Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikka lähtee keskolta?  (Luettu 16032 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Menee todella pitkä aika että claas on myynnissä massikan tasolla.Siinä mielessä vaikea kuvitella että kesko omatahtoisesti massikasta luopuis.
Just näin, kyse on brändistä ja sen toteuttamisesta markkinoilla, siksi luulen olleen pientä painostusta kun Claas brändin alla on paljon muutakin kuin traktorit.

Mut keskon oma brändi konekauppiaana... saattaa hieman "vanhat synnit"painaa potentiaalisten ostajien mielessä  :D

No tarpeeksi halvalla kun myy ja tukee avokätisesti huoltoa, niin voi saada merkille myyntiäkin. Varaosat kun hinnoittelee vielä edulisesti alkuun, niin sekin auttaa asiaa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Red Bull

  • Vieras
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Ajattelis jotta Keskon olis kannattanu hankkiutua Claassista kokonansa eroon. Puimurit varmaan ainoita jotka eivät ole aivan pommeja. Masseritkaan niin häävejä taida olla, mutta ostajat on kuitenkin merkkiuskollisia..  :D

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Menee todella pitkä aika että claas on myynnissä massikan tasolla.Siinä mielessä vaikea kuvitella että kesko omatahtoisesti massikasta luopuis.
Just näin, kyse on brändistä ja sen toteuttamisesta markkinoilla, siksi luulen olleen pientä painostusta kun Claas brändin alla on paljon muutakin kuin traktorit.

Mut keskon oma brändi konekauppiaana... saattaa hieman "vanhat synnit"painaa potentiaalisten ostajien mielessä  :D

No tarpeeksi halvalla kun myy ja tukee avokätisesti huoltoa, niin voi saada merkille myyntiäkin. Varaosat kun hinnoittelee vielä edulisesti alkuun, niin sekin auttaa asiaa.

Miksi terminator ei ole koneiden maahantuoja.

Vastaan itse: kun ei ole niitä varoja. (euroja)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Menee todella pitkä aika että claas on myynnissä massikan tasolla.Siinä mielessä vaikea kuvitella että kesko omatahtoisesti massikasta luopuis.
Just näin, kyse on brändistä ja sen toteuttamisesta markkinoilla, siksi luulen olleen pientä painostusta kun Claas brändin alla on paljon muutakin kuin traktorit.

Mut keskon oma brändi konekauppiaana... saattaa hieman "vanhat synnit"painaa potentiaalisten ostajien mielessä  :D

No tarpeeksi halvalla kun myy ja tukee avokätisesti huoltoa, niin voi saada merkille myyntiäkin. Varaosat kun hinnoittelee vielä edulisesti alkuun, niin sekin auttaa asiaa.

Miksi terminator ei ole koneiden maahantuoja.

Vastaan itse: kun ei ole niitä varoja. (euroja)

Voi tulla Neke asiakaaksi ja sen jälkeen lauletaan että kusessa ollaan!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Silloin kun Kesko edusti tai oli edustanut Case-IH:ta, Deutzia, Samea ja Verkua, niin Verkussa noita takuuhommia oli eniten. Toisaalta ei ole odotettavissa, että ne Claasin myötä ainakaan pienenevät, vai pelaavatko jo ne ranskalaisten sähköt?  ;D

Unohtui Zetor ja sitten vielä Leyland, oikea K-kaupan kuningasmerkki kautta aikojen. Niin se näkkyy lausunnonantajan muistojen alkamispäivä helposti näistä kommenteista  ;D

-SS-

 Paras traktori Keskolla on ollut Nuffield aikoinaan,,

Varmasti Keskolle. Sillä Kesko nousi varteenotettavaksi konekauppiaaksi. Mutta kyllä nyt kun olen itse vahvasti siirtynyt myös Leyland kantaan, niin onhan siinä nyt herrajestas traktoria tuommoisessa 472:ssa tai 262 Synchrossa vielä tähän 2020 luvun vaatimuksiinkin mihin nuffi ei kyllä kykene kuin suomalaisen lisävaihteensa ja aikansa oikeasti riippumattomalla ulosotolla joita esmes fergussa ei ollut edes 80 luvulla vielä kaikissa malleissa saatavilla.
---------------------------------------------------------------------
Mikä on riippumaton ulosotto? Kaksoiskytkin?

Tuli massikkaan jo 1956.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.

 Ei taida lohduttaa laatikkovikasen valtu-masserin omistajia...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.

 Ei taida lohduttaa laatikkovikasen valtu-masserin omistajia...
Ennen vanhaan ferkun mies osas koota multipowerin vaikka silmät ummessa – harjoitus teki mestarin. :)

Nyt uusin sukupolvi on varsinaisia boksin johtosarjojen tinaajia. loodat ym varaosat saa keskolta viimeistään 4kk odottelun jälkeen. :-[
   cría cuervos y te sacarán los ojos

case5150

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: Massikka lähtee keskolta?
Rauhoottukaa nyt...

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No sama vaiheloota löytyy Claasista. Massikat kasattiin Englannissa ja "jäte joonaat" ranskassa. Rasnkalisilta pitäisi kieltää kaikki moottorilla liikkuvien vehkeitten teko ja suunittelu.

No se vaihdeloota on MF:n suunnittelema alunperin, ekat versiot saaneet alkunsa jo 70-luvulla MF:n suunnitteluosastolla USA:ssa. Aika suppea on tietämys merkistä jos luulee että kaikki MF:n toiminta on ollut Englanti-Ranska -akselilla  ;D

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
No mitä se valtra omistaa? Agco omistaa koko yhtiön?
Massikan vaihteisto on on ihan omaa massikan suunnittelua. -80 luvulta johtaa juurensa jo dyna 4 ja dyna 6 laatikot. Vt on fendiä.
Niin sanotut hienosto koneet tehtiin tuolloin ranskassa. esim 300 sarjat ja 4200 sarjan koneet tehtiin englannissa. Joskus 1998-2000 tuotanto siirtyi kokonaan Ranskaan.
Kyllä saksalaisten ei pitäis tehdä mitään. Ainakin vw ei kestänyt itsellä koskaan ja kauhea kolina diesel koneesta. Fend on joka vuosi pajalla mitä se nyt itsellä on ollut 4 vuotta.


SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
No mitä se valtra omistaa? Agco omistaa koko yhtiön?
Massikan vaihteisto on on ihan omaa massikan suunnittelua. -80 luvulta johtaa juurensa jo dyna 4 ja dyna 6 laatikot. Vt on fendiä.
Niin sanotut hienosto koneet tehtiin tuolloin ranskassa. esim 300 sarjat ja 4200 sarjan koneet tehtiin englannissa. Joskus 1998-2000 tuotanto siirtyi kokonaan Ranskaan.
Kyllä saksalaisten ei pitäis tehdä mitään. Ainakin vw ei kestänyt itsellä koskaan ja kauhea kolina diesel koneesta. Fend on joka vuosi pajalla mitä se nyt itsellä on ollut 4 vuotta.
Se on se Gima 50/50 Agcon ja Claasin omistuksessa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
No mitä se valtra omistaa? Agco omistaa koko yhtiön?
Massikan vaihteisto on on ihan omaa massikan suunnittelua. -80 luvulta johtaa juurensa jo dyna 4 ja dyna 6 laatikot. Vt on fendiä.
Niin sanotut hienosto koneet tehtiin tuolloin ranskassa. esim 300 sarjat ja 4200 sarjan koneet tehtiin englannissa. Joskus 1998-2000 tuotanto siirtyi kokonaan Ranskaan.
Kyllä saksalaisten ei pitäis tehdä mitään. Ainakin vw ei kestänyt itsellä koskaan ja kauhea kolina diesel koneesta. Fend on joka vuosi pajalla mitä se nyt itsellä on ollut 4 vuotta.
Se on se Gima 50/50 Agcon ja Claasin omistuksessa.

Kyllä pitää olla kovat fergu lasit silmillä että kehuu vergun dyna-4/6.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: Massikka lähtee keskolta?
No tämä "ongelma" poistuu kun Valtra katoo markkinoilta vuoden 2017 alussa. Niinkuin suunnilleen  :-\

No suurin piirtein. Sillä poikeuksella että ei merkin poistolla ole enää valmistajalle mitään hyötyä. Todenäköisesti kohta saadaan valita merkki, tekniikka ja pellit teipauksilla traktoriin.

Moottoreitahan on konsernilla käytössä Perkins, Acgo ja Deutz.
Vaihteistoja Directi, Versu, Hiteci, dyna-4, dyna-6, dyna-vt ja vario

Kysymys kuuluukin että mitä nuista fergu on kehitellyt. Taitaa massikka olla että otetaan vaihteisto tuolta, moottori sieltä ja repulinen pultteja kilopultista.

MF omistaa vaihteistotehtaan,GIMA.https://www.youtube.com/watch?v=wpik2_otUaE
Että pidä suu kiinni....kun et mistään mitään tiedä.
No, no eipäs nyt sentään liioitella  :D :D– AGCO omistaa gimasta OSAN loput Claas. M-F on vaan tuotemerkki joka kootaan halvoista osista mahdollisimman kannattavasti. ;D ;D ;D
No mitä se valtra omistaa? Agco omistaa koko yhtiön?
Massikan vaihteisto on on ihan omaa massikan suunnittelua. -80 luvulta johtaa juurensa jo dyna 4 ja dyna 6 laatikot. Vt on fendiä.
Niin sanotut hienosto koneet tehtiin tuolloin ranskassa. esim 300 sarjat ja 4200 sarjan koneet tehtiin englannissa. Joskus 1998-2000 tuotanto siirtyi kokonaan Ranskaan.
Kyllä saksalaisten ei pitäis tehdä mitään. Ainakin vw ei kestänyt itsellä koskaan ja kauhea kolina diesel koneesta. Fend on joka vuosi pajalla mitä se nyt itsellä on ollut 4 vuotta.
Se on se Gima 50/50 Agcon ja Claasin omistuksessa.

Kyllä pitää olla kovat fergu lasit silmillä että kehuu vergun dyna-4/6.

Kyllä ne lasit kasvaa päähän jos ongelmitta on toiminut. Kuitenkin aika monta merkkiä ollut itellä ja on tälläkin hetkellä.
En voi moittia kuitenkaan dyna laatikkoa yhtään. Ainut rempattava osa on massikassa oleva sisu ja sen paska viskotuuletin joka ei muista pyöriä.