Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Palms vai Oniar  (Luettu 36953 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Palms vai Oniar
JD6630:lle

Eli työni tulos on hyvin vaikea nähdä samantien ja kokoajan täytyy olla hyvin sosiaalinen; paljon ihmisiä ympärillä.

Sitten siihen vastapainoksi metsätyöt kaikessa muodoissaan; on hyvin konkreettista esim. olla raivaamassa ja nähdä heti kättensä jälki.


Vähän on ollut samantapaisia ajatuksia, vaikka mulla työ oli sitä että korjasin/säädin elektroniikkaa ja omaa koodinvääntöä oli myös .  Se on tosiaan terapiaa liikutella tonneja ja kuutioita luonnossa, sen sijaan että siirtelee smd-hiluja mikroskoopin alla tai siirtelee bittejä jonkun piirin rekistereihin. Tosiaan jää jotakin pidempiaikaista näkyvää jälkeä kuin jonkun skriptin viilaus jossain pilvenreunan serverillä.

Nykyään en paljoa enää noita bittihommia tee. Ei jaksa enää oikein opetella koko ajan uutta ja viihdyn paremmin konkreettisemmissa hommissa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8363
Vs: Palms vai Oniar
JD6630:lle

Eli työni tulos on hyvin vaikea nähdä samantien ja kokoajan täytyy olla hyvin sosiaalinen; paljon ihmisiä ympärillä.

Sitten siihen vastapainoksi metsätyöt kaikessa muodoissaan; on hyvin konkreettista esim. olla raivaamassa ja nähdä heti kättensä jälki.


Vähän on ollut samantapaisia ajatuksia, vaikka mulla työ oli sitä että korjasin/säädin elektroniikkaa ja omaa koodinvääntöä oli myös .  Se on tosiaan terapiaa liikutella tonneja ja kuutioita luonnossa, sen sijaan että siirtelee smd-hiluja mikroskoopin alla tai siirtelee bittejä jonkun piirin rekistereihin. Tosiaan jää jotakin pidempiaikaista näkyvää jälkeä kuin jonkun skriptin viilaus jossain pilvenreunan serverillä.

Nykyään en paljoa enää noita bittihommia tee. Ei jaksa enää oikein opetella koko ajan uutta ja viihdyn paremmin konkreettisemmissa hommissa.

Täysin keskustelun otsikon ulkopuolelta.

Ihmisen ei tarvitse siirtää bittejä johonkin rekisteriin, koska piipalikka tekee sen itse. Tosin ohjelman sanelemana. Toki ohjelman siirron yhteydessä rekisterien bittejä saatetaan muuttaa, jos on tarvetta.

Ja rekisterien bittejä voi toki laitteen käyttäjä muuttaa esim. katkaisijalla tai vaikka kaukosäätimen napilla. Tällöinkin käyttäjä ei ole suoraan yhteydessä rekisterin bittiin vaan mikro-ojaimen jonkun oheislaitteen ja sisäisten väylien kautta.



Uutta ei tarvitse opetella, kun vielä ykkösten ja nollien kanssa touhutaan. Sovellukset ja tingeltangelit vaan muodostetaan niiden ympärille. Kun opettelee jonkun mikro-ohjaimen suurin piirtein ulkoa, niin on aika hyvin eri suoritinperheistä riippumatta jyvällä "kehityksestä".


Toki en kyllä itekään osaa vielä kaikkea noista ohjaimista, joten enemmänkin kyse on tietämisestä kuin osaamisesta.

Joskus vaan sattuu olemaan ylimääräistä aikaa tarttua aivan totaalisen merkityksettömään aiheeseen keskustelun rungosta poiketen.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D  :-\ :-\  :( :P :-[ :-[
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Palms vai Oniar
JD6630:lle

Eli työni tulos on hyvin vaikea nähdä samantien ja kokoajan täytyy olla hyvin sosiaalinen; paljon ihmisiä ympärillä.

Sitten siihen vastapainoksi metsätyöt kaikessa muodoissaan; on hyvin konkreettista esim. olla raivaamassa ja nähdä heti kättensä jälki.


Vähän on ollut samantapaisia ajatuksia, vaikka mulla työ oli sitä että korjasin/säädin elektroniikkaa ja omaa koodinvääntöä oli myös .  Se on tosiaan terapiaa liikutella tonneja ja kuutioita luonnossa, sen sijaan että siirtelee smd-hiluja mikroskoopin alla tai siirtelee bittejä jonkun piirin rekistereihin. Tosiaan jää jotakin pidempiaikaista näkyvää jälkeä kuin jonkun skriptin viilaus jossain pilvenreunan serverillä.

Nykyään en paljoa enää noita bittihommia tee. Ei jaksa enää oikein opetella koko ajan uutta ja viihdyn paremmin konkreettisemmissa hommissa.

Täysin keskustelun otsikon ulkopuolelta.

Ihmisen ei tarvitse siirtää bittejä johonkin rekisteriin, koska piipalikka tekee sen itse. Tosin ohjelman sanelemana. Toki ohjelman siirron yhteydessä rekisterien bittejä saatetaan muuttaa, jos on tarvetta.

Ja rekisterien bittejä voi toki laitteen käyttäjä muuttaa esim. katkaisijalla tai vaikka kaukosäätimen napilla. Tällöinkin käyttäjä ei ole suoraan yhteydessä rekisterin bittiin vaan mikro-ojaimen jonkun oheislaitteen ja sisäisten väylien kautta.



Uutta ei tarvitse opetella, kun vielä ykkösten ja nollien kanssa touhutaan. Sovellukset ja tingeltangelit vaan muodostetaan niiden ympärille. Kun opettelee jonkun mikro-ohjaimen suurin piirtein ulkoa, niin on aika hyvin eri suoritinperheistä riippumatta jyvällä "kehityksestä".


Toki en kyllä itekään osaa vielä kaikkea noista ohjaimista, joten enemmänkin kyse on tietämisestä kuin osaamisesta.

Joskus vaan sattuu olemaan ylimääräistä aikaa tarttua aivan totaalisen merkityksettömään aiheeseen keskustelun rungosta poiketen.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D  :-\ :-\  :( :P :-[ :-[

Taidan ostaa pöllikärryn.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26117
  • vastustan
Vs: Palms vai Oniar
No harrastuksensa kullakin, mikäs mä olen niitä tuomitsemaan.

Itse en vaan osaa kuvitella itseäni nauttimassa siitä että istun traktorin kopissa ja lastaan puita (saatika että laittaisin rahaa siihen).
Itse asiassa en kertaakaan ole huvikseni laittanut metsäkärryä traktorin perään käyttääkseni sitä vaikka molemmat löytyykin ennestään.
niitä myydään traktoreita kääntyvällakkii penkillä ni tartte selkää kiertää ;) ;) ;) ;) ;)

Viimeksi muokattu: 15.12.14 - klo:00:15 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Palms vai Oniar
No harrastuksensa kullakin, mikäs mä olen niitä tuomitsemaan.

Itse en vaan osaa kuvitella itseäni nauttimassa siitä että istun traktorin kopissa ja lastaan puita (saatika että laittaisin rahaa siihen).
Itse asiassa en kertaakaan ole huvikseni laittanut metsäkärryä traktorin perään käyttääkseni sitä vaikka molemmat löytyykin ennestään.
niitä myydään traktoreita kääntyvällakkii penkillä ni tartte selkää kiertää ;) ;) ;) ;) ;)
Ihanko totta?
Ehkä se ei ole se ongelma, en vain koe metsässä touhuamista millään muotoa mukavaksi.
Ja meidän kärry ei ole kertaakaan ollut edes jontikan perässä, että silleen. Ja koko kärry ei ole tainnut ainakaan pariin vuoteen käydä edes metsän puolella.

Ymmärrän kyllä ihan hyvin sen että jotkut tykkäävät metsätöistä. Ei tarvitse olla edes konttorirotta että viettää viikonloput metsässä moottorisahan kanssa.
Itse en vain henk.koht. siitä nauti, mutta en tuomitse niitä jotka siitä nauttivat.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Palms vai Oniar
Vähä sama kun maatilakaivuri :o

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Palms vai Oniar
No harrastuksensa kullakin, mikäs mä olen niitä tuomitsemaan.

Itse en vaan osaa kuvitella itseäni nauttimassa siitä että istun traktorin kopissa ja lastaan puita (saatika että laittaisin rahaa siihen).
Itse asiassa en kertaakaan ole huvikseni laittanut metsäkärryä traktorin perään käyttääkseni sitä vaikka molemmat löytyykin ennestään.
niitä myydään traktoreita kääntyvällakkii penkillä ni tartte selkää kiertää ;) ;) ;) ;) ;)
Ihanko totta?
Ehkä se ei ole se ongelma, en vain koe metsässä touhuamista millään muotoa mukavaksi.
Ja meidän kärry ei ole kertaakaan ollut edes jontikan perässä, että silleen. Ja koko kärry ei ole tainnut ainakaan pariin vuoteen käydä edes metsän puolella.

Ymmärrän kyllä ihan hyvin sen että jotkut tykkäävät metsätöistä. Ei tarvitse olla edes konttorirotta että viettää viikonloput metsässä moottorisahan kanssa.
Itse en vain henk.koht. siitä nauti, mutta en tuomitse niitä jotka siitä nauttivat.
Mitäpä sitä kärryä "metsään" viemään jos siellä ei ole puitakaan.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Palms vai Oniar
jokunen sata kiintoa tulee vuodessa ajeltua puita metästä, mie en sitä touhua sillai terapiana pidä mutta mukavaa touhua kuitenkin. Eikä vielä toistaiseks ole semmosta vuotta ollut ettei olis tuulenkaatoja, se on miusta ihan sulaa hulluutta jättää ne mettään syrjälleen, ja toki polttopuita pitää aina keräillä varastoon.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Palms vai Oniar
kannon nokkaan kilitelemään?    jopas on hankinnat kun käyttämättä pidettävä nurkissa.   itelä ei niiin hirveesti käyttöä mutta kuiteski sen verta ettei ruostu kiinni.
                 terapia onkin hyvä sana.  mutta tänä vuonna meinaa jäähä tuulenkaatot kun ei es saappailla pääseliki.  pärskele!

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Palms vai Oniar
kannon nokkaan kilitelemään?    jopas on hankinnat kun käyttämättä pidettävä nurkissa.   itelä ei niiin hirveesti käyttöä mutta kuiteski sen verta ettei ruostu kiinni.
                 terapia onkin hyvä sana.  mutta tänä vuonna meinaa jäähä tuulenkaatot kun ei es saappailla pääseliki.  pärskele!
    ettei vaan olis niin ettei aronetiltä jouda...:)
FIXIT

Tane68

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Palms vai Oniar
Metkossa syssyllä kattelin, et Kirellä oli 8metrin luokkaan kans kuormain. Ja eiköhän se ollu ketjujatkoilla...ehkä

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Palms vai Oniar
Mitäpä sitä kärryä "metsään" viemään jos siellä ei ole puitakaan.
No sullahan se paska metsätilanne on :'(
Meilläpäin metsissä liikutaan pääsääntöisesti oikealla metsäkalustolla (motolla ja ajokoneella) eikä harrasteluvälineillä.

Ja oksalle sen verran että vaikka sitä kärryä ei metsän puolelle ole vietykkään, ei se tarkoita sitä etteikö sillä olisi voinut puita silti ajaa. Paljon mukavampaa ostaa vaan valmis koivuläjä siitä metsäautotien varresta ja ajaa siitä se kotimarkille, kuin että menis itte ne kaatamaan ja hajakeräilemään :)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Palms vai Oniar
No kalliiksi tulee…  parempi ajattaa jollain muulla nuo vähätkin.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Palms vai Oniar
No kalliiksi tulee…  parempi ajattaa jollain muulla nuo vähätkin.
Niin munkin mielestä.
Kesällä sen laitoinkin jo massikan perään että otan myyntikuvat, mutta siinä olikin vääränlaiset liittimet, niin ei saanu jalkoja nousemaan eikä kuormainta liikutettua niin se sitten vähän niinku jäi ;D
Aikoinaan sillä on ollut enemmänkin käyttöä koska on toiminut yleiskuormaimena aikana ennen etukuormaimia ja joku on kehdannut metsänkin puolelle mennä touhuamaan.

Ja valehtelin tosiaan. Onhan se metsässä käynyt viimeaikoinakin, yli sata kiintoa sillä taidettiin ajaa viime talvenakin, mutta ei ollu meidän kuski, metsä eikä puut.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Palms vai Oniar
Metsäkärrypaketti on tosiaan vaikea saada kannattamaan, jos kyliltä löytyy joku, jolla on aikaa ja kiinnostusta tulla ajamaan puita. Ja mikä tärkeintä, myös tulee eikä lupaile tulevansa. Täälläkin on muutama isäntä, joka ovat valmiita tekemään ihan minkälaista urakointia hyvänsä. Mutta sitten kun pitäisi ryhtyä sanoista tekoihin, niin homma ei vaan lähde käyntiin. Aina on jotain muuta kiireellistä menossa. Ei siitä sitten mitään tule.

Itse laskin, että vieraalla ajo maksaa 5e motti. Kärryn ostohinta on kuoletettu ilman mitään korkoja noin 3000 motissa. Tähän mennessä ajettu yhtiöiden kuitille reilu 700 mottia. Ehkä tuo 3000 tulee jossain vaiheessa täysi. Unohtaa ei kuitenkaan sovi tuon paketin jäännösarvoa, siitä voidaan joskus maksaa yllättävän paljon ja se voi muuttaa lopullista kustannusta paljonkin. Siitäkin voidaan aina keskustella, että mikä arvo lasketaan sille, että kone on aina käytettävissä, se nopeuttaa monta kertaa hommia, esim. polttopuiden kanssa pelatessa ja sitä voi käyttää muutamaan muuhunkin hommaan. Jos nämä ilman kuormainmahdollisuutta tehtävät hommat muutettaisiin käsipelin tehtäväksi työksi ja sille laskisi jonkin tuntipalkan, niin kyllä sekin aika kivasti maksaisi konetta takaisin. Just nämä risuhommat yms. onkin paljon tuottavampia kuin kunnon mottien ajo hakkuupalstalta.