Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tämän päivän autot...pazkaa!!!  (Luettu 31254 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Taitaa olla ollut 90-luvun loppupuolen mallit monella merkillä vähäisimmän keskimääräisen vikatiheyden omaava ikäluokka. Sähkölaitteet vielä yksinkertaisehkot ja jo kuitenkin luotettavaksi kehittyneet, sama perustekniikan suhteen, huollettuna ajaa tuon ikäisillä sen 400-500tkm melkein joka ritsalla moottorin ja vaihteiston puolesta. Isot moottoririkot yleistyneet taas tuoreemmissa vuosimalleissa kun EGR mömmöt tukkivat voitelujärjestelmän ja hengitystiet.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
:o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Eikö teidän päähän uppoa, että Vag on paska-autoja suoltava konserni. Muutenkin kaikki alle 1.8 moottorit pitäisi kieltää.  >:(

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
:o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Eikö teidän päähän uppoa, että Vag on paska-autoja suoltava konserni. Muutenkin kaikki alle 1.8 moottorit pitäisi kieltää.  >:(
sama periaate

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
tulipa tuossa hajettua tojo paikalliselta pajalta syys huollosta... vaihettu kaikki öölit ja laitettu uutta hausevaa pakoputkea alle, nyt menis katastuksesta että heilahtais... ja on niiiiiin herkkä taas ajaa että...             kyllä autossa sähköllä toimivina riittää valot ja ratio. muuta ei tartte!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
tulipa tuossa hajettua tojo paikalliselta pajalta syys huollosta... vaihettu kaikki öölit ja laitettu uutta hausevaa pakoputkea alle, nyt menis katastuksesta että heilahtais... ja on niiiiiin herkkä taas ajaa että...            kyllä autossa sähköllä toimivina riittää valot ja ratio. muuta ei tartte!
Talvisin on kyllä lämmityslaite kiva.Ja sateella pyyhkijät.Ja liikkeellelähties startti ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
tulipa tuossa hajettua tojo paikalliselta pajalta syys huollosta... vaihettu kaikki öölit ja laitettu uutta hausevaa pakoputkea alle, nyt menis katastuksesta että heilahtais... ja on niiiiiin herkkä taas ajaa että...            kyllä autossa sähköllä toimivina riittää valot ja ratio. muuta ei tartte!
Talvisin on kyllä lämmityslaite kiva.Ja sateella pyyhkijät.Ja liikkeellelähties startti ;D
Teillä Moommallassa ei ole mäkiä joten ette voi mäkistartata.

Tunsin yhden tyypin, joka jätti autonsa 3 km kotoaan kylän ainoalle mäelle kun stratti oli paskana. Teki tota koko vuoden  ;D Yks säkyläläinen  ;D Niillä viiraa... Säkylä on nääs takaperin älykäs  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana

 ;D
Ja kuule ,,,,,,,,,, tää on tosi tarinaa. ei ollut kylmä -30 asteen pakkasessakaan vw kuplan takapenkillä. Ikkunat hiukan huurtui ;) ;) ;).Kupla kyllä oli yhtä jäykkä kuin kuskilla.............

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana

 ;D
Ja kuule ,,,,,,,,,, tää on tosi tarinaa. ei ollut kylmä -30 asteen pakkasessakaan vw kuplan takapenkillä. Ikkunat hiukan huurtui ;) ;) ;).Kupla kyllä oli yhtä jäykkä kuin kuskilla.............
Noi 60-luvun panojutut on tosi tylsää luettavaa  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen



Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia  ;D
Juu ja Starri ja vag comi ja muuta semmosta ;D Sitte kun nuo testerit vielä toimis edes joskus ni niistä olis apuakin ehkä. Mutta eihän niilä koskaan saa yhteyttä auton boxseihin kun ne on aina niin hapettunu jokapaikasta että ei TOIMI!

Tuossa laitteessa on se harvinainen piirre, että se kyllä toimii  :)

Maksoi kyllä yli 600€, joten on sen syytäkin toimia. Mut viittä eri merkkiä on tullut skannailtua nyt muutamassa kuukaudessa.

Jaaha sopiiko tuo mys meseen ainakin semmonen adapteri tarvitaan. Ja mikähän mahtaa olla masiinan tyyppi että osais haeskella tietoja mitä sillä näkee ja mitä ei. Luonnollisestihan tuokin on tietysti ulkomaan kielinen >:(?

Löysinkin jo ko härvelin tiedot.

Viimeksi muokattu: 13.11.15 - klo:20:48 kirjoittanut Varjo79

Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
:o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o

Skoda...

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Hese

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 105
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.

Egr:t DPF:t ym voi ongelmien ilmettyä halutessaan hoitaa häiritsemästä. Ehkä nämä ureamoottorit henkilöautoissa ovat jo vähän liikaa. Tienpäällä tulee oltua reilut 35tkm vuodessa ja vielä päästöhuijausmoottorilla. Kehitys vain kehittyy ja jotain pikkuvikoja voi tulla samalla häiritsemään.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.

Egr:t DPF:t ym voi ongelmien ilmettyä halutessaan hoitaa häiritsemästä. Ehkä nämä ureamoottorit henkilöautoissa ovat jo vähän liikaa. Tienpäällä tulee oltua reilut 35tkm vuodessa ja vielä päästöhuijausmoottorilla. Kehitys vain kehittyy ja jotain pikkuvikoja voi tulla samalla häiritsemään.
Juu onne mukavampia mutta allekirjoittaneen lähellä ne ei vain yksinkertisesti toimi. Nytkin on kolme autoo pihassa kahdessa on ainakin ajonesto sekasin ja keskuslukko ja vähä muutakin. Sitte tuo kolmas käynistyy miten kuten huvittaa ja koettaulu loistaa ku joulukuusi >:( Niin ja nuo missään ajon esto sekasin on kyllä ihan omia kotteroita. Ja on useammat avaimet ja sillain mutta kun ei saatana toimi ni ei toimi.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
mutta miksi yhä edelleen kuolee ihmisiä noissa kolareissa ja uusissa autoissa?   ettei vaan olis että nyt on sitten jotain tehtävä että kestää hereillä kun tekniikka muka hoitaa ajon...   kaikenmaaliman härpäkettä pitää olla toiminnassa että auto osaa liikkua..  eteenpäin.          lukkiutumattomia mäkiavustinta parkkiavustinta vakionopeutta törmäyssuoja   jne......   ja silti niistä ei taho edes ulos nähdä kun risteyksen saapuu!!!!                 kuolleita kulmia tehty hiton palkeilla ja kallistuvilla muodoilla.....  peileistäkään mitään nää.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.
Toi oli kai enempikin eurooppalaisten autojen murheen kryyni. Japseissa lähes idioottivarma laitos. En muista että olisi ollut koskaan sellaista keliä ettei Nissani olisi lähtenyt laakista kikkailematta käymään. Mutta ei, en silti kaipaa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kauhia oli poru -90 luvun alkupuolella, kun katit tuli bensavehkeisiin! Nehän hajoo justiinsa, kalliita, ei saa hinata käymään. Mitä sen parempaa on bensiini vekottimille tapahtunut, kun siinä sivussa tuli ruiskut, kysyn vaan?
pessimisti ei pety!