No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen
No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.
Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario
Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.
MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella – AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti.
No mitä se valtra omistaa? Agco omistaa koko yhtiön?
Massikan vaihteisto on on ihan omaa massikan suunnittelua. -80 luvulta johtaa juurensa jo dyna 4 ja dyna 6 laatikot. Vt on fendiä.
Niin sanotut hienosto koneet tehtiin tuolloin ranskassa. esim 300 sarjat ja 4200 sarjan koneet tehtiin englannissa. Joskus 1998-2000 tuotanto siirtyi kokonaan Ranskaan.
Kyllä saksalaisten ei pitäis tehdä mitään. Ainakin vw ei kestänyt itsellä koskaan ja kauhea kolina diesel koneesta. Fend on joka vuosi pajalla mitä se nyt itsellä on ollut 4 vuotta.