Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikka lähtee keskolta?  (Luettu 16033 kertaa)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Massikka lähtee keskolta?
Massikka lähtenee keskolta poies kun Claas edustus tuli. Alkuun puhuttiin claas julkistuksissa ei toistaiseksi vaikuta muihin keskon edustuksiin mutta viimeisimmässä peltopirkassa ei mainita sanallakaan enää missään mainoksessa ns. myyvästi massikasta. Ihan ihmeen nopeasti tuollainen takinkääntö.

Tuleeko ne agco centereihin, meniskö takaisin DLA groupin haltuun vai oisko jopa jollain muulla mahdollisuutta?

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Massikan kohtalo on kyllä mielenkiintoinen. Merkillä on kuitenkin aika merkittävä osuus traktorikaupasta edelleenkin.

Voiko valtra ottaa enään 3:tta lähes identtistä konetta myyntiin?

Kiinnostaako/saako agritekki ottaa cnh koneiden rinnalle agcolaista?

Hankkija on symbioosissa jontikan kanssa joten se lienee mahdoton vaihtoehto?

Näkisin että joko kesko jatkaa tai konefarmi ottaa massikan itselleen.
Konefarmilla kuitenkin saattaa olla intressejjä hommata joku myyvä merkki.

Pienempiä toimijoita en näe potentiaalisina edustajina.

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Massikka menee Agromalle

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65866
Vs: Massikka lähtee keskolta?
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kuulin tuossa että Valmetill kirottiin sitä että nykyään osat eivät tahdo kaydä niin hyvin paikalleen kuin ennen. Ennen osat tuli kotimaastam, nykyään ostetaan alihankintana milloin mistäkin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Massikka lähtee keskolta?
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?

Komponentit tulee muualta, mutta eikös moottorit ja vaihteistot ole vielä omaa suunittelua? Fergusta taitaa löytyä valtun moottoria ja Fendtin laatikkoa. Massikka on nykyään vain kokoonpano tehdas.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

Nythän sie hyvä veli tempun teit, uudessa tonnisarjassa moottorina on Mannee

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Kuulin tuossa että Valmetill kirottiin sitä että nykyään osat eivät tahdo kaydä niin hyvin paikalleen kuin ennen. Ennen osat tuli kotimaastam, nykyään ostetaan alihankintana milloin mistäkin.
Varaosan mukana tulee kuokkaviila.  :)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Massikka lähtee keskolta?
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?

Komponentit tulee muualta, mutta eikös moottorit ja vaihteistot ole vielä omaa suunittelua? Fergusta taitaa löytyä valtun moottoria ja Fendtin laatikkoa. Massikka on nykyään vain kokoonpano tehdas.

Massikkahan on osoittanut että konsepti toimii. Koneet on sellaisia keskinkertaisia niin hyvässä kuin pahassa.

Maataisteluhommat saa tehtyä merkillä kuin merkillä, ei noiden välillä enää suuria eroja ole. Ihan sama olisi antaa vaan asiakkaan valita mieleisensä pellit ja valovarusteet ja lopuksi keulamerkin keulalle. Monelle kuitenkin on pääasia että kone toimii niinkuin se on suunniteltu. On melkoista resurssien haaskausta jos saman konsernin sisällä on käytössä erilaisia järjestelmiä koneen tai työkoneen ohjaukseen ja diagnostiikkaan.
 
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

Nythän sie hyvä veli tempun teit, uudessa tonnisarjassa moottorina on Mannee

Lisää valinnan vapautta. Kohta Agcon myyjä lyö katalookin eteen jossa valitaan moottoria, vaihdelaatiikoa ja minkä väristä peltiä lyödään fergun tarroilla.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Massikka lähtee keskolta?
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?

Komponentit tulee muualta, mutta eikös moottorit ja vaihteistot ole vielä omaa suunittelua? Fergusta taitaa löytyä valtun moottoria ja Fendtin laatikkoa. Massikka on nykyään vain kokoonpano tehdas.

Massikkahan on osoittanut että konsepti toimii. Koneet on sellaisia keskinkertaisia niin hyvässä kuin pahassa.

Maataisteluhommat saa tehtyä merkillä kuin merkillä, ei noiden välillä enää suuria eroja ole. Ihan sama olisi antaa vaan asiakkaan valita mieleisensä pellit ja valovarusteet ja lopuksi keulamerkin keulalle. Monelle kuitenkin on pääasia että kone toimii niinkuin se on suunniteltu. On melkoista resurssien haaskausta jos saman konsernin sisällä on käytössä erilaisia järjestelmiä koneen tai työkoneen ohjaukseen ja diagnostiikkaan.

No onhan tämä ollut nähtävissä agcon sisällä jo pitkään. Iso massikka ja Valtra ovat samoja traktoreita. Tässä on vain se vika että jostain merkistä tehdään se "halppis" versio ja siihen käytetään ainoastaan edelisen sukupolven osia. Sitten on pari merkkiä joiden nimissä suunitellaan uutuudet ja näitä uutuuksia voidaan testata tässä "halppis" versiossa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: Massikka lähtee keskolta?
eikös tuo ole jo muillakin käytösä?     monta merkkia haalii komponentit monesta paikasta ja niitä valmistajia laka olla jo monta...   eiks valtukin koota monen tekijän summana?

Komponentit tulee muualta, mutta eikös moottorit ja vaihteistot ole vielä omaa suunittelua? Fergusta taitaa löytyä valtun moottoria ja Fendtin laatikkoa. Massikka on nykyään vain kokoonpano tehdas.
jotta että mersu ostaas ladan ja rakentas sen vaan testimielessä jokseenkin samanveroseks ku mersu, eiköhän nykyään testata näytöllä ja lykätä tuote markkinoille ;D ;D ;D ;D

Massikkahan on osoittanut että konsepti toimii. Koneet on sellaisia keskinkertaisia niin hyvässä kuin pahassa.

Maataisteluhommat saa tehtyä merkillä kuin merkillä, ei noiden välillä enää suuria eroja ole. Ihan sama olisi antaa vaan asiakkaan valita mieleisensä pellit ja valovarusteet ja lopuksi keulamerkin keulalle. Monelle kuitenkin on pääasia että kone toimii niinkuin se on suunniteltu. On melkoista resurssien haaskausta jos saman konsernin sisällä on käytössä erilaisia järjestelmiä koneen tai työkoneen ohjaukseen ja diagnostiikkaan.

No onhan tämä ollut nähtävissä agcon sisällä jo pitkään. Iso massikka ja Valtra ovat samoja traktoreita. Tässä on vain se vika että jostain merkistä tehdään se "halppis" versio ja siihen käytetään ainoastaan edelisen sukupolven osia. Sitten on pari merkkiä joiden nimissä suunitellaan uutuudet ja näitä uutuuksia voidaan testata tässä "halppis" versiossa.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Massikka lähtenee keskolta poies kun Claas edustus tuli. Alkuun puhuttiin claas julkistuksissa ei toistaiseksi vaikuta muihin keskon edustuksiin mutta viimeisimmässä peltopirkassa ei mainita sanallakaan enää missään mainoksessa ns. myyvästi massikasta. Ihan ihmeen nopeasti tuollainen takinkääntö.

Tuleeko ne agco centereihin, meniskö takaisin DLA groupin haltuun vai oisko jopa jollain muulla mahdollisuutta?

Konsernin kaikkia merkkejä ei välttämättä ole järkevää myydä saman katon alta. Kun erilliset myyntiorganisaatiot kilpailevat toisiaan, mutta ennen kaikkea myös muita vastaan, saavutetaan yleensä yhteensä korkeampi markkinaosuus kuin sillä, että laiskasti kaupitellaan tyyliin, osta mikä vain näistä kolmesta, hyviä ne on kaikki.

Yksi mahdollinen koti Massikalle olisi Y-Maatalous. Hankkijallahan on historiassaan kokemusta vastaavista järjestelyistä, jotka mahdollistivat aikoinaan MF:n myynnin Konekappa Pellervon kautta hallin toisessa päässä samaan aikaan, kun hakasten alla kaupiteltiin Valumöttiä.

Y-Maataloudesta on tullut merkkien varastointipaikka. Siltä on viety tuote- ja tarvikekauppa ja jopa varaosien myynti edustamiinsa laitteisiin. Edustuksia haalitaan, jotta ne eivät menisi kilpailijoille, mutta markkinointiin ei anneta panoksia. Siihen ajatusmalliin sopisi hyvin Verkussonnin ottaminen "myyntiin" periaatteella, kyllähän tämmöisen täältä saa, jos ihan välttämättä haluatte, mutta ennemmin kannattaa ostaa JD.

Tällöin ei tietenkään toteudu tuo konsernin tuotteiden tehokkaampi kokonaismyynti, mutta sitähän ne eivät Agcossa voi tietää.