Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maansiirtokärry+korokelava  (Luettu 21899 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8599
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Osta viron poikien kytöstys vaan. Jos et työksesi joka päivä aja maata, niin ert on aivan passeli. Jos taas haluat tuhlata paljon rahaa, niin osta multiva.

Jos olet oikein pelimies, niin rakenna jostain sisusta reipas telivetokärry. Pääset puuhun ja takaisin. Ja pääset myös kaikista muista raktoreista ohi, jos oikein hurjaksi heittäydyt.  8)
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Multiva trm16 vaunua on tullu tänä talvena jokunen päivä perässä hinattua. En nyt niin siihen rakenteeseen perehtyny mutta jotain havaintoja.
Tulee perässä mukavasti, 52kmh ei loikkinu oikiastaan missään vaiheessa. Toki lunta ajettiin ettei se ehkä ihan rajoilla ollut. Päällimmäisenä jäi mieleen tukevuus. Ei huojunu pätkääkään vaikka väliin lunta piti herkutella alas lavalta. Mun oma hyväkonekki huojuu enemmän. Ainut huono puoli lumenajossa oli tuo kasetin perälauta. Ei siedä yhtään kukkurakuormaa. Tai sitte sitä kukkuraa pitää olla rajusti jolloin tulee laidan yli ja ali. Helposti jäi kamit jumiin laudan alle. Toisaalta viljanajossa ei haittaa ja matalissa tiloissa mahtuu aukeamaan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Ei oikein ole on kemusta mistään kärrystä mutta yksi asia kannattaa ehkä nykyään tarkastaa. Se on että kärryn teli makaa jousien varassa eikä minkään keinuakselin päällä. Nykyvauhdeilla ja painoilla voi saada raudan vääntymään jos teli ei jousta
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8599
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Ei oikein ole on kemusta mistään kärrystä mutta yksi asia kannattaa ehkä nykyään tarkastaa. Se on että kärryn teli makaa jousien varassa eikä minkään keinuakselin päällä. Nykyvauhdeilla ja painoilla voi saada raudan vääntymään jos teli ei jousta

Jos nyt oikeasti ajaa maata tai soraa tai jotain mitä joutuu kippailemaan kaltevissa paikoissa, niin jouset helvettiin tai sitten joku telin jäykistyssysteemi. Onhan niitäkin kyllä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7127
  • karkki vai keppana?
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Joo, ne jouset on kakspiipunen juttu, mukava, mutta hutera.
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Joo, ne jouset on kakspiipunen juttu, mukava, mutta hutera.

on hieman juttua kuullu että ei oikein ruee enää olemaan vaihtoehtoja. Nykyveturit kun on hyvät ajettavat ja painot perässä reilut niin ei vaan normiteli kestä nyky nopeuksia. Toki jotkut jäykistykset olisi hienot kipatessa sitten.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8599
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Joo, ne jouset on kakspiipunen juttu, mukava, mutta hutera.

on hieman juttua kuullu että ei oikein ruee enää olemaan vaihtoehtoja. Nykyveturit kun on hyvät ajettavat ja painot perässä reilut niin ei vaan normiteli kestä nyky nopeuksia. Toki jotkut jäykistykset olisi hienot kipatessa sitten.

Kaikkihan rikki saadaan. Toiset saa helposti, toiset ei saa ollenkaan vaikka yrittävät. ???
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7125
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Joo, ne jouset on kakspiipunen juttu, mukava, mutta hutera.

on hieman juttua kuullu että ei oikein ruee enää olemaan vaihtoehtoja. Nykyveturit kun on hyvät ajettavat ja painot perässä reilut niin ei vaan normiteli kestä nyky nopeuksia. Toki jotkut jäykistykset olisi hienot kipatessa sitten.

Kaikkihan rikki saadaan. Toiset saa helposti, toiset ei saa ollenkaan vaikka yrittävät. ???

Juu, mikä pakottaa ajamaan kovempaa kuin kärry kestää? :p Nykykoneilla hölmö saa rikki kärryn hajalleen hetkessä, siksi kärryn lainaaminen onkin vähän kakspiippuinen juttu... Eikä jousitetullakaan saa ajaa niin kovaa kuin veturilla kestää vetää, hajoaa nekin.

Just kattelin videota puunajosta, ihan hirveän näköistä kuorman purkua. Kohta moititaan ettei kuormaaja kestä, vaikka syyllinen oli selvästi ratin ja takalasin välissä. Kasa oli kohtuullisen suuri, jo sen määrän ajamalla olisi pitänyt oppia kuormaimen käytöstä muutakin kuin on/off, ja liikkeiden lopettaminen tylysti kesken :-X
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12274
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
kasetin perälauta. Ei siedä yhtään kukkurakuormaa. Tai sitte sitä kukkuraa pitää olla rajusti jolloin tulee laidan yli ja ali.
Joo, en uskaltanut Palmssiin ottaa kuin sivulle aukeavan laidan, koska arvasin tuhoavani normaalin perälaudan hyvin nopeasti. Nyt laita on ollut jo toista vuotta kiinteässä sivulukituksessa, kun kivi lipsahti laidan päälle ja väänsi peukalon vahvuisen lukitustapin mutkalle. Ei saa oikaistua ilman lämmitystä. Aukinainen takapää, on usein hyvä, kun nostelee riskirajoilla olevia kiviä kyytiin, saa turvallisimmin perästi kyytiin. Jos on kevyttä tavaraa, niin kukkua tulee otettua kyytiin niin paljon kuin pysyy. Avonainen takalaita tietysti rajoittaa touhua ensimmäisenä, mutta kaikkea ei voi saada samaan pakettiin. Siksi ehkä toinen kärry harkinnassa, jos sillä voisi ajaa muutakin...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Joo, ne jouset on kakspiipunen juttu, mukava, mutta hutera.

on hieman juttua kuullu että ei oikein ruee enää olemaan vaihtoehtoja. Nykyveturit kun on hyvät ajettavat ja painot perässä reilut niin ei vaan normiteli kestä nyky nopeuksia. Toki jotkut jäykistykset olisi hienot kipatessa sitten.

Kaikkihan rikki saadaan. Toiset saa helposti, toiset ei saa ollenkaan vaikka yrittävät. ???

Juu, mikä pakottaa ajamaan kovempaa kuin kärry kestää? :p Nykykoneilla hölmö saa rikki kärryn hajalleen hetkessä, siksi kärryn lainaaminen onkin vähän kakspiippuinen juttu... Eikä jousitetullakaan saa ajaa niin kovaa kuin veturilla kestää vetää, hajoaa nekin.

Just kattelin videota puunajosta, ihan hirveän näköistä kuorman purkua. Kohta moititaan ettei kuormaaja kestä, vaikka syyllinen oli selvästi ratin ja takalasin välissä. Kasa oli kohtuullisen suuri, jo sen määrän ajamalla olisi pitänyt oppia kuormaimen käytöstä muutakin kuin on/off, ja liikkeiden lopettaminen tylysti kesken :-X

Mulla ei siis kokemuksia tästä kun ei ole kärryä jousilla mutta jos fysiikan lakia miettii niin onhan siinä järkeä. Eli jousitetussa kun akseli ylittää jonkun töyssyn niin jouset " syö" sen liikkeen ja kärry tekee oman heijauksen minkä tekee. Kun taas jousittamaton ylittää töyssyn niin kärryn koko paino hyppää puolet renkaan liikeestä samantien. Toki rengas vähän joustaa mutta kuitenkin. Tähän yhtälöön kun lisää nykyiset painot ja vauhdit sekä pitkät matkat niin kyllähän jousissa järkeä on jos kärryä paljon vetää.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

montöör

  • Vieras
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Kyllä ainakin tällä kylällä on Multiva joka talossa. 20 tonnin
vaunu korokelaidoilla on ihan ok. Kulkee klapit sinne serkun
pihaan kätevästi. Täytyy vaan varoa räystäitä.  :P

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8599
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Joo, ne jouset on kakspiipunen juttu, mukava, mutta hutera.

on hieman juttua kuullu että ei oikein ruee enää olemaan vaihtoehtoja. Nykyveturit kun on hyvät ajettavat ja painot perässä reilut niin ei vaan normiteli kestä nyky nopeuksia. Toki jotkut jäykistykset olisi hienot kipatessa sitten.

Kaikkihan rikki saadaan. Toiset saa helposti, toiset ei saa ollenkaan vaikka yrittävät. ???

Juu, mikä pakottaa ajamaan kovempaa kuin kärry kestää? :p Nykykoneilla hölmö saa rikki kärryn hajalleen hetkessä, siksi kärryn lainaaminen onkin vähän kakspiippuinen juttu... Eikä jousitetullakaan saa ajaa niin kovaa kuin veturilla kestää vetää, hajoaa nekin.

Just kattelin videota puunajosta, ihan hirveän näköistä kuorman purkua. Kohta moititaan ettei kuormaaja kestä, vaikka syyllinen oli selvästi ratin ja takalasin välissä. Kasa oli kohtuullisen suuri, jo sen määrän ajamalla olisi pitänyt oppia kuormaimen käytöstä muutakin kuin on/off, ja liikkeiden lopettaminen tylysti kesken :-X

Mulla ei siis kokemuksia tästä kun ei ole kärryä jousilla mutta jos fysiikan lakia miettii niin onhan siinä järkeä. Eli jousitetussa kun akseli ylittää jonkun töyssyn niin jouset " syö" sen liikkeen ja kärry tekee oman heijauksen minkä tekee. Kun taas jousittamaton ylittää töyssyn niin kärryn koko paino hyppää puolet renkaan liikeestä samantien. Toki rengas vähän joustaa mutta kuitenkin. Tähän yhtälöön kun lisää nykyiset painot ja vauhdit sekä pitkät matkat niin kyllähän jousissa järkeä on jos kärryä paljon vetää.

Tuollainen kuorma-autosta rakennettu kärry. Voi jeesus kun se tulee komeesti perässä. Se on selvää.

Maan tai soran ajossa jos vaikka vedetään mattoa tai kipataan vähän huonossa paikassa, niin se onkin vähän toinen asia. Kippi pystyssä vähän  kärry kallellaan, tavaraa jossain kulmassa, jouset antaa lavan heilahdukset periksi.

Sitten kerran se kaatuu jos toisenkin.

Tää on kokeiltu.

Täytyy vaan punnita, mihin sitä kärryä tarvitsee.

Just nyt vois itellä olla mukava joku koukkulavavehe.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Itte koen että noi raktorinkärryt pitää olla keveämmät kuin autostatehdyt. Sikäli nämä " peltikärryt" on aika soveltuvat. Kokoluokka kun kasvaa niin tietenkin jarruin ja sitten myös jousitetulla telillä. Jos ainakin maanajossa käyttää niin toki noissa pitäisi olla joku hydraulilukitus että ei jousta kipatessa. Tiedä sitten miten on järkevä toteuttaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8599
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Ainakin nuo ert kärryt voi keikauttaa kumoon ja sitten vaan nostaa ylös ja jatkaa hommia. Peltikärryn lava voi mennä mutkalle.

Ihan vaatimustasosta kiinni mitä haluaa.

Ja täytyy muistaa, että se on vaan raktorin kärry. Ei mikään ydinreaktorin paineastia.


Niin, ja kipeistä muistaa sen verran, että mitä isompia kippisylintereitä tai niitä on kaksi yhden sijaan, niin kauemmin kestää nostaa kippi.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Maansiirtokärry+korokelava
Tai loppuu jonnesta peräöljy...

Ert on kyl fiksun oloinen kärri, ei ihan niin eteläsuomalaisten tekemän oloinen kuin palmsit, ryskyt ja tekot.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's