...
Ja täytyy muistaa, että se on vaan raktorin kärry. Ei mikään ydinreaktorin paineastia.
....
Olen ajanut pienellä traktorilla isoja kärryjä ilman aisajousitusta tai telijousitusta. Hirveä tunne, kun resonanssitaajuudella alkaa heilunta...
Toinen vaihtoehto on ajaa 25 km/h. Ei sekään oikein toimi pitkillä kuljetusmatkoilla. Kumeihin perustuva aisajousituskin on vähän niin ja näin.
Kärryn jousitus on turvallisuuskysymys.
Kumijousitus on tosiaankin vain niin ja näin. Kyllä toi ert tulee vielä neljääkymppiä perässä hienosti. Hienommin kuin yksikään tuhti.
Kärryn turvallisuuskysymys on jarrut. Ilman niitä meno voi olla hurjaa.
Jos kärryn nyt ostaisin, niin koukkulavan ohella se olisi ert maansiirtokärry, ilman jousia, jarruilla, kunnon hardox lavalla. Viljakärrynä ert viljakärry jousitelillä. Saa melkein nuo kaksi yhden Multivan hinnalla.
Sen aisajousituksen voi rakentaa ite mieleisekseen.
Kipin laskun hitauden voi miettiä siten, että jos seisoo suolla yhdellä jalalla, niin uppoaa nopeammin kuin seisoisi kahdella jalalla.