Tuossa
https://www.youtube.com/watch?v=2WsIYSgkrgw on 60 litraa voan 540 antava pumppu. Tuota veturia haukutaan korkealla sijaitsevan voa tumpinsa takia, mutta mulla olisi menossa jo monesko sadas liekkään, voa-tumppi, pumppu-kertoja systeemi jos veturi olisi joku muu, esim. fergu tai ford. Niissä aisa ottaisi pumppuun kiinni pienissäkin ojanylityksissä.
Jos veto on saatavissa napamoottoreilla, niin ehdottomasti se, sallii ketjujen käytön joka oikeasti talvisavotalla ehdoton edellytys jos tehdään muutakin kuin leikitään.
Nimittäin tuo videon kronos lyö vain tyhjää neljällä rattaalla täyspoka päällä lumella. Voimaa on tuollakin vedolla yllättävän paljon. Oikein tiukassa paikassa kesällä veturista loppuu jo voima
Noita ratkenneita evejä kävin kahtakin katsomassa ennenkuin patun ostin. Pystypilarin yläkorvat ratkenneet molemmissa.
Omassa kärrissä ei tukijalat ota kiinni maastoon eikä renkaisiin. Ensimmäisenä kolahtaa kärrin aisaohjauksen niveltapin pää.
En sammakkojalkoja ottaisi, eivät kestä kokeilla oikeastaan kertaakaan vetää kärriä tukijalat maassa, sylinterit paljaina iskuille (tosin esmes pohjanmaan pojat saa jopa teleskooppijalkoihin nuo sylinterit paljaaksi jäämään), pinolla äkkiä metrin välimatka jotta saa jalat ylös ym. puoltaa teleskooppia, mutta se on makuasia.