No juu vaivatontahan se on kun rekka hakee kerralla sen 50t ja siihen kun varaa sen pari tuntia niin homma selvä ja ei muuta kuin rahoja odottelemaan. Et juu en voi sitä kieltää.
Kuten olen täälläkin monesti maininnut niin tutuille on tullut maksettua jopa ennakkoon. Ja muille heti kun todettu et viljat olemassa. Siis tarvittaessa. On niitä sellsisiakin myyjiä joilta saa laskua kysellä.

En usko et itseltä on yhtään kauppaa jäänyt sen maksamisen takia tekemättä. Valitettavasti meitä on moneksi ja osa tuntuu tässäkin venyttävän asiaa.
Se et mikä sen tavaran oikea hinta sit on niin tätäkin on tullut täällä kai aiemmin avattua. Olen kysynyt myyjältä et paljon jyvistä haluaa. Mä kun olen yleensä ne sit itse ajanut niin sit olen sen miettinyt et otanko vai en. Myyjä on siis saanut miettiä et huomioiko rahdin vai ei. Ei tästä nyt mitään raketti tiedettä ole tarvinut tehdä

Yleensähän se hinta on ollut niin et päivän piikkihinta sit myyjä miettinyt rahdin mikä menee. Yleensä ostava viljaliike osaa kertoa sen "tilahinnan" joka myyjälle jäisi myydessä hankkijalle, anoralle, a-rehulle tai siis jollekin. Joskus se hinta on sit sama jolla saa ostaa joskus siihen sit laitetaan myyjälle "voittoa".
Monia kymppejä per tonni ei tietysti extraa pysty maksamaan ja täs sit monesti ratkaisee sekin et pystyykö myyjä pitämään tavaroita varastossa esim. Seuraavaan kevääseen (rahat vaikka heti) jne. Jolloin voitto on vähän niinkuin varastointi korvausta.
Aika monesta paikasta olen opetuksen jälkeen hakenut itse ilman myyjän paikalla oloa. Itselle ainakin kunnia asia et mitään ei rikota tai sotketa ja nurkkia ei sen kummemmin nuuskita. Viljat lastataan ja sillä selvä.
Mut juu on se helppoa myydä suoraan isolle viljaliikkeelle. Välillä tuntuu et olis myös helpompi ostaa suoraan isolta viljaliikkeeltä...