensimmäinen kone valmistui Kirovin tehtaalla heinäkuussa 1962 ja
 sarjatuotanto alkoi syksyllä 1964.
 
K-700:ssa oli moottorina YaMZ:n 14,9-litainen ahdettu
 suorasuihkutusdiesel ja se oli varustettu sähköstartilla."
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Niitti - 01.09.16 - klo:19:24
OT, mutta Kirovets K-700 ahdetulla V-8:lla tuli myyntiin 1964:

http://konedata.net/traktorit/belarus/kirovets-k-700-k-701/

"Vuonna 1959 USA:ssa vieraillut Nikita Hruštšov innostui hänelle
 esitellyistä suurtraktoreista ja määräsi välittömästi käynnistettäväksi
 kehitystyön 200…220 hv:n runko-ohjattavan traktorin kehittämiseksi.
 Ensimmäinen kone valmistui Kirovin tehtaalla heinäkuussa 1962 ja
 sarjatuotanto alkoi syksyllä 1964.
 
K-700:ssa oli moottorina YaMZ:n 14,9-litainen ahdettu
 suorasuihkutusdiesel ja se oli varustettu sähköstartilla."
Mutta oliko se turbo?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: metsajussi - 01.09.16 - klo:21:44
OT, mutta Kirovets K-700 ahdetulla V-8:lla tuli myyntiin 1964:

http://konedata.net/traktorit/belarus/kirovets-k-700-k-701/

"Vuonna 1959 USA:ssa vieraillut Nikita Hruštšov innostui hänelle
 esitellyistä suurtraktoreista ja määräsi välittömästi käynnistettäväksi
 kehitystyön 200…220 hv:n runko-ohjattavan traktorin kehittämiseksi.
 Ensimmäinen kone valmistui Kirovin tehtaalla heinäkuussa 1962 ja
 sarjatuotanto alkoi syksyllä 1964.
 
K-700:ssa oli moottorina YaMZ:n 14,9-litainen ahdettu
 suorasuihkutusdiesel ja se oli varustettu sähköstartilla."
Mutta oliko se turbo?

Ainakin tuon mukaan oli:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kirovets_K-700
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 01.09.16 - klo:22:32
Keulamaskista nyt ei voi tehdä mitään päätelmiä, koska se on se ensimmäinen joka ottaa osumaa. Voi olla vaihdettu, mistä on satuttu saamaan.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.09.16 - klo:08:58
Non nii senkin epäilevät Tuomakset. Tässä vihdoin FORD SUPER MAJOR 854T COUNTY 2-DRIVE!!! Huomatkaa että pakosarjassa lukee valukirjaimin COUNTY.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.09.16 - klo:09:01
.....kuin tähän shittiin ei saa ladattua kuin 1:n kuvan kerrallaan???
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.09.16 - klo:09:02
Täsä oikea profiili.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.09.16 - klo:09:04
Näin se ompi merkittynä keulassa.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.09.16 - klo:09:05
Stanssit.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.09.16 - klo:09:10
....vielä toinen kuva CAV turbosta. Huomatkaa siis pakosarjaan valettu sana COUNTY.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Cutana - 24.09.16 - klo:12:47
Hieno. Paas kokovartalokuva.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Hervast - 24.09.16 - klo:12:54
Voi tottelemati ! On noita kuvia jo odotettukin !
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: klapikasa - 24.09.16 - klo:16:22
Vielä kuva valmistajan tarrasta tai kilvestä.Kone kopan alla tai hyti sisällä
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: patron - 24.09.16 - klo:17:32
äkkiä on romuksi ajettu contu kun on vain 4700 tuntia mittaris?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.09.16 - klo:17:54
.....kuin tähän shittiin ei saa ladattua kuin 1:n kuvan kerrallaan???
Venttiilikoppaa tarttis hiukan kiristää.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.09.16 - klo:18:41
Hieno. Paas kokovartalokuva.

Oikeanpuoleinen profiili.

Valmistetiedot on stanssattu polttoaine suodattimien alapuolella olevan starttimoottorista taaksepäin sijaitsevan lisälaitekiinnityskohdan (kaksi jengallista pultinreikää) yläpuolelle vauhtipyörän kopassa. Kts. postaamani kohta "stanssit" valokuvalla.

Koppi ei kuulu alkuperäisvarutukseen. Lisätty -70 luvulla.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.09.16 - klo:18:46
äkkiä on romuksi ajettu contu kun on vain 4700 tuntia mittaris?

Romu ?? Tämähän on hyvin säilynyt yksilö !!

Esittele vastaava taikka parempi 854T 2D ??
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 24.09.16 - klo:18:50
.....kuin tähän shittiin ei saa ladattua kuin 1:n kuvan kerrallaan???
Venttiilikoppaa tarttis hiukan kiristää.

Päinvastoin. Kaikki löysätään. Joka paikaan CRC:tä ja aseöljyä. Tämä lähtee sopivaan halliin ja puretaan atomeiksi eli entisöidään.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Köntys - 24.09.16 - klo:19:04
.....kuin tähän shittiin ei saa ladattua kuin 1:n kuvan kerrallaan???
Venttiilikoppaa tarttis hiukan kiristää.

Päinvastoin. Kaikki löysätään. Joka paikaan CRC:tä ja aseöljyä. Tämä lähtee sopivaan halliin ja puretaan atomeiksi eli entisöidään.

Atomin paluuta odotellessa  :)
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.09.16 - klo:19:10
.....kuin tähän shittiin ei saa ladattua kuin 1:n kuvan kerrallaan???
Venttiilikoppaa tarttis hiukan kiristää.

Päinvastoin. Kaikki löysätään. Joka paikaan CRC:tä ja aseöljyä. Tämä lähtee sopivaan halliin ja puretaan atomeiksi eli entisöidään.
Koska on viimeks ollu käynnissä/ toiminut? Mikä siitä muu hajoaa, paitsi moottori? Vaihteisto on tosi yksinkertainen, helppo purkaa, vailla tiukkoja sovitteita.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: Cutana - 25.09.16 - klo:05:55
Kiitos.
T. Fordilla opettelin. 4000 Vuosimalli -70.
Kai sen saa livenä nähdä tuon kohan on valmis?
Johonkin Kone-Agriaan yms näytille?
Pleksin taa ettei kateelliset syleskele päälle  ;D
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 03.11.16 - klo:21:50
Ei tainnu Classic Tractor Magazinen palstastakaan olla apuja?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 04.11.16 - klo:01:10
Sopiiko silleen poikaset , kuten jaloilleen kuseva hätäinen "Nuffieldmaster", jotta koska tämä esittämäni 854T näyttääpi toistaiseksi olevan ainut laatuaan maailmassa, niin pidätte pienempää suuta jopa kirjallisesti ellei sitten satu olemaan riittävästi riihikuivaa takataskussa. Engelsmannit tämän mielellään halajavat huutokauppoihinsa. Ja mikäettei, ollaanhan tässä valtaväestön väitetyssä EU-ihanuudessa. Jos Engelsmanit haluaa pojan kotiinsa niin mikäettei??
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: jamako - 04.11.16 - klo:02:18
Rautaan ja huo-raan ei saa rakastua.

Anoppi tosin elätti 1960-luvulla itsensä huo-raamalla.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 04.11.16 - klo:07:38
No mitäpä sitä täällä sitten keuhkoamaan, jos konetta ei esitetä Suomessa mihinkään ammattilehteen tai vastaavaan. Koneen sijaintikin voi olla kuussa. Väsyneet aplodit.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 04.11.16 - klo:07:46
Eipä tainnut kuitenkaan juuri lämmetä engelsmanniporukka koneesta, heillä sitä romua on eikä tuo heistä tuntunut minun lukeman perusteella kuin korkeintaan nelivedon jouto-osista kasatusta raadosta, sen kuvan minä tekstistä sain.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 04.11.16 - klo:09:56
.....karavaani kulkee, koirat haukkuu.......
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: -SS- - 04.11.16 - klo:10:21
Jep jep. Nyt ilmastoidulle nahkapenkille tuulettelemaan taksimiehen helmiä, ettei tule ärripurria.

-SS-
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: patron - 05.11.16 - klo:13:35
Siinä exvermerille superruma supersix. Eikä tarvi purkaa atomeihin vaan senkun alkaa päästää. http://www.nettikone.com/ford/county/1498603
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: SAS - 05.11.16 - klo:15:17
Siinä exvermerille superruma supersix. Eikä tarvi purkaa atomeihin vaan senkun alkaa päästää. http://www.nettikone.com/ford/county/1498603
No jotta on siisti ,tuo kuutoskountu oli paljon parempi kuin se töppönelonen se pakkas olla lumiauran takana aina kuin ajokoira vinossa,lyhyt akseliväli ,ja voimaa siinä ei ollut.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: klapikasa - 27.07.17 - klo:21:35
Ostin calssic tractor lehden, siinä oli lukiapalstalla kysytty just tästä 854t stä Esa R. Hesinki, Finland. Vastaus oli muutostyöt on tehnyt ford diilerit 5000 6x maliin ja osat toimitti County. County ite teki 854t mallin vuonna 68. Ford vastusti tätä ja County loppetti tämä projekti. Ei mitään uutta
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 30.07.17 - klo:13:08
Kiitos vinkistä ! Hienoa että joku muukin on kiinnostunut ko. mallista ! Kipaisenkin kioskille jahka vielä ehtisin ostaa ko. lehden. Kai sitä lehteä Ärrältä saa??

Ostin calssic tractor lehden, siinä oli lukiapalstalla kysytty just tästä 854t stä Esa R. Hesinki, Finland. Vastaus oli muutostyöt on tehnyt ford diilerit 5000 6x maliin ja osat toimitti County. County ite teki 854t mallin vuonna 68. Ford vastusti tätä ja County loppetti tämä projekti. Ei mitään uutta
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: klapikasa - 30.07.17 - klo:13:18
Eikö se ollut sä joka laittanu postia classic tractorille?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 31.07.17 - klo:08:35
No en, mutta sää puupää Klapikasa oot tehny miehen työn ja löytäny toisen 854 T:n! Onnittelut!
Oli yks ainut lehti enää ärrällä kun kävin noutamassa. Nyt Klapi kun bongaat vielä kolmannenkin niin saadaan perustettua 854T klubi.

Eikö se ollut sä joka laittanu postia classic tractorille?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 31.07.17 - klo:09:02
tuo classikki ei ole ollut enää myynnissä pitkään aikaan, nyt kyllä joku horisee aika lailla :-D

Kommentoithan jo aijemmin minun juttua kys. artikkelista, miksi nyt asia tuntui uudelta klapikasa nimimerkin siitä taas kertoessa?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 31.07.17 - klo:09:38
Sitä minäkin ihmettelen mitä Nuffi horiset itse? Eilen kävin Klapin postauksen johdosta elokuun Classicin ärrältä (classic tractor issue 196 august 2017) pal. vko 2017-32. ???? Oleks sää taas syöny vääriä sieniä Nuffi??

tuo classikki ei ole ollut enää myynnissä pitkään aikaan, nyt kyllä joku horisee aika lailla :-D

Kommentoithan jo aijemmin minun juttua kys. artikkelista, miksi nyt asia tuntui uudelta klapikasa nimimerkin siitä taas kertoessa?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 31.07.17 - klo:09:57
Sit viel Nuffi et kyseisessä CT:ssä on kannessa komia TW-35. Muutenkin ko. lehti on omistettu Ford paraatille. Kaikki hienoudet esitellään True-Blue-Tribute:ssa.

-Eikä lehdessä ole YHTÄÄN Nufieldia, ei sitten ainuttakaan. Sellaista ei edes mainita. Nuffieldia ei ole edes olemassa klassikkojen harrastajien sanastossa ;)))).

-Ford on traktori, Valmet on ruuna, muut poneja ja Nuffield se on korkeintaan aasi.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 31.07.17 - klo:12:02
olikos se sinä joka kysyi siinä edellisessä kerrassa kun tuota traktorimallia kyseltiin suomesta?

btw Tractors & Machinery on paljon parempi lehti, tilasin pitkään CT:tä, mutta en enää. Siellä oli muuten klassikkoäänestys, arvaappas mikä merkki oli palkintosijoilla monessa katekoriassa :-D  ???
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 31.07.17 - klo:12:09
No kysy vaikka Joulupukilta jos niin kiinnostaa. Minä olen tiedustellut asiaa vain Pravdalta, Washinton Postilta, New York Times:lta, Time Magazine:lta, News Week:lta, CNN:ltä, FSB:ltä ja CIA:lta. Ja kukaan ei tiedä mitään, paitsi että kaikki vastasivat jotta kyllä Nuffi tietää itse.

olikos se sinä joka kysyi siinä edellisessä kerrassa kun tuota traktorimallia kyseltiin suomesta?

btw Tractors & Machinery on paljon parempi lehti, tilasin pitkään CT:tä, mutta en enää. Siellä oli muuten klassikkoäänestys, arvaappas mikä merkki oli palkintosijoilla monessa katekoriassa :-D  ???
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 31.07.17 - klo:12:23
Mulle samoja pillereitä ku sulle :-D  Millä tommosen fiiliksen saa aikaan?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 31.07.17 - klo:12:29
Sun tekstejä lukemalla.

Mulle samoja pillereitä ku sulle :-D  Millä tommosen fiiliksen saa aikaan?
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: klapikasa - 31.07.17 - klo:15:26
Et vastannu puupää, Oletko sä se joka kysyit classic tractorilta? Nimimerkillä esa r Helsinki Finland
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: EX-FERMERI - 01.08.17 - klo:00:16
Käy optikolla.

Et vastannu puupää, Oletko sä se joka kysyit classic tractorilta? Nimimerkillä esa r Helsinki Finland
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: loadmonitor - 14.09.18 - klo:10:48
Tääläpäin on yksi. Osittain hyllytettynä, odottaen uutta innostusta.
Otsikko: Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kirjoitti: sorkkis - 15.09.18 - klo:08:44
Välipala Super Majorista jotta pysyttäis oikeassa topicissa ja merkissä. Muuten aletaan kohta höpistä kukkaruukuista.

https://www.youtube.com/watch?v=3PBIxPmZm2s&list=PLhxE85EcemAvBy0zqqrCTBsdGWZtItXNi&index=23
https://www.youtube.com/watch?v=Q6XzUmArCeY&t=53s
Massikoita . Timpan märkä uni .