Kyllähän viljatilat jotka edes jotenkin osasivat hyödyntää kolmosella alkavat hinnat tekivät kovimman tuloksen vuosikymmeniin. Vaikka olisi apulannatkin ostaneet aivan korkeimmasta piikistä, niin kyllä noilla viljan hinnoilla helposti niitä makseli. Sitten jos on onnistunut ostamaan kaiken kalliilla ja pihdannut myyntejä niin tilanne näyttää aika pahalle.
Taitaa olla niin, että se viljelyn kannattavuus piikki oli ja meni. Jospa hinnat nyt edes asettuisivat 250€ tietämille, niin hommassa viellä joku järki olisi jos panosten hinta viellä hitusen tippuu. Alle 200€ hintoihin en usko, koska tuotantopanoksiin on tullut mielestäni pysyviä korotuksia eli korona aikojen hintoihin näissä tuskin lasketellaan enää koskaan, ja jos semmosia nähdään niin kyllä hömppä alkaa olla se ainoa kannattava tuotantomuoto taas.
Niin taitaa tällä menolla moni vilja olla syksyllä alle 200e. Siinä on sitten kiva maksella niitä 600e tai vieläkin kalliimpia lantoja. Missä järki, jos tarvitaan 3t sato et saa apupaskat maksuun?
Mikään ei ole nii tyhmä ku suomalainen maajussi
Melkoset lannoitustasot...
Katos pilkku virhe
Kun yrittää olla nopeampi kuin on
Joo mut mä oon laskennassa käyttänyt itse puolta tonnia apulantaa. Olisiko tuo sit maksanut halvimmillaan vähän alta 700e (npk:na). Nooh jos lasketaan et hinta oli 700e ni 350e lannoitekulu. Jos viljahinta alkaa ykkösellä niin se reilu puoltoista tonnia tarvitaan.
Näyttäähän tuo paljon paremmalta mut empä tiiä. Tuossa aikasemmassa postauksessa en asiaa ajatellut pidemmälle mut jos nyt laskee kasvinsuojelun ja kuivauksellekin jotain ja vielä vähän löpöä traktoriin niin ei tarvii ainakaan 2021 vuoden toisintoa tulla..
Mulla ei olis kanttia myönnän sen. Onneks voi piiloutua tänne luomuun..