Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maansiirtokärry+korokelava  (Luettu 21133 kertaa)

JST

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
No joo kyllähän nuo kakstunkkiset vähä hitaasti tulee. Piti vaan vähä piruilla. VMSllä oli vissi peltikärry kahellla tunkilla. Siinä niin kevyt lava että tulee hitaasti ja tietty oot  ottanu letkunrikkoventtiilin pois? Naapurilla tuli kipatessa toisesta tuubista putket vikajärjestyksessä pihalle ku meni jotenkii pashaks se venttiili.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
No joo kyllähän nuo kakstunkkiset vähä hitaasti tulee. Piti vaan vähä piruilla. VMSllä oli vissi peltikärry kahellla tunkilla. Siinä niin kevyt lava että tulee hitaasti ja tietty oot  ottanu letkunrikkoventtiilin pois? Naapurilla tuli kipatessa toisesta tuubista putket vikajärjestyksessä pihalle ku meni jotenkii pashaks se venttiili.

Kyllä se ja juuri tällaine  kärry on. Toki laidat jo vähän vahvempaa. Letkurikko on kyllä purettu kun epäiltiin että se estää nopeamman laskun. Samoin jostain luin että letkurikko on tavallaan turha koska jos putki hajoo niin ei sieltä kerkiä kuitenkaan tulla öljyt nii  lujaa pihalle että syntyisi vaaratilanne. Se on eriasia jos tapit katkee tai jotain niin silloin lava voi olla vauhdillakin maassa ja sitten voi olla paljon paikkoja rikki kuskista lähtien.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Hyväkoneen Camio ollut käytössä muutaman vuoden. Ajetaan kiviä, maata, lantaalantaa yms. Hardox-pohja, leveet renkaat, järeämpi kippi. Pompottaa tietyllä nopeudella tyhjänä. Varmaan korjaantus ilmanpaineiden rukkaamisella. Korokelaidat putoaa tuppeen ja pulteilla kiinni. Siihen vois olla joku salpasysteemi hyvä. Mukava ajella viljaa, ei tarvii olla siinä viljanpölyssä kun avaa hydraulisen perälaidan.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
No joo kyllähän nuo kakstunkkiset vähä hitaasti tulee. Piti vaan vähä piruilla. VMSllä oli vissi peltikärry kahellla tunkilla. Siinä niin kevyt lava että tulee hitaasti ja tietty oot  ottanu letkunrikkoventtiilin pois? Naapurilla tuli kipatessa toisesta tuubista putket vikajärjestyksessä pihalle ku meni jotenkii pashaks se venttiili.

Kyllä se ja juuri tällaine  kärry on. Toki laidat jo vähän vahvempaa. Letkurikko on kyllä purettu kun epäiltiin että se estää nopeamman laskun. Samoin jostain luin että letkurikko on tavallaan turha koska jos putki hajoo niin ei sieltä kerkiä kuitenkaan tulla öljyt nii  lujaa pihalle että syntyisi vaaratilanne. Se on eriasia jos tapit katkee tai jotain niin silloin lava voi olla vauhdillakin maassa ja sitten voi olla paljon paikkoja rikki kuskista lähtien.
Kuis nopeesti sen lavan pitää oikein laskea? Kattokaa koneesta sellainen pistoke että saatte lukita laskuasennon päälle niin ei tarvii edes vipua pitää kädessä. Polmotti laskee älyttömän hitaasti mut en ole asian antanu häiritä. Ajaan voi hitaasti lähteä kippi ylhäällä, tietysti maastosta riippuen.
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
No joo kyllähän nuo kakstunkkiset vähä hitaasti tulee. Piti vaan vähä piruilla. VMSllä oli vissi peltikärry kahellla tunkilla. Siinä niin kevyt lava että tulee hitaasti ja tietty oot  ottanu letkunrikkoventtiilin pois? Naapurilla tuli kipatessa toisesta tuubista putket vikajärjestyksessä pihalle ku meni jotenkii pashaks se venttiili.

Kyllä se ja juuri tällaine  kärry on. Toki laidat jo vähän vahvempaa. Letkurikko on kyllä purettu kun epäiltiin että se estää nopeamman laskun. Samoin jostain luin että letkurikko on tavallaan turha koska jos putki hajoo niin ei sieltä kerkiä kuitenkaan tulla öljyt nii  lujaa pihalle että syntyisi vaaratilanne. Se on eriasia jos tapit katkee tai jotain niin silloin lava voi olla vauhdillakin maassa ja sitten voi olla paljon paikkoja rikki kuskista lähtien.
Kuis nopeesti sen lavan pitää oikein laskea? Kattokaa koneesta sellainen pistoke että saatte lukita laskuasennon päälle niin ei tarvii edes vipua pitää kädessä. Polmotti laskee älyttömän hitaasti mut en ole asian antanu häiritä. Ajaan voi hitaasti lähteä kippi ylhäällä, tietysti maastosta riippuen.

tarpeita on erilaisia.. eri asia kippaako 5 vai 50 kuormaa tuuris..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
joskus mietiin tuohon lavan laskuhun tuplaletkutusta josta toinen magn venttiilin kautta vapaahin paluuseen.. eli laskies vipu kelluntahan ja napista magn vent auki.. miten sitte vaahtuaas, tiä häntä.. yhtälailla se ka käytös virtaa mutta sillon aikaa rauhoottua ???

Itte olen ajatellut että vetäisin molemmista sylintereistä oman letkun jotka kytkisin eri venttiileille. Sitten vaan yhdistäisin letkut viellä matkalla t haaralla niin kipatessa käyttäisi yhtä venttiiliä ja alas laskettaessa tyhjänä voisi päästää kahteen lohkoo .

juu nuon viä yksinkertaasempi/luotettavampi mutta mulla kun viä vanahaa kalustua eikä oo ku yks kelluva/rattori.. saishan nuota vaihrettua mutta ei muus käytös niin tarvetta..

tuos venttiilistöskään ei vaan kanavat kauhian suuria oo jotta sieltä ei kauhiasti apuja tuu mutta pakostaki vähä paree

Viimeksi muokattu: 22.03.16 - klo:08:18 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

tapete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 171
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Tempo 14 hardox lavalla käytössä.Hyvin kestäny kaikenlaista ajoa.Viljakasetti käytössä, nopea laittaa ja irroittaa hiabin nosturilla.Kesät säilytän ulkona ja talvella nostan viljaa täynnä olevan kärrin päälle.Lankun pätkät kasetin alle,ei mene pressu rikki jyväkuormasta.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Tempo 14 hardox lavalla käytössä.Hyvin kestäny kaikenlaista ajoa.Viljakasetti käytössä, nopea laittaa ja irroittaa hiabin nosturilla.Kesät säilytän ulkona ja talvella nostan viljaa täynnä olevan kärrin päälle.Lankun pätkät kasetin alle,ei mene pressu rikki jyväkuormasta.
Onko se sama kärry kuin tämä Tempopro? http://www.agrikymi.fi/fi/tyokoneet/peravaunut/maansiirtovaunut
Siinä olisi hyvät mitat ja mainos väittää, että parempi kuin kopiot, erttiä kai meinaa.

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Tempo 14 hardox lavalla käytössä.Hyvin kestäny kaikenlaista ajoa.Viljakasetti käytössä, nopea laittaa ja irroittaa hiabin nosturilla.Kesät säilytän ulkona ja talvella nostan viljaa täynnä olevan kärrin päälle.Lankun pätkät kasetin alle,ei mene pressu rikki jyväkuormasta.
Onko se sama kärry kuin tämä Tempopro? http://www.agrikymi.fi/fi/tyokoneet/peravaunut/maansiirtovaunut
Siinä olisi hyvät mitat ja mainos väittää, että parempi kuin kopiot, erttiä kai meinaa.

Tempo ja ERT tulee samalta tehtaalta, http://www.ert.ee. Samoja kärryjä. Agrikymin miehet veti herneen nenään kun "omalle alueelle" tuli muutama kärry ERTin logoilla. Eli eivät pärjänneet hinnassa. Siitä johtuu kilpailijan moittiminen.

Itse ostin kärryn Belmentorin kautta, sai sellaisen kun halusi ja kaikki meni sovitusti. Ihan asiallisen oloinen kärry, omaan silmään pirun siististi ja hyvin tehty. Multiva oli vaihtoehto, mutta euro on kova konsultti.

Jos Kylmistä kiinnostaa tulla katsomaan kärryä niin laita privaa, käsittääkseni välimatka on kohtuullinen,

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Mulla on sellainen käsitys, että tuolla tehdään vaunuja vähän kaikensorttisia, vaikka tingitystä materiaaleista jos asiakas/jälleenmyyjä niin haluaa.

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Mulla on sellainen käsitys, että tuolla tehdään vaunuja vähän kaikensorttisia, vaikka tingitystä materiaaleista jos asiakas/jälleenmyyjä niin haluaa.

Selvä homma. Hyvin on mainonta uponnut.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Mulla on sellainen käsitys, että tuolla tehdään vaunuja vähän kaikensorttisia, vaikka tingitystä materiaaleista jos asiakas/jälleenmyyjä niin haluaa.
Näin olen myös ymmärtänyt ja ymmärtääkseni olen oikeassa?
pessimisti ei pety!

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Mun mielestä tää kärry homma on vähän sellainen juttu, että riippuu aika paljon siitä käytön määrästä. Jos käyttö on muutama viljakuorma vuodessa niin riittää kunhan on jonkinlainen kippi, suunilleen pyöreät pyörät jne. Jos taas ammattikäyttöä niin sitten kannattaa panostaa enemmän.

Omakohtaiset kokemuksen tuhtin 160 dumppereista, niistä ensimmäisistä malleista. Muuten pelannut ok, mitä nyt viimevuonna aisa antautui. Suunnittelu moka mun mielestä. Kesti kuitenkin reilu 10 vuotta joten ei huono. "Viljakasetti" kasataan irto laidoista ja ovat aika paskamaiset laittaa, nyt jos ostaisin samanlaisia niin ehdottomasti kokonainen kasetti. Muuta en oikein osaa sanoa.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Mulla on sellainen käsitys, että tuolla tehdään vaunuja vähän kaikensorttisia, vaikka tingitystä materiaaleista jos asiakas/jälleenmyyjä niin haluaa.
Näin olen myös ymmärtänyt ja ymmärtääkseni olen oikeassa?

Varmasti tekee koko lavan vai fe52 jos niin haluaa, tai pohjan vaikka 8mm Hardox ja laidat vaikka 6mm Hardox.

Kannattaa kysellä ja vertailla.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Itte olen ajatellut että vetäisin molemmista sylintereistä oman letkun jotka kytkisin eri venttiileille. Sitten vaan yhdistäisin letkut viellä matkalla t haaralla niin kipatessa käyttäisi yhtä venttiiliä ja alas laskettaessa tyhjänä voisi päästää kahteen lohkoo .
Krampessa tuollainen ominaisuus löytyy ilmeisesti vakiona, ainakin tuon videon mukaan https://www.youtube.com/watch?v=BqgCuQf3Wbg
Krampe ei tietenkään ole ihan joka lompakon maksettavissa.