Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 3 akselista paalikärryä?  (Luettu 11883 kertaa)

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: 3 akselista paalikärryä?
kolmeakselista on tosi kurja käännellä. 1 akseli ylös hydraulisesti säästää traktoria ja mukavampi käännellä.

Miten niin kurja käännellä? Säästää traktoria? Kokemukseni perusteella en ymmärrä tuota.

Kurjempi käänneltävä asfaltilla on 35 tuumasilla renkailla oleva kemppilukollinen Nissan King Cab.     ;D

nimimerkki "Kokemusta omaava"   
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: 3 akselista paalikärryä?
kolmeakselista on tosi kurja käännellä. 1 akseli ylös hydraulisesti säästää traktoria ja mukavampi käännellä.

Miten niin kurja käännellä? Säästää traktoria? Kokemukseni perusteella en ymmärrä tuota.

Kurjempi käänneltävä asfaltilla on 35 tuumasilla renkailla oleva kemppilukollinen Nissan King Cab.     ;D

nimimerkki "Kokemusta omaava"

Joku muukin on puhunut että kun kääntyy vaikka peltoliittymästä pellolle niin jos ei ole ohjautuvaa akselia niin käy helposti niin että kun raktorin takarenkaat menee asfaltista pois niin sitten kärry jatkaa suoraan oli raktori missä asennossa vaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: 3 akselista paalikärryä?
Tuo nyt olisi mahdollista lähinnä silloin jos akselit olisivat kärrin keskikohdasta vetoaisan suuntaan ja kuskaisit rehupaaleja normaalista poikkeavaan suuntaan. Eli asfaltilta pellolle päin.   :D

Ei kemppinissanin kääntymisessäkään muuta ongelmaa ollut mutta ketutti vaan kun kumi paloi jokaisessa mutkassa. Ja 35 tuumaiset mutarenkaat eivät ole kaikkein halvimpia pakun renkaita.

Viimeksi muokattu: 17.11.14 - klo:07:00 kirjoittanut T170

uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

serge

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: 3 akselista paalikärryä?
4.12.1992/1257
Asetus ajoneuvon käytöstä tiellä
Luku 4
30 §
Tienpitoon ja maatalouteen käytettävät ajoneuvot ja laitteet

1. Tienpitoon tai maatalouteen käytettäviin työkoneisiin, työvälineisiin ja hinattaviin laitteisiin ei sovelleta 24 § eikä 25 §:n päämittoja koskevia säännöksiä. Niitä saa kuitenkin kuljettaa yli 4,00 metriä leveänä vain, jos tielaitteet eivät rajoita liikkumista. Työkone tai laite ei myöskään saa ilmeisesti vaarantaa muuta liikennettä, ja kaikki kohtuudella vaadittavat toimenpiteet ylileveyden poistamiseksi on suoritettava. (19.12.2002/1243)

(24 § (6.6.2013/407)
Auton, perävaunun ja niiden yhdistelmän pituus)


Eli pituus ei ainakaan ole ongelma yhdistelmän mitassa, ei yhden eikä kahden tuhdin kanssa, kun ajo on maatalouden ajoa.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: 3 akselista paalikärryä?
Vajaan parinkymmenen vuoden aikana on kerran mut ratsattu tuon junan takia. Muutama vuosi sitten pari innokasta LP:n kaveria vilautti punalamppua, joten kurvasin P-paikalle. Toinen kaveri hyökkäs pilli ojossa kajuuttaan alkaen samalla tentata kuljetuksen laillisuutta toisen jäädessä ulos päätään raapimaan. Puhalsin vesiperän ja päätä raapinut kaveri soitti jonnekin ja sanoi toiselle, että laillinen on. Mittanauhaa eivät käyttäneet. Kiittelivät lopuksi, että valot toimivat ja että kuorma oli hyvin sidottu.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7149
  • karkki vai keppana?
Vs: 3 akselista paalikärryä?
työkoneisiin, työvälineisiin ja hinattaviin laitteisiin, mutta perävaunu on eri, varsinkin jos siinä on kuormaa.
pessimisti ei pety!