Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fusion 2  (Luettu 40691 kertaa)

merjukka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Fusion 2
Myyjä sanoi, että ketjut, kiristimet ja joitain 10 000 huoltoon kuuluvia laakereita vaihdetaan.
Rattaatkin tosiaan kuuluisi vaihtaa ketjujen vaihdon yhteydessä 10000 paalin välein. Ei kauaa ole ketju hyvänä jos vanhoille rattaille nakkaa.
Tää on kyllä väkisinki joku ajatuskatko.Sen rattaita ei tosiaankaa tartte vaihdella 10000paalin välin.
Nyt alkaa ittellä oleen 20000 täynnä,ja rattaita tarvi viäkään vaihtaa.
Tuo vusioni on ollu luotettavin paalaaja meillä.Sitä ei ole korjattu vielä mistään,kokoaikana.
Vähän yli 30000 paalia ja alkuperäiset rattaat. Agronic.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Fusion 2
Eikös rattaat voisi olla käännettävät?
Saisi kulutettua tasaisesti.
Tuossa olisi ideaa. Ketjuvalmistajilta löytyy muuten taulukot kulumisvenymisestä,aikas helppo tarkastaa ihan työntömitalla. Siitä vaan mittailemaan,ei ole pakko uskoa sitä kymmpitonnia,mittaa vaan. Esim. Mäkkäri syö sen sullojan ketjun loppuun ennen muita ketjuja,kokemusta on.
Tää on totta ittellä oli kymppitonnissa sullojan ketju ihan risana, olikohan 7 jatkoo ja muut vaan pari kertaa kiristetty :)

Niin ja semmonen lisäys, että karhottaminen käy sullojan päälle, itte vaihtaisin siinä reilun kymppitonnin remontissa ne sullojan laakeritkin, vaikka aikast hintavat ovatkin..

Viimeksi muokattu: 12.02.16 - klo:00:19 kirjoittanut Paalinpyörittäjä

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Fusion 2
Eikös rattaat voisi olla käännettävät?
Saisi kulutettua tasaisesti.
Tuossa olisi ideaa. Ketjuvalmistajilta löytyy muuten taulukot kulumisvenymisestä,aikas helppo tarkastaa ihan työntömitalla. Siitä vaan mittailemaan,ei ole pakko uskoa sitä kymmpitonnia,mittaa vaan. Esim. Mäkkäri syö sen sullojan ketjun loppuun ennen muita ketjuja,kokemusta on.
Tää on totta ittellä oli kymppitonnissa sullojan ketju ihan risana, olikohan 7 jatkoo ja muut vaan pari kertaa kiristetty :)

Niin ja semmonen lisäys, että karhottaminen käy sullojan päälle, itte vaihtaisin siinä reilun kymppitonnin remontissa ne sullojan laakeritkin, vaikka aikast hintavat ovatkin..
Mattoperällä tehty karho menee paljon nätimmin sullojan läpi kuin ns. Tavallisella karhottimella tehty karho. Paalistakin tulee huomattavasti tiiviimpi, jonka kyllä huomaa kun niitä nostelee.  ;D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Fusion 2
Eikös rattaat voisi olla käännettävät?
Saisi kulutettua tasaisesti.
Tuossa olisi ideaa. Ketjuvalmistajilta löytyy muuten taulukot kulumisvenymisestä,aikas helppo tarkastaa ihan työntömitalla. Siitä vaan mittailemaan,ei ole pakko uskoa sitä kymmpitonnia,mittaa vaan. Esim. Mäkkäri syö sen sullojan ketjun loppuun ennen muita ketjuja,kokemusta on.
Tää on totta ittellä oli kymppitonnissa sullojan ketju ihan risana, olikohan 7 jatkoo ja muut vaan pari kertaa kiristetty :)

Niin ja semmonen lisäys, että karhottaminen käy sullojan päälle, itte vaihtaisin siinä reilun kymppitonnin remontissa ne sullojan laakeritkin, vaikka aikast hintavat ovatkin..
Mattoperällä tehty karho menee paljon nätimmin sullojan läpi kuin ns. Tavallisella karhottimella tehty karho. Paalistakin tulee huomattavasti tiiviimpi, jonka kyllä huomaa kun niitä nostelee.  ;D
Jahas jahas juu, jännä juttu, märempää on ainakin karhotettuun verrattuna, mutta mihin perustuu tämä paalin suurempi tiiviys kun karhot päällekkäin eikä rinnakkain?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Fusion 2
Jahas jahas juu, jännä juttu, märempää on ainakin karhotettuun verrattuna, mutta mihin perustuu tämä paalin suurempi tiiviys kun karhot päällekkäin eikä rinnakkain?
Mä oon ajanu vaan 1-roottorisen ja mattoperän jäljiltä ja näillä systeemeillä ero perustuu siihen että matolla paalista tulee keskeltä pulleampi, ja rehu tuntuu muutenkin menevän sulavammin sullojan läpi.

En tiedä sitten miten kävisi jos olisi 2-roottorinen karhotin ja osaavat kuski joka saa oikein muodostuneen karhon aikaiseksi.

Itse kyllä tykkään mattoperän jäljestä ajaa. Koska vetotraktorissa ei ole liikaa tehoa, niin 6m karho menee vielä jouhevaa vauhtia mutta karhot eivät kuitenkaan ole aivan vieri vieressä. Kuivuminenkin on mattoperällä tuolla leveydellä vielä sopivan nopeaa säilörehun tekemiseen (30-40 ka)

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
Vs: Fusion 2
Jos tuo kombikauppa ikäänkuin loksahtaa paikoilleen, niin sais vanha ukkeli siirtyä käärinnästä karhotukseen.
 ;D

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Fusion 2
Siistii kun on olemassa sezerin briani. Suomalaiset Konekauppiaat luulevat liikoja itsestään. Ulkomailta osto on jatkossa aina vaihtoehto.

Ilmassa leijuu sakea *****ilun katku ;D

Ei konekauppiaat itsestään liikoja luule. He tietävät. Tietävät, että jussi seisoo kielimuurin takana täällä saappaat savessa. Keskimäärin suomalaisen viljelijän ulkomaankokemusten lakipisteet on vierailu Agritechnikassa tai eurooppalaisella maatalouskonetehtaalla. Maahantuojan tuotepäällikön tulkatessa. Mutta sovitaan, että minä en asiasta mitään tiedä ja esim. Claassi -nimisessä ketjussa tässä etusivulla puhutaan pelekkää paskoo puimurien hinnoista Saksassa. Sovitaanko niin, että keskity sinä jatkossakin olemaan se maidontuottamisen mestari, niin minä keskityn olemaan rock'n rollin mestari.

Viimeksi muokattu: 15.02.16 - klo:02:18 kirjoittanut Setzerin Briani

I like a good pompadour.
Brian Setzer

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Fusion 2
Onpas mukava lukee tätäkin viihdepalstaa välillä. Entinen fusion2 oli 22 000 -44 500 paalia meillä, ketjut vaihdettiin 10k paalin välein eikä mitään muuta jos ei jotain letkuja ja noukinpiikkejä lasketa. Myin koneen naapuriin jossa sillä ajettiin taas tonni viime kesänä ilman ongelmia. Ostin viime keväänä Ruotsista 24000 ajetun -10 mallisen koneen, nyt siinä 30k mittarissa eikä taaskaan ollut mitään remontteja. Eiköhän tuolla vielä 20k päästele huoletta, eikä ollut aikomus vaihtaa mitään ketjupyöriä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65388
Vs: Fusion 2
ja mihin niitä nyt vaihatiskaan?   hihnapyöriinkö?   paljon tarttee väliä?                               onko nuo vusionit missä hinnoissa?

Tossavainen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Fusion 2
Vm.-10 , 6000 paalattu, 710 renkailla ja kääntäjällä 46t e alv.0.

mah

  • Vieras
Vs: Fusion 2
ja mihin niitä nyt vaihatiskaan?   hihnapyöriinkö?   paljon tarttee väliä?                               onko nuo vusionit missä hinnoissa?

Ei kannata meidän 46-miesten edes haaveilla fusioneista. :'(

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
Vs: Fusion 2
Ei nuo minunkaan paalimäärät mitään huimia ole ::)
Haussa on ennemminkin luotettava ja pitkäaikainen kumppani  ;D :-*

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Fusion 2
Taisin maksaa omasta koneesta viime keväänä 350 000 Sek vat0%. 24000 paalia, leveät renkaat, paalinkäännin ja kaikinpuolin siistissä kunnossa.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Fusion 2
Taisin maksaa omasta koneesta viime keväänä 350 000 Sek vat0%. 24000 paalia, leveät renkaat, paalinkäännin ja kaikinpuolin siistissä kunnossa.
Ja nyt pyynti 47000. Reilu Kympin tulonsiirto konekauppiaalle. Hehheh.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9760
Vs: Fusion 2
ja mihin niitä nyt vaihatiskaan?   hihnapyöriinkö?   paljon tarttee väliä?                               onko nuo vusionit missä hinnoissa?

Ei kannata meidän 46-miesten edes haaveilla fusioneista. :'(

Jos tuo oli Claassi huumoria, niin vaihtakaa edes Welgeriin ;D Ai niin, mun vaihdon maksoi aikoinaan Lähivakuutus. Paalimäärä ehkä tuplaantui, mutta luotettavuus kaksinkertaistui  :o