• Tavallinen aihe

Aihe viljan hinta  (Luettu 286787 kertaa)

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Vs: viljan hinta
Olen päinvastoin sitä mieltä, että viljanhinta tulee nousemaan radikaalisti tulevana syksynä. Kato ja sadonpuute on nyt niin laajamittainen Vilja-Suomessa, että tavaraa ei riitä esim. rehutehtaille. Normitaulukon mukaan jos mennään, niin kauppakelvotonta kauraa on maa täynnä. Aika pitkälle tulee olemaan sama tilanne kuin 2018. Mennään nyt rauhassa eteenpäin.

Rakkine

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Moon oikees, soot vääräs.
Olen päinvastoin sitä mieltä, että viljanhinta tulee nousemaan radikaalisti tulevana syksynä. Kato ja sadonpuute on nyt niin laajamittainen Vilja-Suomessa, että tavaraa ei riitä esim. rehutehtaille. Normitaulukon mukaan jos mennään, niin kauppakelvotonta kauraa on maa täynnä. Aika pitkälle tulee olemaan sama tilanne kuin 2018. Mennään nyt rauhassa eteenpäin.

En usko radikaaleihin nousuihin. Viljaa on varastoissa, sekä teollisuuden että viljelijöiden, niin paljon, että se pientää mahdollisen katovuoden vaikutusta hintoihin.

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso

En usko radikaaleihin nousuihin. Viljaa on varastoissa, sekä teollisuuden että viljelijöiden, niin paljon, että se pientää mahdollisen katovuoden vaikutusta hintoihin.
Se viljelijöiden varastossa oleva vilja ei hinnan nousu estä jos vaan pysyy varastoissa. Hankkijan tarkoitushan nyt hinnan tiputtamisella on pelotella viljelijät myymään ja toisaalta tiedossa on et viljelijät tyhjentävät varastonsa tässä vaiheessa vuotta...