En ole ikinä ajellu sammakkojalallisella mutta ajatuksena on että joutuu enemmän kattoo mihin pysähtyy että puu ei osu nosturin kohdalle. Samoiten voi tiellä olla pitempi matka kasalle koska jalka pitää olla tien kantavalla osalla eikä ojan päällä.
Mitä tohon hydevetoon tulee niin tollanen napamoottori ja ketjutettu pyörä lienee aika hyvä. Taitaa muuttaa vähän kärryn luonnetta kun kääntöpiste on etupyörän kohdalla ja vetävä pyörä ei nyt ainakaan jarruta. Kallis taitaa köyhälle olla vaan.
Se on totta että puita/esteitä joutuu katsomaan ettei osu jalan linjalle. Sammakkojalan saanee myös helpommin rikki jos ei muista nostaa ylös ja jos sylinteri ei ole suojattu niin voihan senkin kolhia. Teleskoopi taas tukee huonommin ja saattaa vähentää maavaraa.
Leveämmältä tukevalla jalalla ei pääse yhtä lähelle ojaa, tietty. Jos pino on ojan takana niin olen talvella usein nostanut jonkun tyvipöllin siihen ojaan johon on hyvä nojata.
Mulla tukijalat ovat omaa designia, ja luultavasti vielä hieman pidemmät kuin kaupasta löytyvät.
Pidän napamoottorivetoa parempana kuin kitkarullavetoa, napamoottorit pitäisi vaan olla kaikissa neljässä pyörässä ja vielä riittävän suuret. Jos vedon tarve on vähäinen niin asialla ei kai niin väliä. Jotkut rullavetosysteemit (moottorit) on suojattu niin heikosti että pelkäisin mitä tapahtuu jos vaikka tukki lipsahtaa kourasta arkaan paikkaan. Tai kolauttaa kouralla pankkojen välistä..