Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jumiutunut nivelakseli  (Luettu 12711 kertaa)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Jumiutunut nivelakseli
Ja nyt kokemuksesta viisastuneena laitat sinne booreihin vaseliinia,seuraavalla kertaa irtoaa helpommin.

_Jarppi_

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Jumiutunut nivelakseli
Ja nyt kokemuksesta viisastuneena laitat sinne booreihin vaseliinia,seuraavalla kertaa irtoaa helpommin.
Toki, oli tosin rasvattu juuri ennen tätä viimeistä kytkentää  :o

Köntys

  • Vieras
Vs: Jumiutunut nivelakseli
Ja nyt kokemuksesta viisastuneena laitat sinne booreihin vaseliinia,seuraavalla kertaa irtoaa helpommin.

Kokemuksesta viisaantuneena en laittaisi vaseliinia. Se kun kerää kaiken pölyn ja paskan sinne väliin ja ajan kanssa kovettuu, niin jumissa on. Sama juttu manuaali työntövarsien ja nostovarsien kierteitten kanssa. Korkeintaan hivenen CRC:tä tai WD-40 vai mitäseoli, kierteisiin  ;)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Jumiutunut nivelakseli
Niin mää oon jostain käyttöohjeesta joskus lukenut, että akselin liitospinat ja traktorin tumppi pitää pestä polttoöljyllä puhtaaksi! Ja niin olen joskus jopa tehnytkin. En oo rasvannu. Mulla ainakaan ei oo mitään suojaa käyttämättömän tumpin päällä traktorissa joten kerää helposti aika messevät massat siihen tumppiin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: Jumiutunut nivelakseli
ja joku neuvo vielä tervasuihkettaa siihen!   on aikamoinen mönjäpesä sen jälkeen,  ja stripperillä joutuu peseen se pois...             joku kertoi että pakkasneste olis hyvä noiden linkojen akselin päähän, ei jäädy kiinni....   tiedä tuosta..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Jumiutunut nivelakseli
Mä olen joskus putsaillu sekä sitä tumppia että akselia ihan puhdistuspreillä ja paineilmalla. Sitten perään vähän jotain sprei rasvaa. Niin kyllä niitä on sen jälkeen saanu irroitettua. Yhtä tärkeä on sitten putsata ja rasvata akseliputket. Ne kun menee jumiin niin sitten hajoo jotain.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Jumiutunut nivelakseli
tuosta suihkuttaen, niin ei tartu, ei jäädy, eikä jumiudu. avaruusteknologiaa.


http://www.x1r.fi/tuotteet/63
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Jumiutunut nivelakseli
Pajavasara, taltta jolla kohdistaa iskut, irroitusöljyt , sorkkarauta vääntämiseen....joskus parasta iskea akselia takaisinpäin ja sitt vääntää eteen....

JOtenkin mua jurppi kesällä kun yritin irroitta pöyhimestä akselia toiseen ja kun sen sain vaivoin irti huomasin ett ei se passaakaan ja sama akseli takaisin.....

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Jumiutunut nivelakseli
Jospa olisi kaikkein paras vaihtoehto se että antaa sen nivelakselin olla siinä koneessa mihin se on tarkoitettu,jää nuo irroitussulkeiset pois ja aina on sopiva akseli koneessa.

jaamäävai

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Jumiutunut nivelakseli
Wurth Drylube. Monessa paikassa mukava (käytän esim. kuramopon ketjuissa). Ei kerää pashaa vaan jättää vahapinnan.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Jumiutunut nivelakseli
Jospa olisi kaikkein paras vaihtoehto se että antaa sen nivelakselin olla siinä koneessa mihin se on tarkoitettu,jää nuo irroitussulkeiset pois ja aina on sopiva akseli koneessa.

  Ettäkö joka koneen eteen oma traktori..