ei voi muuta kuin ihailla puun liikkumista...
Ja autokuskin silmin kovasti plussaa siitä, ettei ole kaikki kalikat "latva tasan ja samaan suuntaan". Moton jäljiltä on tietysti helppoa napoa kuorma päälle em. tyyliin, mutta pinosta on sitten vähän kelju laittaa autoon kun vähintään joka kolmas kauhallinen pitää tumpata toiseen suuntaan.
Jonkun verran super gripillä kuormanneena voin sanoa, että ei se koura paranna työn tekoa, jos "ratin" ja penkin välissä homma ei toimi. Loppuvaiheessa talvikautta aina huomaa, että nyt se puu lentelee automaattisesti mihin haluaa, yksittäisiä puita helppo napata vaikka leukojen väliin, yletintä ei enää "hakkaa" sisäänpäin vedossa.
Eli puut liikkuvat ajatuksen voimalla ts. komennot tulevat selkärangasta. Tärkeintä on opetella rauhassa kuormausta, eikä hätäillä. Mitäs se Koskela sanoikaan hätäilemisestä...?
Sitten voi alkaa hommailemaan erilaisia hilavitkuttimia, kun homma toimii. No, ei toi super grip hilavitkutin oo, mutta ei se mikään loputtomasti kestämään luotu laite ole. Kaikki kuluu, kun töitä tehdään.
Varsinkin kun opetellaan. Tämä ihan omakohtaisena kokemuksena.