Nyt taitaa hevosmiesten tietotoimiston kello edistää.. Noin nopeaan muutokseen on turha vielä varautua. Palveluseteli tulee todennäköisesti tämän entisen vaihtoehdoksi..eli karjanomistajan vapaus valita eri palvelutuottajista laajenee..
Nykyselläänhän tämä on ihan toimimaton juttu..ei sitä lomittajaa ole vieläkään löytynyt, vaikka lomatoiveet raapustin paperiin ja ensimmäinen lomitus piti olla jo helmikuussa..ei ole näkynyt, eikä kuulunut..hyvä palvelu, mutta hidas..
Voisko vikaa olla lomitettavassa ? Turha syyttää peiliä, jos kuva ei miellytä, vai miten se menee. 10kk sijaisapua ja toinen toistaan opastaen mentiin. Yhden lomittajan muut ( ja minä myös) halus pois kuvioista. 7 saa tulla muulloinkin, tosin ainakin kaksi jo siirtynyt "parempiin" hommiin. Tänä vuonna pitänyt viime vuodelta jääneitä kolmessa jaksossa ja kaikki onnistunut niin kuin joulukuun alussa halusin. Yks ex tempore viikonloppu hoitui pika toiveena maksullisena. Eipä voi kun kehua nykyistä systeemiä - harmi jos tämänkin sitten pilaavat säästötavoitteineen. Toki varmasti tehostettavaa löytyy, mutta pelkään että myös palvelu huononee.
Hyvä, että sinulla toimii. Meillä ei.
Olen entisessä elämässäni ollut kunnan maatalouslomittaja 22 vuotta kuukausipalkalla, että tiedän tasan tarkkaan lomittajan velvollisuudet ja osaan myös lomitettavana hommat varmasti niin neuvoa, että niistä selviää.
Mutta se, että johtavalomittaja lähettää meille entisen isännän hyväksi kokemia lomittajia, vaikka olen rautalangasta vääntänyt, että tilanteet ovat muuttuneet. Lehmäluku on tuplaantunut ja muutenkin..ei, se ei mene perille. Viimeiset lomittajat olivat sangen mielenkiintoisia. Yksi oli todella osaava, mutta teki itselleen ihan tyhmän vahingon, vaikka kuinka opastin..ehkä tahtoi helpompaan taloon. Toinen oli mielenterveyskuntoutuja, joka kävi säännöllisesti herättämässä minut ylös, vaikka nimenomaan oli toiveena, ettei minua häiritä, koska kukaan ei tiennyt olenko yöllä nukkunut vaiko ei..mutta tulihan sitten varalta tarkistettua.. Kolmas tuli kun muisti ja tohti ajaa, työt kyllä teki, mutta ryyppy meinasi hirttää kiinni..
Niin, että kenet sinä näistä olisit yksin jättänyt navetalle??
Nyt lomatoimisto pelaa omaa peliään eikä lomittajaa tule, koska tietävät, että hätätapauksessa pärjäämme omalla porukalla. Sitten vain haetaan joku kotiin vähän auttamaan..
Olisi petraamista, mutta en viitsi edes soitella. Toiveemme olemme esittäneet, mutta niihin ei ole vastattu. Tytär lomittaa sitten kesällä..