Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Akku  (Luettu 24094 kertaa)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Akku
Taitaa osa Boschin akuista olla tuota aasialaista laatua.sehän paljon akun ikään vaikuttaa kuinka paksut levyt siellä on.Ohutlevyisestä lähtee hyvät käynnistysvirrat,mutta tärinää ne ei kestä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12531
  • Virolaista kiitos!
Vs: Akku
Entä Vartan akut? Niitä on Valmeteissa ollut ja minusta toimineet hyvin. 6800:ssa alkuperäinen vuosimallia -02. Akkuvedet on syytä tarkistaa pari kertaa vuodessa, tuntuu haihtuvan.
Tässä taas nähdään notta isun ostama on paras.   8)

Mutta, kyllä olen kans kuulut vartan olevan kestävän maineessa, liekö uudet varta akut saman veroisia.

Onko tosiaan niin että Bosch ja varta on samanlaiset ja bosch ei kestä kuin parivuotta, näin ollen ei kestää myöskään uusi varta.
Joo, tosin vielä parempi akku mulla on autossa. Panasonic on merkki ja elokuusta 1998 se on ollut paikallaan. Vettä lisätty jokunen kerta. On se aika ruotosen näköinen. Joskus tulee pyyhitty napojen ympäriltä roinat pois. Saa nähdä kauanko kestää. Olin joskus pisemmällä komennuksella asiakkaan luona ja tuli juttua, että mulla on seitsemän vuotta vanha akku autossa. Porukka kohahti kahvipöydässä ja oli sitä mieltä, ettei taatusti selviä meneillään olevasta talvesta. Olis kai kannattanut lyödä jotain vetoja...

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Akku
Entä Vartan akut? Niitä on Valmeteissa ollut ja minusta toimineet hyvin. 6800:ssa alkuperäinen vuosimallia -02. Akkuvedet on syytä tarkistaa pari kertaa vuodessa, tuntuu haihtuvan.

Kannattaa mitata latausjännitekin aina sillointällöin. Akku menee äkkiä sököksi, jos jännitteensäädin on paskana. Akun nopea kuivuminenkin voi johtua tosta syystä.
Toi Valmetti on sellainen, että sitä saa mittailla, ei tule miksikään. Huoltomiehen mukaan N-sarjakin kuivattaa akkuja
tapauskohtaisesti ja selkeää vikaa ei oikein löydy. Omissa koneissa vedet on syytä tarkistaa kovien sesonkien edellä ja jälkeen. Varsinkin keväällä. Mun mielestäni johtuu siitä, että sijainti on niin lämpimässä paikassa konepellin alla, että haihduttaa nesteitä.
Joissakin sivupakoputkellisissa valmeteissa pakoputki menee 5 cm etäisyydellä akusta. Pahimmillaan akun muovit sulavat. Siihen auttaa, kun väliin laittaa takoissa käytetävän tulivillan. Talveksi voi sitten ottaa pois jos tuntuu,että akku on liian kylmä ladattavaksi.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Akku
eipä ole valmetin suunnittelu kohdillaan

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Akku
eipä ole valmetin suunnittelu kohdillaan
Pitäis olla akkukotelo siellä portaitten kyljessä... on tilaa. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Akku
pitäis

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Akku
Alkuperäis akku meni vallus kymmenkunta vuotta, mutta toinen ei tainnu mennä, kun korkeintaan kolme, vaikka oli Varta. N-läisissähän se on jo sielä portaitten alla, eipä vaan ole tullu sen kummemmin sinne kurkittua, kun kerran käyntiin lähtee :(

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Akku
Entä Vartan akut? Niitä on Valmeteissa ollut ja minusta toimineet hyvin. 6800:ssa alkuperäinen vuosimallia -02. Akkuvedet on syytä tarkistaa pari kertaa vuodessa, tuntuu haihtuvan.

Kannattaa mitata latausjännitekin aina sillointällöin. Akku menee äkkiä sököksi, jos jännitteensäädin on paskana. Akun nopea kuivuminenkin voi johtua tosta syystä.
Toi Valmetti on sellainen, että sitä saa mittailla, ei tule miksikään. Huoltomiehen mukaan N-sarjakin kuivattaa akkuja tapauskohtaisesti ja selkeää vikaa ei oikein löydy. Omissa koneissa vedet on syytä tarkistaa kovien sesonkien edellä ja jälkeen. Varsinkin keväällä. Mun mielestäni johtuu siitä, että sijainti on niin lämpimässä paikassa konepellin alla, että haihduttaa nesteitä.
kyllä n121 juurikin kuivattaa joka vuosi pari lisäystä ni hyvä .kleisonissa puolan pojan akut kesti 2v ja ny sippas .aivan kuraa nyky akut .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71742
Vs: Akku
olis kiva jos jostain löytyis joku akkutestitulos josta vois osviittaa katella uuden hankintaan... on sen verta hintavia jotta ei ihan paskoja kehtais ostaa..

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Akku
akuthan on nykyään halpoja

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Akku
akuthan on nykyään halpoja

Halvasta tulee herkästi kallis jos niitä joutuu parinvuoden välein vaihtaan. Jos siis ennen se kalliimpi akku on kestäny vaikka 12v + esim mega vallattiin missä on etu kuormaaja niin ahniin ihana vaihto työ.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Akku
Entä Vartan akut? Niitä on Valmeteissa ollut ja minusta toimineet hyvin. 6800:ssa alkuperäinen vuosimallia -02. Akkuvedet on syytä tarkistaa pari kertaa vuodessa, tuntuu haihtuvan.
Tuon Vartan akku minkä laitoin Valmettiin, olin ottanut kuorma-autosta pois kun ostin siihen molemmat uudet. Se oli kyllä suljettu eikä sinne mitään vettä pysty lisäämään. 140a tuo on
Piti oikeen etsiä kuitti, että mitkä akut tuohon MANniin laitoin. Vuoden on ollu Boschin akut ja tuon vartan kaveri oli exide, joka pimeni kokonaan, niin uusin molemmat. 190e verollisena oli vuosi sitten bosch

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71742
Vs: Akku
heh, tulipa tyhmyys todistettua;   durasel ei tee mitään virtaan liittyvää toimivana.    patterit on olleet mulla ainakin ainoita jotka vuotaneet, ja nyt nyyn keulalla oleva akku ei jaksa laahata värkkiä käyntiin , vaikka on ollu yli yön lämmössä!    ja akku sentäs on syyskuulta!

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Akku
heh, tulipa tyhmyys todistettua;   durasel ei tee mitään virtaan liittyvää toimivana.    patterit on olleet mulla ainakin ainoita jotka vuotaneet, ja nyt nyyn keulalla oleva akku ei jaksa laahata värkkiä käyntiin , vaikka on ollu yli yön lämmössä!    ja akku sentäs on syyskuulta!
Sul on liian uus kone. Puristukset koneessa liian hyvät niin ei jaksa käynnistyä  ;D
Muista mainita vuosimalli akkukauppiaalle....
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

montöör

  • Vieras
Vs: Akku
olis kiva jos jostain löytyis joku akkutestitulos josta vois osviittaa katella uuden hankintaan... on sen verta hintavia jotta ei ihan paskoja kehtais ostaa..
Akku, suodatin ym testit olis kivoja. Täysin puolueetonta testaajaa ei ole. Jotain kautta yritykset maksaa
testit ja toisaalta jotain merkkejä ei testeissä löydy. Siten mysteerikysymys: Miksi alkuperäinen akku toimii
helposti 10- 15 vuotta ja senjälkeen merkistä riippumatta 3- 5 vuotta