Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minun Maatilani  (Luettu 49451 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Minun Maatilani
Ilkalle voi todeta, että valitus on periaatteellista kun samasta "palvelusta" jota ei voi miltään muulta toimijalta ostaa, hinta nousee koko ajan ja bäkkärin on turha syytellä kun oma lehmä on ojassa ja pahasti´, eikä tunnu virheiden tunnustaminen olevan narsistille mahdollista.

Tää on vapaa maa. Siitä vaan tekemään softaa ja tarjoamaan sitä sitten viranomaisille. Ei kukaan ole kieltänyt. Hinnaksi voi sit kans laittaa ihan mitä huvittaa, sitäkään ei ole määritelty. Valittamisen määrääkään ei ole laissa rajoitettu, joten antaa palaa vaan  ;D
Älä ole noin naiivi, ei sua kukaan usko, kyllä tää on pedattu ihan rahastukselle, samoin kuin neuvo 2020 järjestelmä, muuten koko lafka olis jo kuollu. Ite olen aika läheltä seurannu pikkuteurastamojen hakemusta Honkajoen kilpailijaksi ja tylysti ohitettiin homma ja annettiin monopoli Honkajoki osakeyhtiölle. Sama juttu tämä nautarekisteri.
Nämä lakisääteiset monopolihommat tarttis ottaa valtion hoiviin tukihaun tapaan, turhaa rahan jakoa meiltä tuottajilta huonoille muuten kuoleville firmoille.
Ps. Tosta neuvo 2020-systeemin hakuprosessistakin sen verran tietoa tullu, ettei sinne haluttu juuri muita kuin rahastus ja muutama eläinlääkäri  >:(

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Minun Maatilani
onko tuo neuvo 2020 edelleen hengissä?   ei ole pahemmin korviin kuulunu tuon toiminnasta...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Minun Maatilani
onko tuo neuvo 2020 edelleen hengissä?   ei ole pahemmin korviin kuulunu tuon toiminnasta...
Onhan se ja semmonen pikku huomio, että esimerkiksi TH-eläinlääkärikäynnistä menee kaikki tiedot ely-keskukseen silloin kun 2020 kautta menee maksu, eli kannattaa olla asiat kunnossa, jos ei itte maksa  ;)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
Ilkalle voi todeta, että valitus on periaatteellista kun samasta "palvelusta" jota ei voi miltään muulta toimijalta ostaa, hinta nousee koko ajan ja bäkkärin on turha syytellä kun oma lehmä on ojassa ja pahasti´, eikä tunnu virheiden tunnustaminen olevan narsistille mahdollista.

Tää on vapaa maa. Siitä vaan tekemään softaa ja tarjoamaan sitä sitten viranomaisille. Ei kukaan ole kieltänyt. Hinnaksi voi sit kans laittaa ihan mitä huvittaa, sitäkään ei ole määritelty. Valittamisen määrääkään ei ole laissa rajoitettu, joten antaa palaa vaan  ;D
Älä ole noin naiivi, ei sua kukaan usko, kyllä tää on pedattu ihan rahastukselle, samoin kuin neuvo 2020 järjestelmä, muuten koko lafka olis jo kuollu. Ite olen aika läheltä seurannu pikkuteurastamojen hakemusta Honkajoen kilpailijaksi ja tylysti ohitettiin homma ja annettiin monopoli Honkajoki osakeyhtiölle. Sama juttu tämä nautarekisteri.
Nämä lakisääteiset monopolihommat tarttis ottaa valtion hoiviin tukihaun tapaan, turhaa rahan jakoa meiltä tuottajilta huonoille muuten kuoleville firmoille.
Ps. Tosta neuvo 2020-systeemin hakuprosessistakin sen verran tietoa tullu, ettei sinne haluttu juuri muita kuin rahastus ja muutama eläinlääkäri  >:(
Laita nyt vielä, että kenelle tuo raatokeräily annettiin. Siis mitkä firmat omistavat Honkajoen systeemit ja ketkä omistavat ne firmat ?? Menee tämäkin salaliitto mielenkiintoisemmaksi  :-X
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
onko tuo neuvo 2020 edelleen hengissä?   ei ole pahemmin korviin kuulunu tuon toiminnasta...
Onhan se ja semmonen pikku huomio, että esimerkiksi TH-eläinlääkärikäynnistä menee kaikki tiedot ely-keskukseen silloin kun 2020 kautta menee maksu, eli kannattaa olla asiat kunnossa, jos ei itte maksa  ;)
Ja tämä perustuu faktaan joka on... Eihän noista mene Elyyn kuin isännän allekirjoittama todistus käytetystä ajasta  ::)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Minun Maatilani
onko tuo neuvo 2020 edelleen hengissä?   ei ole pahemmin korviin kuulunu tuon toiminnasta...
Onhan se ja semmonen pikku huomio, että esimerkiksi TH-eläinlääkärikäynnistä menee kaikki tiedot ely-keskukseen silloin kun 2020 kautta menee maksu, eli kannattaa olla asiat kunnossa, jos ei itte maksa  ;)
Ja tämä perustuu faktaan joka on... Eihän noista mene Elyyn kuin isännän allekirjoittama todistus käytetystä ajasta  ::)
EL.
Venkoile vaan, sen sä osaat  :)

Sirkku

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Vs: Minun Maatilani
Jokos olette pyöritelleet maatilaanne? Vähän tuossa pyöritellyt ihan mielenkiintoisen näköisiä käppyröitä pyörii. Kännykällä käyttäessä vähän paljon linkkejä, jotka tuppaavat aukeamaan kun näyttöä vierittää.

Nyt on pyöritetty ja kyllä mietityttää, kuka on ohjelman suunnitellut, ketkä ovat olleet koekäyttäjiä ja kuinka paljon palautetta ja korjausehdotuksia voi antaa ilman että joutuu mustalle listalle... Aivan yksinkertaisia asioita ei saa raporttina-tai ehkä saisi, jos siellä on joku hieno suodatin, jolla esim. tulevat umpeenpanot saisi hiukkasen pidemmältä ajalta..joskus kun tulee laitettua umpeen joku otus hiukkasen aikaisemmin, kun teoriassa tehdään, niin voisi olla se "huomiolista siemennetyille", mistä näkee kuka on milloinkin siemennetty ja koska on aiottu umpeenpanipäivä jajaja...  ;)

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Minun Maatilani
Eikä-ko tätä keskustelua seuraamaan siis.

En tarkkaan tunne näitä rekisterien rajapintoja, mutta nythän tämä rekisteri hässäkkä menee ainakin ulospäin näin.

Tilalla on hallinnassaan (? josta maksaa taholle x) eläinrekisteri, joka on ajantasalla tilallisen itsensä tekemien ilmoitusten mukaan.

Hallinnolla on oma rekisterinsä, johon teurastamot ym. toimijat jo NYT saavat siirtymään tiedot vasikoiden, teuraiden ym. heitä koskevista siirroista.

Hallinto kykenee ajamaan nämä kaksi rekisteriä ristiin, jolloin löydetään automaattisesti ristiriidat näiden välillä. Esimerkiksi erä välitysvasikoita on tilalla ilmoitettu lähteneeksi rekisteriin 14.3. , teurastamo on kirjannut erän siirtopäiväksi 13.3. Ristiinajossa todetaan ilmoitus virhe ja sanktiota tulee viljelijälle niin, että paukkuu.

Mitä tapahtui. Viljelijä kirjausvaiheessa muisti päivän väärin, teki väärän kirjauksen. Rekisteri näytti päällisin puolin OK:lle.

Jos tämä olisi haluttu estää, niin miten ohjelma olisi pitänyt toimia? No tietty se olisi seuraavan kerran avattaessa läväyttänyt ruutuun ilmoituksen isoin kirjaimin, että miten noin niinkun omasta mielestä meni viimeisin ilmoitus - HÄH?


Tuota asiaa mä ainakin olen yrittäny viestittää tekijöille että ohjelman täytyis osata ilmoittaa viljelijälle varmistuskuittaus mitä rekisteriin tallentui. Siinä alkaa tökkivien nettien takia helposti jäädä näkemättä mikä tallentui ja mikä ei. Tästä syystä ainakin mä hoidan ilmoittamiset vanhalla ammulla vielä tämän vuoden. Ei ole varaa mihinkään sanktioihin.

Vielä kun päästetään valloilleen tämä meneillä oleva kosketusnäyttösoppa, siinä jos innostuu ilmoituksia tekemään puhelimella ja vähän kenties navettaolosuhteissa, on virheiden ja hutilääppäisyjen riski aika kova. Vaan mistä tiedät mitä tuli tehtyä?  ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
onko tuo neuvo 2020 edelleen hengissä?   ei ole pahemmin korviin kuulunu tuon toiminnasta...
Onhan se ja semmonen pikku huomio, että esimerkiksi TH-eläinlääkärikäynnistä menee kaikki tiedot ely-keskukseen silloin kun 2020 kautta menee maksu, eli kannattaa olla asiat kunnossa, jos ei itte maksa  ;)
Ja tämä perustuu faktaan joka on... Eihän noista mene Elyyn kuin isännän allekirjoittama todistus käytetystä ajasta  ::)
EL.
Venkoile vaan, sen sä osaat  :)
Ai EL on sanonut noin  :o Mikähän lehmä sillä on ollut ojassa ?? Ilmeisesti se, että tuntihinta Neuvossa menee puoleen verrattuna normaalitaksaan  :-X Siksi siis puhuu läpiä päähänsä ja joku vielä uskoo...
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Minun Maatilani
Ensimmäin poisto ilmoitettu. Vähän jäi sellainen ollo, menikö perille. Piti sitten eläilistasta katsoa, puuttuiko eläin. Aika nopesti kuitenkin kävi Ammuun verrattuna. Pari palautetta joutui heti laittamaan. Toivottovasti noihin saadaan korjausta.
Testikäyttäjät ovat tainneet olla nörttejä. Systeemit näyttää olevan tehty sellaisiksi, että pitäisi jatkuvasti seurata tapahtumia sähköisesti. Sellaisia listoja en ole ainakaan vielä löytänyt, että voisi tulostaa esimerkiksi seuraavan parikuukauden poikijat.
Noista virheistä ilmoituksissa: Väärää päivämäärää suurempi riski on, että klikkaa tapahuman väärälle eläimelle. Itse olin kerran antanut Honkajoelle eläinluettelosta väärän eläimen syntymätunnuksen. Silmät oli vissiin hiukan ristissä ja meni rivi sekaisin. Eipä kuskikaan niitä korvamerkkejä juuri tarkasta. Tuota sitten kyselivät Honkajoelta useaan kertaan, eikä sitä meinannut millään saada oiottua.
Mystinen kesälaatumies

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Minun Maatilani
onko tuo neuvo 2020 edelleen hengissä?   ei ole pahemmin korviin kuulunu tuon toiminnasta...
Onhan se ja semmonen pikku huomio, että esimerkiksi TH-eläinlääkärikäynnistä menee kaikki tiedot ely-keskukseen silloin kun 2020 kautta menee maksu, eli kannattaa olla asiat kunnossa, jos ei itte maksa  ;)
Ja tämä perustuu faktaan joka on... Eihän noista mene Elyyn kuin isännän allekirjoittama todistus käytetystä ajasta  ::)
EL.
Venkoile vaan, sen sä osaat  :)
Ai EL on sanonut noin  :o Mikähän lehmä sillä on ollut ojassa ?? Ilmeisesti se, että tuntihinta Neuvossa menee puoleen verrattuna normaalitaksaan  :-X Siksi siis puhuu läpiä päähänsä ja joku vielä uskoo...
No mä itte pyysin laskun.
Mikäs se puolitettu hinta on?

Paljonkos muuten maksaa vaikka ruokintasuunnitelma(EHK-vaatimus) 2 erilaista karkearehua, eli 2 ruokintaryhmää?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Minun Maatilani
onko tuo neuvo 2020 edelleen hengissä?   ei ole pahemmin korviin kuulunu tuon toiminnasta...
Onhan se ja semmonen pikku huomio, että esimerkiksi TH-eläinlääkärikäynnistä menee kaikki tiedot ely-keskukseen silloin kun 2020 kautta menee maksu, eli kannattaa olla asiat kunnossa, jos ei itte maksa  ;)
Ja tämä perustuu faktaan joka on... Eihän noista mene Elyyn kuin isännän allekirjoittama todistus käytetystä ajasta  ::)
EL.
Venkoile vaan, sen sä osaat  :)
Ai EL on sanonut noin  :o Mikähän lehmä sillä on ollut ojassa ?? Ilmeisesti se, että tuntihinta Neuvossa menee puoleen verrattuna normaalitaksaan  :-X Siksi siis puhuu läpiä päähänsä ja joku vielä uskoo...
No mä itte pyysin laskun.
Mikäs se puolitettu hinta on?

Paljonkos muuten maksaa vaikka ruokintasuunnitelma(EHK-vaatimus) 2 erilaista karkearehua, eli 2 ruokintaryhmää?

Paljon! jos Pro Agrialta tilaa. Yhkä 500€ vähintään. Lähettää säilistulokset rehuagentille ja sanoo että laskepa siitä. Mulla on nyt mapillinen ruoksuja tälle sisäruokinta kaudelle eikä maksanut mitään.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
Ensimmäin poisto ilmoitettu. Vähän jäi sellainen ollo, menikö perille. Piti sitten eläilistasta katsoa, puuttuiko eläin. Aika nopesti kuitenkin kävi Ammuun verrattuna. Pari palautetta joutui heti laittamaan. Toivottovasti noihin saadaan korjausta.
Testikäyttäjät ovat tainneet olla nörttejä. Systeemit näyttää olevan tehty sellaisiksi, että pitäisi jatkuvasti seurata tapahtumia sähköisesti. Sellaisia listoja en ole ainakaan vielä löytänyt, että voisi tulostaa esimerkiksi seuraavan parikuukauden poikijat.
Noista virheistä ilmoituksissa: Väärää päivämäärää suurempi riski on, että klikkaa tapahuman väärälle eläimelle. Itse olin kerran antanut Honkajoelle eläinluettelosta väärän eläimen syntymätunnuksen. Silmät oli vissiin hiukan ristissä ja meni rivi sekaisin. Eipä kuskikaan niitä korvamerkkejä juuri tarkasta. Tuota sitten kyselivät Honkajoelta useaan kertaan, eikä sitä meinannut millään saada oiottua.
Tietääkseni noin 100 maatilaa oli testiryhmässä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
onko tuo neuvo 2020 edelleen hengissä?   ei ole pahemmin korviin kuulunu tuon toiminnasta...
Onhan se ja semmonen pikku huomio, että esimerkiksi TH-eläinlääkärikäynnistä menee kaikki tiedot ely-keskukseen silloin kun 2020 kautta menee maksu, eli kannattaa olla asiat kunnossa, jos ei itte maksa  ;)
Ja tämä perustuu faktaan joka on... Eihän noista mene Elyyn kuin isännän allekirjoittama todistus käytetystä ajasta  ::)
EL.
Venkoile vaan, sen sä osaat  :)
Ai EL on sanonut noin  :o Mikähän lehmä sillä on ollut ojassa ?? Ilmeisesti se, että tuntihinta Neuvossa menee puoleen verrattuna normaalitaksaan  :-X Siksi siis puhuu läpiä päähänsä ja joku vielä uskoo...
No mä itte pyysin laskun.
Mikäs se puolitettu hinta on?

Paljonkos muuten maksaa vaikka ruokintasuunnitelma(EHK-vaatimus) 2 erilaista karkearehua, eli 2 ruokintaryhmää?

Emolehmille "isännän omaan toimintatapaan räätälöity tukikelpoinen tuloste" taitais maksaa kympin. Sehän on hatusta revittyjä lukuja jotka on näppäilty Excelliin ja nimi vaihdettu yläkulmaan  ;D Mää oon näita nähdyt, mutta ei niissä ole ProAgrian logoa nurkassa  ;D

Onneks ei tartte tehdä tuollaisia.

Analyyttinen ja ruokinnallisesti oikein oleva maksaa ehkä satkun? Mut se varmaan vaarantaa oikeusturvan, koska pitää olla analyysejä ja sitten se pitäisi vielä jakaa 10-20% tarkkuudella  ;D

Rehukaupassa on helppoa. Laittaa vaan omat tuotteet riveille ja sitten muuttaa siihen Exceliin ne "ravitsemusrivit" sellaiseksi mikä sopii talonväen ideologiaan  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Red Bull

  • Vieras
Vs: Minun Maatilani
Onneks noita neuvo 2020 juttuja ei tarvi käyttää.  8)