Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Puuha-Pete - 12.11.15 - klo:18:29

Otsikko: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Puuha-Pete - 12.11.15 - klo:18:29
 :o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Jan79 - 12.11.15 - klo:18:34
Kannattaako tuota tai voiko tuota oikein yleistää mutta kyllähän noissa uusissa tuntuu enemmän ongelmia olevan kuin vanhemmissa. Elektroniikka on lisääntynyt niin rajusti ja kun kaikki osat täytyy saada mahdollisimman kevyeksi kulutuksen minimoimiseksi niin kyllähän se jossain kohti tulee vastaan.

Mutta tuntuu toisilla merkeillä olevan vikaa enemmän kuin sitten taas toisilla eli ihan kaikkia ei voine haukkua.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Dr.Who - 12.11.15 - klo:18:43
Moottorit tehdään litratilavuudeltaan pieniksi ja tehoja otetaan irti mahdollisimman paljon,siinä on yhtälö joka ei toimi kestävyyden kannalta.Noiss Vw konsernin tietyissä malleissa on ollut kestävyysongelmia nimenomaan TSI koneissa jakopään osalta.Niissä on heikkolaatuinen ketju.Ja rikkoontumisia on sattunut
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: TDK - 12.11.15 - klo:18:52
Konevitsisä juttu niilo-volvosta jolla ajettu yli 2miljoonaa.
Mm pyöränlaakerit yhtä vaille alkuperäsiä. Ennen oli autotki rautaa.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Toivo Tonta - 12.11.15 - klo:19:13
Joku alihankkija on vaan tehny liian halvalla osat ;D ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: nissan - 12.11.15 - klo:19:25
Ainakin  noi kravattisonnien opelit on olleet tosi kestäviä,ei minkaalaisia  vikoja
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: kantola - 12.11.15 - klo:19:48
Viimeiset "isältä pojalle" -autot tehtiin yli 20 vuotta sitten. Nykyautojen elinkaareksi on suunniteltu noin 300 000 km, ei miljoonia?

http://www.iltalehti.fi/autot/2015072820099750_au.shtml
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 12.11.15 - klo:19:52
millä nykyautolla voi muka ajaa tuon määrän?     ei net kestä kuin sen vajaan parsataatonnia ja sitten paaliin...     eihän niihin osiakaan...
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: kylmis - 12.11.15 - klo:20:00
Oma auto 17 vuotta, 431tkm. Plussaa: ei ajotietokonetta, ei joulukuusiefektiä, kun virrat kytkee päälle, alkuperäinen akku (tänään lisätty nestettä), kulutus kohtuullinen. Miinusta: Tunkkaisen pölyinen, peräkontissa kaatopaikka, ruostuminen aiheuttaa tulevaisuudessa hankalia remontteja.

Ei tiedä mitä tekisi. Romutuspalkkion saisi helposti, mutta kannattaako, kun uudet autot monesti tuollaisia pommeja.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Köntys - 12.11.15 - klo:21:09
Oma auto 17 vuotta, 431tkm. Plussaa: ei ajotietokonetta, ei joulukuusiefektiä, kun virrat kytkee päälle, alkuperäinen akku (tänään lisätty nestettä), kulutus kohtuullinen. Miinusta: Tunkkaisen pölyinen, peräkontissa kaatopaikka, ruostuminen aiheuttaa tulevaisuudessa hankalia remontteja.

Ei tiedä mitä tekisi. Romutuspalkkion saisi helposti, mutta kannattaako, kun uudet autot monesti tuollaisia pommeja.

Eipä taida saada, kun tukioptimoijat sen ehti kuluttaa ennenaikojaan loppuun  >:( >:( >:(   ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: SamiT - 12.11.15 - klo:21:33
Monimutkaista on tekniikka uusissa vehkeissä, voi hajota jos sen miljoona erilaista vemputinta mitä 15-20 vuotta sitten ei ollut missään vehkeessä, lisänä toki samat perustekniset komponentit vikoineen kuin vanhoissakin. Tästä voi parhaimmillaan tai pahimmillaan muodostua melkoinen soppa. Taitaa käyttöikäsuunnitelma olla tehtailla 160tkm luokkaa tavallisissa perusautoissa. Omissa 14-16 vuotta vanhoissa ranskalaisissa ajoneuvoissa kilometrit huitelevat 260tkm ja 410tkm välillä joten ei uusista juuri tietoa.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Varjo79 - 12.11.15 - klo:21:42
Jaa a piti kans auto ostaa tossa taannoin. Mutta kun kaikki kokeilemani yksilöt anto semmosen valo soun koe lenkillä että ei sit tullu ostettua. Tosin sekin jotain vaikuttaa että pari nuorta isäntää on jättäny paalaukset maksamatta. Toinen ryyppää itteensä henkiltä ja toinen kantaa rahat kone/muihin alan kauppoihin. No tänään kävin sitte kattomassa vähän vanhempaa gti kolhfia ei vika ilmoituksia ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Major - 12.11.15 - klo:21:45
Onkohan tuo ekologisuus ymmärretty väärin niin että autojen pitää lahota ennen aikojaan ;) Jos tehtäis yksi auto kestämään sen 700 000- 1000 000 km tai 5 autoa joiden elinikä olisi 200 000 km, niin väittäisin ensiksimainitun olevan kuitenkin edullisin vaihtoehto kaikin puolin. En usko että olisi siitä kiinni etteikö nykyisin pystyttäisi valmistamaan laatua kun aikaisemminkin pystyttiin. Kuitenkin nykyään huonokin laatu maksaa, ei pidä useinkaan enää paikkaansa vanha väittämä että kallein on yleensä myös paras.

Samaa vähän näissä työkoneissakin. Vuosia sitten ostin vuoden 1963  Michigan -pyöräkuormaajan. Tunneista ei tarkkaa tietoa mutta ainakin kaasu ja jarrupoljin kuluneet pieneksi nysäksi. Eipä tuo enää varsinaisessa urakointikäytössä ole, mutta täydessä työkunnossa. Maalattukin aikoinaan jollakin jäänmurtajanmaalilla tehtaalla. Epäilyttää vähän että jos nyt ostais uuden koneen jatkuvaan ajoon niin oliskohan vielä 50 vuoden päästä käytössä...
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Viljelijä - 12.11.15 - klo:21:54
Hintakilpailu on saanut sen aikaan, että käytetään mahdollisimman edullisia komponentteja, ja se näkyy jatkuvana hilujen vaihtona. Sen jälkeen, kun Aasiassa alettiin valmistamaan halpoja laakereita, niin vaihorumpa on selvä. Tämä päästö homma on pilannut monen merkin kestävyyden, esim pakokaasujen kierrätys.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: -SS- - 12.11.15 - klo:22:53
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.

-SS-
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Don Essex - 13.11.15 - klo:05:56
Vm 2000 Mondeo kilometrejä 200 000, korjaamolla kolmen kuukauden välein. Huoltojen lisäksi. 2004 Focus, vain huoltoja, 240 000. Avensis 2007, vain huoltoja 400 000 km. Ei toki itse ajettuja kilometrejä kaikki.

Taitaa olla kuitenkin, että maanantaikappaleet ja satunnaiset ongelmamallit pilaavat toisinaan mainetta. Taitaa niitä olla kaikilla merkeillä.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.11.15 - klo:06:07
Mun Opelista on etujarrun männän suojakumissa pieni murtuma, näkyy Motonetti pyytävän tiivistesarjasta 6€  :(
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: iskra - 13.11.15 - klo:07:18
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.

-SS-
  Engelsmannit olivatkin edelläkövijöitä tuossa hommassa..
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Joukahainen - 13.11.15 - klo:07:49
Lada 1200 on pelittänyt loistavasti
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 13.11.15 - klo:07:52
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Aatami Särkisalami - 13.11.15 - klo:07:55
Meillä voortissa ollu ei   vararatasta  säästöjen vuoksi ei satsattu satasta....
kevyemmäksihän ne haluaa pirssit jottei ne  kuluttais polttoainetta  niin  paljoa   käytännössä kuitenkin    kasaaame perä konttiin tavaraa  ja kyllä sinne varapyörää vareten oli fiestaanki tehty paikka

styroxit vaan pihalle ja  yx suvikumi vara rattaaksi,, johan tun arvaa Wanha aatamikii että on se varapyörä oltava  jos kumi iin tuloo palkeehen kiell  ei paikkaus sumute iske..ajovalo polttimoitten vaihto on kanssa tehty  anhittoman vaikeeksi  saa tapella rystyset ruvelle kun esim audiin vaihtaa polttimoa vanhalla tavalla...no toki  niihinki  polttimon vaihtohommiin oppii jos on   kiinnostusta ja aikaa.   korjaamo KÄSI kirja ei  kustanna hirveesti...kolme ruuvvia irti ja koko lamppuhökötys pihalle uutta hehkulamppua tilalle ja  umpio takasi paikalleen..ja jarrupaloja  sekä  muita alusttan osia saa vaihtaa ilman koodauksia....immeiset kattelee terlkkarista salkkareuta ja lukevatten naistenlehtien juorupalstoja  ja  kyykkivät fasepuukeissa,, kyll meitinkin mummo oli oikeessa kun telkkari keksittiin  ,, että illanvietot siirty puhdehommista   = pärekorien punonnasta   ja katiskoiden teosta    nahkasoffalle makkaamisseen ja  sipsien syönniksi,  olkoonki sipsit pottuviljelijän    heiniää...mukavata perjantaetta   se on oamukhaveen aeka kun han soan nuotijon enste sytytettyö.... ::)
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.11.15 - klo:07:57
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen

(http://www.elekma.com/images/products/crp229-2_orig.jpg)

Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia  ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: corvette zr1 - 13.11.15 - klo:08:34
VAG:n autot pitää nykyisin kiertää kaukaa. Moottorit ja vaihteistot hajoaa, ja moottoriöljyjen kanssa saa jatkuvasti läträillä.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 13.11.15 - klo:08:47
ja taas vaihtui mitsu tojoon... kun löyty outo ääni vaihelaatikosta... korjaaminen kuulema kallis...           uutta autoa en kyllä tule enää ostamaan... vaikka ilmatteeks sais.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: bdr-529 - 13.11.15 - klo:08:52
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.

-SS-


 :) :)
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: JösseJänis - 13.11.15 - klo:10:49
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.

-SS-

Ja moneen muuhun. Totta kai nykyautoissa on enemmän sähkövikoja kuin sellaisissa, joiden sähkölaitteet rajoittuivat valoihin, vilkkuihin ja äänimerkkiin. Tosiasiassa nykyautot ovat paljon huolettomampia käyttää kuin 1960-, 70- ja 80-luvun verrokkinsa. Toki silloinkin oli joitain Volvon ja Mersun malleja, jotka rallattivat satoja tuhansia kilometrejä, mutta öljyjä vaihdeltiin 5000 km:n välein, tulpat joka toisessa huollossa ja vähintään osa pakoputkistosta vuosittain. Kytkinlevyt kestivät laatuautoissa 100 000 km. ja jarrut saman verran. Halvempiin rotteloihin vaihdeltiin noitakin useammin. Alle 10 vuotta vanhojen autojen maalaaminen ruostekukkien takia oli takavuosikymmeninä aivan yleistä. Ford mainosti aikoinaan erinomaista varaosa- ja huoltopalveluaan sillä, kuinka 100 000 km:n jälkeen huollossa helposti ja nopeasti nostetaan uusi moottori keulalle. 1980-luvulla E-öljyt/Finnoil lanseerasi CarParts-vaihtomoottorit ja vielä 90-luvun alussa vaihtomoottorit oli Tammer-Dieselin pääartikkeli. Tuli sellainen itsekin joskus auton keulalle nostettua.

Kyllä tämä nykyautoilu on noihin aikoihin verrattuna vaivatonta. Olen nyt ajanut kahdessa vuodessa BMW:llä 100 000 km. ja ainoa vika on kostunut umpio, joka menee ensi viikolla takuutyönä vaihtoon. Ensimmäisen kerran täytin lasinpesurin säilön 27 000 km:n kohdalla. Öljyn määrä tarkastetaan kuljettajan paikalta kabiinista. Edellisellä Bemulla ajoin niin ikää kahdessa vuodessa satkun eikä ollut mitään häiriötä koskaan. Sitä edeltäneellä Alfa 159:llä tuli puhalleltua kaksi ja puoli vuotta ja 130 000 km. Kierroslukumittari vaihdettiin takuuseen ja siinä olivat sen auton murheet. Sitä edeltäneessä Alfa 156:ssa oli jo vähän enemmän häikkää, mutta varsin maltillisesti ottaen huomioon, että siihen tuli neljässä vuodessa 220 000 km. Ja jos nuo Tojotat ovat vielä paljon kestävämpiä ja vähävikaisempia, kuten niiden omistajat aina kehuvat, niin niillähän ajaa varmaan pari miljoonaa ilman huolen häivää.

Tulihan sitä aikoinaan kilometrejä kerättyä vanhempaankin kalustoon. 1980-luvun autoina tuli koettua kolme Volvoa, pari Alfaa ja yksi Mersu. Mersusta mm. meni takajouset poikki, Alfoista ruostuivat bensatankit puhki, hajosivat kardaanin rättinivelet ja pyöränlaakereita vaihdettiin taajaan. Volvoissa vaihdeltiin latureita, startteja ja vesipumppuja ja korjailtiin tuulilasinpyyhkijän nivelistöä. Positiivisella puolella mainittakoon, että noita autoja oli helpompi ja halvempi korjata kuin nykyisiä, mutta jos niitä nykyautoihin verrattuna kestävämmiksi ja luotettavammiksi väittää, on kyllä aika kullannut muistot. Sellaista niissä ei tietenkään voinut hajota, mitä niissä ei ollut. 

Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Dr.Who - 13.11.15 - klo:11:00
Aika kultaa muistot,melkoisia rotteloita nuo 70 luvun autot olivat.Ajo ominaisuudet,kulutus,ruostuminen ym ym.
ei ne niin kovin lämpöisiäkään olleet,mutta kun kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana se ei haitannut.Kyllä tuo ilmastointi,vakionopeussäädin ym herkut on kivoja.Sitä en kiellä etteikö niihin tule vikoja,mutta sitä vartenhan korjaamot ovat.Ja sähköhärpäkkeetkin kehittyvät ajan myötä varmemmiksi.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Varjo79 - 13.11.15 - klo:11:30
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen

(http://www.elekma.com/images/products/crp229-2_orig.jpg)

Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia  ;D
Juu ja Starri ja vag comi ja muuta semmosta ;D Sitte kun nuo testerit vielä toimis edes joskus ni niistä olis apuakin ehkä. Mutta eihän niilä koskaan saa yhteyttä auton boxseihin kun ne on aina niin hapettunu jokapaikasta että ei TOIMI!
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.11.15 - klo:11:58
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen

(http://www.elekma.com/images/products/crp229-2_orig.jpg)

Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia  ;D
Juu ja Starri ja vag comi ja muuta semmosta ;D Sitte kun nuo testerit vielä toimis edes joskus ni niistä olis apuakin ehkä. Mutta eihän niilä koskaan saa yhteyttä auton boxseihin kun ne on aina niin hapettunu jokapaikasta että ei TOIMI!

Tuossa laitteessa on se harvinainen piirre, että se kyllä toimii  :)

Maksoi kyllä yli 600€, joten on sen syytäkin toimia. Mut viittä eri merkkiä on tullut skannailtua nyt muutamassa kuukaudessa.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: turkki - 13.11.15 - klo:12:58
kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana

 ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: SamiT - 13.11.15 - klo:13:05
Taitaa olla ollut 90-luvun loppupuolen mallit monella merkillä vähäisimmän keskimääräisen vikatiheyden omaava ikäluokka. Sähkölaitteet vielä yksinkertaisehkot ja jo kuitenkin luotettavaksi kehittyneet, sama perustekniikan suhteen, huollettuna ajaa tuon ikäisillä sen 400-500tkm melkein joka ritsalla moottorin ja vaihteiston puolesta. Isot moottoririkot yleistyneet taas tuoreemmissa vuosimalleissa kun EGR mömmöt tukkivat voitelujärjestelmän ja hengitystiet.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: John Ferguson - 13.11.15 - klo:13:37
:o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Eikö teidän päähän uppoa, että Vag on paska-autoja suoltava konserni. Muutenkin kaikki alle 1.8 moottorit pitäisi kieltää.  >:(
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: piki1 - 13.11.15 - klo:14:11
:o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Eikö teidän päähän uppoa, että Vag on paska-autoja suoltava konserni. Muutenkin kaikki alle 1.8 moottorit pitäisi kieltää.  >:(
sama periaate
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 13.11.15 - klo:16:46
tulipa tuossa hajettua tojo paikalliselta pajalta syys huollosta... vaihettu kaikki öölit ja laitettu uutta hausevaa pakoputkea alle, nyt menis katastuksesta että heilahtais... ja on niiiiiin herkkä taas ajaa että...             kyllä autossa sähköllä toimivina riittää valot ja ratio. muuta ei tartte!
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: +200 - 13.11.15 - klo:16:56
tulipa tuossa hajettua tojo paikalliselta pajalta syys huollosta... vaihettu kaikki öölit ja laitettu uutta hausevaa pakoputkea alle, nyt menis katastuksesta että heilahtais... ja on niiiiiin herkkä taas ajaa että...             kyllä autossa sähköllä toimivina riittää valot ja ratio. muuta ei tartte!
Talvisin on kyllä lämmityslaite kiva.Ja sateella pyyhkijät.Ja liikkeellelähties startti ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.11.15 - klo:17:46
tulipa tuossa hajettua tojo paikalliselta pajalta syys huollosta... vaihettu kaikki öölit ja laitettu uutta hausevaa pakoputkea alle, nyt menis katastuksesta että heilahtais... ja on niiiiiin herkkä taas ajaa että...             kyllä autossa sähköllä toimivina riittää valot ja ratio. muuta ei tartte!
Talvisin on kyllä lämmityslaite kiva.Ja sateella pyyhkijät.Ja liikkeellelähties startti ;D
Teillä Moommallassa ei ole mäkiä joten ette voi mäkistartata.

Tunsin yhden tyypin, joka jätti autonsa 3 km kotoaan kylän ainoalle mäelle kun stratti oli paskana. Teki tota koko vuoden  ;D Yks säkyläläinen  ;D Niillä viiraa... Säkylä on nääs takaperin älykäs  ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Dr.Who - 13.11.15 - klo:18:23
kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana

 ;D
Ja kuule ,,,,,,,,,, tää on tosi tarinaa. ei ollut kylmä -30 asteen pakkasessakaan vw kuplan takapenkillä. Ikkunat hiukan huurtui ;) ;) ;).Kupla kyllä oli yhtä jäykkä kuin kuskilla.............
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.11.15 - klo:18:31
kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana

 ;D
Ja kuule ,,,,,,,,,, tää on tosi tarinaa. ei ollut kylmä -30 asteen pakkasessakaan vw kuplan takapenkillä. Ikkunat hiukan huurtui ;) ;) ;).Kupla kyllä oli yhtä jäykkä kuin kuskilla.............
Noi 60-luvun panojutut on tosi tylsää luettavaa  :D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Varjo79 - 13.11.15 - klo:19:38
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen

(http://www.elekma.com/images/products/crp229-2_orig.jpg)

Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia  ;D
Juu ja Starri ja vag comi ja muuta semmosta ;D Sitte kun nuo testerit vielä toimis edes joskus ni niistä olis apuakin ehkä. Mutta eihän niilä koskaan saa yhteyttä auton boxseihin kun ne on aina niin hapettunu jokapaikasta että ei TOIMI!

Tuossa laitteessa on se harvinainen piirre, että se kyllä toimii  :)

Maksoi kyllä yli 600€, joten on sen syytäkin toimia. Mut viittä eri merkkiä on tullut skannailtua nyt muutamassa kuukaudessa.

Jaaha sopiiko tuo mys meseen ainakin semmonen adapteri tarvitaan. Ja mikähän mahtaa olla masiinan tyyppi että osais haeskella tietoja mitä sillä näkee ja mitä ei. Luonnollisestihan tuokin on tietysti ulkomaan kielinen >:(?

Löysinkin jo ko härvelin tiedot.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: SKN - 13.11.15 - klo:19:42
:o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o

Skoda...

(http://media.tumblr.com/tumblr_me5mhvEjR31qcfi9c.gif)
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Hese - 13.11.15 - klo:20:29
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.

Egr:t DPF:t ym voi ongelmien ilmettyä halutessaan hoitaa häiritsemästä. Ehkä nämä ureamoottorit henkilöautoissa ovat jo vähän liikaa. Tienpäällä tulee oltua reilut 35tkm vuodessa ja vielä päästöhuijausmoottorilla. Kehitys vain kehittyy ja jotain pikkuvikoja voi tulla samalla häiritsemään.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Varjo79 - 13.11.15 - klo:20:39
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.

Egr:t DPF:t ym voi ongelmien ilmettyä halutessaan hoitaa häiritsemästä. Ehkä nämä ureamoottorit henkilöautoissa ovat jo vähän liikaa. Tienpäällä tulee oltua reilut 35tkm vuodessa ja vielä päästöhuijausmoottorilla. Kehitys vain kehittyy ja jotain pikkuvikoja voi tulla samalla häiritsemään.
Juu onne mukavampia mutta allekirjoittaneen lähellä ne ei vain yksinkertisesti toimi. Nytkin on kolme autoo pihassa kahdessa on ainakin ajonesto sekasin ja keskuslukko ja vähä muutakin. Sitte tuo kolmas käynistyy miten kuten huvittaa ja koettaulu loistaa ku joulukuusi >:( Niin ja nuo missään ajon esto sekasin on kyllä ihan omia kotteroita. Ja on useammat avaimet ja sillain mutta kun ei saatana toimi ni ei toimi.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 14.11.15 - klo:08:51
mutta miksi yhä edelleen kuolee ihmisiä noissa kolareissa ja uusissa autoissa?   ettei vaan olis että nyt on sitten jotain tehtävä että kestää hereillä kun tekniikka muka hoitaa ajon...   kaikenmaaliman härpäkettä pitää olla toiminnassa että auto osaa liikkua..  eteenpäin.          lukkiutumattomia mäkiavustinta parkkiavustinta vakionopeutta törmäyssuoja   jne......   ja silti niistä ei taho edes ulos nähdä kun risteyksen saapuu!!!!                 kuolleita kulmia tehty hiton palkeilla ja kallistuvilla muodoilla.....  peileistäkään mitään nää.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: bouli - 14.11.15 - klo:09:15
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.
Toi oli kai enempikin eurooppalaisten autojen murheen kryyni. Japseissa lähes idioottivarma laitos. En muista että olisi ollut koskaan sellaista keliä ettei Nissani olisi lähtenyt laakista kikkailematta käymään. Mutta ei, en silti kaipaa.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Toivo Tonta - 14.11.15 - klo:16:50
Kauhia oli poru -90 luvun alkupuolella, kun katit tuli bensavehkeisiin! Nehän hajoo justiinsa, kalliita, ei saa hinata käymään. Mitä sen parempaa on bensiini vekottimille tapahtunut, kun siinä sivussa tuli ruiskut, kysyn vaan?
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: ht - 14.11.15 - klo:19:24
mutta miksi yhä edelleen kuolee ihmisiä noissa kolareissa ja uusissa autoissa?   ettei vaan olis että nyt on sitten jotain tehtävä että kestää hereillä kun tekniikka muka hoitaa ajon...   kaikenmaaliman härpäkettä pitää olla toiminnassa että auto osaa liikkua..  eteenpäin.          lukkiutumattomia mäkiavustinta parkkiavustinta vakionopeutta törmäyssuoja   jne......   ja silti niistä ei taho edes ulos nähdä kun risteyksen saapuu!!!!                 kuolleita kulmia tehty hiton palkeilla ja kallistuvilla muodoilla.....  peileistäkään mitään nää.

Haluaisitko T-Fordin takaisin..?
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 14.11.15 - klo:19:34
en. mutta miksi auton pitää olla kuin joku munakuppi?   vanhoja 96 saabeja sanottiin pimeiksi mutta nykyautot net vasta munakuppeja on.  ei pysty  kuski ottaan tavaraa takapenkiltä kuin vain paikaltaan poistumalla.   mikä hieno siinä on?
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Toivo Tonta - 14.11.15 - klo:19:59
en. mutta miksi auton pitää olla kuin joku munakuppi?   vanhoja 96 saabeja sanottiin pimeiksi mutta nykyautot net vasta munakuppeja on. ei pysty  kuski ottaan tavaraa takapenkiltä kuin vain paikaltaan poistumalla.   mikä hieno siinä on?

No pitäiskö :o
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: SamiT - 14.11.15 - klo:20:37
Kauhia oli poru -90 luvun alkupuolella, kun katit tuli bensavehkeisiin! Nehän hajoo justiinsa, kalliita, ei saa hinata käymään. Mitä sen parempaa on bensiini vekottimille tapahtunut, kun siinä sivussa tuli ruiskut, kysyn vaan?

Näin on, -94 mallin auto monipisteruiskulla ja virranjakajattomalla elektronisesti ohjatulla sytyksellä kun tuli ajoon niin eipä enää tarvinnut muuta jatkuvaa teknistä huoltoa ja säätöä moottoriin kuin öljyt vaihtaa ja ajaa. Ja kulutus alle 7 litraa sataselle kelillä kuin kelillä ja käynnistyy aina tasan saman mittaisella startilla pakkasista helteille.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Hervast - 14.11.15 - klo:22:04
Mut jos emäntä lainaa autoa, niin on parempi mieli laittaa turvallisemman auton rattiin. En nimittäin hänen ajotyylistään ole huolissani vaan niistä hourupäistä, joiden suorituksia joutuu ysitiellä todistamaan melkein joka ristuksen kerta kun on autolla liikkeellä. Onneksi poliisi alkaa tulevaisuudessa seuraamaan ajokuntoa myös yksinkertaisin neuroligisin testein normaalien huumetestien lisäksi.

Eihän tuo rippikouluikäinen auto toki ole enää mikään huipputurvallinen, mut ajovakautus, neliveto ja kymmenkunta turvatyynyä voi tiukassa paikassa ratkaista mihin suuntaan tilanne kehittyy.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: SAS - 15.11.15 - klo:16:32
Tuosta ensi kesälle pirssi jota ei heti vastaan tule.http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7518300#yritys=bilcar

Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Puuha-Pete - 15.11.15 - klo:17:27
Tuosta ensi kesälle pirssi jota ei heti vastaan tule.http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7518300#yritys=bilcar

On kulttuuri saapunut Ähtäriin

https://www.youtube.com/watch?v=kYImon4-Omc

Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: -SS- - 17.11.15 - klo:23:53
Vm 2000 Mondeo kilometrejä 200 000, korjaamolla kolmen kuukauden välein. Huoltojen lisäksi. 2004 Focus, vain huoltoja, 240 000. Avensis 2007, vain huoltoja 400 000 km. Ei toki itse ajettuja kilometrejä kaikki.

Taitaa olla kuitenkin, että maanantaikappaleet ja satunnaiset ongelmamallit pilaavat toisinaan mainetta. Taitaa niitä olla kaikilla merkeillä.

Varmaan maanantaikappale, mondeo vm. 2001 300000 ajettuna tuli hankituksi, kun oli halpa, olen nyt 100000 rullaillut , iskunvaimentimen vuoto ja jarrujen herkistelyä ollut. Pari kertaa öljyt ja suodattimet.

Mutta jos jonkin mittarivalon pimeneminen tai kojetaulun resonanssipärinä alkaa ahdistaa, en suosittele.

-SS-
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: kantola - 01.03.16 - klo:23:41
Kylläpä ajavat Karjalassakin juuri sopivan ikäisillä autoilla. :)

http://yle.fi/uutiset/pohjois-karjalassa_suomen_vanhin_autokanta__yleisin_18-vuotias_toyota_avensis/8707921
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: lasershot - 02.03.16 - klo:08:48
Kun sain -95 Venton tuntui kummalta kun ei tarvinnut räplätä ryyppyä eikä kärkiä ,tämä on taivas;ajattelin.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Hervast - 02.03.16 - klo:09:11
Kylläpä ajavat Karjalassakin juuri sopivan ikäisillä autoilla. :)

http://yle.fi/uutiset/pohjois-karjalassa_suomen_vanhin_autokanta__yleisin_18-vuotias_toyota_avensis/8707921

P-karjalassa näkee melkein joka reissulla jonkin komean klassikon...

Eilen joensuun reissulla oli tankilla samaan aikaan takaveto kadetti ja lauantaina ajoi vastaan 2cv  :o

Dx corolloja ja sierroja näkee melko usein, tämä on klassikkoautoihin mieltyneen taivas  ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: -SS- - 02.03.16 - klo:10:06
Kylläpä ajavat Karjalassakin juuri sopivan ikäisillä autoilla. :)

http://yle.fi/uutiset/pohjois-karjalassa_suomen_vanhin_autokanta__yleisin_18-vuotias_toyota_avensis/8707921

P-karjalassa näkee melkein joka reissulla jonkin komean klassikon...

Eilen joensuun reissulla oli tankilla samaan aikaan takaveto kadetti ja lauantaina ajoi vastaan 2cv  :o

Dx corolloja ja sierroja näkee melko usein, tämä on klassikkoautoihin mieltyneen taivas  ;D

Neljännestuhat maatalousalan ammattilaista eilen
koulutuksessa. Parkkipaikalla 90-luvun Taroa, Hiluxia,
ja 700 - sarjan varmarivolvoja. Muutama veteraani
tuli kanttikoppaisella mesellä. Asiallisia pelejä.
Oli siellä tusinan verran 2001- Mondeoitakin.

-SS-
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Köntys - 02.03.16 - klo:10:23

Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin  :D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: SKN - 03.03.16 - klo:21:11
:o

 Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."

 Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.

 Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o

Onko toi se LVI-mies???? ;D

Skoda...... ;D ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: RimaPoika - 04.03.16 - klo:20:58

Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin  :D

Onnellisia kilometrejä☺

Pieni kulutus tai lähes olemattomat kiinteät kustannukset eivät ole ainoita auton valinnan kriteereitä.
Ainakaan minulle.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: SKN - 04.03.16 - klo:21:03

Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin  :D

Onnellisia kilometrejä☺

Pieni kulutus tai lähes olemattomat kiinteät kustannukset eivät ole ainoita auton valinnan kriteereitä.
Ainakaan minulle.

Tuohon tyyliin ne ilman sähköä olevat on ajatellu, elintason mittarina on ollu joku muu ku pankkitilin reaalitilanne. ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: RimaPoika - 04.03.16 - klo:22:52
Itsensä voi säästää hengiltä monella tapaa,
mutta vain kerran.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: SKN - 04.03.16 - klo:23:08
Itsensä voi säästää hengiltä monella tapaa,
mutta vain kerran.

Ompas rima korkeella. Ettei vaan velkaisuusastekin? ;D
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: kantola - 10.07.18 - klo:18:30
Valtion romutuspalkkio jätti vanhat autot liikenteeseen, purkamoyrittäjä pettyi: "Itse ajan huonommalla autolla kuin ne, jotka puran" (https://yle.fi/uutiset/3-10296518)
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: maraani - 10.07.18 - klo:18:47

Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin  :D
Samaa mieltä. No meillä on kyl kaskokin parin tonnin autossa (vm. 2004) - vakuutus on aika edullinen mielestäni.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: arzyboy - 11.07.18 - klo:10:35
Itsekään en kaipaa autolta mitään erikoista. Kilometrejä nimittäin ei tule kuin 5000-6000 vuodessa... Uusi auto (jos sellaiseen olisi varaa) on kyllä maailman tyhmimpiä hankintoja. Ensimmäisenä kolmena vuotena arvon pudotus on ihan älytön. Toki jos auto on työkalu (esim. eläinlääkäri) niin sitten ymmärrän hyvin että siihen ollaan valmiita panostamaan.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: lypsyukko - 11.07.18 - klo:15:37
Nälkä kasvaa syödes täskin asias. Mutta mulla laittaa lompakko rajan aika alas. Ja käytettyjä autoja aina ostaneena tuntuu, että ei se halpa ole käytettykään. 90-luvun lamassa auton arvo tipahti 2 vuodessa puoleen. Nyt ei edes 7 vuodessa. Ainakaan ,kun sitä on ostamassa. Ja kun uutta en ole oikein ikinä tosissani edes kysynyt, niin en tiedä uuden alennuksista mitään. Aika moni sanoo että lähtöhinta + varusteet = hinta. Viimeisen ostamani auton edellinen omistaja taas sanoi, että ikinä en ole autoa vaihdossa laittanut, koska uuden auton käteisosto alennus on reilu.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: iskra - 12.07.18 - klo:08:18
Nälkä kasvaa syödes täskin asias. Mutta mulla laittaa lompakko rajan aika alas. Ja käytettyjä autoja aina ostaneena tuntuu, että ei se halpa ole käytettykään. 90-luvun lamassa auton arvo tipahti 2 vuodessa puoleen. Nyt ei edes 7 vuodessa. Ainakaan ,kun sitä on ostamassa. Ja kun uutta en ole oikein ikinä tosissani edes kysynyt, niin en tiedä uuden alennuksista mitään. Aika moni sanoo että lähtöhinta + varusteet = hinta. Viimeisen ostamani auton edellinen omistaja taas sanoi, että ikinä en ole autoa vaihdossa laittanut, koska uuden auton käteisosto alennus on reilu.

  Noin oli ainakin ennen, kaverin isä vaihdatteli aikoinaan 77-mallista Corollaa uuteen, olisi saanut jotain 4 tonnia vanhasta, kysyi sitten suoran kaupan alennusta, sai 8 tonnin alennuksen, ei liene vaikea arvata kumman vaihtoehdon valitsi..Tämä siis joskus 80-luvulla..
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Make - 12.07.18 - klo:08:56
Todellinen hyvitys vaihtoautosta on aika alhainen osti sitten uutta tai käytettyä. Liikkeelle syntyy aikalailla kuluja puleerauksesta, myyntityöstä, kuluttajavastuista ja jne.. Vaihtoauto kannattaa myydä aika halvalla suoraan eteenpäin ja silti saa vielä ihan kelpo korvauksen vaivoilleen. Tuo korvaus on vielä ihan laillisesti verovapaatakin, kun harvoin autosta tulee myyntivoittoa
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: +200 - 12.07.18 - klo:09:29
En kyllä ikinä autoo ostaes ole miettiny sen jälleenmyyntiarvoa.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Dr.Who - 12.07.18 - klo:09:48
alkuperäiseen onko ne p askaa uudet autot.Siinä mielessä kyllä ettei niitä ole tarkoitettu paljolti korjailtaviksi.Vanhoissa 80 luvun kulkineissa ei tietotekniikkaa pahemmin ollut, niitä pystyi peukaloimaan, mut nää nykyset, piuhan päähän pitää laittaa että tietää missä vika.Jopa akun vaihto pitää kertoa autolle päätteen kautta että osaa sopivasti ladata uutta akkua.Onhan nuo mukavia ajettavia kaikkine mukavuusbokseineen vanhemmiten sitten ongelmajätettä.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: montöör - 12.07.18 - klo:12:04

Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin  :D
Samaa mieltä. No meillä on kyl kaskokin parin tonnin autossa (vm. 2004) - vakuutus on aika edullinen mielestäni.



Ei vanhaa autoa kannata viedä katsastusasemalle. Polisi ei puutu, kunhan
valot toimii eikä törttöile. Säästyy kustannuksia auton hinta vuodessa.

Noottaa, kööllää
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: iskra - 12.07.18 - klo:13:11



Ei vanhaa autoa kannata viedä katsastusasemalle. Polisi ei puutu, kunhan
valot toimii eikä törttöile. Säästyy kustannuksia auton hinta vuodessa.

Noottaa, kööllää
[/quote]

  Vaikka valot pelaiskin, kun poliisit tulevat vastaan ja skannaavat rekkarin ajon aikanakin niin suattavat kääntyä perään jos on vaikka leima päässyt vanhaksi..
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: de Citonni - 12.07.18 - klo:13:26



Ei vanhaa autoa kannata viedä katsastusasemalle. Polisi ei puutu, kunhan
valot toimii eikä törttöile. Säästyy kustannuksia auton hinta vuodessa.

Noottaa, kööllää

  Vaikka valot pelaiskin, kun poliisit tulevat vastaan ja skannaavat rekkarin ajon aikanakin niin suattavat kääntyä perään jos on vaikka leima päässyt vanhaksi..
[/quote]

Mahtaako niihin uusiin tolppakameroihin tulla samat ominaisuudet?
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Dr.Who - 12.07.18 - klo:17:34
eiköös tundran pankkopojat ole vieelä kokeneet, että kissalanpojilla on uudet systeemit, ei kannata niillä #peltoautoilla # alkaa tielle lähtee. notta kööllä.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: kantola - 12.07.18 - klo:18:49
En kyllä ikinä autoo ostaes ole miettiny sen jälleenmyyntiarvoa.
Mulla tuli joskus alla olevaa juttua lukiessani heti neonvärinen NusKaksatanen mieleen. :)


"Premium-merkkejä myyvissä autoliikkeissä on huomattu, että uuden auton kaupassa "heijastintakkimies" eli kirkuviiin huomioväreihin pukeutunut työmies on kova autonostaja. Asiakas on usein esimerkiksi maansiirtourakoitsija, joka painaa pitkää päivää. Lounastauolla heijastintakkimiehellä on motivaatio ja lompakko kunnossa nopeaankin kauppaan."

Jopa kävelytyyli paljastaa – Näistä merkeistä autokauppias ja kiinteistönvälittäjä tunnistavat tosiostajan https://yle.fi/uutiset/3-9475778
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Dr.Who - 12.07.18 - klo:19:30
Just, täss kauppiaan myyjä intressissä kyllä hyvin pitkälti totta, viime kärryä kun olin/oltiin ostamassa, siis emäntä ole mukana, myyjä kyllä hyvin paljon vetosi emännyyden tunteisiin ja näkemyksiin.No, lopulliseen kauppatapahtumaan emännyys kyllä sit vaikutti enempi, sanoi kylmästi että tuo on liian kallis ja väärän värinen, ei sovi hiusten väriin ja sitä paitsi naapurin akalla on samanlainen.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: +200 - 12.07.18 - klo:19:45
En kyllä ikinä autoo ostaes ole miettiny sen jälleenmyyntiarvoa.
Mulla tuli joskus alla olevaa juttua lukiessani heti neonvärinen NusKaksatanen mieleen. :)


"Premium-merkkejä myyvissä autoliikkeissä on huomattu, että uuden auton kaupassa "heijastintakkimies" eli kirkuviiin huomioväreihin pukeutunut työmies on kova autonostaja. Asiakas on usein esimerkiksi maansiirtourakoitsija, joka painaa pitkää päivää. Lounastauolla heijastintakkimiehellä on motivaatio ja lompakko kunnossa nopeaankin kauppaan."

Jopa kävelytyyli paljastaa – Näistä merkeistä autokauppias ja kiinteistönvälittäjä tunnistavat tosiostajan https://yle.fi/uutiset/3-9475778
Tuo halvaantunut jalka on tosihyvä hämäys.Kävelytyyli sekoittaa joka jobbarin pasmat 8)
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 16.07.18 - klo:20:25
tosa sain sattuneesta syystä uuten karhian tipon alle ajettavaks ja täytyy sanua et;  kyl miä paljon enemmän tykkään nuista oikeista autoista.   tuossa tuloo ahtaanpaikan kammo mieleen ja sitsiitä ei nää yhtään taakse mihin kottero loppuu, ei kameraa.  kiva parkita johonki lokoon.   ja sit kun kieppasin tuolla entisellä asuntomessualueella kokeeks,  (  helkutti millasia tönöjä !! )  ni eipä tienny millä vauhilla ajeli.   mittari varotti jostain 30 jutusta ja sit kun ajoin muka mittarin mukaan, neula näytti 95 ja näyttö 87 ja nopeusnäyttö 82!!   minkä mukaan nuita ajetaan?       eräässä toisessakii tutun autossa huomasin samanlaista ..                  on se hyä et vielä on saatavilla nuita oikeita autoja joilla meikäkii voi ajella vielä aurinkonlaskuun.         uusiiin en ainakaan rahoja sijoita!
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Dr.Who - 16.07.18 - klo:21:01
vai että tipoja, et kai sää ny tollasia autoiksi sano.Eihän noihin edes mies mahdu, naisväen koslia.tai ihan sopiva oksalle vissiin uuno tykkää uunosta.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: lypsyukko - 16.07.18 - klo:21:05
vai että tipoja, et kai sää ny tollasia autoiksi sano.Eihän noihin edes mies mahdu, naisväen koslia.tai ihan sopiva oksalle vissiin uuno tykkää uunosta.

Fiiatti , tirsk, tirsk ...Auto tirsk,tirsk
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 17.07.18 - klo:15:22
eihän fiude mikään auto olekaan mutta kulkin sentäs.   ja nuista nykykoslista ei kait yhtään sen huonompi kuin moni muukaan turkinlasten tekemä.   
       mutta on se vaan kumma kun nuista nykykoslista pitää tehä tuollasii koppimopoja!   merkkiä ei kauempaa kyl tunnista..  hyvä että perässäajaen.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Dr.Who - 17.07.18 - klo:21:32
En ole sanonutettä olis auto, kait sillä sen 100000 kilometriä ajaamutsit on kyllä isomman huollon paikka.kuka mistäkin tykkää.Noo eipä ole mesetkään enää entisensä laatuisia halpistuotanto iskenyt niihinkin.Saab oli lujatekoinen ja oikee talvikulkine aikoinaan.On nykyisin nuo itämaiset autot laadukkaimpien listoilla.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: kantola - 17.07.18 - klo:21:48
Eu:han teki tänään mittavan vapaakauppasopparin Japanian kanssa. Rupee tuleen jo ensilumille halpaa ja laadukasta meid in tsäpän -riisikippoa?
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Apilas Jr. - 17.07.18 - klo:21:56
Eu:han teki tänään mittavan vapaakauppasopparin Japanian kanssa. Rupee tuleen jo ensilumille halpaa ja laadukasta meid in tsäpän -riisikippoa?

Ala-pertti (missälienee ?) näkee jo painajaisia, kuinka japanian kinnerit täyttää tiet kun jenkeille lyödään 50% tuontitullit. 😬😬😬
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: iskra - 17.07.18 - klo:22:36
Eu:han teki tänään mittavan vapaakauppasopparin Japanian kanssa. Rupee tuleen jo ensilumille halpaa ja laadukasta meid in tsäpän -riisikippoa?

  Kuka uskoo että nää sopimukset alentavat autojen myyntihintoja.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: maidontuottaja - 17.07.18 - klo:23:52
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: metsajussi - 18.07.18 - klo:00:12
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.

Eikö se ole vähän sellainen legenda, mutta hankintahetkellä edellyttää että lompsa on lyönnissään. Hyvin varusteltuna ei uutena 100 donaa riitä...

En ole niiden harvojen omistajien kuullut moittivan, muutama viikko sitten olin viimeksi kyydissä.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Jätkä - 18.07.18 - klo:07:38
Eu:han teki tänään mittavan vapaakauppasopparin Japanian kanssa. Rupee tuleen jo ensilumille halpaa ja laadukasta meid in tsäpän -riisikippoa?

  Kuka uskoo että nää sopimukset alentavat autojen myyntihintoja.
Kyllä niihin laitetaan ensin EU-lisä ja sitten Suomi-lisä
Nämä Hypridit olis hyvä esimerkki. Jos Tojo alkas tuomaa  Estima Hybridiä Suomeen ja Eurooppaan, Niin siinähän Suomen osalta vähäpäästöisenä autona ei pitäs autoveroa olla kuin nimeksi. Mutta en ainakaan minä usko, että sellaista pikku-bussi luokan oikeata tila-autoa alettais myymään 26 000 € mitä Japanissa on sen alkain hinnat . Tai edes hybridi Carmyä, jonka alkain hinnat ovat samaa luokkaa.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: maraani - 18.07.18 - klo:08:36
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Tykkään kovasti. Vuodesta 1992 lähtien seitsemän on ollut, kolme on nyt. Joskus oli tarvetta yhdeksänpaikkaiselle, nyt riittää kolmipaikkainen huoltoauto!

Exällä oli monta vuotta joku näistä uudemmista 95 tjsp kahdeksan paikan versiona. Vaihtovat RAViin, kun alkoivat mahtua viispaikkaiseen. Toinen nyt menossa.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: maidontuottaja - 18.07.18 - klo:10:09
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Tykkään kovasti. Vuodesta 1992 lähtien seitsemän on ollut, kolme on nyt. Joskus oli tarvetta yhdeksänpaikkaiselle, nyt riittää kolmipaikkainen huoltoauto!

Exällä oli monta vuotta joku näistä uudemmista 95 tjsp kahdeksan paikan versiona. Vaihtovat RAViin, kun alkoivat mahtua viispaikkaiseen. Toinen nyt menossa.
Vuonna 1995 pääsin ajamaan harjoittelutilalla hj61sellä, olihan se mahtava siihen aikaan ja se suoran kutosen murina🙂.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Kp - 18.07.18 - klo:11:36
Joo, meilläkin oli jokin tuollainen, vaihdettiin 650 000 kilometriä ajettuna.

Vaihdettiin vesipumppu ja jotkin vetoakselin tumpit edestä.
Katsastusasemilla ei vaikeuksia.

Puutteena oli 6-vaihteen puuttuminen, kulutus ja moottorin melu siksi aika kovat.

Tosin jotkut kyllä pitivät siitä kutosen murinasta.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: metsajussi - 18.07.18 - klo:15:51
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Tykkään kovasti. Vuodesta 1992 lähtien seitsemän on ollut, kolme on nyt. Joskus oli tarvetta yhdeksänpaikkaiselle, nyt riittää kolmipaikkainen huoltoauto!

Exällä oli monta vuotta joku näistä uudemmista 95 tjsp kahdeksan paikan versiona. Vaihtovat RAViin, kun alkoivat mahtua viispaikkaiseen. Toinen nyt menossa.
Vuonna 1995 pääsin ajamaan harjoittelutilalla hj61sellä, olihan se mahtava siihen aikaan ja se suoran kutosen murina🙂.

Se on aika kone kärrynkin eteen. Joskus katselin kun kaveri kahlasi meillä umpihangessa parit paalit kärryssä. Näytti että menisi vaikka metsässä jos on helppo maasto. Ja soundit tosiaan sellaiset konemiehen mieltä reilusti lämmittävät, ei mitään hienostelua :-)
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 19.07.18 - klo:08:37
miksihän nykyään ei tehä enää tuonkaltaisia kulkkijoita?   nuo nykyiset sellaisia muoviviritelmiä että katastuskonttorilla sit painelevat listoja ja levyjä paikoilleen..  kerran tojon kanssa samaan aikaan katastuksella kun vieressä " korjasivat" yhtä uutta.    oli käynny mökillä ja lunta se 17 senttiä.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: montöör - 19.07.18 - klo:10:56
miksihän nykyään ei tehä enää tuonkaltaisia kulkkijoita?   nuo nykyiset sellaisia muoviviritelmiä että katastuskonttorilla sit painelevat listoja ja levyjä paikoilleen..  kerran tojon kanssa samaan aikaan katastuksella kun vieressä " korjasivat" yhtä uutta.    oli käynny mökillä ja lunta se 17 senttiä.


Päästöt ja törmäystestit on muuttaneet autoja. Vaikka sama juttu, kuin muissakin laitteissa.
Puheissa halutaan se yksinkertainen, ilman hienouksia oleva laite mutta ostetaan kuitenkin
kaikilla herkuilla oleva kylänhienoin. Noottaa, relukse.
 
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 19.07.18 - klo:19:57
ite etin aina sen karvahattuversion halpis version.   jotta toimii myös ens vuonna ku päivitys loppuu eilen.
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: pig24 - 20.07.18 - klo:21:07
Oikeiden autojen kauppaan on lyhyt matka. Teslalla ei ole jälleenmyyjiä ollenkaan. Kiesit myydään suoraan webissä. Model 3:ssa akkukenno on 50 % tehokkaampi kuin vanhemmissa malleissa.
https://www.tesla.com/fi_FI/model3

Heppu purki Model 3:n osiin ja joutui perumaan aiemmat moitteensa. Akkuosuus https://youtu.be/pAS-yjWj9DY?t=1m57s
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 22.07.18 - klo:09:53
mutta hieman ittiä mietityttää kuin tuollaisen kierrätys toimii?     kun tietää mitä tietsikoille ja kännyille tapahtuu...
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: maidontuottaja - 22.07.18 - klo:19:23
Kävin koeajamassa Land cruiseria. Ihan ok, mutta pohja ja runkopalkit pintaruosteessa 2010-luvun autossa, onko vakavaa?
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: icefarmer - 22.07.18 - klo:22:42
Kävin koeajamassa Land cruiseria. Ihan ok, mutta pohja ja runkopalkit pintaruosteessa 2010-luvun autossa, onko vakavaa?
mitähän ne on palkit sisältä, mehän muistamme ne ala-pertin ylistämät amerikan autot joista runko ruostuu poikki ja katkee lavan takaa :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: kantola - 22.07.18 - klo:22:50
Kävin koeajamassa Land cruiseria. Ihan ok, mutta pohja ja runkopalkit pintaruosteessa 2010-luvun autossa, onko vakavaa?
(Pinta)ruoste on tyypillistä kun autoja ei suojata nykyään kuin maalisuihkaisuin... Rav4sista puhetta masinisteilla: http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=95280
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: kantola - 23.07.18 - klo:00:04
Kävin koeajamassa Land cruiseria. Ihan ok, mutta pohja ja runkopalkit pintaruosteessa 2010-luvun autossa, onko vakavaa?
mitähän ne on palkit sisältä, mehän muistamme ne ala-pertin ylistämät amerikan autot joista runko ruostuu poikki ja katkee lavan takaa :o :o :o :o
Muisteleppa myös Terminaattoria ja Kian taka-akselia... 3 vuodessa puhkipoikki sekin, vai kestikö jopa 4 vuotta vai mitensoli?
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Toivo Tonta - 23.07.18 - klo:21:57
https://yle.fi/uutiset/3-10318855    ::)
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: kantola - 02.08.18 - klo:21:16
Trumppi meinaa viedä Kalifornialtakin oikeudet säätää muita tiukempia rajoituksia. On se ketku.


"Viranomaiset perustelevat ehdotustaan sillä, että tiukemmat päästörajoitukset ovat osaltaan nostaneet uusien autojen hintoja, eikä tarpeeksi monella amerikkalaisella ole enää varaa uuteen autoon."

Trumpin hallinto ehdottaa autojen päästörajoitusten höllentämistä https://yle.fi/uutiset/3-10335503
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Antidesantti - 07.08.18 - klo:19:49
Trumppi meinaa viedä Kalifornialtakin oikeudet säätää muita tiukempia rajoituksia. On se ketku.


"Viranomaiset perustelevat ehdotustaan sillä, että tiukemmat päästörajoitukset ovat osaltaan nostaneet uusien autojen hintoja, eikä tarpeeksi monella amerikkalaisella ole enää varaa uuteen autoon."

Trumpin hallinto ehdottaa autojen päästörajoitusten höllentämistä https://yle.fi/uutiset/3-10335503

Kähverätä...     8)
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: Oksa - 07.08.18 - klo:20:59
iha järkevää ku kattoo mitä nuo nykyautot mahtaakaan aiheuttaa.... kuhan joku tutkis..
Otsikko: Vs: Tämän päivän autot...pazkaa!!!
Kirjoitti: John Ferguson - 13.08.18 - klo:09:49
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Lexus Rx on hyvä vaihtoehto. Hinnat ei ole niin poskettomat ja on mukavampi sisältä. Perustekniikka aika samaa Land Cruiserin kanssa, toki jos hybridin ottaa niin tulee sähkömoottori kylkeen. Noita pidetään yleisesti kestävinä ja halpoina ylläpidettävinä.

Rav4 jos katselee niin kannattaa muistaa, että neliveto ei ole oikea neliveto. Harvassa ovat kyllä muissakin.